/spanien/barcelona/forum/24239.aspx/spanien/barcelona/forum/24239.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ghazza
2006-07-30 15:23
Gabriel,
Varför ursäktar du dig för ditt långa inlägg? Som jag ser det så är det bara mer av det goda. =)

Ang Thurams tröjnummer så tror jag ganska säkert att han kommer göra numret rättvisa som du uttryckte dig. Lilian spelar alltid med ett stort hjärta och lagmoralen är alltid på topp. Vart han än spelar. Han är också en av de ödmjukaste, precis som Luis. Så det skall nog gå bra :)
Barcelona Gabriel
2006-07-30 15:11
For det forsta sa behover ingen ens oroa sig om att det kommer bli svart for Dos Santos att fa speltid pga att bredden vi har i anfallet da han i vilket fall som helst inte far tillskrivas i La Liga eftersom han tar upp en icke EU-plats. Jag minns for ca ett halvar i en intervju med Giovani under forgaende sasong att han tog upp det har problemet och sjalv sa att han ville losa det sa snabbt som mojligt sa att han inte far samma problem som Messi. Det lar darfor inte droja allt for lange innan han far delta med Barças A-lag i ligan eftersom bade Marquez och Dos Santos letar efter spanska pass. Sen tror atminstonde jag att en talang av Dos Santos kaliber (som rankas i Messis standard) kommer ga fore Ezquerro som sallan gor bra ifran sig, Javier Saviola (utifran att han inte hittar en ny klubbadress) som inte ingar i klubbens planer - sen lar det sta mellan Giuly och Giovani och dar kan man sedan dela pa speltiden. Men detta spekulerandet kan man iofs ta fram nar han kan bli available for ligan.

Another thing... Att ni ens orkar ta smaungar pa Real Madrids forum pa allvar! Snorungen sitter sakert i ren avundsjukan helt skrackslagen om att se vad Dos Santos gjorde i senaste matchen. Sen borde han veta om att inte bara Arsenal forsokte ta over honom till deras klubb efter sitt VV-slutspel, dar Mexico aven vann hela turneringen och Dos Santos blev vald till 2:a basta spelare i turneringen, utan aven el club blanco forsokte locka over honom - sjalvklart blev svaret fran en akta culé som han ar fuck-u-fingret...men det kanske ar det som gor allra mest ont :-)

I framtiden (och vilken framtid det ar!) kan vi glatt konstatera att vi mycket val kan komma att ha ett anfallsspel ifran de egna leden, eller vad sags om:

Dos Santos-KrKic-Messi

Det finns inget annat storlag i Europa som kan skryta pa detta satt - som més que un club!

Thuram tog, som La Rambla sa nummer 21 och jag hoppas han gor numret rattvisa. Det ar ingen som valt att ta over det numret efter det att min storfavorit Luis Enrique lamnade det numret ledigt. Det kommer kannas svart for mig att se en annan spelare i Barcelona med det numret. Lilian, u better keep it up!

Nar det kommer till Zambrotta sa bade hoppas jag och tror att han far nummer 19 och att Messi tar 11:an. 11:an ar ett mer traditionellt och kanske lite mer lockande nummer for en spelare som spelar i anfallet (ifall inte spelaren har nagot personligt med nummer 19).

Thuram och Zambrotta vet vi alla sedan tidigare inte kommer att anlanda med resten till laget tills den 4:e agusti, inte heller Deco kommer darfor finnas med i Mexico-touren. Han behover aven han lite extra vila pga semfinal i VM.

La Rambla

Haha, om du tycker det var roligt att lasa sa skulle du bara sett det med egna ogon. Riktigt javla pinsamt var det. De skammer ut sig sjalva nar de agerar pa det viset. Milan lar dessutom vara riktigt upprorda och har forklarat krig emot Real Madrid. Hehe, jag njuter :D

Well, its off to the beach now. Beklagar det langa inlagget men det blev pa sa har da jag antar att jag inte kommer skriva mer idag, darfor skriver jag allt pa en gang istallet.

Visca el Barça
Barcelona La Rambla
2006-07-30 14:44
Tja, jag tycker tex att Rijkaard är minst lika bra som Arsenals AW att ge talanger chansen. Han är en mycket klok tränare. Han ger dem chansen men samtidigt så vill han inte att de för tidigt ska exponeras allt för mycket. Skynda långsamt är parollen. Rijkaard har flera gånger betonat vikten av canteran, att man ska tänka på framtiden. Samtidigt måste man ju erkänna att det kommer fram alltför många talanger under samma tidsperiod. Var ska alla få plats? Vi får som tidigare räkna med att flera går till andra klubbar för att få spela och utvecklas. Det är inget man kan göra någonting åt dessvärre.

Det känns lite som ett dilemma. Nu när vi har en bra trupp med spelare som presterar, hur ska Rijkaard göra plats för fler talanger? Det var en annan sak under van Gaals tid. Då hade vi flera spelare som underpresterade och satt på feta kontrakt (Saviola är tack och lov den sista kvar från den eran). Det är liksom lite svårt att slussa in talanger i en jämn ström, när klubben tar två raka ligatitlar och vinner CL.
Barcelona Barca 666
2006-07-30 14:38
La Rambla:

Håller med dig om våra talanger....om ett par år hoppas jag att de här talangerna blir de som tar över ja menar kolla bara på Messi o Dos Santos när Ronnie lägger skorna på hyllan tar de killarna över vad e bättre vi har grymma talanger på de flesta positionerna o det var bara bra att Rijkard lät 19 av de spela med A laget förra säsongen. Synd att nåra lämnar de som inte vill vara med o slåss i toppen får hitta mindre lag tex Fabregas en grym spelare men ville ha spel tid men de andra som e kvar o slåss de har man mer respekt för pga att de slåss me hjärta för klubben. vi ska inte underskatta/överskatta våra talanger vi skydda de mot andra klubbar som vill ta de o samtidig utveckla de o låta de spela lite men säkert. Tror inte nån annan härinne heller vill ha en ny Van Gaal tid då 8 utlänska spelare var i start elvan o inte många me riktig känsla för truppen Cocu visst men tex Bogarde bland andra som bara ville ha pengar?? Nej ta hand om talangerna för det ja vet inte många andra stor lag med sånna talanger som vi har måste bara lära oss från Arsenal o uppskatta de yngre mera o låta de få lite mer speltid!

Vad tycker du o ni andra???
Barcelona Södan9
2006-07-30 14:33
Ämne: Då lämna en till tal....
Om jag inte har helt fel så spelade han någon match i slutet på säsongen om gjorde självmål(?) eller så var det en grov markeringsmiss. Har för mig att han var runt 20år också. Inte allt för lyckad i Barca med andra ord.
Barcelona Puyol - The Wall
2006-07-30 14:18
Då lämna en till talang oss och han heter Ludovic Sylvestre. Skrev ett 3-års kontrakt med Sparta Prage.
Barcelona Zambrotta d´Barça
2006-07-30 14:08
edit: måste tillägga att van Bommel trots en del fina matcher antagligen skulle passa bättre i Tyskland.
Barcelona Zambrotta d´Barça
2006-07-30 14:06
Många av exempelvis B. Münchens fans drömmer om van Bommel som ersättare åt Ballack: här kommer han inte ens med i några förstauppställningar. Det är framför andra Edmilson, Iniesta, Deco och Xavi som gäller. Vilket mittfält vi har! Visst, i dagsläget är det klasskillnad mellan Bayern och Barcelona, men ändå...
Barcelona Suñol_
2006-07-30 13:39
Hammarby möter Fc Barcelona i handbollens Champions Leauge, gruppspelet börjar i slutet av september. Då måste man ju till Eriksdalshallen och kolla!!
Barcelona La Rambla
2006-07-30 13:32
Det är ganska roande att läsa, när vi har talanger som gör bra ifrån sig så överskattar vi dem. Hm, är det så farligt eller förbjudet att vara glada när de spelar bra? Eller som något realfan skrev, vad f-n gjorde dos Santos när Real Juvenil slog Barças dito med 4-1. Tja, i returen hemma (det var ju seminfal i Copa del Rey) gav han svar på tal, även Bojan. De vann med 3-0 och gick vidare till final vilken de sen vann över Zaragoza med 2-0.

Notera Bojans kliniska avslutning. Giovanis 3-0 är ju inte lite kyligt i en semifinal. :)
Barcelona Barca 666
2006-07-30 13:17
kolla in artikelarna:

Vem styr Real:
http://www.goal.com/en/articolo.aspx?contenutoId=102233

såg en RM fan skriva Dos Santos inte bra som Saviola??? Erat lag ville tydligen köpa honom men han tackade nej som han gjorde me Arsenal (tidigare under hösten) bara för att han älskar Barca som vi gör kolla in länken bara:
http://www.sport.es/default.asp?idpublicacio_PK=44&idnoticia_
PK=326402&idseccio_PK=849

Som Barca fan blir dagen bättre me sådna artiklar o angående Real vet faktisk inte om det Calderon lr Capello som styr då Calderon värvar bara spelare för han lovat inte just på positioner de behöver riktig bra artikel kolla in den!

Cádiz Corts
2006-07-30 12:44
Whatever//

Det lär han göra då ingen kandidat vad det verkar inte ens vågar ställa upp mot honom. Det känner nog att det är bortkastade pengar på en valkampanj. Det lär nog gå åt lite stålar för sånt. Dyker inga kandidater upp så utses Laporta till el presidente trots att inga val blev av.
Spanien Whatever
2006-07-30 12:41
Ämne: Whatever//

Av vad....
låter som lite komplicerat-bra att du hänger med-så det lär väl bli på det viset att Laporta väljs om och fortfarande är barcas presidente...
Cádiz Corts
2006-07-30 12:38
Whatever//

Av vad jag har läst så, tvärtom. Tre medlemmar upptäckte att Laporta installerades 8 dagar för tidigt sen han vunnit presidentvalet 2003. Istället för 1 juli som stadgarna säger, så övertog Laporta med stab presidentposten redan 22 juni. Detta har de 3 medlemmarna anmält och en domstol tvingar klubben att hålla val i år, istället för planerat år 2007. En mandatperiod är på 4 år, men de där 8 dagar extra räknas av domstolen (pga av klubbens stadgar antar jag) som ett år. Därför måste klubben utlysa nyval nu i höst. Det är anledningen till att Laporta lämnat över klubben till en interimledning som sköter klubben under valkampanj och även har hand om valet. Laporta ställer upp som kandidat.
Spanien Whatever
2006-07-30 12:29
varför vill laporta lämna barca?
för mkt press kanske? vad säger ni...
Barcelona Ronaldinho_barca
2006-07-30 12:28
Någon som tror att Dos Santos kommer få någon speltid i Barca? Jag tror knappast det, Ezquerro, Ronaldinho, Eto'o, Messi, Gudjohnssen, Giuly och Saviola om han nu inte hittar en klubb och stannar. Jag tror isf. att Dos Santos blir barcas sista allternativ om någon blir skadad, det är ju inte så stor risk att 5-6 annfallare blir skadade på en gång under en o samma period.
Men jag hoppas verkligen att få se honom spela.
Tror knappast att han ens kommer att få spela om vi säkrat ligan, då kommer han att spela med gänget som inte alls har fått spela tidigare. Då syftar jag på Giuly, Ezquerro och Gudjohnssen. Vi får väll se vad som händer

Visca
Barcelona La Rambla
2006-07-30 12:07
Lite lustigt med kritiken mot Valdés. Ja, han gjorde 3 tabbar under förra säsongen som många gärna påpekar om och om igen. Att han sen var outstanding i CL-finalen tar de inte ens upp, missade de matchen kanske? Trots att Casillas har mer rutin och är en bättre målvakt gjorde minst 3 tabbar han med under förra säsongen. Det är ingen som nämner dem. :-)~
Barcelona Zami-Culé
2006-07-30 11:56
DeeJay

Vi borde absolut inte värva en ny "världsmålvakt" enligt mig. Vi har Valdés, en egen produkt, som är väldigt bra, och kommer bara bli bättre. Kan han sudda bort sina tabbar, så är han lätt en världsmålvakt. Det är i alla fall vad jag tycker.

Sen så behövs ingen sk. "äkta" pivote, då vi redan har Edmilson som varit outstanding, och hur bra som helst. Sen har vi dessutom bra back up i Motta och i nödfall El Kaiser. Så där håller jag inte med dig riktigt. Jag tycker att Edmislon är en av dem mest underskattade spelarna i vårat lag, vilket är lite synd. Får rysningar bara jag tänker på hur han verkligen PLOCKADE Kaká i CL. Fyfan vad imponerad man blev. Det är ju inte heller vanligt i dagens fotboll att man kör man-mot-man markering, vilket gjorde saken änu colare :)
Barcelona La Rambla
2006-07-30 11:50
Ämne: ingen aning men jag ....
Nej, han får nr 21 skrev jag ju nyss. Missade du det? Spelarna i trupperna med proffskontrakt i Primera får inte ha nr som överstiger 25. Det var bla därför Messi hade nr 30 när det var problem med hans pass och kontrakt förra säsongen som du kanske minns.
Barcelona La Rambla
2006-07-30 11:49
Gabriel:

"¿Donde esta Kaká?"

Haha! Så kul att man inte kan låta bli att skratta. Lite roligt med Real, fast klubbar inte vill sälja, spelare går ut offentligt att de inte vill byta klubb som tex Cesc och Kaká, trots det fortsätter de att tjata på klubbarna och förlöjliga sig själv. Fattar de inte när ett nej är ett NEJ?
Barcelona La Rambla
2006-07-30 11:42
Fel, Thuram får nr 21 (var kanske det du menade Daebes//Zizou?). Samma nr han hade i Juventus, har jag för mig åtminstone. Zambrottas nr har inte nämnts officiellt. Hoppas han får nr 19, så kan Messi ta nr 11 (Maxis nr).
Real Madrid Daebes//Zizou
2006-07-30 11:25
ingen aning men jag tror thuram har 31 lr 31 men vet inte vad zambrotta har för nr!
Barcelona RonaldoDeAssisMoreira
2006-07-30 10:11
Vad får Zambrotta och Thuram för nummer?
Barcelona ronnie10
2006-07-30 04:18
målen
Barcelona Ordem e Progresso
2006-07-30 03:58
DeeJay

Jag tvivlar inte på att Valdes bara kmr att utvecklas mer och mer, och snart kmr han definitivt klassas som en världsmålvakt, att byta ut honom skulle vara ett stort misstag.

Och att säga att vi behöver en äkta pivóte är en förnedring mot Edmilson, ingen skulle ha skött rollen bättre än vad han gjorde förra säsongen, och jag tvivlar inte på att han kmr göra det minst lika bra iår!

Bona nit amics.
Barcelona DeeJay
2006-07-30 03:36
Angående Thuram: Kan Maldini vara tillräckligt bra för Milan trots att han närmar sig 40 så kan nog Thuram hålla åtminstone kontraktet ut.

Angående Dos Santos: Jättetalang, men är i den åldern att han kan stanna upp i utvecklingen helt. Vänta och se lite innan ni utser honom till det ena och det andra.

Angående allt annat: Sitter och är lite avundsjuk på att A Madrid lyckades sno åt sig Aguero, han och Messi hade kunnat bli bra lekkamrater i framtiden.

Och tänk om Barca värvat en världsmålvakt och en äkta pivote, då hade laget varit helt komplett.

Nu får man väl nöja sig med att laget bara är bäst i världen.
Barcelona Gabriel
2006-07-30 01:20
Hola Tots!

Fan vilket jalva mal Giovani gjorde, han gav verkligen svar pa tal om att han ar un crack, de nasta stjarnskottet ifran ungdomsleden. Dos Santos liknar pa valdigt manga satt Ronaldinho, en vansterfotad sadan :)

Rijkaard verkar ha blivit tillrackligt imponerad for att ta med honom till USA-touren. Hoppas han far speltid dar med och kommer in mer ibland A-ganget.

Annars spelade Spanien U-19 finalen i EM idag, vann for ovrigt med 2-1 emot Skottland. Dar har vi en annan Ronaldinho-kopia med namn Suarez - aven om jag tycker att Giovani har mera jamforelser med el mago.

Senaste nytt ifran madrid(kanske lite sen men anyway)

"¿Donde esta Kaká?"

Detta var vad som skanderades emot nyvalde president Ramos Calderon under deras senaste nyforvarv, Ruud Van Nistelrooys presentation. Hehe, undra hur Ruud kande sig dar, knappast ratt sa uppskattad.

Madridistas, que se olvidan del Kaká, es y sera un sueño y nada mas! No se mueve :)

Nagra har inne har visat lite irritation gentemot el conejo och hans "girighet" nar de kommer till pengar men jag maste trots allt saga att jag forstar Javier. Jag hade inte heller gett mig i forsta hand nar jag vet att jag inte har en chans i framtiden av att fa fortsatt fortroende i den klubben. Det ar i den sitsen som Saviola sitter i. Detta kanske ar hans sett att ge tillbaka, aven om jag inte gillar det.

Det basta for bade honom och oss vore dock att vi hittar en utvag till honom eftersom han inte ingar i planerna. Detta tar pbara onodig tid och mycket pengar.

Inte mycket kvar tills touren drar igang nu. Ska bli valdigt intressant att se hur Zambrotta och Thuram gar ihop med resten av ganget. Pa tal om nyforvarv sa var jag valdigt imponerad utav Gudjohnsen igar, aven om motstandet knappast var utav klass, snallt sagt. Jag tror han kommer att bli en stor tillgang denna sasongen. Visca Guddy!

Adeu i visca el barça!
Barcelona Ride_The_big_one
2006-07-30 00:37
Ike

Vänder man på steken så har du rätt :)

Barca 666

Så sant så ;)

J´olé

2 år kvar som världs spelare säger du?

Om ändå Barca skrev ett 2 års kontrakt med fransmannen men oj da Barca har ju kontrakterat honom i 2 år (dööh) :) . Av det jag sett under vm så har han snabbheten kvar men onödigt att börja disskutera vidare han håller som högerback eller inte redan nu då han inte visat upp.

Kan enbart vara tänkt som backup för mitt försvaret men jag vidhåller att han skulle klara sig som ytterback ingen grönis vi har att göra med henke rutin rakt igenom och mer!

Real Madrid Salarinho
2006-07-30 00:36
kan nån vara snäll å säga vilket nummer har Dos santos?
Barcelona Ian Porterfield
2006-07-29 23:57
Ämne: Ämne: Tack ig....
Tack igen La Rambla:)
Nu ska jag inte störa mer så ha en trevlig kväll alla BARCA FANS.
Annons: