/spanien/barcelona/forum/24233.aspx/spanien/barcelona/forum/24233.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Fedoroviz
2006-08-01 15:19
Ämne: Fedoroviz/ Det där o....
Schysst.
Jag uppskattar ert forum.

Ni pekar på tidigare säsongers framgångar med nästan samma trupp.Okej.

Vi hade också haft framgångar fram till 03/04 våren ( CL,Ligan ) men jag tycker bara att ni har en alltför offensiv trupp nu när vi andra i La Liga har tappat en del respekt för Dinho ( VM ) samt att Etoo får problem under hösten.

Att ni spelat galant under 2 1/2 säsonger med er trupp betyder inte att ni gör det under 06/07.
Jag tycker Rijkard bör se upp.
Barcelona Jontteee
2006-08-01 15:17
La Rambla

Du har rätt om Giovanni Dos Santos att man inte ska skynda med honom, men då tycker jag att han ska hela sesongen träna med A laget men spela B lagsmatcher tror då att han får en rätta utveckligen på sin karriär.

Men få fort Dinho Marquz eller Etoo blir skadad då ska man sätta honom på bänken så att han får känna på hela atmonsfären från bänken.. =)
Barcelona La Rambla
2006-08-01 15:11
BecksZizouRaul:

Tackar. Vi får replikera och tacka Emerson och Roberto Carlos för ett underbart VM. Speciellt Carlos markering på Henry i matchen mot Frankrike. Hoppas att vi får ser mer av sådant nu när han stannar i Real. :-)~

Fedoroviz:

Dina domedagsprofetior slår knappast in. Du tror att vi kommer få problem att balansera laget denna säsong? Tycker du att vi haft problem de senase två säsongerna trots att mittfältet ser likvärdigt ut inför denna säsong? Ja vem ska ta det defensiva jobbet? Kanske som tidigare säsonger då Deco, Xavi, Iniesta, Edmilson, Marquez gjort ett utmärkt jobb. Zambrotta behöver du inte vara orolig för, han bör vid det här laget känna till hur man försvarar efter att under flera år lärt sig defensiv i italiensk fotboll.

Men det är gulligt att du är så oroad över Barcelonas välbefinnande. Dina kvasi-analyser är alltid lika roande.
Barcelona Woods
2006-08-01 15:09
Fedoroviz/ Det där offensiva laget klarade galant att ta bort både Chelseas och Milans offensiva spel förra året. Och Zambrotta är inte ansedd som världens bästa ytterback bara för hans offensiva styrka, han kan även försvara ser du..

Du får tycka och tro precis som din spåkula säger, men jag kan bara konstatera att de problemen isåfall även borde funnits förra säsongen.
Real Madrid Fedoroviz
2006-08-01 15:03
Jag tror att ni faller på eget grepp.
Ni kommer med en oerhört bredd trupp.
Inget negativt i sig.
Problemet blir att få balans med så många offensiva spelare i truppen.

Minns bara Real under säsongen 03/04 och vad som hände under våren...

Jag tror att ni kommer att få problem med att balansera laget.Deco,Xavi,Messi,Dinho,Guily,lägg där till en offensivt lagd Zambrotta.

Vem skall ta det defensiva jobbet.
Okej.
Ni har Edmilson som klasspelare defensivt.
Men problemet ligger inte där.
Ni kommer att få oerhörda problem mot lag som spelar med snabba omställningar.

Ni kommer att få en besvärande situation med ett gäng offensiva gubbar som inte tar det defensiva ansvaret.

Vi får se under hösten hur er oerhörda offensiv klarar av att ge understöd i försvarsarbetet.
Real Madrid BecksZizouRaul
2006-08-01 15:01
Vill bara gratulera alla Barcafans till ett underbart VM av Ronaldinho.
Barcelona La Rambla
2006-08-01 14:55
Ämne: Hur lång är Dos Sant....
dos Santos är 170cm enligt länk.

Jontteee:

Han kom till Barça som 13-åring och har varit där i 4 år nu. Det handlar också om när man ansöker om medborgarskap. Det är en lång procedur som ska malas i flera olika instanser. Byråkrati med ett finare ord.

Jag tror inte Barça har bråttom med hans pass, de väntar säkert gärna att det sker när han fyller 18 år till våren. Så länge han inte har ett EU-pass, så får han tex inte arbetstillstånd i England. Så länge han inte är 18 år kan Barça heller inte skriva något proffskontrakt med honom. Resten är enkelt att räkna ut.

Diiaaaz, vi betackar oss för dina 'konstruktiva' inlägg. :-)~
Barcelona Jontteee
2006-08-01 14:47
La Rambla

En fråga till dig eftersom du håller mkt kolla på saker, Giovanni Dos Santos när kom han till Spanien/ Barca för att om han har bott i Spanien i 4år så får man väl medborgarskap??
Barcelona Zami-Culé
2006-08-01 14:33
Hur lång är Dos Santos?

Jag tycker verkligen inte att han är mogen för Ligaspel ännu, skynda långsamt, som med Messí och allt kommer att gå galant :-)
Barcelona Gaucho#10
2006-08-01 14:31
Kommer tv4 sända la liga även denna säsong ?
Barcelona Giovanni Dos Santos
2006-08-01 14:25
ne men han ahr en riktig fin tekning och spelar bra...
Barcelona Les Rambles
2006-08-01 14:25
Ibland undrar man hur gamla vissa på detta forumet är! Måste hålla med La Rambla att Dos Santos är alldeles för ung för att spela för A-laget redan nu. Såg ni hur tunn killen var eller? Han hade blivit käkad av backarna i la liga. Dock tror jag att han får vänta två år till innan han ens får göra ett inhopp i Barça.

Att han skulle vara lika bra som Gudjohnsen i dagsläget är bara skrattretande.

Barcelona La Rambla
2006-08-01 14:12
Ämne: aha ok....men dos sa....Han kommer snart att få chansen, bara lugn. Du kan inte på fullaste allvar mena att han redan nu är lika bra som Gudjohnsen? Giovani är fortfarande junior och har knappast växt färdigt ännu. Gudjohnsen har spealt flera år i PL som är en tuff liga medans dos Santos inte ens har spelat en endaste match i la liga för Barça. Bara för att han gör ett snyggt mål i en träningsmatch mot Århus förändrar inte den saken.
2006-08-01 14:04
aha ok....men dos santos är iaf bra och han både få chansen när det går då..han e minst lika bra som gudjonsen trots sin ålder
Barcelona La Rambla
2006-08-01 13:57
Ämne: ne men ronaldinho km....
Nej det kommer han inte att få. Den som är närmast att få det är Marquez. I vilket fall som helst så lär han inte få det före ligan startar. Truppen måste snart registreras innan dess. Så dos Santos kan vi nog räkna bort under första halvan av säsongen. Möjligtvis att allt är klart i januari 2007 och att han registreras i truppen då.
2006-08-01 13:49
ne men ronaldinho kmr att att få spanskt pass snart kanske denna somaren..
Barcelona La Rambla
2006-08-01 13:48
Ämne: men e det nmte fler ....
Trots att många skrivit det flera gånger så verkar du inte ha förstått. dos Santos har inget spanskt pass, han är mexikansk medborgare räknas därför som spelare från icke-eu land. Man får bara ha tre spelare i truppen till ligan som är icke-eu. Vi har redan tre, Marquez, Ronaldinho och Eto'o. Därför kan inte i dagsläget som det ser ut nu, dos Santos ens få 1 minut speltid i ligan. Är det svårt att förstå?
Barcelona Puyol!
2006-08-01 13:47
Haha, Motta ser ut som en tjej. Snygg frilla...
2006-08-01 13:33
men e det nmte fler än jag som tycker att när man leder o segern e säker att man kan låta dos santos spela 15 min elr nått ibland så att han får känna på de...för då kommer han utveklas och bli riktigt bra.....han e ju den nye RONALDINHO:D
Barcelona La Rambla
2006-08-01 13:28
Känns som om de äldre i truppen kommer att ta väl hand om Giovani dos Santos. Precis som man gjorde med Messi när han kom in i truppen. Härlig bild på Motta och Giovani. :)
Barcelona MR.Boff
2006-08-01 13:20
Omotiverade startelvor undanbedes //Redaktionen
Barcelona Menos Mal
2006-08-01 13:05
Säger väl det mesta :)
Brigata Caffè Borghetti
2006-08-01 12:29
VIKTOR GREDIN - MER ÄN EN SKRIBENT!
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-08-01 11:48
Kolla Saviola!
Barcelona La Rambla
2006-08-01 11:06
Ottar:

Så sant i det du skriver. Men så finns det undantag också. När du ändå nämner pengarna. Han kostar 125 miljoner euro, det är bara att hosta upp. Först då kan klubbar övertyga Ronaldinho att han får det bättre någon annanstans.

Are you up for the challenge?
Real Madrid Daebes//Zizou
2006-08-01 10:50
ärligt talat vem e som gillar laporta tycker ni att han e dålig president?
Athletic Ottar
2006-08-01 10:39
La Rambla:
Jag har inte för avsikt att lägga mig i diskussionen som sådan, men bör man inte ta kärleksförklaringar till klubbar från spelare med en jättenypa salt?! I dagens hyperkommersiella fotbollsvärld får den typen av uttalanden ofta ett löjets skimmer över sig, när pengarna talar.
Real Madrid RM fanatico
2006-08-01 04:54
http://www.fotbollsnytt.se/default.asp?exec=nyhetsarkiv&view=7499
Barcelona Kamelen
2006-08-01 04:18
Vet inte om det tagits upp men en av Laportas motståndare till presidentvalet har dragit sig ur valet.
Barcelona La Rambla
2006-08-01 03:10
Ämne: ROLLE har länge össt....
Hörrö Bikini!

Visa mig någonstans där Dinho öser beröm över Milan. Visa mig gärna också hur du gick tillväga när du kalkylerade fram sannolikheten 50% att han klär sig rödsvart.

Då lovar jag att jag ska visa dig ett halvt dussin artiklar med citat från Dinho där han bedyrar sin kärlek för FC Barcelona, världens bästa fotbollsklubb. :-)~

Nemo:

Haha, blunda och peka. Bästa på länge. :)
Annons: