/spanien/barcelona/forum/24264.aspx/spanien/barcelona/forum/24264.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2006-07-22 18:44
Angående Vieira ryktet:
Han är en oerhört bra spelare men han behöcs inte. Vi har redan världens bästa mittfält. Nej tack med andra ord.
Barcelona Lucho
2006-07-22 18:41
reffaN: Med tanke på Henkes vårsäsong i Barcelona kändes det inte alls så självklart att han skulle flytta hem till Sverige då han passade så bra in i laget. Men han har ju inte rosat marknaden på sistone så åldern kanske har kommit ifatt honom?
Barcelona reffaN
2006-07-22 18:29
henke har en helt annan roll än vad han hade i barcelona , i helsingborg så har han typ positionen som ronaldinho har som en elegant framspelare, i barca var han mer en avslutare.
och , han är trots allt 35 år så det var väl mer än dags att flytta hem
Barcelona Lucho
2006-07-22 18:27
Rijkaard & co utesluter inte att det blir ännu fler förstärkningar. Sport spekulerar idag i att Vieira blir den sista värvningen. Barcelona skulle i så fall betala 10M Euro + Thiago Motta. Jag hoppas verkligen att detta är ett rykte för Vieira klarar jag mig definitivt utan. Vi har världens bäst fungerande mittfält och visst, fransosen kanske skulle lyfta laget men han kan lika gärna göra mittfältet sämre. Men varför ta risken när allt ändå fungerar tiptop?

Såg för övrigt Henke idag när hans Helsingborg mötte Örgryte. Nu är jag elak men det kanske var bäst att han flyttade tillbaka trots allt ;-).
Barcelona reffaN
2006-07-22 18:15
zami-culé har du synfel eller något?

Zamb-Puyol-Thuram-Alves med Marquez som dm!
Jag ska förklara vad han menar med DM!

Defensiv mittfältare, jag vet att alves är en back
då talar jag ju alltså om Rafa marques inte daniel alves, du måste ju hänga med
Barcelona Zami-Culé
2006-07-22 18:12
reffaN

Tror du att Alves är en mittfältare eller? När du säger: "diexel , vem ska man då peta av xavi,deco eller iniesta?" ?
Barcelona reffaN
2006-07-22 18:11
jag har en liten fundering, hur många icke eu spelare får man ha med per match? i football manager är det 3 st om man spelar i spanien , i italien ca 20. jag har ingen aning om hur det är i verkligheten,skulle vara tacksam för svar
Barcelona Zami-Culé
2006-07-22 18:09
DIEXEL

Behöver och behöver. Dem vann ju både ligan och cl utan 3 av dem där backarna du har med. Dessutom så räcker det nu, man ska inte förse förmånga spelare på bänken. Gio kan göra ett väldigt bra jobb, vilket han gjort under den gångna sässongen!

VB:Zami MB:Puyol MB:Thuram HB:Marquez

VB:Gio MB:Puyol MB:Marquez HB:Zami

VB:Gio MB:Puyol MB:Thuram HB:Zami

VB:Zami MB:Puyol MB:Marquez HB:Thuram

Det finns många tänkabara alternativ till riktigt bra backlinjer med dem spelare som vi har. VIsst är Alves sedan en bra spelare, men då måste man göra sig av med någon/några också.
Barcelona reffaN
2006-07-22 18:07
diexel , vem ska man då peta av xavi,deco eller iniesta?
och xavi är väl den mittfältare som har den defensiva bollvinnar rollen och den är han regent på, så det blir problem
Celta Vigo DIEXEL
2006-07-22 18:03
Barcelona behöver en spelare till och det är Dani Alves!

Zamb-Puyol-Thuram-Alves med Marquez som dm!
Barcelona Zami-Culé
2006-07-22 17:56
En skön intervjuv med Frank Rijkaard.
Real Madrid Ike
2006-07-22 17:40
Jag vill se nån bild på Zambrotta och Thuram i barca tröjjan. Känns inte riktigt som dom är våra förän man sett en bild på dom i barca tröjjan hehe
Barcelona Zami-Culé
2006-07-22 16:38
Madridinho

Exakt ;) ganska skönt anfall, och de kommer bli riktigt grymma tillsammans tror jag.
Madridinho
2006-07-22 16:15
Okej så i framtiden så kommer ni köra såhär?

___Dos Santos____Krkic____Messi____

Inte illa, och egna produkter också. Imponerande måste jag säga...
Barcelona Saforcada
2006-07-22 16:09
Madridinho

I dagens Barcelona skulle de gå in på Ronaldinhos respektive Eto´os positioner.
Madridinho
2006-07-22 15:58
På vilken position spelar Dos Santos och Krkic(stavning)?

Barcelona Kamelen
2006-07-22 15:37
Att man behåller Ezquerro beror nog mer än det. Han har visat en otrolig moral då han aldrig har klagat på något sätt över brist på speltid. Han gjorde ju ändå över 10 mål säsongen innan han anlände till Barça, så han är en utmärkt spelare att ha tillgång till i truppen. Dessutom verkar han vara väldigt omtyckt av resterande spelarna.
Barcelona Schubert
2006-07-22 15:29
tarrak/ Jag tror inte du är ensam... Matcher, men även smålagsspel på träningarna tror jag är melodin. Eller egna övningar. I elva mot elva får man trots allt inte känna på bollen så ofta.

Zami-Culé/ Har tänkt på en sak: att man behåller Ezquerro trots hans mindre bra säsong kan peka på att man kommer att satsa på dos Santos. Hade man köpt in ett bra nyförvärv och sålt Ezquerro hade det försvårat för dos Santos nästa säsong.

Krkic Perez är trots allt bara 90:a, fyller 16 denna sommar (har fyllt eller ska fylla?), så vi får nog vänta lite längre på honom.
Barcelona Zami-Culé
2006-07-22 14:45
Lite synd att Marc Valiente inte kommer få så mycket speltid som man hoppats (antar jag eftersom att vi har många backreserver nu). Hade varit kul att se honom faktiskt. Nu väntar man även spänt på att Gio Dos Santos ska få EU-pass så att han kan prova att flyttas upp nån gång. Sen har vi ju Bojan.K som också kan bli hur grym som helst. Vi har framtiden på la masia, samtidigt som våran ledning jobbar smart och värvar smart. Rijkaard är även en ledargestalt som fått klubben på fötterna igen, genom hans speciella och spännande coaching. Jag gillar Frank, han vågar göra det lilla extra många gånger, och han ger varje spelare en egen roll, så att alla vet exakt hur alla fungerar och exakt vad var och en ska göra. Det gör att vårat lag blir just ett lag. Våra framgångar ahr mycket med Rijkaard att göra, det är iallafall vad jag tror.
Barcelona tarrak
2006-07-22 14:39
Ämne: Ämne: Schuber....
Jag håller med! Den ständiga löpträningen var det som fick mig att lägga av, så fruktansvärt tråkigt och jag var ändå den som hade bäst kondition i laget. Då är det betydligt bättre att spela fler matcher, går spelarna in med rätt inställning får de den kondition de behöver.
Barcelona tarrak
2006-07-22 14:34
Ämne: Till alla som har pl....
Jag funderar på ett flertal resor den här säsongen, det gäller att passa på för det laget vi har kommande säsong är unikt. Jag tror att jag ska försöka åka ner till Valencia-matchen, men jag kanske avvaktar för att se CL-programmet, hade varit kul om man kunde se en liga och en CL-match på samma resa.
Barcelona Schubert
2006-07-22 14:30
Ämne: Schubert/Ja förmodli....
Jo, du har rätt. Tänkte på det också. Ännu mer för knattelagen. Blir vansinnig på alla smålagstränare som får ungarna att sluta genom att tvinga dom att löpträna hela vintrarna - hur kul är det?
Barcelona tarrak
2006-07-22 14:26
Schubert/Ja förmodligen körde väl en del i gymet, men jag läste någonstans (kan ha varit i Offside) att de aldrig kör rena konditionsövningar, utan alltid med boll. Något att tänka på för svenska lag som har ett våldsamt harvande ute i löparspåren.
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-07-22 14:21
Till alla som har planerat att åka Barcelona nästa säsong och kolla på någon match. Vilken match ska ni kolla på, varför just den matchen?
Själv ska jag åka när Atletico Madrid är på besök i Barcelona. Jag åker för att jag vill se en revansch för förra säsongen, jag vill att vi slaktar dem :-). Självklart vill jag åka till el classico, men det är för dyrt .

Förresten när ska Zambrotta och Thuram pressenteras?
Valencia PabloCésarAimar
2006-07-22 13:32
Barca med en juvebacklinje, hur ska detta gå?? Forza Juve & Valencia!!
Barcelona Gauwweee.
2006-07-22 13:15
Tiago hahaa läste de..vilken kanin han är
Barcelona Ride_The_big_one
2006-07-22 13:15
Barça-fan

Man fick scrolla ner nåra rader för att hitta nåt underbart och värt att läsa, var nära på att ge upp då man fick gå igenom noobie snacket uppställning hit och dit men där låg din story till slut =)

Med andra ord thats som goood writing!

Barcelona Tiago
2006-07-22 12:56
hahaha ronnie är på hugget:D
Barcelona Forca_barca
2006-07-22 12:52
Kommer inte de se ut så där i back linjen ?
Zambrotta Puyol Marquez Thuram..
Thuram är ju grym högerback han har ju spelat där innan så varför inte lägga honom där ?
Barcelona Nemo
2006-07-22 12:47
Hala Madrid! Kaka.

Ja...?
Annons: