/spanien/barcelona/forum/24226.aspx/spanien/barcelona/forum/24226.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-07-29 10:58
Tagen från madrid forumet:
Dos Santos gjorde knappt nått i matchen förutom målet. Sen så kommer han aldrig bli lika bra som Ronaldinho. Kanske ansiktet men aldrig som fotbollspelare. Dos Santos skulle knappt få spela i vårt Castilla.
Hahah årets pajas.
Barcelona Rickiboy
2006-07-29 10:49
tack för målen guys..
Barcelona La Rambla
2006-07-29 09:56
Madrid har fått sin 'Kaká' till slut.

R Calderon : I promised Kaka, and here he is !!!
V Nistelrooy : Yes I'm Van Nistelrooy
Mijatovic : Shut up man !
Barcelona La Rambla
2006-07-29 09:52
Den enda turnering man kan registrera honom för är CL, då det inte är samma begränsning där som i ligan. Men det lär knappast hända. I vilket fall som helst så får Marquez snart sitt spanska medborgarskap. Som ni känner till hur det kan funka i Spanien, så kan det ta allt från 3-4 veckor eller fram till jul.
Barcelona Kamelen
2006-07-29 03:09
Se länktips för att läsa om att man inte kan registrera Giovani p.g.a. just sitt medborgarskap.
Barcelona Kamelen
2006-07-29 03:04
zoran

Han är enligt mig väldigt lik Dinho i spelstilen, han jobbar över nästan hela planen. Är väldigt bra på båda fötterna, han gör inte som en viss Iniesta gör och söker endast lägen med högerfoten utan får han ett läge att skjuta eller slå ett inlägg så gör han det med foten som är 'tillänglig' så att säga.

Anledningen till att han inte får spela i Barça är förmodligen att han är Mexikan utan dubbelt medborgarskap men får Marqúez ordning på sitt dubbla medborgarskap så är han förmodligen i truppen relativt snart, dock tvivlar jag på att det blir redan nästa säsong.

Dock vet jag inte hur man skall agera om han nu kliver fram så som Messí har gjort. Messí är väl värd en plats i startelvan, men vad händer om även Giovani blir det? Ronaldinho - Eto'o - Messí ändrar man inte på i första taget. Äh, roligare med en sådan sitatuion än tvärtom. Att inte ha många bra spelare på att välja på =).

Vad jag har hört har han fått ett antal erbjudande från andra klubbar ut i Europa men valt att stanna i Barça, alltid roligt att höra att man har lojala talanger.

Framtiden ser ljus ur, minst sagt.
Atlético zoran
2006-07-29 02:48
Ämne: Kolla länken grabbar....
Jag följde den här killen under förra året då det spelades ett VM för vad jag tror var U17-spelare.

Han var riktigt grym, och han spelade ut alla han mötte. Jag trodde att han skulle få chansen i Barcelona förra året, max en match, men han fick det inte. Dock så hoppas jag att han får ett par matcher i Barcelona i år.

Det är en enormt snabb, teknisk spelare som har sinne för både målet och att spela fram sina lagkamrater. Visst liknar han Ronaldinho, det var det första jag la märke till när jag första gången såg honom mot något lag i U17 VMet då han spelade fram ett mål, riktigt läckert.

Det är en framtida storstjärna.
Barcelona Lion0
2006-07-29 02:13
Kolla länken grabbar:

Skit lik Dinho, både utseende o hur han spelar. Så jävla skönt att han spelar i Barca. Tänk er bara när Dinho, Messi, Dos Santos o Eto'o spela tsm.

Hehe världens bästa klubb Futbol Club de Barcelona !
Barcelona La Rambla
2006-07-29 00:48
Där finns alla målen. Självmålet var ändå Gudjohnsen upphovsman till.
Real Madrid Salarinho
2006-07-29 00:47
ok tack!
Barcelona Jag älskar Barça
2006-07-29 00:45
Matchen slutade 3- 0. Dos Santos och Ezquerro gjorde mål och det blev ett självmål.
Real Madrid Salarinho
2006-07-29 00:39
Hur mycket sluta matchen snälla säg?
Barcelona Rambo~
2006-07-29 00:16
Damn vilket jävla mål av dos santos :D hans spelstil liknar Ronaldinho som fan assså :D ni ska ladda ner clips från hans matcher i a-laget. Riktig copy av R10 stil :D tänk er dos santos om 6 år med messi :D en Ronaldinho copy o en Maradona copy:D
Barcelona La Rambla
2006-07-29 00:11
Txiki har uttryckt sin oro att hela truppen ska hinna komma i form lagom till cupmatchen mot Espanyol. Det är tre tuffa matcher där med några dagars mellanrum, även Joan Gamper Trofeo och så supercupen mot Sevilla. Man räknar med att spelarna behöver minst 3 veckors träning för att komma någorlunda i form. Det blir knapert med tid för de spelar som spelade VM. Txiki har ju även bråkat lite med förbundet för att de lade matchen mot Espanyol så tätt in på de andra matcherna. Vi lär få nytta av den breda truppen.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-07-29 00:07
La Rambla

OK, det förklarar ju det hela. Förhoppningsvis är han i form i god tid till säsongsstarten.
Barcelona La Rambla
2006-07-28 23:56
Eto'o har tränat för lite, därför fick han inte spela. Började ju först träna riktigt i tisdags. I måndags var det ju en massa medicinska tester. De träningarna jag såg förra veckan så tränar man högst 1,5 timme, visserligen 2ggr om dagen men det är ändå inte speciellt mycket för att hinna i fatt. Tänk på att han varit ledig i 64 dagar.

Vilket jäkla mål av Giovani. :-)
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-07-28 23:51
Vackert mål var det av 2 Santos. Dribblade av två snubbar på högerkanten, drar inåt mot mål och smäller in den i bortre krysset med vänstran. Annars visade han moget spel och även bra defensivt ansvar när resten av laget var helt avslaget. Anfallaren var även jag ganska missnöjd med. Han såg frustrerad ut från första början då han blev felaktigt dömd för offside (två gånger tror jag). Annars var det en ganska dålig match och de andra två målen var skitmål varav ett självmål.

Förstår inte varför Etó'o inte fick göra något inhopp. Han såg ut att ha lagt på sig ett antal kilo under semestern :-)

Guddy visade lite av sin teknik i andra halvleken, men kom aldrig riktigt igång.
Barcelona Zami-Culé
2006-07-28 23:41
Bijelo Dugme

Alltså du är bra på att provocera. Orka hålla på att kaxa upp sig som du gör, helt onödigt.

Dessutom tror du att Dos Santos ser det du skriver, sluta sig "du" hela tiden.

Dessutom verkar du ge väldigt mycket kritik för minsta lilla, men det har du iof all rätt till att göra. Även om jag inte tycker likadant.

Ha det trevligt i Bosnien! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Barcelona Kurdistaaaan!
2006-07-28 23:38
Ämne: grabbar..nån med mål....
Kolla länktips för målen
Barcelona Rickiboy
2006-07-28 23:30
grabbar..nån med målen?..snälla mååååste se Giovani In action..o alla dem andra förstås..viscaa
Barcelona La Rambla
2006-07-28 23:28
Bjelo:

Det kom ju från rätt käft. :-)~
Trevlig resa.
Real Madrid Zidane#5
2006-07-28 23:19
giovanni dos santos hemsida.
Länktips: gio2santos.com/
Barcelona Bijelo Dugme
2006-07-28 23:13
Ville bara säga att jag drar till Bosnien om cirka 1 timme, så vi ses inte förräns 1 månad. Innan dess vill jag bara säga att det var trevligt att återkomma till detta forum, även om forumet mister sin glans i och med att våran allas ära Kharles är avstängd. Till La Rambla vill jag säga att jag inte kommer att sakna dig och jag vidgåller mina åsikter att FK Sarajevo är en bättre och större klubb än Dinamo Zagreb. Och om 4 år kommer även Bosnien att vara i kvartsfinal i VM I sydafrika.

Angående matchen ikväll så var jag missnöjd med Dos Santos.

Inte för att han var dålig, (målet visar motsatsen), utan för att han har så MYCKET mer att ge, våga ta dribblingar, våga göra det omöjliga!

Varför dribblade du inte mer? Varför försökte du inte göra dem svåra sakerna? För guds skull, du kunde lekt med dem långsamma danskarna, du hade chansen, du hade ett uruselt motstånd, VARFÖR uttnytjade du inte det för att LEKA MED DEM???

Du kommer inte kunna leka med Valencias backar som du kunnat göra med dessa danskar, men hoppas du lär det i framtiden. Gör som Messi gör, gör vad du vill när du vill med bollen!

Annars var jag besviken på en anfallare som heter Santi, men han lär aldrig spela mer, som tur är. Ezquerro var som han brukar vara, värdelös. Annars fanns det väl inget att tilläga, värdelöst motstånd, träningsmatch, vi får se hur laget ser ut till supercupen.'

Mexiko turnén, eller USA turnén, om det nu blir båda, blir mycket intressant. Jag hoppas Dos Santos får fler chanser, för han är värd det. Uttnytjade förtroendet genom att dribbla och göra det du är bäst på så ska det nog gå bra Giovani! Annars hoppas jag även på Saviola på topp och om han lyckas bra i turnén finns det ingen anledning att sälja honom. Jag tycker åtminstone att vi kan ge honom ett år så vi kan se om han presterar bra eller inte.

Det ska bli spännande att se Thuram och Zambrotta anlända till klubben och det lär förstärka defensiven.

Aja, vi ses om en månad i alla fall! Då hoppas jag att Kharles är tillbaka och att jag får trevliga disskusioner med La Rambla.

PS: La Rambla... du behöver inte alltid tro att du kan mest, vet mest, är bäst och allmänt överlägsen. För det är du inte.

Ha en fortsatt trevlig sommar!

Barcelona Barça1986
2006-07-28 23:09
Måste säga de va grymmt snygg mål av Geovanni Dos Santos . Får två snubbar mot sig på höger kanten den ena snubben får en tunnel o han går mellan dom, o trycker dit den med vänster tror jag de va i målvaktens högra krysss.. Sylvinho va verkligen duktig idag.
Barcelona Zami-Culé
2006-07-28 22:46
Messias_87

Jo, men det sägs att man bara får ha ett medborgarskap som kamueran. Därför vet vi inte om han kan få det. Däremot så ska Rafa få det snart, han har ju bott i både Frankrike och Spanien nu ett bra tag.
Barcelona Messias_87
2006-07-28 22:36
Borde inte Etoo far sitt spanska-medborgarskap snart? Han har ju bott dar ett bra tag
Barcelona Schubert
2006-07-28 22:35
Matchrapport?:)
Barcelona tarrak
2006-07-28 22:32
N_Nilsson/ Jag kan inte påstå att jag är speciellt bekymrad för erat lag. Ni har en bra målvakt och en grym backlinje, resten är inte så imponerande. Det enda orosmomentet är väl att Capello skulle få fart på Ronaldo och övriga spelare att överprestera. Jag tror ni kommer 3:a efter oss och Valencia.
N_Nilsson
2006-07-28 22:21
ni måste medje att realmadrid ser starka ut nästa säsong
-------------Ronaldo--Ruud------------
--Robinho--Baptista--Emerson--Beckham---
-R.carlos--Cannavaro--Ramos--Cicinho---
----------------Casillas---------------
ni kommer få det svårt mot det lag och detta lag kanske kan bli änu bättre man vet att vilka unika spelare real kommer att värva
Barcelona Gaucho´10
2006-07-28 22:02
vad slutade macthen ??
Annons: