/spanien/barcelona/forum/24256.aspx/spanien/barcelona/forum/24256.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messínho
2006-07-27 19:09
Vet någon när Barcelona spelar mot Århus?
Barcelona La Rambla
2006-07-27 19:04
AlexC:

Jag ransakade mig själv. Förnuftet fick ta över istället för känslorna. :)

I alla artiklar jag läst så känns det som att det är agenten och kanske i viss mån kaninen också, som hela tiden verkar lobba för att gå på fri transfer. Känns som lite girigt. De förhandlingar man haft med klubbar verkar ha strandat just för att man ställer för höga lönekrav. Det verkar som om man begär hög lön hos ny arbetsgivare just för att det kvittar om det inte blir någon affär av det. Man får ju ändå sin lön från Barça och klockan tickar allt närmare till att kontraktet har gått ut. Så ja, man kan väl påstå att jag ändrat åsikt nu. Samtidigt som jag fortfarande är förtjust i spelaren. Lite kluvet som sagt.
Barcelona AlexC
2006-07-27 18:57
LR

Har du bytt åsikt nu angående Saviola? ;)

Jag börjar mer och mer luta åt att det är bättre att släppa honom på fri transfer än att han spelar denna säsongen i klubben, eftersom det sparar oss ca. 4 miljoner euro och det redan förra året kändes som vi hade det välbeställt på anfalsspatserna.

Klubbarna som är intresserade av den lille kaninen vet om att hans kontrakt går ut om ett år och att Barça gärna slipper hans höga lön. Därför tror jag att de är kyliga och ser till att betala så lite som möjligt för spelaren.
Real Madrid Real Madrid / #9
2006-07-27 18:54
Nar presenteras Zambrotta och Thuram ?
Om jag inte ar helt och cyklar so har dom inte presenteras val ?( Ursakta stavningen ar utomland )
Barcelona La Rambla
2006-07-27 18:39
Saviola, men framför allt hans agent är giriga. De vill bara ha ett freedom letter så han kan gå på fri transfer till annan klubb. Varför vill han inte ens lyssna på nya kontraktsförslag? När kontraktet går ut den här säsong har vi inte bara betalat hans höga lön ännu en säsong vi får heller nada för en övergång för en spelare vi gav över 20 miljoner euro för. Verkligen bara affär va? Sälj honom så fort som möjligt så vi åtminstone kan casha in något på honom. :-)~

Kamelen:

Vieira är en klasspelare, det har jag aldrig betvivlat. Men han är ingen pivote, i den mening att han ensam skulle ta balansrollen framför en backlinje. Du kan fråga vilken inbiten arsenalsupporter som helst och de lär hålla med. Han spelar alltid i par med en spelare som tar större defensivt ansvar än han själv, vilket jag skrivit i tidigare inlägg.
Real Madrid HalaMadrid
2006-07-27 18:25
hej !
har laporta avgått? :S
Barcelona Koeman!!
2006-07-27 18:25
La Rambla: Tycker det är lite fel att säga att Viera är lite dålig för en Pivote-roll. Han har ju haft dem i Arsenal och Juve. Och se hur bra han har varit i Juve. Han var en stor bidragande faktor varför dem vann seria a(och dem hade till stor chans vunnit också ifall styrelsen sabbat det)
Barcelona Bijelo Dugme
2006-07-27 18:24
Självklart ska vi behålla kaninen.

Enligt mig är Saviola bättre än både Maxi López (utlånad denna säsongen) och Ezquerro. Om vi räknar med Saviola i truppen så kommer han ändå spela åtminstone några matcher denna säsongen, då vi endast har en klassanfallare som kan vara reserv åt den magiska trion, och det är Eidur Gudjohnsen. Behåller vi däremot Javier Saviola har vi 2 klassanfallare på bänken.

Och i och med att Henke försvann, Maxi López utlånad så ökar det Saviolas chanser att få spela. Jag räknar med att han får spela istället för Ezquerro.

Min önskan till våran anfallsuppsättning denna säsong:

Messi, Ronaldinho och Eto´o, ordinarie

Ezquerro, Gudjohnsen, Saviola, reserver
Barcelona Captain Fubulosos Cave Of Hair
2006-07-27 18:17
Läste också det La Rambla och jag kände stor glädje läsandes dem orden, att signera Vieira genom att skicka Motta till det sjunkande skeppet Juventus är rent ut sagt nästan ett hugg i ryggen på honom efter alla hans svåra år i Barca. Efter att han alltid varit så trogen till oss och visat ett sådant stort hjärta att bara skicka iväg honom till Serie B skulle få mig att tveka på Txiki kompetens. Speciellt om man skulle ersätta honom med Vieira.

Det där med Saviola gav mig stor glädje att höra, han är en duktig spelare vilket han defenitivt bevisat i VM, det enda negativa skulle vara hans lön samt att det reducerar Dos Santos chanser till A-truppen, men Dos Santos kan vänta han är ung. Så Vomos Laporta och Txiki spara Saviola åtminstånne till vintern, och se vad han går för.
Barcelona La Rambla
2006-07-27 18:06
Txiki bekräftar idag i Århus. Det finns inget som helst intresse av Vieira, man har inte varit i kontakt med varken klubb eller spelare. Tack för det!

Vidare sa han att hittar man ej en klubb åt Saviola innan transferfönstret stängs så är han en Barça-spelare.
Barcelona La Rambla
2006-07-27 17:40
Det många tycks ha missat är att Wenger gjorde sig av med Vieira just för att han inte längre hängde med i passningstempot. Visst han ville visserligen också själv till Italien. I slutet så stoppade han upp Arsenals snabba passningsspel. Sen verkar det som om vissa här har fått för sig att han är en utpräglat defensiv spelare. Det är helt fel. Han spelar defensivt ja men alltid ihop med en spelare som tar mer defensivt ansvar än han själv. I Arsenal Petit/Gilberto, i Frankrike med Makelele och i Juventus med Emerson. En pivoteroll i Barça skulle han aldrig klara av, det är han för dålig för. Hans styrkor ligger i djupledsspelet och hans fysiska spel. Vi är ett anfallande lag så vi ska inte spela med doble pivotes. :-)~
Barcelona Kamelen
2006-07-27 17:37
Aldrig att Audi kommer synas på tröjorna nästa säsong, om det nu vore så skulle det bli en väldig uppståndelse ifrån medias håll.
Real Madrid Real Madridista
2006-07-27 17:20
Bijelo Dugme

Bra fråga men länktipset har inget med ämnet att göra...
Stackars människa som gillar såndär musik.
Barcelona Bijelo Dugme
2006-07-27 16:58
Då började vi alltså ett samarbete med Audi... det är väl bra, min pappa har en Audi som han kör med...

Men ska vi ha dem som tröjsponsor också eller, för vi har ju redan UNICEF där även om dem inte betalar, så jag undrar, ska vi ha Audi som tröjsponsor?
Barcelona Kamelen
2006-07-27 16:55
Ämne: Kamelen//

Vieria....
Arsenal spelar med ett riktigt högt tempo, inget snack om den saken. Frågan är bara hur han skulle agera om han mötte lag som även dem spelade högt tempo var vecka.
Sevilla Riquelme!
2006-07-27 16:44
Kamelen//

Vieria spelade ju i ett storlag, som ändå Arsenal måste räknas till?

Om man jämför en match mellan två bottenlag i Spanien och två bottelag i England är tempot säkert högre i England. Däremot behöver inte spelet vara bättre.
Barcelona Kamelen
2006-07-27 16:41
Riquelme!

Storlagen håller högra tempo i England, ja men överlag anser jag defenitivt inte att det stämmer.
Sevilla Riquelme!
2006-07-27 16:38
Kamelen// Premier Leauge har betydligt högre tempo än både La Liga och Serie A. Det är väl något som är allmänt känt? PL är ju känt för sitt höga tempo.
Barcelona Kamelen
2006-07-27 16:23
Ämne: Kamelen: Och Premier....
Spanska ligan har betydligt högre tempo.
Barcelona Awinho
2006-07-27 16:12
Kamelen: Och Premier league har alltså INTE högt tempo??
Barcelona Awinho
2006-07-27 16:09
Love Barca: Men inte som tröjsponsor dock...
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-07-27 15:57
nämen det är inte bara UNICEF som har fått Barcas Ja till et sammarbete utan nu ochså Audi.
Barcelona Menos Mal
2006-07-27 15:35
Köpet av Viera är enligt mig helt, helt onödigt.
Precis som alla andra 'stora' namn så är han bra men vart skall vi placera honom ?

Den defensiva mittfälltsplatsen är för mig redan reserverad för Edmilsson. Edmilsson som defensiv/bollvinnare och Deco, Xavi som lite mer offensiva boll-levererare.

"Dels är det osäkert om han går med på att bänkas"
Är det så att en övergång skulle bli riktigt aktuell så tror jag att Viera får finna sig i att framförallt inleda sina första matcher av säsongen på bänken.

Siempre Barca
Barcelona Schubert
2006-07-27 15:29
Vieira är betydligt bättre än både van Bommel och Motta, det är helt klart för mig. När VM gick in i sin avgörande fas visade han sin obestridliga klass. Enligt mit var han betydligt bättre än Zidane som inte var en av de bättre i Frankrikes lag. Frankrikes framgångar byggde istället på järnblocket centralt defensivt: Gallas-Thuram-Makelele-Vieira.

Hursomhelst, Barcas spelidé har varit, och bör enligt mig fortsätta att vara, att i dom flesta matcher (förutom mot tufft motstånd i CL) spela med två tekniker på centralt mittfält: två av Deco, Xavi och Iniesta. Kommer Vieira är det knappast rimligt att fortsätta med den taktiken: dels är det osäkert om han går med på att bänkas, dels är han helt enkelt för bra för att bänkas. Sen är han inte billig för sin ålder. Givet detta, tycker jag att det är ett lite märkligt förvärv. Men jag är en stor fan av Vieira och skulle inte gråta om han kom. Han har fått alldeles för mycket skit på slutet: bl a har hans säsong i Juve inte alls varit så dålig som folk påstår.

Edit: Sen sägs det ju nu att alla spelare Juve har kvar stannar i klubben, förresten.
Barcelona Koeman_4
2006-07-27 15:25
Zami-Culé

Sköna bilder med underbara komentarer på målen :)
Men det finns en annan komentator som flippar ut ännu mer när Belletti gör 2-1 målet. Hörde det på P3-Krister dagen efter triumfen, men har inte hittat det sedan dess. Han skriver Juliano minst 10gånger på rad. Ingen som vet vart man kan få tag i den?

Visca El Barça
Barcelona Schubert
2006-07-27 15:24
Nemo/

"Messí är väl mer ett komplement för Ronaldinho och Eto'o. Det är ingen utpräglad 10:a, det är ingen utpräglad 9:a, det är ingen utpräglad kantlöpare. Det är Messí."

Möjligen kunde man jämföra Messi med Arsenals kantlöpare som Pires och Ljungberg. Dom ska ju också gå in mycket i banan och gå mycket i djupled.
Barcelona Ride_The_big_one
2006-07-27 15:19
Zami-Culé

Han( Bijelo Dugme) gör som många andra jemför hans tidigare meriter med nuvarande och därmed så höjer han spelaren till skyarna.

Barcelona Suñol_
2006-07-27 15:11
Jag minns när Viera spelade i Arsenal så såg det ut som han hade snytit sig i tröjan innan varje match, det visade sig vara någon uppfriskande mentol-sörja. Efter det så har jag haft lite svårt för honom. kanske inte ett legitimt skäll att inte vilja se honom i Barca, men det får bli mitt inlägg i debatten mot en värvning av Viera!
Barcelona Kamelen
2006-07-27 14:39
II Barça II - Rijkaard//
Det bör tilläggas att kanalen är Viasat Sport 2.

Ja, Thuram är för bra för att bänkas men det är även Marqúez & Edmílson. Blir nog väldigt mycket rotation där skulle jag tro.

Vieira är defenitivt inte en spelare för La Liga, jag anser att det är detsamma för Emerson. Spelet går för snabbt i Spanien för dem två. Vieira borde återvända till Barclays Premiership.
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-07-27 14:33
Vi behöver inte värva fler spelare, det här är inte Pro Evolution Soccer, det här är verklighet. Och en mittfältare är det sista vi behöver, vi har redan för många. Det enda vi behövde förstärka var backlinjen och nu har vi gjort det.

Hur tror ni backlinjen kommer att se ut nu när Thuram finns med i truppen. Jag tror inte att man väljer att bänka honom, han finns nog med i startelvan. Han är för bra för att sitta på bänken.

Imorgon spelar vi en träningsmatch, den visas på Viasat Sport :-).
Annons: