/spanien/barcelona/forum/24266.aspx/spanien/barcelona/forum/24266.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Valdés
2007-04-16 23:44
Rambla; Visst är Xavi är en större kreatör än Marques på samma position men jag tycker ändock inte att hela matchbilden förändrades iom det bytet, spelet var i det närmaste precis lika temposvagt och chansfattigt under hela matchen. Vi borde ha spelat med fler anfallare betydligt tidigare.
Barcelona Rambla
2007-04-16 23:34
Ämne: Franks byten förändr....Att Xavi byttes in förändrade väl ändå matchbilden, det måste du väl hålla med om? Annars håller jag med angående Belletti. Gudjohnsen borde ha varit det bytet istället.
Barcelona Valdés
2007-04-16 23:32
Juanito; Jag tycker inte att Franks byten förändrade matchbilden utan det var ett tur/slumpmål som gjorde att vi vann. Belletti borde fått stanna kvar på bänken, istället borde en fjärde anfallare bytts in.
Barcelona oOk!
2007-04-16 23:21
Ämne: Läste på aftobladet ....De missade ju att ta med "You can't beat us eleven against eleven..."

Lätt min José-favo.... :D
Barcelona Rambla
2007-04-16 23:20
Hehe, det är andra tider nu. Annat var det förr när Real Madrid var "El equipo del gobierno".

Kan bara instämma med Valdés att det senaste året har det infunnits någon form av oengagemang och loja spelare/ledning. Vi får hoppas på bättring med sommarens värningar och annan inställning inför nästa säsong.
Barcelona Juaníto
2007-04-16 23:11
Valdés//
Franks byten avgjorde ju senaste matchen. Byta in Belletti var inte helt fel, jag tänkte nog som dig under CL finalen. Håller dock med om att han måste skärpa sig, och likaså vår passiva ledning med Txiki i spetsen.
Barcelona Valdés
2007-04-16 23:01
Vi har 0-0 efter 80 spelade minuter i en måstematch och det är ett byte kvar att göra. Hur många väljer då att byta ut en ok spelande högerback mot en annan högerback.

Redan efter matchen mot Real Madrid tänkte jag skriva NU RÄCKER DET för ett sämre agerande av en tränare har jag sällan sett (3-backslinjen var rena självmordet och bytet av Eto´o gjorde att vi förlorade djupledsspelet och därmed möjligheten att vinna). Men han fortsätter och fortsätter att vara usel – spelare som tvingas spela på positioner som inte gör dem rättvisa, byten av spelsystem samt mer eller mindre obegripliga/värdelösa spelarbyten.

Vem/vilka av de följande hade vi troligtvis kunnat plocka bort och fortfarande haft de senaste årens resultat; S. Rosell, Ronaldinho, Puyol, Deco, Eto´o, Laporta, Txiki och/eller Rijkaard.

Laget har inte förstärkts de senaste två åren. Till sommaren krävs därför ett par värvningar, inte så mycket för att tillföra kunnande (för det har Barcelona fortfarande gott om) utan mest för att förstärka viljan att fortsätta vinna. En passiv och oengagerad ledning skapar ett passivt och oengagerat spelande lag. Jag vill därför inte se fler värvningar av ”gamla” spelare som behöver lång tid på sig för att växa in Barcelona och la liga. Utan istället krävs det unga talangfulla spelare med ordentlig vinnarskalle som har erfarenhet av spansk fotboll.

Sommaren blir intressant och frågan är om Joan, Frank och Txiki har förmågan att värva de spelare som behövs.

Jag är fortfarande ordentligt besviken på att vi inte återigen får chansen att slå ut Chelsea ur CL.
Barcelona Ghazza
2007-04-16 22:58
Juaníto,

Självaste Atlético också. Lite ordkrig uppskattas alltid ;)
Barcelona Juaníto
2007-04-16 22:51
Fernando Navarro. David Navarro är från Valencias modiga krigare.
Barcelona FCB_Petterzzon
2007-04-16 22:50
Det sägs att släkten är värst, men igår var han bäst :) David Navvarro
Barcelona Juaníto
2007-04-16 22:44
Oj. Någon på Svenska Fans Spanien vågar stå upp mot den roliga madridledningen? Det var som värst.

Läsvärt. Lite Deja Vu känsla där.
Barcelona Nemo
2007-04-16 22:40
Äsch. Mourinho kan uttala sig hur mycket han vill hans ord innehåller bara bla bla bla.

Tänk om man kunde få Cruyff som tränare efter Rijkaard. Det hade varit något :-)
adiiL
2007-04-16 22:34
Jag tycker att dagens Barca liknar det tidiga 90 talets Barca som brukade kallas Dream Team av många. Vi vann ju ligan 4 år i rad då! Förra säsongen imponerade Barca stort i fotbolls världen och vi är ju samma Barca nu som förra säsongen men har bara haft lite otur med formen, tyvärr! Nu verkar det som om vi sopar hem guldet för tredje året i rad så är det bara jag som tycker att Dream Team har återuppstått? Men det är inte slut än och våra mannar måste skärpa sig och satsa allt nu för vi har all chans i världen att vinna ligan och cupen nu! Vi måste visa Dream Team har återuppstått och är kungar återigen!( Det gjorde vi i och försej förra året men vi måste fortsätta härja)

Forca Dream Team! :P
Barcelona Jontteee
2007-04-16 22:17
Mourinho hade en liknanden uttalanden om Deco som han har om Lampard, Terry och Drogba att tack vore han e dom världstjärnor..

Det va nåt med.. "Deco var ingenting tills jag tog över Porto jag gjorde honom till den spelare han är idag"..

Men Deco sa att Mourinho gjorde inte han bra det var han själv. Deco fick svara på vem var den bästa tränaren mellan Mourinho och Rijkaard sa han Rijkaard för att han förstår dig mer som en spelare, han kan ge dig råd o sånt medans Mourinho ger dig bara taktik om du lyckas med det blir du bra om du misslyckas blir du skit..
Barcelona T#11
2007-04-16 21:42
jaja mourinho äklet har vi hört mkt av !!!

jämför aldrig ronaldinho med någon annan spelare men ni kan jämföra etoo och messi med andra men ingen är bättre än dom ändå:):)
Barcelona Nemo
2007-04-16 21:34
Var det inte Puyol som sa; "Drogba och Mourinho är lika arroganta, är de släkt?" Något sådant sa han, kommer inte direkt ihåg. Jag säger som Captian Fabuloso Cave Of Hair. - Fråga inte efter källa. Orkar bara inte leta efter det. :)

Barcelonapubliken var ju inte värre: "Mourinho vete al teatro" - Mourinho det här är teater.

Där fick de tyst på honom.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-04-16 21:29
"The special one":s uttalanden har alltid varit vidriga, men jag gottar mig i att vi visat större mognad än den apan. Dock så finner jag Samuel Eto'o:s uttalande efter CL sortin för två år sedan, att vara den skönaste.

"Chelsea and Mourinho are disgraceful. If this team wins the Champions League, it would make me want to retire"

Fråga inte efter en källa. Orkar bara inte leta efter det. :)
Barcelona Mot Nya Tider
2007-04-16 20:34
Cue.Barca

Jag är väl medveten om att det finns Barca-supportrar under 18:) Men jag tror inte att någon vill vara barnvakt under supporterträffen:p 18+ är ett måste!
Barcelona Rambla
2007-04-16 20:23
Rijkaard har vunnit CL/Europacupen två gånger som spelare och en gång som tränare. Matcha det Mourinho.
Barcelona Myrran
2007-04-16 20:18
Barca__-
Läste det också, men hur Murre får att Barca funnits i 200 år förstår jag inte...
Barcelona Barca__-
2007-04-16 19:41
Här har ni länken btw.
Barcelona Barca__-
2007-04-16 19:40
Läste på aftobladet om Mourinhos 10 kaxigaste citat. Faktiskt ganska roliga, men dock två om Barca. Gillar inte den mannen.

"Barcelona är en stor klubb. Men på 200 år har de vunnit Europacupen en gång. Jag har varit tränare i ett par år och har redan vunnit lika många gånger."

Nu är det dock två guld. Men hans utalanden uppskattas ej.
Barcelona Nemo
2007-04-16 19:00
Cue. Barca.
Starta inte en sån diskussion till. Vi har haft för många och jag tror nog väldigt många är trötta på att lägga upp länken där medier ljuger och länkar där Ronaldinho säger att han är lycklig i Barca och att han har kontrakt till 2010.

Varför i hela friden byter inte Puyol och Thuram uppgift? Varför är inte Puyol speluppläggare han är klasser bättre på det.
Barcelona Rambla
2007-04-16 18:56
Ronaldinho kommer att flytta till Milan...?

Ehh? Vet du något som inte vi andra vet? Har han sagt att han ska flytta? Har Laporta sålt honom? Något som vi andra har missat?

Lugna ner dig och tro inte på alla rykten som florerar.
Barcelona Cue.barca
2007-04-16 18:42
Vad säger ni..

Ronaldinho kommer flytta till milan till sommar, MEN vem tar hans plats. Jag menar dom kan ju inte spela med ezquerro xD

Eller köper dom ingen ny och låter messi ta ansvarat som den "store stjärnan"..'

Vad tycker ni?
Barcelona Ordem e Progresso
2007-04-16 18:36
tarrak

Skulle också vilja vara där nere just nu! Måste vara helt underbart.

På tal om Rafa så tyckte jag faktiskt att han såg mer stabil ut än vad han har gjort på ett tag, han gjorde inga större misstag, hade två bra nickar offensivt och krossbollen som han slog till Guily går inte av för hackor.
Barcelona Myrran
2007-04-16 18:36
tarrak
För att göra livet lite surare för dig, måste ju göra det bara för du är nere i Barcelona så är solen inte så dålig här uppr i norr heller :P
Barcelona tarrak
2007-04-16 18:03
Trevlig kvall igar. Matchen var val inget vidare och stuntals riktigt frustrerande. Maktig kansla nar stadion lyfte vid malet och det efterfoljande cava-kriget pa Ramblan var inte heller fel. ;)

Vet inte om det framgick pa tv, men det var sorgligt att se hur Rafa gick och gomde sig for att slippa ta emot bollen. Killen verkar helt sakna sjalvfortroende for narvarande.

Annars lever livet har nere i Barclona. Solen skiner och bla, bla, bla. ;)

Lev val!
Joell
2007-04-16 17:14
Ingen vidare match igår men vi alla vet hur mästarlag vinner trots dåliga matcher :D
Barcelona Anton_
2007-04-16 17:04
Det var synd för Barca att Ronaldiho är skadad för att han har spelat för många matcher.
Men hur går det i slutet av la liga.
Sevilla är inget hot längre det nog bara valencia och real som har en liten chans.
jag vet att sevilla bara ligger fyra poäng efter men dom har inte varit bra på länge.

Barca har väldigt lätta möten dom sista i la liga det är bara athletic madrid och derbytt mot espanyol som är hyfsat svåra.
Espanyol är inte så svåra men det är ju derby!!!
Annons: