/spanien/barcelona/forum/2425.aspx/spanien/barcelona/forum/2425.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heisenberg
2015-05-31 14:13
En helt bisarr diskussion, minst sagt. Men kontentan är alltså att om man leder och står utanför motståndarens straffområde, så får man INTE försöka ta sig förbi?
Barcelona Barcelonistas
2015-05-31 14:02
Dåligt av Lucho, Vrf skapa drama när det är en Cl final som stundar.?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca Barca
2015-05-31 13:58
Jag äcklas av hur fotbollen håller på att ta vägen, är det totalt förbjudet att dribbla/showa/ göra bort sin motsåndare? När fan har det funnits begränsningar inom fotbollen ? jaha, kanske våran klubb o våra spelare borde ge CL finalen till Juve, eftersom det kanske anses vara förnedrande att vinna andra tripplen på 6 år och fjärde CL guldet på 9 år, vi kanske borde ha spelat med 9 man mot atl bilbao så dom inte blir förnedrade för det är 3 finalen på 6 år som vi totalt krossar dom i Cupen. Luis enrique du ska skydda dina spelare och inte leka någon spansk national hjälte, om inte det, så snälla knip igen. Blir så lack !
Flavía
2015-05-31 13:54
Titlar under de senaste 20 åren:

Xavi: 24 stycken
Real Madrid: 22 stycken
Barcelona 11-9-10
2015-05-31 13:48
Asså vad är problemet med folk? Vadå respektlöst att dribbla? Haha fan är det för fel på världen Är du inte tillräckligt bra för att klara av sånt själv, uppskatta den som klarar av det! Provocerande dribblingar? Motståndarna har rätt till att göra vad som tydligen då, fotbollen är så patetiskt att man väljer att försvara förlorarnas beteende
Barcelona Barcelonistas
2015-05-31 13:31
Who gives a shit, vi vann titeln igår det är det viktigaste. Om Bilbao spelaren är butthurt låt han vara det.
Barcelona basaric - "el guaje"
2015-05-31 13:29
DM1982 Hade för mig att det blev frispark, men du har rätt. Domaren blåser inspark. Men Neymar får fortfarande ingen frispark för att han "inte visar respekt." Den är ju solklar?
Barcelona DM1982
2015-05-31 13:23
basaric - "el guaje" Det blev väl inspark av det hela?
Barcelona basaric - "el guaje"
2015-05-31 13:18
Luis Enrique: "Om jag var en Athleticspelare så hade jag reagerat på samma sätt, kanske värre. Det är annorlunda i Brasilien, men i Spanien så ser man det som dåligt uppförande. Det är lätt att förstå varför de reagerade som de gjorde." Skämtar han? Skämtar Athleticspelarna och skämtar domaren? Sen när får man inte försöka göra bort sin spelare, oavsett resultat, i fotboll? De menar att matchen var avgjord men Athletic sparkade ner våra spelare vid 1-0, 2-0 och vid 3-0. Så de hade inte resultatet i åtanke. Att sparka ner någon i frustration som de gjorde igår är hundra gånger mer osportsligt än finten Neymar försöker sig på. Det Neymar försöker göra är inte ens osportsligt, han borde hyllas istället. Jag förstår seriöst inte reaktionen från Athletic och från vår egna tränare. Om vi ska utgå ifrån deras tankesätt så borde inte Messis första ha mål godkänts. Leo borde istället ha bett om ursäkt, tagit emot några örfilar och lämnat plan. För det han gör innan målet är mycket, mycket mer förnedrande än Neymars fint i slutet. Inte nog med det så får inte brassen en frispark som är solklar. Istället så blåser domaren frispark till Athletic för att Neymar "inte visar respekt". Bisarrt.
Barcelona Barcelonistas
2015-05-31 13:03
Folk snackar om att vi har haft tur. * finns ingen klubb som har haft dom motgångar som Barca haft senaste åren. * Abidal drabbades av cancer en ledare på planen som tvingades lämna. * Tito dog av cancer en tränare som vart med många av dessa sedan allt började. * allt från Messis skattefusk till affären med Neymar. * vi har knappt fått ha någon ro senaste 1-2 åren. Och nu när vi börjar spela bra igen så är det tack vare tur. * dessa personer nämner inget om hur Dortmund kunde vunnit med 5-0;6-0 och skickat ut dom redan i kvartsfinalen. * det är ingen som nämner hur Ramos one hit wonder nick räddade dom i cl finalen.
Barcelona Barcelonistas
2015-05-31 12:54
Jag tror inte folk fattar vad den här Cl titeln betyder. Några intressanta punkter! * vinner vi mot Juventus så är det som sagt vår andra trippel på 6 år. * vår tredje Cl titel på 6 år. * vår fjärde Cl titel på 9 år * vi har möjligheten vid en eventuell trippel att kamma hem 6/6 titlar för andra gången på 6 år. * vinner vi 6/6 så blir vi även den ända klubben som vunnit 6/6 2 gånger i fotbollens historia. * vi är redan idag den ända klubben som vunnit 6/6 för första gången. * Barcelona under Pep anses idag vara det bästa klubblaget någonsin/ett av dom bästa. Vinner vi trippeln så stärka det påståendet ännu mer att den här eran av Barca är den bästa genom tiderna. * vinner vi Cl finalen mot Juventus så blir det vår femte Cl titel och vi får då behålla den riktiga titeln. * kammar vi hem Cl mot Juve nästa vecka närmar vi oss ett lag som Milan med råge vad gäller antal Cl titlar. * det kan också bli Messis fjärde Cl titel, det blir även Xavis och Iniestas fjärde också.
Barcelona L!VOZ
2015-05-31 12:44
B-Guden

1stHalf:
http://cloudyvideos.com/fct9652f8q8h

2ndHalf:
http://cloudyvideos.com/6i9bm5bd1l76
Barcelona Treyh
2015-05-31 12:43
Målet av Messi! När Messi bli helt loco så går det inte stoppa karln. Notera vid 0.16 så försöker försvaren fälla Messi genom att toucha hans häll men försvaren tappar balansen istället! LOL! 10 av 10 fotbollspelare skulle ramlat och rullat runt 100 gånger om på marken. Det hade renderat i gult kort för motståndaren och frispark i farligt läge. Men inte Messi inte. Han ville en sak och det var mål. Hur ska man försvara sig mot det är omöjligt när Messi går bananas.
Barcelona L!VOZ
2015-05-31 12:36
Pimp Xavi
Barcelona Barcelonistas
2015-05-31 12:36
Med det sagt så kmr det bli en tuff cl final.
Barcelona Barcelonistas
2015-05-31 12:35
Att vinna 6/6 för andra gången i historien vore magiskt. Vi har redan vunnit la sex en gång och vi är det enda laget som har gjort det. Tänk er då att göra det 2 gånger? Vi är så nära just nu. Vi kan plocka hem vår andra trippel på 5-6 år. Vår 3dje cl titel på 6 år.
Barcelona Barca4life98
2015-05-31 12:34
Något nytt om Iniesta?
Barcelona B-Guden
2015-05-31 12:32
Nån som vet vart man kan se matchen i efterhand, alternativt ladda ner den ?
Barcelona L!VOZ
2015-05-31 12:30
2 DOWN. 4 TO GO.
Barcelona Messidinho_10
2015-05-31 12:24
Jag kan inte släppa målet Messi gjorde igår herregud alltså. Påminner väldigt väldigt mycket om målet han gjorde mot Getafe. Vem sa han va slut???
Barcelona DM1982
2015-05-31 12:13
[QUOTE=wallmannen]Jag tycker det är lite smålöjligt att klaga på "förnedrande" finter. Har man som försvarare åkt på en "förnedrande" fint är det väl bara att knyta näven och smälla på lite extra i nästa närkamp. Då brukar det kännas lite bätttre. ;-) [/QUOTE] Frågan är väl också vad en förnedrande fint är för något. Finns det mer anständiga finter? Är det bättre när Barcelona och Real vinner med 9-1? Är det mindre förnedrande? Det var bara löjligt av Athletic - spelarna som vill lägga fokus på annat. För övrigt skulle det vara frispark där men domaren fegade ut.
Barcelona B-Guden
2015-05-31 12:12
Var kan man ladda ner matchen från igår ?
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-05-31 12:09

Rakitic 10

Bravo 8

TerStegen 7

Rafinha (inte en värvning dock) 5

Mathieu 5

Vermaelen 1

Suarez 9

Barcelona wallmannen
2015-05-31 12:07
Jag tycker det är lite smålöjligt att klaga på "förnedrande" finter. Har man som försvarare åkt på en "förnedrande" fint är det väl bara att knyta näven och smälla på lite extra i nästa närkamp. Då brukar det kännas lite bätttre. ;-)

Barcelona Xavi 6 // Visca Barca
2015-05-31 12:04
Han kommenterar bara ligan eller?
Barcelona Barcelonistas
2015-05-31 12:02
Ray Hudson någon? Vill se hans reaktion på Messis 0-1 mål.
Barcelona Himne del Barcelona
2015-05-31 11:52
Chrisicito

Tror faktiskt det mer handlar om att det var Neymar som gjorde det. De var väl irriterade på honom för att han förstärkte några situationer och när han försökte sig på den typen av konster var det droppen på något sätt.

I annat fall borde de väl ha varit minst lika förbannade på Messi för vad han gjorde på sitt första mål? Där kan man snacka om förnedring och argentinaren gjorde ju dessutom mål också.
Barcelona Chrisicito
2015-05-31 10:55
Skriver om mitt inlägg. Visst, jag kan förstå att folk kan tycka det är förnedrande med ett tricks som Neymar gjorde. Känner mig osäker på hur mkt man ska tänka på om motståndarna(och dess fans) kan känna sig förnedrade och hur mkt man i så fall ska bry sig om det. Är syftet att förnedra dem med tricksen kanske man borde avhålla sig från det. Men om det handlar om att underhålla fotbollsvärldens fans, så är jag glad över att vi då och då kan få se vackra fotbollskonster. Fotbollen hade varit mindre kul om man tog bort alla tricks. Många fotbollsspelare får mkt pengar, och mycket kommer från biljettpriser, tv-abbonemang och köp av supporterprylar som vi fans står för och fans gillar underhållning. Glad över att man som Barca supporter kan få se teknik, finess, kreativitet och fotbollskonst. Hur som helst, Visca Barca!
Barcelona Leo y Cesc
2015-05-31 10:51
@KiNg-PuYi:

Sprattelfisken gjorde över 85 % av sina mål på första tillslaget på bollen. Det säger allt om att hur lik han är Inzaghi.
Barcelona Leo y Cesc
2015-05-31 10:46

Puertan försöker jämföra Ronaldo med Messi hahahah snälla fortsätt sådär för det kommer bli så jävla göööötttt när erat favvo pris går till Messi för 5:e gången hahaha
Annons: