/spanien/barcelona/forum/24262.aspx/spanien/barcelona/forum/24262.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Camparn på nou
2006-07-24 14:05
Marcos

var har du läst det där om Thurams lön. Låter helt absurt med en lön på 6 mil euro känns som om du har läst fel och det ska vara 3 mil euro om året tillsammans 6 för hans två årskontrakt.

Det är nog tänkt att Zambrotta ska spela högerback och att då Thuram går in i mittlåset. Underbara värvningar han och Zambrotta, det är en sak som är säker. Enligt mig två sympatiska personer som kommer bidra till lagsammanhållningen och den goda stämningen som finns i Barça, en viktig bidragande orsak till lagets framgång.
Barcelona Kamelen
2006-07-24 14:02
Jag skulle tro att Thuram får €6M för hela sin kontrakttid vilket är två säsonger, €6M för per säsong låter väldigt, väldigt mycket.
Barcelona Marcos
2006-07-24 13:53
Tycker att det är lite oroande att Thuram kommer att tjäna 6 miljoner euro per säsong, detta kommer göra spelaren den näst bäst betalade efter Ronaldinho. Detta bryter helt mot den nya strategin Barcelona byggt upp runt spelarlöner. Tex Saviola löner. Dessutom tror jag att Thuram går rakt in i startelvan, annars skulle det vara dumt att betala 6 miljoner euro om året för en spelare som ska agera reserv största delen av säsongen. Frågan är nu om Thuram får agera mittlås tillsammans med Puyol eller om han får lira högerback.
Barcelona Tiago
2006-07-24 13:51
Valencia-lover jag hoppas att den e minimal:P

Ghazza
haha ja det är det verkligen synd att dom inte kommer oftare bara:(
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-07-24 13:49
Såg nyss matchen mellan Barc-Chelsea när vi slog ut dom offff vad härligt det var att se den matchen men lite tråkigt ochså när messi blev skadad:( höll på att gråta! Men vilket spela vi har båda bra offensivt och defensivt ojojoj längtar till matcherna i cl och Laliga.
Barcelona Zami-Culé
2006-07-24 13:49
----------------Valdes----------------
--------------(Joaquera)--------------
-----------Marquez---Puyol------------
--Zami-----(Thuram)-(Oleguer)------Gio--
-(Belletti)---------------------(Sylvinho)-
----------------Edmilson----------------
-----Xavi--------(Motta)----------------
--(Iniesta)--------------------Deco-----
----------------------------(van Bommel)-
---Messí---------------------------------
--(Giuly)---------Eto'o-------Ronaldinho--
-----------------(Guddy)-------(Ezquerro)-

Detta visar att vi har två spelare på varje position, dock menar jag inte att om ex. Ronaldinho blir skadad så ska Ezquerro ta hans plats. Jag menar bara att han KAN ta den om det skulle krisa hårt.

Sedan kan man väll ta in några ytterligare reserver som Marc Valiente, Olmo och kanske då Gio Dos Santos. Kanske även Jefferen eller Toni Calvo?

Kul att vi har ett sånt bra lag i alla fall!
Valencia Valencia-lover
2006-07-24 13:30
Hur stor är chansen att Viera skriver på för er?
Barcelona Tiago
2006-07-24 13:20
jag hoppas VERKLIGEN barca inte byter bort motta jag älskar fan den gubben och hans hjärta för klubben:)
Barcelona Ghazza
2006-07-24 13:17
Måste bara säga att det är så spännande med Barçanotiser. Känns som vad som helst kan stå om vår underbara klubb, som ett paket på julafton. :)
Barcelona Gabriel
2006-07-24 12:55
Hola tots desde España, Tenerife :-)

Thuram kommer idag att anlanda i Barcelonas El Prat dar en av klubbens lakare, Gil Rodas kommer att vanta pa honom och ta honom till den obligatoriska lakarundersokningen. Om allt gar som de ska sa kommer Lilian att skriva pa kontrakter som gor honom till en blaugrana i de kommande tva sasongerna.

Det kommer dock inte att bli en presentation av honom redan nu och en av de anledningarna ar att man vill ha en presentation med de bade ex-juvespelarna (Thuram och Zambrotta) tillsammans.

Thats all a por la playa ;) Visca!
Barcelona SaMii^
2006-07-24 12:54
men hörni.. om inte thuram kmr spela högerback lr nått och kliva in i mitten tillsammans med puyol så kan väl Marquez spela till höger ? skulle va intressant o se honom spela där, han har godteknik för att kunna följa med framåt !
Barcelona Ronaldinho_barca
2006-07-24 12:54
Enligt Sportal.se så fiskar barcelona på Vieira, utbytes mot Motta och lite pengar..

Vieira har jag alltid velat se i barcelona =)
Barcelona Gauwweee.
2006-07-24 12:00
RiZzo har du tänkt på att zambrotta även kan spela superb på vänsterkanten ? så om alves kommer så är de inga problem.
2006-07-24 11:29
Thuram anländer till klubben på måndag engilgt sportal.
Länktips: www.sportal.se
Barcelona Tiago
2006-07-24 10:30
är det bara jag som tycker våran redaktion är seg med uppdateringar av silly seaseon plantilla uppdatering och i arkivet:S sry för att jag klagar men.
Barcelona RiZzo
2006-07-24 10:19
+ om barca skulle få alves så tar ju alves högerack platsen.
Ingen har sagt att alves petar zambrotta.
Barcelona Nemo
2006-07-24 10:13
Jag tror inte positionspelet är så viktigt för Zambrotta. Högerback eller vänsterback kvittar för honom, han är lika bra på båda. Jag tror nog han är en av dem sista i truppen som kommer börja ställa till det för Rijkaard. Thuram får nog infinna sig i att sitta på bänken om han inte vill vara högerback.
Barcelona Tompa
2006-07-24 09:57
Del Piero (10):
Zambrotta ÄR en av världens abslout bästa ytterbackar om inte den bäste. Har aldrig påstått att Alves är bättre, däremot är han yngre och kan bli ännu bättre, en riktigt långsiktig investering med andra ord. Det var därför jag skrev som jag gjorde. Zambrotta är ändå ett kanonköp, inget snack om något annat. Herregud, nästan varenda storklubb ville ju ha honom!
Barcelona AlexC
2006-07-24 08:10
Personligen anser jag att Gio/Sylvinho är starkare än Oleguer/Belletti och hoppas därför att Mister sätter Zambrotta på högerkanten, och att Thuram blir back-up till Kaiser och Tarzan.
Barcelona Backstrom
2006-07-24 07:45
Jo jag vet också att han kan spela på höger, han är högerfotad och då är det ganska naturligt att han lärde sig att spela till höger först, men man får väll trots allt räkna den position som han spelat mest som i sitt klubblag de senaste åren som hans, åtminstonde nuförtiden, naturliga utgångsposition.
Men visst, blir det ingen ny högerback så kan vi kanske tjäna mer på att spela Zambrotta till höger och ha Sylvinho/Gio till vänster. Det är en av de saker jag ser fram emot mest ang. Zambrotta, just det att han kan spela såväl höger som vänster.
Ang. Thuram så tror jag inte att han -vill- spela högerback, utan han är nog ute efter att spela som mittback, sen är då frågan om han kan ta den platsen av Marquez - Förhoppningsvis och antagligen inte, då skulle vi dessutom tappa en väldigt bra uppspelare i utbyte mot en lite stabilare mittback defensivt sett.

Hur det hela än formeras så ska det nog gå bra, alternativ är aldrig dåligt ;-)
Barcelona Schubert
2006-07-24 07:25
Ämne: Daniel Alvés är en h....
Zambrotta kan spela till höger, gjorde det bl a i VM (och började sin karriär som högermittfältare). Thuram är en bra, defensivt lagd högerback också.
Barcelona Backstrom
2006-07-24 07:17
Daniel Alvés är en högerback, kontra Zambrotta som brukar spela till vänster, vilket jag antar att du som Juventus supporter vet. Besvarar det din fråga vad han är i jämförelse? Han är även ung och har redan bevisat sig i Primera Division också.

Ang. högerback ska det bli spännande att se vad Rijkard har tänkt sig där, för att fortsätta spela med Oleguer/Belletti känns ganska vekt nu, när vi har världsklasspelare på samtliga positioner (Undantag möjligtvis för Valdés) - Alvés hade varit drömmen, om än möjligtvis en allt för dyr dröm för ett Barça som redan värvat 3 spelare.

Hursomhelst, blir det ingen högerback denna säsong så kommer det nog antagligen en ny nästa, men med eller utan förstärkningar på den positionen så har Barça fortf. Spaniens bästa lag, och möjligtvis även världens! :-)
Spanien Del Piero (10)
2006-07-24 04:46
"Visst hade jag gärna sett att man värvade Daniel Alves men det går inte att ifrågasätta klasen på italienaren. Och visst kan man sätta vissa frågetecken kring Thurams ålder (34 år) och lite annat men mer om det strax. "

Du måste skojja?? Daniel Alves? vem fan e de jämfört me Zambrotta..

och Thuram som högerback? han hatade den positionen i Juve och även i frankerike, där ville han inte spela så chansen att han skulle spela där e välidgt liten..De e större att puyol spela högerback än han..

Jaaa lycka till, Krossa REAL så syns vi i CL nästa år;)

FOrza Juve
2006-07-24 01:13
OK, Tack Gabriel!
Barcelona Gabriel
2006-07-24 01:09
Love Barca y Catalonia

Vore valdigt konstigt ifall de inte visar det pa lagets egna kanal. De brukar visa i princip alla matcher som spelas.
2006-07-24 00:58
Kommer barca tv visa barcas tränings matcher?
Barcelona Gabriel
2006-07-24 00:52
BoyS SAN... Onur

Bra da slipper vi oroa oss for att se honom i varat lag atminstonde. Det hade bara tagit onodigt mycket plats pa mittfaltet, de pengarna kan vi lagga pa battre investeringar, sa som Daniel Alves isannafall - men det lar inte bli i ar.
2006-07-24 00:42
När vi vill köra offensivt kan vi köra så här:
Deco-- ---Iniesta
Xavi
Defensivt:
Deco Edmilson---Xavi
Vad tycks?
2006-07-24 00:41
Rizzo:
FC Barcelona - Special Edition