/spanien/barcelona/forum/24261.aspx/spanien/barcelona/forum/24261.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kamelen
2006-07-24 19:00
Man bör inte dra alla maränger över en kam, men visst är det många av dem som stavar som krattor. Dock finns det ett flertal Barça fans som även dem stavar som krattor. Men att redaktionen stavar som krattor borde inte inträffa, skärpning =)
Barcelona Simon Berglind
2006-07-24 18:59
Vad lite det händer här. Plocka in mig så lovar jag att skriva en artikel var tredje dag (notera: inte notis, artikel). En klubb av Barcelonas storlek förtjänar en större redaktion, särskilt som det finns en enormt framgångsrik historia med hundratals fantastiska spelare att skriva om.
Real Madrid alex163 [ Ramos y Seitaridis ]
2006-07-24 18:56
Ämne: alex163/Haha! Där gj....
Vet såklart att du inte menade så... hoppas jag?
Men alla gör vi fel och inne i Real forumet är det vanligt men vi gör vårt bästa för att göra det bättre.
Barcelona tarrak
2006-07-24 18:54
alex163/Haha! Där gjorde jag bort mig, ganska illa valt tillfälle att stava fel;)
Real Madrid alex163 [ Ramos y Seitaridis ]
2006-07-24 18:41
Ämne: Det är inte så konst....
Du är så rolig... "redakion."
Barcelona tarrak
2006-07-24 18:22
Det är inte så konstigt att alla maränger stavar så dåligt, när de har en redakion som skriver UPDATTERAD i rubriken.
Barcelona tarrak
2006-07-24 18:19
E-Ayala/ Jag anar en viss ironi i ditt inlägg. Nu ska du veta att det finns något som heter klubbkänsla och är det något Ole besitter så är det just det. Sen tror jag att han kommer få en hel del speltid trots de ny värvningarna. Det var trots allt bara 3 spelare som spelade mer förra säsongen. Visca Oleguer!
Barcelona La Rambla
2006-07-24 18:00
Euro:

En enorm arena om än lite sliten nu, den är ju trots allt 50 år gammal. Var där under veckan, och den är gigantisk när man väl sitter där högst upp. Lycka till!
Valencia E-Ayala
2006-07-24 17:47
Smart av Oleguer att förlänga sitt kontrakt. Han har ni nytta av! :)..
Euro
2006-07-24 17:43
La Rambla:
Helt rätt av dig, där skulle jag kollat först. tack för tipset, givetvis du också "Sóm més que un club" :)
Ska bli kul att besöka er klassiska arena. Var på Santiago Bernabeu förra året och den var över förväntan, kan inte tänka mig att Camp Nou skulle vara sämre!
Barcelona Sóm més que un club
2006-07-24 17:06
Ämne: Ska till Barcelona i....
Enklast bokar du via FCBarcelonas hemsida. Biljetten kan sedan hämtas ut i vilken av La Caixas bankomater som helst eller på Camp Nou.
Som ickemedlem kan du bara boka någon dryg vecka innan match men är du på hugget då är det helt lugnt att få en bra plats.
Barcelona La Rambla
2006-07-24 17:03
Euro:

Läs här på sidan, länken Information.
Annars är det inga problem att köpa biljett på plats, utan Camp Nou eller på annat försäljningsställe på stan (centrum).
Euro
2006-07-24 17:01
Ska till Barcelona i november och tänkte gå på en Barcelonamatch (vs Villareal ser det ut som). Vart köper jag enklast biljett när dessa släpps?
Barcelona La Rambla
2006-07-24 16:56
Edit: Fel av mig. Kontraktet är på 2 år (+ ett optionsår), summan det talas om är 3,5M€ per säsong. Står i artikeln från EMD. Förstår inte varför de skulle hitta på när det gäller lönen.
Barcelona Bijelo Dugme
2006-07-24 16:56
Jag var mycket kritisk till Txiki och jag ville ha honom sparkad som sportschef. Men detta förändrar allting, jag börjar respektera honom och dessa två värvningar är fantastiska.

Dels förbättrar vi vår vänsterkant, eller högerkant eftersom mr Zambrotta kan spela på båda kanterna och dels förbättrar vi försvaret i allmänhet med Thuram så vi slipper se Oleguer i försvaret. Jag har inget emot Oleguer personligt, men varje gång jag ser honom mår jag dåligt.

Med detta laget kan vi vinna alla 6 titlar även om ligan, Champions League och VM för klubblag känns som det viktigaste att vinna. Jag tror att detta laget är den bästa 11an genom tiderna, inte bara i Blaugrana utan också genom tiderna för alla lag.

Barcelona La Rambla
2006-07-24 16:49
Ok, ni får tro vad ni vill. Kontraktet är skrivet på en säsong med option på ytterligare ett år. Därav förväxlingen när det gäller summan. Om ni tror att ledningen ger en 34-årig Thuram 6M€ per säsong så är det ert val. :)
Barcelona barcinho__
2006-07-24 16:45
så här vill jag att start-11 ska se ut. Men sen vill jag ha Buffon i målet tycker Valdes gör tavlor lite. En säker Målvakt som Buffon. Världensbästa målvakt tycker jag..

--------------Valdes--------------------
--------------------------------------
thuram---Marquez-Puyol-----zambrotta---
--------------------------------------
-------------Edmilson-------------
--Xavi--------------------Deco--
----------------------------------
---Messi------Eto´o ---Ronaldinho--
Barcelona Marcos
2006-07-24 16:45
6 miljoner euro per säsong ska vi betala för Thurams tjänster. Varken mer eller mindre.
Barcelona La Rambla
2006-07-24 16:39
De är så korkade på AS och så fulla av lögner att det är komiskt. De skriver bla att anledningen till att Real ej tog Zambrotta var för att de var tvugna att även ta Thuram. Nu är det ju så att Barcelona tog kontakt med Juventus för flera månader sen angående Zambrotta, innan skandalen. Så Juventus har vetat om Barças intresse sedan länge. Man har skött alla kontakter enligt regelboken, och inte gjort som Real där man under presidentvalkampanjen sprungit och slickat röv hos spelarna utan att ens kontakta klubben först och basunerat ut i stora rubriker på AS att man haft klart med spelarna. I slutändan kunde Zambrotta fritt välja mellan Milan, Chelsea och Real. Han valde Barcelona även om han personligen kanske likväl hade föredragit Milan just för att stanna kvar i Italien. Han visade sig dock inte vara speciellt svårövertalad när Txiki och Seriano haft samtal med honom.
Barcelona La Rambla
2006-07-24 16:29
Det är fel. Thuram var införstådd att han skulle få gå ner i lön om han valde att lämna Juventus. Det hade han även fått göra om han stannat kvar med Juve i Serie B. Det är nog något han kan acceptera så här på ålderns höst. Som sagt, 3M€ per säsong och inget annat.
Real Madrid Ike
2006-07-24 16:24
En sak som är läskigt är att Thuram får 6miljoner Euro/säsong i barca. Endast Ronaldinho har mer.
Han har mycket högre lön än alla som skrivit kontrakt till 2010. Som tex. Puyol,Eto,Marquez,messi,Xavi osv.
Undrar om inte detta kan skapa lite osämja i laget, att helt plötsligt göra ett undantag i lönetaket.

(det är 6miljoner euro/säsong och inte 6m för båda.. av vad som står i AS.com, vet inte hur mycket man kan lite på madrid tidningen dock, hoppas det är fel)
Barcelona La Rambla
2006-07-24 16:19
Ämne: La Rambla
aaa jag s....
Vi drömmer alltid om CL. Förra säsongen gick det bra utan Vieira. Har svårt att se att det ej skulle kunna gå bra även denna säsong.
Barcelona Gauwweee.
2006-07-24 16:18
bra att inte barça bytte ut motta mot viera asså =)...
BoyS SAN...
2006-07-24 16:17
La Rambla
aaa jag snackade med honom nyss!
Ni kommer drömma om CL i år!
Barcelona La Rambla
2006-07-24 16:15
Ämne: Vieira kommer ej til....
Ok, bra att få det svart på vitt av en som tydligen är insatt och har kontakt med spelaren och hans agent?

Det tackar vi för. Med all respekt för Vieira, men Barcelona klarar sig lika bra utan honom.
BoyS SAN...
2006-07-24 16:11
Vieira kommer ej till er!
http://www.channel4.com/sport/football_italia/jul24g.html
Barcelona La Rambla
2006-07-24 16:06
Händer inget innan onsdag, då Laporta stiger av som president och bara blir kandidat, så lär inte Vieira komma. För då kan han först komma i september när valet är avgjort och om då Laporta får fortsätta som president. Tror knappast att Vieira vill vänta till september för att få veta om han är en Barçaspelare eller inte.
Barcelona el rey es puyol
2006-07-24 15:53
Hoppas verkligen inte heller att motta lämnar oss. En av mina största favoriter..
Vore skönt om han fick vara skadefri kommande säsonger.Någon som vet om det är någon kanal som sänder ifrån Danmarks ?
Barcelona La Rambla
2006-07-24 15:35
Txiki svarar i Sport på fråga om Motta:

Motta. Vi har maximalt förtroende för hans möjligheter. Vi har aldrig övervägt någon utlåning eller försäljning för att både jag och Frank (Rijkaard) har fullt förtroende i honom. Han har visat klass i stormacher, det enda han behöver förbättra är skadorna för talang har han massvis av.

Har svårt att se de skulle vilja göra sig av med Motta. Motta själv säger sig inte ha hört något alls, vilket skulle vara konstigt om sådana planer fanns. Tror knappast att de är så taskiga att ej informera spelaren först. Annars hade jag gärna sett att man lånar ut Motta en säsong tex till Juventus, så att han får mer speltid. Det utan att byta till sig Vieira, för honom behöver vi inte på vårt mittfält oavsett hur bra spelare han är.
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2006-07-24 15:21
Måste bara säga att jag ser det som en bra grej om viera kommer och motta går. visst han har hjärta å så för klubben men, jag tror inte han kommer vara första alternativ(inte på några år ialla fall) och ledning vet vad dom gör.så om det nu händer att han kommer så ser jag posetivt på det hela..

inte har ledningen gjort oss besvikna nu dom sista 3 åren eller ? :p hur som helst så litar jag ialla fall på dom :D
Annons: