/spanien/barcelona/forum/24221.aspx/spanien/barcelona/forum/24221.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Villarreal Pale Male
2006-08-06 02:56
Nemo//

Ok, kanske använder fel ord. Spelarutvecklare passar nog bättre.

Kamelen//

Är inte er största talang en Mexikan? Och Messi är ju från Argentina. Men visst, Barcelona är ett föredöme när det gäller verlkigen egna "talanger".

Att dra alla Engelsmän över en kam är väldigt enkelt, då bara en handfull av dem har den teknik som krävs för att spela för Arsenal. Och antingen spelar de bland de andra stora klubbarna (Rooney, J.Cole) eller så finns de redan i Arsenal (A.Cole).

Och Hleb har en bit kvar, men han är ändå en av de bästa yttermittfältarna i ligan. Den accelerationen med boll de första 5, 10 metrarna är inte av denna värld.
Barcelona Kamelen
2006-08-06 02:48
Pale Male

Visst, han har verkligen lyckats med spelare som Pires, Henry & Cole. Även Ljungberg.
Senderos anser jag är ett klantarsel, går bort sig ständigt och är väldigt seg. De få gånger jag sett han prestera har varit mot botte/mittengäng i Premiership. Dock har jag inte följt Arsenal allt för mycket i Champions League.
Hleb däremot anser jag knappast har lyckats i Arsenal, verkar göra 1 bra match utav 5. Väldigt, väldigt ojämn. Diaby däremot gillar jag, stenhård. Såg honom lite i Auxerre och han var riktigt bra även där. Flamini, enligt mig är väldigt lik Senderos. Går han bort sig så har han ingen chans att komma ikapp motståndaren, vare sig det är Becks eller A. Lennon.

Det går inte att säga att det är bevisat att engelska spelare inte håller. Snacka om att dra varenda spelare över en kam.

Kalle mig partisk men Barcelonas ungdomstränare tar nog det priset. Jag anser det vara mycket svårare att göra något av sina egna spelare än att bara scouta hela världen efter talanger.
Barcelona Nemo
2006-08-06 02:46
Pale Male, definera en talang.
Villarreal Pale Male
2006-08-06 02:39
Äh, herregud. Jag tänker inte ens diskutera Wengers talang-
utvecklings-egenskaper.

Jag säger bara: Henry, Cesc och Kolo.
Barcelona Kamelen
2006-08-06 02:30
Sedan när blev Wenger 'världens bästa talangutvecklare'?
Vad gör han med alla spelare som spelar i Arsenals ungdomslag då? Reyes dessutom har inte utvecklat det minsta sedan han anläde till Arsenal. van Persie är en medelmåtta. Senderos är ett klantarsel, likaså Flamini.
Barcelona Nemo
2006-08-06 02:21
Det är inte klubbens fel att spelarna lämnar. Cesc sa faktiskt efter han lämnade Barca för Arsenal att konkurrens var för hård. Vem kan klandra honom? Jag väljer Iniesta före Cesc 10 dagar i veckan, även fall vissa kanske tycker att Cesc är en mer intressant spelartyp.

Dels att man får skriva proffskontrakt med spelare i Premier League i en yngre ålder. Vilken ung talang vill inte skriva kontrakt när dem inte ens har blivit myndiga? Det är en våt dröm.

Men det är ingen anledning, Wenger borde sluta dregla utanför La Masia och fostra egna talanger.
Barcelona Lampan
2006-08-06 02:16
Saforcada//

Varför i h-vete tror du just Fran Merida och Cesc lämande för? Cesc spelade med spelare i sin ålder i barca. 1 år senare är han mer eller ordinarie i Arsenal. Tycker det är konstigt att barca inte låter sina unga kliva fram mer. Det lär väl vara samma sak för unge Fran med (kanske inte lika extremt).
Barca måste förstöra talangerna istället för att utveckla dom. Jag menar, att vinna med tvåsiffrigt varje helg är inte så utvecklande? Då kan man likagärna spela korpen i sverige. Så istället för att klaga på FIFa kanske du ska vända dig till din egna klubb och se vad de gör för att behålla sina talanger som inte utvecklas.
Villarreal Pale Male
2006-08-06 01:49
"Era spelare" hade tydligen inte tillräckligt stort Barcelona-hjärta för att stanna (eller så ville de spela under världens bästa talangutvecklare. Vad vet jag...), så varför klaga?
Å andra sidan måste ni väl ha en hel uppsjö med andra Frans och Fabregasar? Jag har fått för mig det i alla fall.
Etoo_
2006-08-06 01:28
Det är kanske en av anledningarna varför inte Barcelona B spelar i Segunda!
Barcelona Lion0
2006-08-06 01:22
Saforcada:

Aaa håller med dej till 100%. De fostras i Barca och när de e 16-17 så lämnar de klubben till en annnan. De här va inte första värvningen arsenal gör från Barca. Skärpning, låt våra spelare utvecklas i BARCA :P
Barcelona Saforcada
2006-08-06 01:07
Tycker det måste kännas förjävligt för Barcelona som förening när talang efter talang lämner. FIFA får fan ta och göra något åt detta, som det är nu gynnas ju inte lagen som satsar på ungdommar. Just ungdomms satsning borde ju vara något som FIFA vill satsa på, men men.
Barcelona Älskade Barça
2006-08-06 00:52
jag funderade på imorgon utifall någon vet hur man kan se på matchen mot Chivas. Skulle gärna vilja se den.
Barcelona Agge
2006-08-06 00:48
Konstruktivt... Fran Merida stack iallafall till Arsenal tydligen. Wengers ständigt vakande scouter verkar inte vilja lämna Barcelona. Lycka till Fran! antar jag är på sin plats.
Barcelona Zami-Culé
2006-08-06 00:47
Kickade

Jag kan sätta 1000000 spänn på att ditt påstående är baserat på ett 3 minuters videoklipp, och att du bara försöker få det att se ut som om att vi släppte en jätte talang, när det är ni som har gjort det. Dessutom så tror inte jag att det skulle finnas någon plats för Fran de närmaste 5-8 åren. Dessutom har vi Iniesta (som inte är någon Guti) och ahn är och kommer till och med bli bättre, och det vet du.

Synd för er att ni tappade Jurado. Till skillnad från er så behöver inte vi någon playmaker eller mittfälltare med offensiva egenskaper, eftersom att vi redan har det. Och Jurado skulle kanske kunnat blomma ut om han hade fått chansen, istället för att värva någon ny stjärna. Dessutom har ni ju 'Bappe', så varför inte ge någon talang chansen bakom 'Bappe' (Baptista) istället för att värva en ny stjärna? Jag tycker att Cappello resonerar konstigt iaf!
Real Madrid Kickade
2006-08-06 00:35
ajajaj ni tappar Fran Merida! han kommer bli världens bästa spelare om 10 år tro mig!
Barcelona Ghazza
2006-08-06 00:13
Zambrottas tröjnummer är väl minst lika viktigt som rykten. Det är iaf konkreta diskussioner.
Men som svar på din fråga: En ung vänsterback gärna.
Barcelona Shuyin
2006-08-06 00:08
Schubert, känner igen dig från GF... kommer dock inte avslöja mitt GF nick ännu. Nå. Jag ska inte hålla mig alltför mycket off topic.

Finns det inte vettigare saker att disskutera än Zambrottas tröjnummer? Han får säkerligen 876, så nöjda?

Kan vi inte få lite rykten istället. Eller det kanske är stängt i Barcelona affären?
Barcelona 19
2006-08-05 22:34
Vet någon vilket nummer Zambrotta ska ha?
Barcelona Ghazza
2006-08-05 22:32
Usch ja det är ju en sådan tidsskillnad :/ kommer ihåg det från min tid där nere.

Hoppas Etoo kommer igång med målskyttet i nästa match.
Barcelona barca4ever!
2006-08-05 22:08
jussinho:
barcas nästa match är den 7 aug kl 03.30 mot chivas
Barcelona Jussinho
2006-08-05 21:16
När är Barcas nästa träningsmatch?
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-08-05 20:06
Vad skön Zambrotta är lite längre ner i texten frågar man om vilken position han spelar helst på`Då svara han med tt säga det spelar ingen roll vart jag spelar det är upp till tränaren. Blir så lycklig. sen så säger han att Barca är det bästa laget i La liga eller nåt sånt.
Barcelona Kamelen
2006-08-05 20:02
PM är Private Message vilket innebär att man skickar ett meddelandet till endast en användare. Klicka på e.x. min tröja bredvid mitt nick så kommer det upp en ruta, därefter kan du välja 'skicka'. Använder du just den funktionen så skickar du ett PM, private message som sagt.
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-08-05 20:00
Jag har nåra frågor.
Vad är PM och var ligger det?
Hur gör man att ett ord blir mörkare än de andra orden?
Barcelona Zami-Culé
2006-08-05 19:41
Gauwweee.

Är du seg? Använd PM för såna där saker. det är löjligt att man ens ska behöva säga till om det. Håll forumet rent och fint, och gör det inte till ett madrid-forum. Läs även reglerna om du tror att jag bara vamlar om ingentin.
Barcelona Gauwweee.
2006-08-05 19:28
bopi haa aa han var bra faktiskt, spelade ytter idag gjorde han..jag är också assyrier...mako hete ja ..bor i tbro (ligger vid skövde)
Barcelona Kamelen
2006-08-05 19:03
ANVÄND PM!
Barcelona Bopi
2006-08-05 18:55
Ämne: Gauwweee.

Min kus....
din kusins lag heter Tenhult, jag bor i Jönköping, vart bor du??.. vad heter du?
Barcelona Assyrisk Culè
2006-08-05 17:24
Ämne: Ämne: grabbar....
Bejiit kaka =) jag har kortet...e du från hawler?
Real Madrid Real Madridista
2006-08-05 17:15
Annons: