/spanien/barcelona/forum/24251.aspx/spanien/barcelona/forum/24251.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemo
2006-07-31 23:16
Läsvärd krönika, Sonde!
Keep up the good work!

Ronaldinho till Milan får mig att hånle som snabbt övergår till tanken "tänk om han...". Men som La Rambla skriver;
Hans utköpsklausul ligger på 125 miljoner euro, först måste dem punga ut det, och övertala Ronaldinho. Annars ger dem Barcelona ett luktrativt erbjudande och då bestämmer Barcelona. Men att Barcelona väljer att sälja Ronaldinho, är inte särskilt troligt. Inte för alla pengar i världen.
Real Madrid whiteblack
2006-07-31 22:49
Återigen, respektera att detta är ett Barçaforum. Nu är du avstängd kommande 24h. / Redaktionen
Barcelona Schubert
2006-07-31 22:42
Tack, red och håller verkligen med. Ignorera trollen så kryper dom tillbaka till trollhålan: Real Madrids forum.
Barcelona La Rambla
2006-07-31 22:40
Schubert:

Det talas om helt andra kriterier för CL när det gäller nationalitet. Det handlar mer om att man ska ha ett visst antal sk "locally trained players". Det heter bla att "A locally trained player is a club-trained player or an association-trained player. Det hela är rätt så komplex. Du kan få länken till UEFA:s websida som beskriver allting i ett PDF-dokument så kan du läsa själv.

Ladda ner filen under Current regulations. Läs sen i kapitlet: VII Player Eligibility.
Barcelona La Rambla
2006-07-31 22:32
ase:

Du missar en sak. Ronaldinho har ett långtidskontrakt, så Barcelona behöver inte släppa honom. Han har en utköpesklausul på €125M. Betalar Milan den då först kan man börja snacka om ett köp. Sen ska de också klara av att övertala honom att lämna Barcelona. Alla uttalanden från honom säger att han trivs ypperligt med klubben, fansen och framför allt livet i Barcelona. Men visst, ingenting är omöjligt. Låt oss säga att oddsen till att han stannar kvar i Barcelona minst några år till ser hyfsat goda ut.
Barcelona Dannish
2006-07-31 22:21
N_Nillson @

Var inte så säker på det. Det finns flera svagheter i det laget, Cicinho är svag defensivt lixom Cole. Emerson är grym på små ytor och är i stort sett alltid rätt placerad men inte speciellt bra med boll. Reyes är grymt överskattad! Han har potential men visar den alltför sällan. Ronaldo i form är grym, men han har inte presterad speciellt mycket på senare tid. Mittlåset Cannavaro & Ramos är det enda jag ser som någonting felfritt.

Och hur gick det för Brasilien i VM, stjärnorna föll. Att ha massa stjärnor är en sak, att få dem att fungera som ett lag en annan.
Barcelona Captain Fubulosos Cave Of Hair
2006-07-31 22:10
Claes/

Jag gillade denna krönika starkt, håller med till 100% i nästan varenda punkt om styrelsen och Sandro Rossel o.s.v.

Mycket läsvärd.
Valencia ase
2006-07-31 22:09
Ämne: Risken är väl om Ron....
Jag tror knappast att milan kommer köpa Ronnie...
Men OM det nu skulle bli verklighet så tror jag ändå att dom behåller Kaka. Rent ekonomiskt är nog inte värvningen speciellt omöjlig eftersom Berlusconi är god för närmare 100 miljarder.
Det stora hindret för värvningen är att Barca inte kommer släppa honom om man inte får ett monsterbud.
Dock har väl barca ganska mycket skulder eller har man betalat dessa???
Barcelona Ghazza
2006-07-31 22:04
*Suck*

Svårt att fatta?
N_Nilsson
2006-07-31 22:03
Notera att Les Rambles är ett Barçaforum. / Redaktionen
Real Madrid Real Madridista
2006-07-31 21:55
Läs reglerna, inga drömelvor! //Redaktionen
Barcelona Tomasz
2006-07-31 21:04
Mål och highlights från AGF-FCB i länken.
Barcelona Ride_The_big_one
2006-07-31 20:09
Varför inte bara låta deras inlägg begravas istället för att svara är det inte bättre än att låta de hetsa upp er?

Inte ens värd att kommentera då de knappast är byxmyndig för att gå på en Brittney spears konsert då måste man verkligen vara ung.

Redaktionen
2006-07-31 20:05
Snälla allihop, låt er inte provoceras så lätt. Det gör ni när ni ens ägnar lite tid åt såna som HAIDER_SAAD. Det kvittar vad ni skriver, fokus hamnar på omogna inlägg när det borde vara på Barça. Dessutom får vi i redaktionen mer jobb när det ska resas.

HAIDER_SAAD är nu spärrad.
Barcelona Schubert
2006-07-31 18:58
tarrak/ Precis. Minns en viss match där Real var inblandade där man släppte lite på markeringen...:)
Barcelona tarrak
2006-07-31 18:33
Fedoroviz/ Det scenario som du beskriver där motståndare tappat respekten för Ronaldinho och Barca i stort låter som ett drömscenario. Jag hoppas verkligen att de släpper lite på markeringen av honom och flyttar upp sina lag, de kommer att bli hårt straffade! Om du såg någon match med Barça förra säsongen så hade de ofta lite svårt att spräcka nollan när motståndarna låg lågt med försvaret. Sen fick man in en boll, motståndarna flyttade upp och Ronaldinho hade lekstuga. Att Dinho skulle få det tufft pga ett misslyckat mästerskap känns bara som en önskedröm för desperata maränger!
Barcelona Schubert
2006-07-31 17:40
LR/ Finns det ingen begränsning på antal icke-EU-spelare i CL, eller bara en annan gräns?
Barcelona AlexC
2006-07-31 17:39
Fedoroviz

Underbar och djupgående analys, verkligen. Det är inte lönt att Barça ens försöker vinna nu när du sagt motsatsen.

Ni har en ny tränare (som jag tycker är bra för er), men det är som alltid spelarna på planen som vinner matcherna. Men ni har än så länge inget lag som skrämmer mig iallafall. Mittbackarna och målvakten håller mycket hög klass, det måste alla culés motvilligt medge. Men sen då?

Ronaldinhos "fiasko" i VM... Jag säger inte att han var bra men han var inte sämre än medelspelaren i Brasilien under VM. Ett lag som trodde att gåfotboll och gamla meriter innebar VM-guld. Lika begåvat som Luxo inför 05/06, "skippa kantspelet och frälsaren Robinho kommer fixa allt". Ronnie kommer komma revanschsugen inför denna säsongen och få spela med spelare som rör sig och arbetar för laget igen. Därför tror jag inte att "fiaskot" kommer påverka honom negativt i någon större utsträckning.

Volleybollmittfältet

"Det är därför jag tycker att ni inte kan spela ert volleybollmittfält,dvs Deco,Xavi,Iniesta,längre."

Längre? Jag kan med 99% säkerhet säga att dessa tre inte ens startade fem matcher på mittfältet tillsammans förra säsongen. Vidare har jag svårt att se att Rijkaard skulle starta med dessa tre spelgenier på bortaplan, som du verkade se fram emot.

"När respekten för Dinho försvinner så kommer även andra lags mittfältare komma högre upp på plan och då går det inte att springa omkring på planen med tre små ballettdansöser i defensiven."

Nu börjar du bli underhållande. Det är just mot lag som inte pressar högt upp som Barça hade svårt att få hål på och besegra förra säsongen. Dessutom så anser jag att "balettdansöserna" Xavi och Deco (Iniesta kanske också) slår samtliga av era startmittfältare utom Emerson vad gäller defensivt spel.

Kul att du uppskattar din situation som Madridfan. Fortsätt gärna med det och kom gärna med mer konkreta och genomtänkta analyser av Barças svagheter nästa gång.
Barcelona Catalunya
2006-07-31 17:29
Federoviz

Visst, inget superbra VM av Dinho men det är enorm skillnad på Brasilien och Barcelona. I landslaget var Adriano totalt ur form (som under hela säsongen) och Fetknoppen gjorde inte många löpningar. Rörligheten i Blaugrana och Brasilien kan knappt jämföras, så stor är skillnaden. Titta gärna på Brasiliens matcher igen och se hur många bra passingar som Världens Bäste slog som Fetknoppen inte hann fram på men som Eto'o, Messi och till och med Larsson hinner upp och får frilägen.
Barcelona Captain Fubulosos Cave Of Hair
2006-07-31 17:24
Federoviz/

Roligt i det du säger, att andra lag inte längre kommer att ha samma respekt för Ronaldinho och att dem kommer att underskatta honom, jag hoppas att de gör det för då kommer vi vinna ligan med minst 20 poängs mellanrum till tvåan, en underskattning av ronnie är en dödsdom, hoppas Cicinho eller Salgado gör det på Bernabeu, då kanske Ronaldinho får till och med mera stående ovationer från era fans.
Real Madrid Fedoroviz
2006-07-31 17:06
Vad trevligt med med alla Barcafans.
Det är så trevligt att ni tror på en ny ligaseger säsongen 2006/07.
Varför kommer ni att vinna?

Jag tror inte att ni kommer att vinna.
Om ni vinner så blir jag besviken.
Vi har en ny utsökt tränare som kommer att
ge oss en härlig höst.

Ni har en skön tränare men där tar det slut.
Ronaldinhos fiasko i VM betyder mer än vad en del forumister tror.
Han har fortfarande samma magi men motståndarna är inte längre lika rädda för er trollkarl.

Vi kommer att få se ett Barca plocka oerhört många poäng hemma,som vanligt,men däremot blir bortaplan lite jobbigt för er.

Det är därför jag tycker att ni inte kan spela ert volleybollmittfält,dvs Deco,Xavi,Iniesta,längre.
När respekten för Dinho försvinner så kommer även andra lags mittfältare komma högre upp på plan och då går det inte att springa omkring på planen med tre små ballettdansöser i defensiven

Att hålla på Madrid är underbart.

Barcelona La Rambla
2006-07-31 16:23
Regeln om 3 icke-eu gäller inte i Champions League, det gäller bara ligan.

Som Barca 666 nyss skrev. De spelare som ville lämna efter säsongen, stod inte klubben ivägen för. De som lämnade var det kännt sedan länge att de skulle. Henke till Helsingborg. Gabri som ville prova på lyckan någon annanstans just för att få mer speltid. Sen även Rodri, som nyss blev klar för Deportivo. Han insåg nog att det skulle bli svårt att ens slå sig in i truppen. Spelare som Guily, Ezquerro och Motta som alla får begränsad speltid. De vet sin roll i truppen. Begränsad speltid trots det klagar de inte utan verkar trivas alldeles ypperligt.
Barcelona Moe_Barca
2006-07-31 16:21
det e många som säger att Real e faliga dätta året men jag tro att dom kommer 3 den här säsongen dom har bara värvat Cannavaro ruud emerson det e inte bra lag Real har
Barcelona Xavi-6
2006-07-31 16:17
Ja men det är bara så att tre icke EU spelare får vara i truppen! han är registrerad i B-laget som spelar i Segunda, om nån skadar sig av de icke EU då tror jag att han kan komma upp och spela nån match! men jag är inte säker!
Barcelona Barca 666
2006-07-31 16:16
Angående Ronnie & Eto'o finns det inget chans att klubben släpper sådna spelare om ja inte har fel så sa klubben att ingen av spelarna som vann CL behöver gå om de själva inte vill det o jag tror ingen vill gå t.o.m Guily fick kontraktet förlängt!

Till er som säger Ronnie KANSKE e på väg ner kan ja säga i VM hade han en tränare som inte visste hur han ska använda honom såg han gå ner för att hämta boll o så hade han oftast 2 anfallare (Ronaldo&Adriano) som knappt rörde på sig brukade bli fart när Robinho kom in som ja kommer ihåg.

I Barca har han rörliga anfallare o behöver knappast göra nåt för att hämta istället får han de av Deco, Xavi, Marquz,Edmilson, Silvinho/VB.

Han e världens bästa spelare o jag vågar nästan sätta en hundring på att han e revanch sugen o kommer göra en grymm säsong. Hoppas att Eto'o & Marquez får sina pass snart så Dos Santos o andra bra spelare kan spela i världens bästa klubb!
Barcelona La Rambla
2006-07-31 16:11
Ronaldo de Assis M.:

Visst kan man sälja Marquez, men tycker du det verkar troligt när man just förlängt hans kontrakt? När vi ändå är inne på Marquez så har han sen en längre tid på eget initiativ ansökt om spanskt pass. Det borde bli klart när som helst. Men när det gäller Spanien, så kan när som helst även innebära fram emot jul. :)

Dessutom, så länge Giovani inte har ett EU-pass, kan tex inte klubbar i England värva över honom dit. Wenger har sen han tog över Cesc till Arsenal haft scouter tältandes utanför La Masia för att hugga på första bästa talang. Så länge Giovani inte är 18 år så får inte Barça skriva ett proffskontrakt med honom. Så frågan är om man faktiskt vill (då menar jag klubben) att han ska få ett spanskt pass innan han fyller 18.

Ronaldinho_barca:

Tack, en gör så gott en kan. :)
Barcelona Ronaldinho_barca
2006-07-31 16:06
Ronaldo de Assis M.

Marquez ska ingenstans, det är bara att vänta på att någon av dessa tre spelare ska få arbetstillstånd, behåll Marquez

Visca!
Barcelona Ronaldinho_barca
2006-07-31 16:05
La Rambla; jag hyllar verkligen dina inlägg. Du kan fotboll ;)

visca
Barcelona Ronaldo de Assis M.
2006-07-31 16:04
La rambla//
Okej, då fattar jag. Synd för jag hade gärna velat se honom nu den här säsongen.

Men om man skulle sälja Marquez, då det är väl inte helt otroligt. nu har man ju Puyol och Thuram som mittbackar. Som reserver till dom skulle det ju räcka med Oleguer och Edmilson. Och i marquez mittfältsposition kan ju även edmilson spela. En flytt för marquez kanske inte vore helt fel?
Barcelona La Rambla
2006-07-31 15:57
Giovani kan fortfarande inte registreras för spel i ligan då han saknar spanskt medborgarskap. De tre icke-eu-platserna är fortfarande upptagna av Ronaldinho, Eto'o och Marquez. Fundera själva på om man ställer någon av de tre åt sidan i ligan, hur troligt är det?
Annons: