/spanien/barcelona/forum/24232.aspx/spanien/barcelona/forum/24232.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-08-01 03:10
Ämne: ROLLE har länge össt....
Hörrö Bikini!

Visa mig någonstans där Dinho öser beröm över Milan. Visa mig gärna också hur du gick tillväga när du kalkylerade fram sannolikheten 50% att han klär sig rödsvart.

Då lovar jag att jag ska visa dig ett halvt dussin artiklar med citat från Dinho där han bedyrar sin kärlek för FC Barcelona, världens bästa fotbollsklubb. :-)~

Nemo:

Haha, blunda och peka. Bästa på länge. :)
Barcelona Nemo
2006-08-01 02:54
RM fanatico

Gå till La Masia, blunda och peka :-)
Real Madrid RM fanatico
2006-08-01 02:52
Har inte barca någon till stor talang på gång. Nån toni lr nått sånt?
Barcelona Les Rambles
2006-08-01 02:31
Ville bara tipsa allihop om en sida där man bl.a kan lägga bud på signerade tröjor från Ronaldinho och Eto'o. Ni kanske redan har hört talas om den men tänkte ändå att det säkert är någon som kanske är intresserad

Check it out
Barcelona Marcos
2006-08-01 02:12
Orka "fans" som snackar skit om Deco. Deco är den bästa centrala mittfälltaren vi har, ja t.om. bättre än Xavi. Titta bara på de 2 senaste säsongerna. Vi skulle fått det betydligt! svårare att vinna både ligan och CL utan vår mittfälltsgeneral och motor.

Brankt, vad menar du med " hata deco"? Värre får man leta efter. Rijkaard säger själv att Deco reflekterar Barcelonas form i varje match. "När Deco är bra är Barcelona bra" "När Deco är dålig är Barcelona dålig" Helt klart en av våra bästa spelare och en av världens bästa mittfälltare.
Barcelona Bini
2006-08-01 01:56
ROLLE har länge össt beröm över milan.... det är nog 50%50 för eller senare kommer han att bära rossoneris snygga tröja..........
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-01 01:15
Jag tror Barcelona i dagsläget har det starkaste laget någonsin. Inte bara för spelarna utan för Rijkaard. Han har visat stor talang när man tydligt ser hur han lär sig av sina misstag och hur laget utvecklas. Man ser tydligt att man har jobbat på alla sin problem. Då menar jag inte bara att man lärde sig av CL när man åkte ut mot Chelsea. Jag la även märke till att man i slutet av säsongen lärt sig hur man ska hantera lag som spelar med låg försvarslinje och parkerar bussen framför sitt mål. Dessutom har vi förstärkt där förstärkning behövdes och har gott om tid att spela in nyförvärven i laget innan säsongen startar. Hittar inte de andra lagen på något nytt så ser jag inte hur något annant än underskattning ska kunna stoppa oss från att göra ännu en fantastisk säsong.

Zaragoza tror jag inte kan utmana om ligatiteln, men kommer säkert bli svåra att slå. Speciellt eftersom de är så hypade när de möter bra motstånd.

Zaragoza, Villarreal och Atletico tror jag kommer bli de mest intressanta matcherna, efter El Clásico så klart.

PS: Ska även bli kul att se hur Atleticos dyra nyförvärv Agûero kommer att lyckas.
Barcelona Jontteee
2006-08-01 01:05
Tjaaaaaaaa!!

Jag har två saker att säga..
Ena är om deco, jag såg att ni höll på att snacka om killen som man antingen hatar eller gillar. Jag skulle säga att jag inte gillar honom som spelare, MEN jag gillar hans sätt att kämpa han är en världesspealare som tar dom där onödiga löpningar för att hjälpa sina medspelare inte som världestjärnorna i R. Madrid som enbart tänker på sig sjävl. Det uppskattar jag väldigt mycket hos Deco...

Det andra jag vill säga undrar varför man inte kan rösta på Sergio Aguero som hetaste värvning i Spanien. Blir man fan köpt för 230 JÄÄVLA MILLE är man väl lite het iaf :P ???
Barcelona Romario(Barcelona4-ever)
2006-08-01 01:04
1
Barcelona La Rambla
2006-08-01 01:03
Du stör inte. :)

Tja, de har ju samtidigt blivit av med Cani, som nog måste anses ha varit en av deras viktigaste spelare. Tror inte att Zaragoza klarar av att utmana en hel säsong trots de värvningarna. Men visst blir de svåra att slå, inget snack om det.
Barcelona Puyolinho
2006-08-01 00:58
Ursäkta om jag stör erat Saviola snack..

Men det har varit en jävla massa snack om våra och Real Madrids värvningar..

Men nästan bäst värvningar har väl Zaragoza gjord i Aimar och D'Allesandro...

Tror Zaragoza kan hota oss lika mycket som Madrid.
Sedan tidigare så har dom Milito bröderna som vi vet kan ställa till med mycket besvär.
Barcelona La Rambla
2006-08-01 00:52
Beautiful_ Barça:

Läste nyss på Sport, att Saviola var på väg till PSV tidigare i sommar. Han begärde då via sin agent att han skulle få gå på fri transfer och mycket riktigt som du skrev krävde ca 7 miljoner euro som signing bonus av PSV. Koeman ska då ha backat och det blev ingen affär.
2006-08-01 00:46
Schubert

Jag läste om det där för ett tag sedan och trodde det började gälla redan förra året.

En fråga till den som vet....
Hur är det nu egentligen med reglerna angående canteranos som spelar i A-laget. Messi fick ju spela ett antal matcher trotts att han inte hade EU-pass, men tydligen skulle de reglerna ha ändrats inför den föregående säsongen. Därför riskerade Barcelona en stämmning för att de lät Messi spela.

De nya reglerna borde väl då vara att ingen yngling som inte äger EU-pass får då lyftas upp utan att ha registrerats i A-laget??
Barcelona Simon Berglind
2006-08-01 00:44
Ämne: Visst är det ett rea....
Min gissning är att det helt enkelt var ett misstag, att man inte tänkte på det helt enkelt.
2006-08-01 00:40
Barca 1899

Med tanke på att han kan komma att lånas ut till Santander (antagligen gratis) och vi skulle betala halva hans lön, så är alla penga man kan casha in för honom välkomna. Skulle ju i så fall bli billigare att låta honom gå på bosman.

Nu är jag antagligen elak, men:
Som jag ser det så får Saviola skylla sig själv eftersom det är han själv som satt käppar i hjuler för sin egen karriär.Jag vet att många culés har känslor för kaninen, men personligen har jag aldrig varit jättestort fan av honom. Tyckte inte han fick tillräckligt många chanser, men när han väl fick dem så brännde han alldeles för många lägen. Att han inte ville gå ner i lön när alla andra i laget gjorde det gör honom inte mer omtyckt i mina ögon precis. Det som han försöker göra nu (att tvinga klubben betala ut hans återstående lön även om han blir såld) är ännu värre. Antingen vill han gå som bosman nästa sommar eller ifall han skriver kontrakt med någon klubb nu som skulle ge honom lägre lön så vill han att Barcelona ska betala återstående.

Det kan vara så att han är sur på ledningen för att de inte ville ha honom trotts att de lovat att han skulle få komma tillbaka efter sitt lån i Monaco och efter han skaffat EU pass.

I vilket fall som helst så har han förstört sin image och ses sälert av många som en golddigger nu. Kanske därför inte så värst många är intresserade?

Förstår han inte att Barcelona kan slå tillbaka och låta honom vara utan spel i ett helt år, och på så sätt försöra hans karriät?
Barcelona La Rambla
2006-08-01 00:31
Scubert:

Japp. I framtiden så måste man kunna presentera ännu fler "egna spelare" i truppen som anmäls till CL. Knappast något Barcelona har något problem med i dagsläget. :)

Om jag har förstått reglerna rätt så måste man i truppen ha minst 4 spelare som kommer från de egna leden. Alternativt att spelarna kommer från annan klubb i den nationella ligan och har fostrats där. Detta ökas med ytterligare 2 till nästa säsong till sammanlagt 6 spelare. Detta håller på tills man kommer upp i 8 spelare
Barcelona Schubert
2006-08-01 00:28
LR/ Orkade inte läsa allt det där men hittade detta:

"Arsenal have until August 3 to give UEFA details of their Champions League squad. Under new rules, squad sizes for Champions League teams are now restricted to 25, while a Champions League club must also have four players who are 'home-grown' in their squad.

These players could have been produced by the club's academy or trained by another English club and the plan is to increase the number of 'home-grown' players by two every year until it reaches eight. "
Barcelona La Rambla
2006-08-01 00:26
Visst är det ett reapris, men vi ska komma ihåg att kaninen har knappt ett år kvar på kontraket och som det verkar gärna väntar ut det. Han och agenten vad det verkar åtminstone, har enorma lönekrav när de förhandlar med klubbar. Jag skulle inte bli förvånad om Saviola gick som Bosman efter den här säsongen. Kanske till Arsenal, vem vet?

En fråga till någon i redaktionen eller annan som känner sig manad. Hur kommer det sig att Laporta installeras som president 8 dagar för tidigt och därmed indirekt tvingar fram ett nyval detta år? Är inte det en lite väl stor blunder av valkommité eller vilka som nu var ansvariga att han tillträde för tidigt? Känns lite väl slarvigt så här i efterhand. Det finns ju stadgar som rimligtvis inte borde svårt att följa.
Barcelona Kamelen
2006-08-01 00:19
Barca 1899

Dock kräver inte en topspelare i Allsvenskan €3-4M i årslön.
Barcelona Barca 1899
2006-08-01 00:18
Angående om Saviola, han lär ju bli såld för det rea priset €6 mijoner (är lite osäker om priset). Men det är iaf inte mkt mer en vad topp-spelarna i allsvenskan säljs för.
Barcelona La Rambla
2006-08-01 00:10
Senaste om Saviola:

Txiki har erbjudit Racing Santander att låna Saviola. Det värsta är att Barça då ska betala halva hans lön.

Tyska Hamburg SV har nyligen hört av sig till Barça angående Saviolas situation. Tydligen är de beredda att köpa honom. Även Bolton har ju lagt bud, men dit är nog Saviola mindre villig att gå.
Barcelona AlexC
2006-08-01 00:10
Sonde

Usch, fy och blä. Inte konstigt att Rosell fick avgå om han ville kicka Rijkaard och ta in en f.d. Mierdaspelare på tränarposten. ^^

Brankt

Du verkar påvisa att du inte studerat Barça noga om du kallar Deco "lat och aldrig jobbar hem". Du kan inte kollat med någon större fokus på Portugals matcher under VM heller för Deco var en av deras bästa spelare där.
Barcelona Giovanni Dos Santos
2006-08-01 00:09
håller helt med dig gudjonsen har mer rutin men dos santos e ung och jag tror att han kan utveklas till en av dom bästa spelarna och då sådan matcher man leder kan man juta in han när de e 15 minuter kvar elr nått så att han får tästa på hur de är..för han komer bli riktig bra
2006-08-01 00:06
Sonde

OK, måste uppfattat det fel då. Trodde jag läste nånstans att det var Laporta som ville sparka Rijkaard när det inte gick så bra i början.
(för övrigt syftade jag på förhållandet mellan Laporta och Rijkaard)

Davvedinho
Saviola är inte registrerad i truppen. Blir han inte såld kommer han dock att registreras.

Av vad jag såg i den senaste matchen mot AGF, så verkade Dos Santos minst lika bra som Gudjonsen. Vet inte om man ska jämföra dessa två eftersom de har olika kvalitéer, men kanske om man väger upp deras kvalitéer. Gudjonsen känns dock ändå som ett säkrare kort att kasta in i de lägen då matchen inte är avgjord.
2006-08-01 00:04
kan nån svar på mitt inlägg om saviola ..nån som vet??
2006-08-01 00:04
ingen aning...e de nån som vet kanal elr hemsida som man kan se matcherna på..
Barcelona La Rambla
2006-08-01 00:03
Att vi skulle ha världens bästa mittfält är väl nog att ta i. Jag skulle vilja ändra det till världens spelskickligaste mittfält istället.

Deco, Xavi eller Iniesta? Jag vill inte vara utan någon av de tre. Just för att säsongen är lång, spelare blir slitna/skadade, tappar form, blir avstängda mm. Hoppas att Rijkaard resonerar på samma sätt.
Barcelona Älskade Barça
2006-08-01 00:02
Jag undrar utifall någon av er vet något om dom visar USA/Mexico turnén på tv, och isåfall vilken tv kanal?
2006-08-01 00:01
det är davve dinhomen har bytt till giovanni dos satnos nu
Barcelona Davvedinho
2006-07-31 23:56
eyy saviola spelar ju fortfarande i barcelona e han me i b.laget elr för på barcas hemsida www.fcbarcelona.com så e han inte med i truppen....han var ju bra i vm så det verkar ju som han e i bra form så han kan ju vara en användbar inhoppare ....tycker också att rijkard ska ge giovanni dos santos chans att hoppa in dom sista minuterna i några matcher så han få känna på det...tror att han e så ung så e han en rikgti bra spelre..tror att han kommer bli en av dom alra bästa i framtiden så tycker att man ska ge han chansen...vad tycker ni o svar om saviola..
Annons: