/spanien/barcelona/forum/24244.aspx/spanien/barcelona/forum/24244.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Giovanni Dos Santos
2006-08-01 00:09
håller helt med dig gudjonsen har mer rutin men dos santos e ung och jag tror att han kan utveklas till en av dom bästa spelarna och då sådan matcher man leder kan man juta in han när de e 15 minuter kvar elr nått så att han får tästa på hur de är..för han komer bli riktig bra
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-01 00:06
Sonde

OK, måste uppfattat det fel då. Trodde jag läste nånstans att det var Laporta som ville sparka Rijkaard när det inte gick så bra i början.
(för övrigt syftade jag på förhållandet mellan Laporta och Rijkaard)

Davvedinho
Saviola är inte registrerad i truppen. Blir han inte såld kommer han dock att registreras.

Av vad jag såg i den senaste matchen mot AGF, så verkade Dos Santos minst lika bra som Gudjonsen. Vet inte om man ska jämföra dessa två eftersom de har olika kvalitéer, men kanske om man väger upp deras kvalitéer. Gudjonsen känns dock ändå som ett säkrare kort att kasta in i de lägen då matchen inte är avgjord.
2006-08-01 00:04
kan nån svar på mitt inlägg om saviola ..nån som vet??
2006-08-01 00:04
ingen aning...e de nån som vet kanal elr hemsida som man kan se matcherna på..
Barcelona La Rambla
2006-08-01 00:03
Att vi skulle ha världens bästa mittfält är väl nog att ta i. Jag skulle vilja ändra det till världens spelskickligaste mittfält istället.

Deco, Xavi eller Iniesta? Jag vill inte vara utan någon av de tre. Just för att säsongen är lång, spelare blir slitna/skadade, tappar form, blir avstängda mm. Hoppas att Rijkaard resonerar på samma sätt.
Barcelona Älskade Barça
2006-08-01 00:02
Jag undrar utifall någon av er vet något om dom visar USA/Mexico turnén på tv, och isåfall vilken tv kanal?
2006-08-01 00:01
det är davve dinhomen har bytt till giovanni dos satnos nu
Barcelona Davvedinho
2006-07-31 23:56
eyy saviola spelar ju fortfarande i barcelona e han me i b.laget elr för på barcas hemsida www.fcbarcelona.com så e han inte med i truppen....han var ju bra i vm så det verkar ju som han e i bra form så han kan ju vara en användbar inhoppare ....tycker också att rijkard ska ge giovanni dos santos chans att hoppa in dom sista minuterna i några matcher så han få känna på det...tror att han e så ung så e han en rikgti bra spelre..tror att han kommer bli en av dom alra bästa i framtiden så tycker att man ska ge han chansen...vad tycker ni o svar om saviola..
Barcelona Sonde
2006-07-31 23:55
Beautiful_ Barça: Nej, det var Rosell som ville ha Rijkaard sparkad och ersätta honom med Solari. Såhär i efterhand är det svårt att säga om det hade varit rätt eller fel, men ingen kan ju klaga i dagsläget iaf.

Dokumenären utspelade sig under deras första månader och då antar jag att relationen mellan Lap-Ros var bra, de var ju lite av bundisar om jag förstått det hela rätt. Avhoppet kom ju mycket senare (förra sommaren).
Barcelona Schubert
2006-07-31 23:52
Är en stor Iniestafan också men tycker dels att Deco fortfarande är bättre, dels att dom inte riktigt är samma spelartyp och inte bör ha samma roll. Deco är idag spetsen på Barcas mittfält och leder pressen och jag ser inte riktigt nån som kan ta över den rollen. Det är otroligt trångt där Deco spelar och man måste ha en enorm koncentration och företagsamhet. Iniesta tyckte jag blommade ut riktigt när han fick spela pivote och fick styra spelet från en lite lugnare position längre bak i planen. Som jag ser det konkurrerar han främst med Xavi idag; alternativt kan han spela pivote i lättare matcher där vi inte behöver Edmilson.
Barcelona Simon Berglind
2006-07-31 23:48
"ps. Jag vill poängtera att jag inte på något vis drar alla Madridanhängare över en och samma kam.", kanske skulle passa bra med ett tillägg, "men jag har gjort det en handfull gånger i denna text".
Barcelona Schubert
2006-07-31 23:47
Deco lat? Han jobbar ju stenhårt, har sällan sett en spelare med hans tekniska kvalitéer jobba så mycket. Dom flesta spelfördelare brukar slappa lite i defensiven men inte Deco, han sätter press högt upp.

Deco är i mitt tycke den offensive ledaren i Barca (och var det ännu mer i Portugal). Han dirigerar spelet, har alltid en väldigt uttänkt idé med allt han gör. Många spelare här i världen tänker knappt alls eller går runt och alibispelar (vanligt i Sverige) men spelgeniet Deco tar ansvar för laget.
2006-07-31 23:44
La Rambla

"Förresten, Barças bästa värvning är att R.Carlos stannar kvar i Real Madrid. Underbart! :)"

haha
WORD!
Barcelona Älskade Barça
2006-07-31 23:43
Ursäkta för det, kom åt knappen skicka meddelande 2 gånger.
Barcelona Kamelen
Att lag kan komma att följa med Eto'o i hans löpningar finner jag inte det minsta negativt. Det ger bara mer yta för Ronaldinho och Messí att ta sig fram. Även Deco.
Barça har idag förmodligen världens bästa mittfält. Xavi - Edmílson - Deco. Det mittfältet har allt. Edmílson står för styrkan och billvinnandet medans Deco & Xavi kan leverara passningar. På så sätt så går det inte att punktmarkera Deco eller Xavi. Väljer man nu att göra så trots allt så tar den andra spelaren över. Båda två kombinerar varandra väldigt bra.

Så nej, jag är inte det minsta 'rädd' för Real Madrid. Jag tror däremot att Valencia med Vicente & Villa i form kan vara riktigt farliga.
Bra krönika. Måste bara påpeka en sak:
"Vi får läsa avslöjanden om hur Rijkaard var emot värvningen av Ronaldinho, om hur Rosell ville sparka Rijkaard till förmån för Luis Felipe Scolari och hur Johan Cruyff smög in sina åsikter. "

Du menar väl att Laporta ville sparka Rijkaard? Sen vet jag egentligen inte hur mycket jag ska tro på det där. Sett till dokumentären såg de ut att vara värsta polare.

Brankt
Jag personligen gillade inte Deco från början men har alltmer insett hans storhet. Han är precis tvärtom av det som du beskriver honom som. Han jobbar kopiöst mycket, vilket syns inte minst på statistiken. Dock tycker jag fortfarande att vi har en bättre spelare i Iniesta som dessutom är canterano. Därför tycker jag att Iniesta är redo för att ta över hans plats. Dessutom tycker jag att Iniesta och Xavi kompletterar varandra perfekt och jag har blivit förvånad över hans fantastiska defensiva styrka (pga hans storlek), vilket han bevisade i slutet av säsongen. Förut tyckte jag att Xavi och Iniesta var kanske för lika varandra, men det tycker jag inte längre.

Fedoroviz
Tänkte nästan kommentera ditt inlägg, men med tanke på vad du brukar skriva är du inte värd att kommentera.
Barcelona Älskade Barça
2006-07-31 23:42
Barcelona Älskade Barça
2006-07-31 23:42
Bra, läsvärd könika om Laporta. Tycker att det borde skrivas sådanna krönikor allt oftare.
:-)
Barcelona La Rambla
2006-07-31 23:36
Herregud, alla dessa kvasi-analyser. Du behöver inte vara orolig. Rijkaard har nog bra koll på läget. Han ligger knappast vaken om nätterna och oroar sig över Reals nya 'lagbygge'. Den som nog är mer orolig är nog Don Fabio, levererar han inte en liga eller CL-titel i vår så lär han få ta sitt pick och pack och gå.

Förresten, Barças bästa värvning är att R.Carlos stannar kvar i Real Madrid. Underbart! :)
Barcelona Ghazza
2006-07-31 23:36
Brankt,

Mår du bra? Deco är en nyckelspelare helt klart. Och ditt sista uttalande hata Deco? Allvarligt skäms du inte?
Barcelona Gauwweee.
2006-07-31 23:33
Brankt, tror inte jag håller med dig där, när han missade 2 matcher förra säsongen så sa rijkard att deco gör ett jobb för 2 spelare, så jag tror att han löper mer än du anar.
Real Madrid Fedoroviz
2006-07-31 23:29
Ämne: Fedoroviz/ Det scena....
Vad tror ni Rijkaard hittar på i höst?
Blir det samma taktiska lagdisponering som förra säsongen eller hittar han på något nytt?
Jag tror att han kommer att använda Dinho mer centralt och istället få Messi mer på vänsterkanten.

Det blir även intressant att se om Gudjohnsen kan slå sig in i lagelvan.
Eto är bra men börjar nu kanske få problem med lag som läser in hans löpningar.
Jag tycker han blir något begränsad mot försvar som föjer med bra i hans löpningar.
Gudjohnsen i bra form kommer att hjälpa Barca,för en dålig Etoo blir kostsamt för er.

Xavi,Iniesta och Djengis Deco är bra spelare men de är alla beroende utav Dinho.
Jag tycker inte någon av dem kan bära upp Barca utan Dinho.Det är därför som ni behöver spela med en riktig spelare på mitten.

Kör med endast en dansös,typ Xavi,och låt Messi,som är en klasspelare av rang, få mer boll samt en defensiv,typ Edmilson.

Jag vet att ni nästan aldrig spelade med X-D-I på mittfältet men någon forumist tidagare idag ville köra med de tre.

Barcelona Brankt
2006-07-31 23:28
Är det bara jag som ser att Deco INTE är tillräckligt bra för att spela i ett lag som Barça. Han tappar boll hela tiden och han jobbar aldrig hem.

När man sitter hemma och kollar på Barça på tv och är förbannad på Deco så tänker man att han kanske gör bra saker utanför bild men den tanken slog jag bort när jag var nere i Barcelona och kollade på våra grabbar. Han var fan sämre live än på tv för i verkligheten såg man verkligen hur lat han egentligen är.

Någon måste väl hålla med mig för han var lika dålig i VM.

Hata Deco!!!!!!!!
Barcelona La Rambla
2006-07-31 23:26
Det var en känd Madridista som myntade följande:

Barcelona är viktare för Ronaldinho än vad Ronaldinho är för Barcelona.

Ett mycket klokt utttalande. Tror man att Ronaldinho väljer att gå från dagens Barcelona är man bra naiv. Flera har försökt, bla Chelsea där tydligen Roman A lät Ronaldinho själv skriva in summan på kontraktet. Det hjälpte föga, och Ronaldinho har mer än en gång deklarerat att pengar är inte det som bestämmer hur han trivs som fotbollsspelare. Men visst, ingenting är omöjligt. Don Silvio i Milan är väldigt förtjust i Ronaldinho. När Barça mötte Milan i Albertinis testimonial ska han efter matchen ha sagt lite skämtsamt att han borde göra en ny lag som förbjuder Ronaldinho att lämna Italien och Milano. Berlusconi var ju premiärminister vid den tidpunkten. Men fortfarande så är priset 125 miljoner euro om inte Laporta tycker annorlunda. Det skulle vara om Kaká gick i motsatt riktning, då hade summan hamnat lägre än klausulen.

Vi kan nog sitta lugna, det är Silly Season och sådant här dyker alltid upp. Ronaldinho springer med all säkerhet in på Camp Nou i en Barçatröja även den här säsongen.
Barcelona Nemo
2006-07-31 23:16
Läsvärd krönika, Sonde!
Keep up the good work!

Ronaldinho till Milan får mig att hånle som snabbt övergår till tanken "tänk om han...". Men som La Rambla skriver;
Hans utköpsklausul ligger på 125 miljoner euro, först måste dem punga ut det, och övertala Ronaldinho. Annars ger dem Barcelona ett luktrativt erbjudande och då bestämmer Barcelona. Men att Barcelona väljer att sälja Ronaldinho, är inte särskilt troligt. Inte för alla pengar i världen.
Real Madrid whiteblack
2006-07-31 22:49
Återigen, respektera att detta är ett Barçaforum. Nu är du avstängd kommande 24h. / Redaktionen
Barcelona Schubert
2006-07-31 22:42
Tack, red och håller verkligen med. Ignorera trollen så kryper dom tillbaka till trollhålan: Real Madrids forum.
Barcelona La Rambla
2006-07-31 22:40
Schubert:

Det talas om helt andra kriterier för CL när det gäller nationalitet. Det handlar mer om att man ska ha ett visst antal sk "locally trained players". Det heter bla att "A locally trained player is a club-trained player or an association-trained player. Det hela är rätt så komplex. Du kan få länken till UEFA:s websida som beskriver allting i ett PDF-dokument så kan du läsa själv.

Ladda ner filen under Current regulations. Läs sen i kapitlet: VII Player Eligibility.
Barcelona La Rambla
2006-07-31 22:32
ase:

Du missar en sak. Ronaldinho har ett långtidskontrakt, så Barcelona behöver inte släppa honom. Han har en utköpesklausul på €125M. Betalar Milan den då först kan man börja snacka om ett köp. Sen ska de också klara av att övertala honom att lämna Barcelona. Alla uttalanden från honom säger att han trivs ypperligt med klubben, fansen och framför allt livet i Barcelona. Men visst, ingenting är omöjligt. Låt oss säga att oddsen till att han stannar kvar i Barcelona minst några år till ser hyfsat goda ut.
Barcelona Dannish
2006-07-31 22:21
N_Nillson @

Var inte så säker på det. Det finns flera svagheter i det laget, Cicinho är svag defensivt lixom Cole. Emerson är grym på små ytor och är i stort sett alltid rätt placerad men inte speciellt bra med boll. Reyes är grymt överskattad! Han har potential men visar den alltför sällan. Ronaldo i form är grym, men han har inte presterad speciellt mycket på senare tid. Mittlåset Cannavaro & Ramos är det enda jag ser som någonting felfritt.

Och hur gick det för Brasilien i VM, stjärnorna föll. Att ha massa stjärnor är en sak, att få dem att fungera som ett lag en annan.
Annons: