/spanien/barcelona/forum/24252.aspx/spanien/barcelona/forum/24252.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid real-barceloona
2006-08-01 19:22
Ronaldinho klar för Milan ?
Barcelona 19
2006-08-01 19:20
Jag vill gärna ha den ;)
Barcelona La Rambla
2006-08-01 19:18
Jag får väl ge ut länken till en i taget i PM så bandbredden inte dör ut helt om flera vill ladda ner den samtidigt. :-)~
Barcelona Kamelen
2006-08-01 19:12
Ämne: Ämne: vet nån....
Väntar med nöje, tackar.
Barcelona La Rambla
2006-08-01 19:09
Ämne: vet nån vart man kan....
Jag skickar upp filen till ett ställe. Det dröjer ett par timmar dock. Så håll ut. Det är versionen med svenskt tal och svensk text.
Barcelona Tiago
2006-08-01 18:42
Gaucho´10

kolla på www.thepiratebay.org
Barcelona Gaucho´10
2006-08-01 18:41
vet nån vart man kan få tag på eller se filme/dokumentären :

FC Barcelona – spelet bakom fotbollen!!!

tack på förhand..:)
Barcelona Suñol_
2006-08-01 17:34
Fedoroviz m.m// Ta EM 2004 och VM 2002 så var inte Henry i närheten av sin förmåga, tror du att någon av Premier leauges backar tappade respekten för honom efter det, knappast. Så hela retoriken är helt galen!
Barcelona tarrak
2006-08-01 17:05
Fedoroviz/Att du varje dag kommer in här med nya "anledningar" till att det kommer att gå dåligt för oss visar bara hur knäckt och desperat du är. Vi har förstärkt defensiven, därför tror du att den bli sämre. De andra lagen har tappat respekten för Ronaldinho, därför kommer han att få det svårare. Logik a'la Madrid! Kom på nåt vettigt nästa gång!
Barcelona rico
2006-08-01 16:38
Ämne: Jag tror att ni fall....
"Jag tror att ni kommer att få problem med att balansera laget.Deco,Xavi,Messi,Dinho,Guily,lägg där till en offensivt lagd Zambrotta. Vem skall ta det defensiva jobbet.
Okej.
Ni har Edmilson som klasspelare defensivt.
Men problemet ligger inte där.
Ni kommer att få oerhörda problem mot lag som spelar med snabba omställningar.Ni kommer att få en besvärande situation med ett gäng offensiva gubbar som inte tar det defensiva ansvaret."

Om du nu snackar om snabba omställningar och dålig försvar...Va gör Robert Carlos då???(se länk)

Barcelona Tiago
2006-08-01 16:34
Menos Mal

vad sägs som ignorera dom bara för dom kommer verkligen aldrig med nått vettigt otroligt.
Och detta att barcas lag inte har nån lag moral är bara skitsnack eller att det inte kommer bli eto´os år iår varför skulle det inte bli det för 3 året i rad bara för att ni maränger fått cannevaro eller:S haha sen tror jag ronaldinho har ännu mer motivation efter ett inte så bra Vm från hans sida så vi behöver nog inte oroa oss det borde ni göra.
Barcelona Menos Mal
2006-08-01 15:55
Tror nog inte att Madrid supporters skall komma in på vårat forum och snacka om lag-moral, känns på något sätt fel.

Tycker faktist att det blir mer och mer Maränger inne på vårat forum, är det nervositet inför kommande säsong ?

Hmm. Vem vet ...

Siempre Barca
Real Madrid BecksZizouRaul
2006-08-01 15:37
Du är farligt nära en avstängning du med, ett övertramp till så händer det. / Redaktionen
Real Madrid Diiaaaz
2006-08-01 15:30
Spärrad från Les Rambles och avstängd i en vecka. / Redaktionen
Barcelona La Rambla
2006-08-01 15:29
Fedoroviz:

Du fortsätter med en dåres envishet. Jag börjar starkt ifrågasätta hur många matcher du ens sett med Barcelona. Det som gör laget så bra defensivt, är att hela laget försvarar i hög press när man inte har boll. Ja tro det eller ej men laget släppte in näst minst mål i hela ligan efter Valencia. Det finns statistik på det, bara att slå upp. Sen kan du ju ta och titta på det bollinnehav laget brukar ha. Det kostar på för moståndarna som i stort sett hela tiden får ägna sig till att jaga boll och försöka ta den i från dem.

Sen måste jag få fråga. Hur kan du vara så säker på att Eto'o kommer få det svårt i höst? Såg du det i din spåkula? Har ni tappat respekten för Ronaldinho? Men så bra då, nu kanske han slipper ha 2-3 spelare hängandes back i hälsenorna under matchen. Vi kan också vända på det när du ändå pekar på VM. Du tror inte de flesta har tappat respekten för R Carlos markeringsspel? Det såg smått komiskt ut under VM, speciellt i matchen mot Frankrike.

Dina smått panikartade domedagsprofetior känns mer som att du griper efter halmstrån. :-)~
Barcelona Captain Fubulosos Cave Of Hair
2006-08-01 15:25
Alltid lika roligt att läsa dina inlägg Federoviz, du får mig att garva, jag ger dig det.
En fråga dock, hur vet du att Eto´o kommer att spela dåligt under hösten, är du 2000-talets Nostradamus? Nej jag tycker att du borde förendra dina "Barca ödeprofetior" och kanske börja fundera på vad Real kommer göra med Carlos och Cicinho som ytterbackar, sämmre ytterbackar i defensiven finns bara inte på denna planet.
Barcelona Initial
2006-08-01 15:22
fedoroviz/diaaz osv: även om ronaldo hade gjort 18 mål i vm skulle vi inte byta en enda av våra spelare mot honom...inte ens ezquerro...och vad gäller ronaldinhos VM...han hade kunnat göra 8 självmål och skulle fortfarande vara mer värd än alla era brassar tillsammans...och vad gäller att thuram inte kan glänsa längre..ehh ni har emerson carlos ronaldo? vad är medelåldern på det gänget.. MEN (nu när jag sänkt mig till eran nivå...ska jag tillbaks till den nivån det här fina forumet brukar hålla)

vi minns real från 03/04 och liknelsen mellan de o barca idag finns inte..för det första har barca 3!! defensiva mittfältare (edmilson motta och marquez)..för det andra så brukar våra spelare SPRINGA hem till skillnad från madrid det året och sist men inte minst...vi har en FUNGERANDE backlinje vilket madrid inte hade...så orolig är jag inte...

(ok jag kom inte så högt upp men det tar ett tag att komma upp från det djupet)
Real Madrid RM fanatico
2006-08-01 15:19
Tror inte d här året kommer vara et00s. Erkänn nu alla barca fans. Vad tycker ni om det etoo gjorde mot maxi när han precis skulle göra mål en match och sen kommer etoo bakifrån och slår in bollen istället för maxi. Har det inte gått lite för långt då när man snor bollen från en med spelare som precis ska läggga in den?
Real Madrid Fedoroviz
2006-08-01 15:19
Ämne: Fedoroviz/ Det där o....
Schysst.
Jag uppskattar ert forum.

Ni pekar på tidigare säsongers framgångar med nästan samma trupp.Okej.

Vi hade också haft framgångar fram till 03/04 våren ( CL,Ligan ) men jag tycker bara att ni har en alltför offensiv trupp nu när vi andra i La Liga har tappat en del respekt för Dinho ( VM ) samt att Etoo får problem under hösten.

Att ni spelat galant under 2 1/2 säsonger med er trupp betyder inte att ni gör det under 06/07.
Jag tycker Rijkard bör se upp.
Barcelona Jontteee
2006-08-01 15:17
La Rambla

Du har rätt om Giovanni Dos Santos att man inte ska skynda med honom, men då tycker jag att han ska hela sesongen träna med A laget men spela B lagsmatcher tror då att han får en rätta utveckligen på sin karriär.

Men få fort Dinho Marquz eller Etoo blir skadad då ska man sätta honom på bänken så att han får känna på hela atmonsfären från bänken.. =)
Barcelona La Rambla
2006-08-01 15:11
BecksZizouRaul:

Tackar. Vi får replikera och tacka Emerson och Roberto Carlos för ett underbart VM. Speciellt Carlos markering på Henry i matchen mot Frankrike. Hoppas att vi får ser mer av sådant nu när han stannar i Real. :-)~

Fedoroviz:

Dina domedagsprofetior slår knappast in. Du tror att vi kommer få problem att balansera laget denna säsong? Tycker du att vi haft problem de senase två säsongerna trots att mittfältet ser likvärdigt ut inför denna säsong? Ja vem ska ta det defensiva jobbet? Kanske som tidigare säsonger då Deco, Xavi, Iniesta, Edmilson, Marquez gjort ett utmärkt jobb. Zambrotta behöver du inte vara orolig för, han bör vid det här laget känna till hur man försvarar efter att under flera år lärt sig defensiv i italiensk fotboll.

Men det är gulligt att du är så oroad över Barcelonas välbefinnande. Dina kvasi-analyser är alltid lika roande.
Barcelona Woods
2006-08-01 15:09
Fedoroviz/ Det där offensiva laget klarade galant att ta bort både Chelseas och Milans offensiva spel förra året. Och Zambrotta är inte ansedd som världens bästa ytterback bara för hans offensiva styrka, han kan även försvara ser du..

Du får tycka och tro precis som din spåkula säger, men jag kan bara konstatera att de problemen isåfall även borde funnits förra säsongen.
Real Madrid Fedoroviz
2006-08-01 15:03
Jag tror att ni faller på eget grepp.
Ni kommer med en oerhört bredd trupp.
Inget negativt i sig.
Problemet blir att få balans med så många offensiva spelare i truppen.

Minns bara Real under säsongen 03/04 och vad som hände under våren...

Jag tror att ni kommer att få problem med att balansera laget.Deco,Xavi,Messi,Dinho,Guily,lägg där till en offensivt lagd Zambrotta.

Vem skall ta det defensiva jobbet.
Okej.
Ni har Edmilson som klasspelare defensivt.
Men problemet ligger inte där.
Ni kommer att få oerhörda problem mot lag som spelar med snabba omställningar.

Ni kommer att få en besvärande situation med ett gäng offensiva gubbar som inte tar det defensiva ansvaret.

Vi får se under hösten hur er oerhörda offensiv klarar av att ge understöd i försvarsarbetet.
Real Madrid BecksZizouRaul
2006-08-01 15:01
Vill bara gratulera alla Barcafans till ett underbart VM av Ronaldinho.
Barcelona La Rambla
2006-08-01 14:55
Ämne: Hur lång är Dos Sant....
dos Santos är 170cm enligt länk.

Jontteee:

Han kom till Barça som 13-åring och har varit där i 4 år nu. Det handlar också om när man ansöker om medborgarskap. Det är en lång procedur som ska malas i flera olika instanser. Byråkrati med ett finare ord.

Jag tror inte Barça har bråttom med hans pass, de väntar säkert gärna att det sker när han fyller 18 år till våren. Så länge han inte har ett EU-pass, så får han tex inte arbetstillstånd i England. Så länge han inte är 18 år kan Barça heller inte skriva något proffskontrakt med honom. Resten är enkelt att räkna ut.

Diiaaaz, vi betackar oss för dina 'konstruktiva' inlägg. :-)~
Barcelona Jontteee
2006-08-01 14:47
La Rambla

En fråga till dig eftersom du håller mkt kolla på saker, Giovanni Dos Santos när kom han till Spanien/ Barca för att om han har bott i Spanien i 4år så får man väl medborgarskap??
Barcelona Zami-Culé
2006-08-01 14:33
Hur lång är Dos Santos?

Jag tycker verkligen inte att han är mogen för Ligaspel ännu, skynda långsamt, som med Messí och allt kommer att gå galant :-)
Barcelona Gaucho#10
2006-08-01 14:31
Kommer tv4 sända la liga även denna säsong ?
Barcelona Giovanni Dos Santos
2006-08-01 14:25
ne men han ahr en riktig fin tekning och spelar bra...
Barcelona Les Rambles
2006-08-01 14:25
Ibland undrar man hur gamla vissa på detta forumet är! Måste hålla med La Rambla att Dos Santos är alldeles för ung för att spela för A-laget redan nu. Såg ni hur tunn killen var eller? Han hade blivit käkad av backarna i la liga. Dock tror jag att han får vänta två år till innan han ens får göra ett inhopp i Barça.

Att han skulle vara lika bra som Gudjohnsen i dagsläget är bara skrattretande.

Annons: