/spanien/barcelona/forum/24217.aspx/spanien/barcelona/forum/24217.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona JAG
2006-10-24 02:04
Vad ska man säga? Lite otur, lite ur form på vissa spelare så händer det. Inget konstigt men jag är ABSOLUT inte ett dugg orolig. Alla vi som förljer Barca vet vilken kapacitet det här laget besitter och faktum är också att vi i år har ett mer komplett lag.

I båda matcher haf vi haft oturen att släppa in mål tidigt in på halvlekarna. I båda matcher har vi börjat ta över och dominera matchen, haft möjlighet att kvittera eller ta ledningen där sen haft oturen med kalldusch och släppa in målen. Som sagt med lite flyt kunde det sett annorlunda ut. Men det är fotboll.

I två år har Barca spelat med Etóo där framme med framgång. Nu ska man helt plötsligt byta till en ny typ av spelare. Det tar tid. Mycket av anfallsspelet går ut på att Ronnie och Messi ska hitta Etóo. Nu har vi Guddy där med en helt annan rörelse mönster, helt annan spelartyp. Det tar tid att spela in. Med lite tur nåt mål, ökar självförtroendet och med det så kommer förhoppningsvis målen. Jag kommer det ihåg som igår när folk här inne klagade på Etóo direkt i början på hans kariär när han komm till Barca. Han blev ofta utbytt, inga vidare insatser gjorde han och inte heller några mål. Jag sa att han bara behövde tid. Med de egenskaper som han besitter är det svår att misslyckas. Hoppas på samma med Guddy trots att man aldrig fullt ut kan ersätta Etóo. Folk är så snabba att dömma. Med Etóo har du en spelare med vinnarskalle som aldrig ger sig. Han lyfter hela laget och han är en stor personlighet som självklart känns av i en match.

Messí, Messí, vilken lirare. Inte bara rent fotbollsmässigt men har ni någon gång sätt honom klaga över nåt? Brutalt nedsparkad av Emerson två gånger men han bara reser sig och fortsätter. Samma sak när Del Horno överföll honom på Stamforde Bridge förra året. 19 år gammal! En filmare enligt Mourinho. Jodå, klart en filmare helt klart.

Chelsea, Chelsea, Chelsea, snälla nån! Att man lägger så enormt stora pengar på den här klubben för att stundtals då och då unna sig själva och se glimtar av en offensiv fotboll. Vinna är allt som räknas. Det här taktiska laget som bara är byggd på taktik, fysik och tyng är endast ute efter sina tre poeng oavsett hur. Är det verkligen det ryssen vill? Vill han pumpa in miljon efter miljon för att se sitt lag endast fåtal gånger under en match glimtra till i sin offensiv? För att inte tala om att bjuda sin publik på nåt extra.

Jaja, iaf tror jag att Adriano kan vara ett bra alternativ fall det skulle köras fast. Som Etóo erbjuder han snabbhet, fysik och tyngd framåt som varken Saviola och Guddy har.
Barcelona Sassinho
2006-10-24 00:07
El Capitán:

jag håller med dig xavi är INGEN PIVOTE ingen har väl glömt säsongen då han spelade som pivote, dinhos första säsong i barca när vi var så dåliga och kom igen på våren..varför gjorde vi det? joo vi lånade in davids o han spelade som pivote och xavi kunde koncentrera sig på upp spel..han är ingen pivote..inte deco eller iniesta heller..
Barcelona Ordem e Progresso
2006-10-23 23:52
Även fast vi spelade mindre bra igår måste jag bara ge fett med cred till Messi! Vilken spelare! Så ung och tar så stort ansvar när alla andra spelar dåligt. Jag njuter varje gång han rör bollen, och jag tror ni andra håller med mig.

Tråkigt att Emerson ska spela så fult och skada vår guldklimp. Hoppas han kmr tillbaks så fort som möjligt!

Men fortsätter Messi som han gör nu så dröjer det inte länge förräns han blir utsedd till världens bästa spelare!

Visca Messi, tu eres el Mejor ahora!
Barcelona Q
2006-10-23 23:26
Adriano?skojar ni med mig!!Nej bara för att man förlorar 2 matcher så går jorden under och barca är semst, formen ser inte alls bra ut topp spelarna spelar inte på topp och stjärnorna lyser inte som dom ska + att 24+ mannen är borta så vad förvänta ni er...Tar lite tid att komma in i det hela, spelare som zambrotta ser helt vilsen ut måste komma igång och guddy ja va ska man säga träna mer avslut. Sluta snacka nyförvärv bara för att 2 matcher, visste vi usla i london, i madrid hade vi chanser men satte dem inte. OM någon skulle köpas/lånas till januari så tycker jag Valeri Bojinov ung och talang full kille tror han skulle passa i spanien och acceptera nötta bänk när eto`o kom tillbaks!

se bara på lag som milan hur bra går det för dom?och milan håller barca klass i sina bästa stunder med kaka i form. Det är bara Kaka som lyser där annars hade det vart kaos!Det enda laget som LYSER i eruopa är Lyon!! Inte madrid,manchester,Chelse,liverpool,inter,arsenal.Utan Lyon dom kan äta upp vilket lag som helst, dom har en sån otrolig bred och talang fulla spelare!Lyon tar hem CL i år om, dom har lärt sig en läka från föra året!ni vet vrt ni hörde det (:
L0S MERENGUES
2006-10-23 22:46
En av de bästa El Classicos jag sett var den som spelades i söndags. Jag har en lösning på era problem nu när Eto'o är borta. Varför kan inte Rijkaard byta uppställning. Kanske 4-4-2 och slippa använda Gudjohnsen som target?

Någon som håller med...?
Barcelona La Rambla
2006-10-23 22:36
Menos Mal:

Låt oss säga så här. Jag har ju väldigt svårt att se Rijkaard vilja byta bort Iniesta eller Marquez mot en toppforward som inte är i form. Rijkaard är en envis man, det sägs tom att han blev påtvingad både Zambrotta och Thuram av ledningen. Han ville egentligen bara ha Gudjohnsen. Jag tror att han har fullt förtroende för sina grabbar från förra säsongen. Han vill ju tex inte ha en alltför bred trupp, därför så minskade han ner den ytterligare inför den här säsongen. Personligen så tror jag att tidningar och journalister gillar att spekulera, lite extra blir det när en klubb som Barça inte går som tåget som det var tal om ett tag förra säsongen. Bara naturligt. Skulle bli oerhörd förvånad om Rijkaard skulle stå bakom detta. Det känns inte på långa vägar som HAN.
Barcelona La Rambla
2006-10-23 22:32
Redan har det börjat skrivas om kris i Barça. I Italien spekulerar en tidning att man nu är intresserade av Adriano? Då skulle vi vara beredda att ge bort Marquez eller Iniesta i byte. En överviktig och totalt orörlig brasse på topp är ju verkligen vad vi behöver i dagsläget. Det kanske bara är bra att all expertis har räknat ut oss den här säsongen? Nu kan laget koncentrera sig på att komma i fysisk form och smyga med lite i bakgrunden. Det här fixar sig. Komma och snacka om kris. Annat var det säsongen när Rijkaard kom, endast 2 vinster på Camp Nou på de 15 första omgångarna. Då kan man snacka om kris. :-)
Barcelona Xoonix
2006-10-23 22:31
länken kanske lite off topic, men kan det vara Igor Sypniewski måntro?
Barcelona Menos Mal
2006-10-23 22:27
LR /
Vad tror du om rycktena ang. Adriano ? Och, possitivt respektive negativt ?
Barcelona La Rambla
2006-10-23 22:27
Ämne: våra backar dom körd....
Mogna inlägg från dig. Synd att statisken inte ger dig rätt. Bollinnehav för Barça 62% mot 38% för Real. Mattematik är inte din starka sida va?

Vilka var det som inte fick låna bollen nu igen?
Barcelona Cule-10
2006-10-23 22:26
Många som har barn vid 14 års ålder. Vårda språket! //Red
Real Madrid Robinhooo
2006-10-23 22:24
Du är överkörd själv för ett tag
Barcelona Evička
2006-10-23 22:22
Zizou-Mano

Haha

Jag lider faktiskt fortfarande av skottskador efter ett inlägg för ett par tre veckor sedan, men det får man väl vara beredd på när man beger sig till fiendeland. Det är ju på något sätt halva nöjet. ;)
Barcelona Menos Mal
2006-10-23 22:19
Adriano ?
Barcelona Cule-10
2006-10-23 22:18
domhära real fans spelar över för mycket, som att dem var sååå jätte mkt bättre än oss shet ni e fortfarande bajs i hela världens ögon! smutsigaste laget ligan .. okey ni vann grattis men det var dags att vinna någongång, hade ni inte vunnit igår tror jag inte bernabeu ens hade funnits kvar idag.. Vänta bara i Nou Camp då är det vår tur!
Förresten Real, Lyon hälsar hahaha :D
Real Madrid Zizou-Mano
2006-10-23 22:16
La Rambla //

Japp, känner att jag fick bra respons på min fråga, nästan för bra :)

Evièka//

Inte vet jag, trodde alla var kramgoa och pussglada här gentemot en maräng ! Nej, skämt åsido, jag vet att en arsenal cules svarar med tuffa ord på en Madridista. Fullt förståeligt!
Kan även hålla med om att det är lite Area 51 känsla i vårt forum, den som inte bär en uniform i enhet med de andra skjuts i princip ner.

Vad vore allting utan lite rivalitet, har inte jag rätt mina kära ärkerivaler ?! :)
Barcelona Evička
2006-10-23 22:11
Zizou-Mano
Ungefär samma regler gäller väl i ert forum som i vårt. Den som framför en avvikande åsikt attackeras lika hårt där om inte värre, nej förresten, mycket värre.

Vad är det för sandlåda som pågår här egentligen??
Barcelona Der Afro
2006-10-23 22:11
Hur kan Deco få "Godkänt i underkantens underkant"? Vad hade han behövt göra mer för fel för att få en etta? Två självmål? Slå bort ytterligare ett dussin bollar per kvart? Titta på matchen igen och räkna hans felpass och missar och se om det verkligen är närmare godkänt än underkänt. Jag kanske har fel, men jag tror inte det ...
Barcelona La Rambla
2006-10-23 22:02
Zizou-Mano:

Det som var roande var just att en maräng blir så upprörd över att EN artikelförfattare har en åsikt, att han genast näst intill måste dumförklara honom. Och nej, du skapar inte tjafs utan får bara svar på tal. :-)
Real Madrid Zizou-Mano
2006-10-23 22:02
Att det sedan fanns grova fel i vår matchrapport är jag väl medveten om. Och om någån av er skulle påpeka det i forumet skulle, jag i alla fall, inte ha något emot det, whatsoever. Det är er åsikt angående rapporten och den måste respekteras, inte attackeras.
Real Madrid Zizou-Mano
2006-10-23 21:59
La Rambla , tarrak //

Nu var det inte riktat till ER på forumet utan mest till personen/erna som skrev det där. Ser att ni håller med mig om att Valdes inte är bäst i världen på en-mot-en. Varför då tjaffsa emot? Bittra rivaler, visst, men ni gör ju en höna av en fjäderm när ni ändå håller med mig ! Att Valdes är en underbar och väldigt underskattad målvakt är jag mer än gärna beredd att hålla med om. Han kanske är topp 5 i en-mot-en situationer eller kanske topp 7-8 målvakter i hela världen.

Som sagt, jag ville inte skapa tjaffs men det är väl en försvarsmekanism ni har inbyggd hos er? Så fort marängen kommer och skriver ner sin åsikt ska han attackeras. Hade förväntat mig mer, speciellt från dig Rambla, och ta det här nu inte som något negativt för Guds skull !
Barcelona tarrak
2006-10-23 21:57
LR/Tanken har slagit också, men jag tror att det handlar om frustration över oförmågan att göra mål. Igår kändes det som att de tappade all vilja efter Ruuds mål, men man ska nog inte avfärda din tanke. Jag är tveksam mot den typen av turneér, även om jag förstår att de är viktiga för klubbens ekonomi. Skönt att det är en lugnare vecka nu, inte minst för mina arma nerver;)
Real Madrid Zizou[v]-
2006-10-23 21:51
Jodå jag har det.Lycka till i framtiden.
Barcelona La Rambla
2006-10-23 21:49
tarrak:

Det är nog bara att lägga ner alla debatter med maränger. Snart så kläcker de väl ur sig att Barça blev mer utspelade än vad Real blev i förra mötet på Bernabéu. Den som är neutral, eller den som inte är blind, såg att matchen hade kunnat ta en annan skepnad om Barça fått in sitt kvitteringsmål i första halvlek. Nu fick Real sitt kontringsmål tidigt i andra halvlek och matchen var i princip förlorad redan där. Precis som i mötet mot Chelsea så såg vi svagare ut i andra halvlek. Man börjar ju ställa sig frågande till spelarnas fysiska status när de som det verkar inte håller hela distansen ut. Kan det beror på det långa resandet i och med turnén? Det känns som om de behöver komma ifatt fysiskt fortfarande.

Zizou[v]-:

Tänka sig, i stort sett varenda en här inne har kommit fram till samma slutsats för länge sen, alltså den att ni var starkare som lag. Det verkar bara vara så att en del av er inte har fattat det än. :-)
Real Madrid Zizou[v]-
2006-10-23 21:47
Jaa men Messi var grym,klart bäst i erat lag kanske till och med bäst på plan men vi var starkare som lag.
Barcelona tarrak
2006-10-23 21:46
Zizou[v]-/Ja jag vet och det är era fans som är här inne och tjafsar. Märkligt...
Real Madrid Zizou[v]-
2006-10-23 21:44
Spelar det någon roll? Vi vann.
Barcelona tarrak
2006-10-23 21:44
yelloman och Raul äger alla/ Samtliga av mina vänner och arbetskamrater som jag diskuterat matchen med (ingen av de håller på något av lagen) var överrens om att Messi var bäst. Sen får ni ha er åsikt, men jag har svårt att se att det är något att bli upprörd över.
Barcelona La Rambla
2006-10-23 21:43
Ämne: Messi överlägset bäs....
Jo jag såg Raúl, vadå då? Han var bra, kämpade och slet bra defensivt. Han har knappast den förmågan och den tekniken att i sådan speed på egen hand skapa farligheter. Jag anser inte att jag överdriver, Messi var matchens bästa spelare inget snack. Jag förväntar mig inte att du ska hålla med.
Barcelona tarrak
2006-10-23 21:42
Zizou-Mano/Ja men vad får dig att tro att hela forumet tycker så bara för att en person har skrivit det?

Inte f*n går jag in på erat forum och ställer samtliga till svars för tramset om domaren som skrevs i eran matchrapport.
Annons: