/spanien/barcelona/forum/24225.aspx/spanien/barcelona/forum/24225.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Sevilla Riquelme!
2006-08-02 23:10
Barca 1899//

Tror inte det är så stor skillnad på hur mycket tv4+ visade Barcelona, som Canal plus visade exempelvis Chelsea. Dessutom så visar oftast inte tv4+ matcherna som går under veckan. Något som canal+ gör.

Men däremot kan det ju bli så att matcherna någon gång krockar. Även om PL och La Liga oftast spelar olika tider. Då går nog PL före. Men förresten, har inte tv4 rättigheter till Milan, Inter och Juventus matcher? Zlatan kommer nog spela i ett av lagen och får man gissa så kommer dessa matcher nog prioriteras framför det mesta. Om nu Serie A matcherna läggs på tv4+.

La Rambla// Ja, men ofta så är det allt för resultatinriktat redan från början. Unga spelare får ofta höra typ "markera" "löp hårdare" osv istället för att uppmuntra tekniken. Tror & hoppas dock att detta är på bättringsvägen.
Barcelona La Rambla
2006-08-02 23:10
Riquelme:

Du har helt rätt analys där. Så fort det går lite fort så fixar inte med vissa undantag svenska spelare passningsspelet och bollkontrollen. Det är där det brister och jag vill mena på att detta är något som måste nötas in i unga år.
Barcelona Barca 1899
2006-08-02 23:06
Kamelen//

Håller med att de va kära i Larsson. Men han spelade inte så många matcher, och det viste TV4 om. Därför kommer TV4 fortsätta sända mycke barca för att dem spelar en underhållande fotboll.

Om man tittar på canal+ så är det bara veckans match i allsvenskan och något fler matcher i Premier League. Tror inte canal+ sänder mer La Liga än Premier League. Sänder canal+ 20 matcher för Arsenal t.ex?? Tivlar på det.
Sevilla Riquelme!
2006-08-02 23:05
La Rambla//

Kollar man på allsvenskan så är nog tempot för högt för att många spelare ska kunna klara av det. Jag menar, löpa kan ju spelarna och tempot dras upp. Nu menar jag inte typ samma tempo som dom stora ligorna. Men tillräckligt för att spelarna inte klarar av det. Det är en sak att ha teknik i ett lågt tempo, en annan att klara av ett högt tempo.
Barcelona La Rambla
2006-08-02 23:02
Ämne: La Rambla//

Jag f....Nej det finns inte på kartan att han lämnar. Det är nästan så att jag skulle kunna lova att åka ner till Camp Nou och springa ut och streaka inför ett El clasico. Men som sagt, det går aldrig att förutse vad som kommer att hända inom transfervärlden så jag låter nog bli trots allt. :)

Självklart måste man även träna fysik men som det ser ut nu så görs det ju knappast annat. Du ser ju det tydligt i Allsvenskan och framför allt i europeiska matcher. Svenska lag saknar ju helt teknik, bollkontroll och passningstempo.
Sevilla Riquelme!
2006-08-02 22:58
La Rambla//

Jag förstår att ni inte är speciellt oroade för att Ronaldinho ska lämna er. Tror han är nöjd där han är. Inte mycket snacka om.

Kan hålla med om det mesta du säger! Självklart ska man inte skippa fysen helt som fotbollsspelare. Men fokusera på vad som är viktigt i tidiga åldrar: Bollen!
Barcelona La Rambla
2006-08-02 22:58
Från ett tag tillbaka så sparar jag länkar till alla kontraktskrivningar och förändringar. Man vet aldrig när det kan komma till pass. :-)~
Barcelona Kamelen
2006-08-02 22:55
La Rambla

Där ser man, måste ha missat det. Tack för informationen iaf.
Barcelona La Rambla
2006-08-02 22:53
Kamelen:

Den justerades när man skrev om kontraktet. Nu är den 125€M. Den sjunker dock säkert lite efter varje säsong. Se länktips.
Barcelona Kamelen
2006-08-02 22:53
Måste säga att svensk fotboll är alldeles för fysisk. Om ni går och ser en träning med IFK Göteborg som jag gjort ett par gånger i år så är det nästan enbart fysik. Löper otroligt mycket. Om man jämför det med en träning med e.x. Barça som innehåller nästan all träning med boll. Det är något som alla svenska klubbar måste utveckla.
Barcelona Kamelen
2006-08-02 22:51
Är det bara något jag har fått för mig men är inte Ronaldinhos utköpsklasul på €150M?

Barca 1899
Att dem visade många matcher med Barça beror på Larsson. TV4+ var ju rent av kära i Larsson. Inte mig emot dock men jag ser helst La Liga på Canal+.
Barcelona La Rambla
2006-08-02 22:50
Ämne: La Rambla//

Milan....
Ja de måste lägga upp klausulen om de vill köpa honom, och en är mycket riktigt 125m euro. Har svårt och tänka mig att Barça skulle vara intresserad av att sälja honom för något bud. I vilket fall som helst, ingen kan köpa Ronaldinho så länge klubben inte har någon giltig president. Den som sitter nu är bara en sk interim-president och han har inte befogenhet att göra sådana affärer.

Vad det gäller svensk fotboll så måste man helt riktigt börja ändra redan i ungdomsfotbollen. Släng ut taktiktavlorna, sluta upp att bara spring mil efter mil under vinterträningarna och lattja mer med boll. När det gäller pengnar så är det nog så, spelarna väljer pengarna i utlandet. Kanske borde man skippa spelar(artist)skatten så att klubbarna har råd att behålla spelarna.
Sevilla Riquelme!
2006-08-02 22:43
La Rambla//

Milan får nog hosta upp utköpsklausulen som, rätta mig om jag har fel, ligger på 125m Euro om man ens ska få läge att försöka övertala Ronaldinho. Hur dom ska göra det vet jag inte, så jag låter det vara osagt.

För att ge mig in i debatt om de allsvenska lagens skrala resultat så finns det flera anledningar jag tror det beror på. En är träningen i unga åldrar och en annan är pengarna. Titta på FC Köpenhamn idag. Där gör Berglund och Linderoth målen och då kan man ju fråga sig varför dessa spelar i Danmark och inte i Sverige. Just det, pengarna!
Barcelona Barca 1899
2006-08-02 22:42
I och med TV-avtalet av La Liga så hoppas jag att TV4+ fortsätter att sända istället för canal+. För det känndes som TV4+ sände cirka 30-34 av barcas matcher förra säsongen vilket canal+ får svårt att matcha.

Håller med att det är tråkigt med TV4 reklamer, men det e ju matchen som e de viktigaste.
Barcelona La Rambla
2006-08-02 22:21
Kamelen:

Jag håller med dig, för mig personligen så spelar det ingen roll vilket lag som lyckas då jag inte har något speciellt favoritlag. Men så bedrövlig fotboll som svenska lag presterar är ju pinsamt. Inte något som helst nära som kan besrkivas som teknik, passningsspel eller bollkontroll. Så dåligt så det liknar ingenting..
Barcelona La Rambla
2006-08-02 22:19
Moget benne, första inläggt och allt.
Barcelona Kamelen
2006-08-02 22:19
Det är pinsamt att se svenska lag ute i Europa. Inte bara Djurgården utan alla svenska lag. Inget av dem svenska lagen som i dag spelar i Allsvenskan kommer någonsin komma att ha den storhetstid som IFK Göteborg faktist hade, tråkigt men sant.

benne

Bör bli spärrad.

Barcelona Captain Fubulosos Cave Of Hair
2006-08-02 22:06
Shit vad tafatta svenska lag är ute i Europa, Djurgår´n hade inget att komma med, inte för att jag klagar då jag hejar på AIK i Allsvenskan, men ändå, IFK Göteborgs och AIK:s någolunda storhetstid är långt borta från dagens svenska fotboll, lite sorligt kan man tycka, dock tar jag det lättare då det var Djurgården som tog sitt pick och pack hemåt.

Till en ljusare nyhet så avancerade Steaua till den sista etappen mot CL gruppspel efter att ha slagit ND Gorica med 5-0 totalt. Hoppas att mina två favorit lag möts i årets gruppsspel i CL, då jag där hoppas att Barca vinner, så klart, då detta fantastiska lag äger hela mitt hjärta.
Vomos por el segundo!
Barcelona Giovanni Dos Santos
2006-08-02 21:13
vad står det
Barcelona La Rambla
2006-08-02 21:05
Ämne: man måste va medlem,....
Nej det tror jag inte, möjligtvis medlem i online-shopen?

Har för mig det åtminstone.

Snälla Djurgården, lite skärpning nu för f*n 2:a halvlek.
Barcelona SAVIOLA7
2006-08-02 20:24
man måste va medlem,för att köpa biljetter på Barcelonas officella hemsida.
2006-08-02 20:16
Kamelen/
aaa, och om man tittar noga på Robinhos mun i bild nr 2 så ser det verkligen ut som om han skriker Huaaaa, hahahahaha
Barcelona Kamelen
2006-08-02 20:14
Captain Fubulosos Cave Of Hair

Jag gillar verkligen Nr. 2 där Robinho gör sin Karate Kid uppställning. HUA!
2006-08-02 20:04
Kamelen/
Bild nr 3 beskriver allt i en liten ask, Robinhos kvickhet mot Gravesens psykos :)
Barcelona La Rambla
2006-08-02 20:00
Majorglenn:

Ett bra sätt när du nu vet vilken match och så lång tid i förväg du ska gå på, är att kontakta den svenska Penyan. Du hittar hur du går till väga under länken Information här till vänster. Ett annat sätt att köpa biljetter är på Barcelonas officiella hemsida. Du kan då hämta ut biljetter antingen direkt på Camp Nou eller i någon av La Caixas bankomater.
Barcelona Kamelen
2006-08-02 19:57
Hoppas ni inte har missat bilderna från Gravesen - Robinho bråket. Ser ut som om brassen tar i så han skiter ner sig.

17 st.
Barcelona SAVIOLA7
2006-08-02 19:56
är det någon som är medlem i fc barcelona?
Barcelona La Rambla
2006-08-02 19:53
Allvarligt talat, jag trodde jag hade sett det mest korkade inläggen långt tidigare. Men denna Fedoroviz tar fan priset.

Mer onödigt och dravel till inlägg får man leta efter. Vad är vitsen att klistra in något som inte ens är dina egna ord Fedoroviz? Sen att det handlar om klubben Real Madrid och inte Barça gör ju knappast saken bättre.

Kan vi slippa dina helt meningslösa och ointressanta inlägg i fortsättningen?
2006-08-02 19:39
Hehehe, helt jädra sinnesjukt, vilken clown kanal, det var inte nog med deras tre-minuters pajaskommentarer vid halvtid under varje La liga match (tre minuter var egentligen allt det kommenterades vid halvtid då reklamen tog upp 12 min), nu ska det öppna fotbollen 06/07 med Juventus- Martina i Serie B, jag saknar ord för deras dumhet.
Men tror ni att det kan hända att La liga kanske inte visas alls i år om idioterna på TV 4 inte köper rättigheterna, jag menar tänk om Canal + och Viasat inte har råd att köpa rättigheterna eller att de Gud förbjude inte vill, WHAT HAPPENS THEN?

Någon måste väll visa La liga?
Barcelona Nemo
2006-08-02 19:32
Captain Fubulosos Cave Of Hair

Jag är helt allvarligt. Det är ett skämt, ett hån mot tvkanalen, men vad kan man förvänta sig från en kanal som visar 245 program om andra världskriget. ;-)
Annons: