/spanien/barcelona/forum/24211.aspx/spanien/barcelona/forum/24211.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca 666
2006-08-06 22:46
La Rambla:

Jag skulle kunna tänka mig Lampard om två säsonger. Då e väl Deco på väg ner i sin spel o Lampards bästa år....just nu byter jag inte bort Deco mot nån annan pga av hans spel uppfattning o det att han o Xavi e samspelda. Visst har vi ändå Iniesta i den positionen men Lampards mål facit från mittfältet talar för sig själv.

Det enda svaga punkten som jag ser i dagens Barca e att det görs för få mål från mittfältet vi lever på Eto'o & Ronaldinho men jag skulle vilja ha lite mer skott mot mål från mittfältarna...Jag personligen tycker både Xavi (speciellt) & Deco har grymma skott. Med Lampard i mittfältet får vi lite mer farliga skott mot mål men sen tappar vi lite kreativitet. Men som sagt om han tar över Deco om nåra säsonger skulle jag inte gråta även om jag gillar Deco. Visst har vi Iniesta men om Deco går bort lr tappar formen så tycker jag Lampard e bra värvning.

Vad tycker du?
Barcelona Captain Fubulosos Cave Of Hair
La Rambla/

vart laddade du ned matchen mot Tigres ifrån, och var det en torrent fil, om så kan du förklara för mig hur jag ska göra med torrent filer, eller hur du gör. Jag har försökt många gånger men de går alltid väldigt sakta att ladda ned.

Snälla hjälp mig.
Barcelona Gio2Santos
synd att man inte hade barca TV alltså, hur får man in den ?
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-06 22:45
La Rambla

Skulle vara just om du kunde lägga upp matchen någonstans imorgon så att man kan ladda ner den. Min internetleverantör har nämligen spärrat p2p tjänsten (torrent, DC samt SopCast o sånt). :(
Barcelona Effet77
2006-08-06 22:40
Beautiful_ Barça

Kan man se den på nätet någonstans? För jag har ju inte Barca TV
DBH Effet
Barcelona La Rambla
2006-08-06 22:40
Ämne: Effet77

Matchen ä....
Skit också, hade velat se den. :(
Får väl ladda ner i efterhand som man gjorde med matchen mot Tigres.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-06 22:36
Effet77

Matchen är inatt kl 3.30 och sänds på Barça TV.

Hade varit kul att se den. Kommer säkert bli en bra match. Alla biljetter var slutsålda (92 650 st.). Även Deco har anlänt tilsammans med nyförvärven Thuram och Zambrotta.
Barcelona Effet77
2006-08-06 22:21
Nån som vet om matchen är inatt?
Vart kan man se den i sånna fall?
MVH Effet

Visca El Barca
Barcelona r.10
2006-08-06 22:13
hejsan tycker att det är dåligt med nyheter från REDAKTIONEN..:(

La Rambla senaste nytt från Tour de USA..:P
Barcelona La Rambla
2006-08-06 22:09
Frank Lampard suktar fortfarande efter att få komma till Camp Nou.

"If I ever had an ambition to play abroad, Barca would be one of the clubs I would want to play for."

Sorry Frank, but you just ain't good enough. :-)~
Barcelona La Rambla
2006-08-06 21:41
Ämne: Gabriel//

Jag ser....
Problemet är knappast skälig ersättning. Det stora problemet är att det ej går att knyta spelarna till sig innan de fyllt 16 år.
Barcelona luis Enrique 21
2006-08-06 20:48
Ngn som vet vem som vann assist ligan i spanska, italienska eng ligan?
Och ngn som har en aning om vad som händer med kluivert nu inför säsongen?
Real Madrid Nicholas (red)
2006-08-06 20:38
Gabriel//

Jag ser din poäng tydligt, och självkart är det tungt för en klubb när talanger, utvecklade av denne försvinner utan att skälig ersättning givs. Felande förordningar, men jag måste tillstå att jag själv inte gillar tanken på kontrakterande av alltför unga människor. Synd bara att inte samma regler tillämpas inom hela EU.
Sevilla Riquelme!
2006-08-06 20:16
Nemo//

Nu snackade jag framförallt om kroppens utveckling. Det är en stor skillnad när man ska byta juniorfotboll mot seniorfotboll. Tekniken kanske finns där hela tiden. Men utan fysik så blir det svårt. Med fysik menar jag då styrka, snabbhet osv. Jag menar det finns ju spelare som inte har någon riktigt råstyrka, tex Saviola. Men en spelare som Ronaldinho har det mesta och skulle ha svårt att ha den positionen han har idag utan en bra fysik. Men det jag vill komma till är att man har ju inte vuxit färdigt förrän man är runt 18-21. Innan dess är det alltså svårt att se om man kommer att bli något. Självklart om man som för att ta ett nytt exempel i Wayne Rooney, som var ett fysiskt praktexemplar redan i tidiga år så är man ju redan i toppen. Men bara för att man inte har det där lilla ”extra” när man är 18 så kan man fortfarande bli något stort. Jag fortsätter med exempel och tar Luca Toni. Han debuterade i Serie A som 23-åring, har varit nere i Serie B. Senaste säsongen kan ni rätt bra.

Får se. Ronaldinho är nu alltså 26. Lirar kanske, förutsatt att han är Barca trogen, tills ska vi säga 32-33. Då är 23-24 år och har förmodligen kunnat gå till en annan klubb och nått framgång och så vidare. Nu säger jag inte att han sitter på bänken hela tiden och väntar på Ronaldinho’s plats. Men ändå. Orkar han vänta? Det kommer ju VM-slutspel och liknande och han vill nog spela A-lag fotboll varje vecka. I alla fall om han blir så bra som man kan förvänta sig.

Captain Fubulosos Cave Of Hair//

Precis. Men Cesc kom ju samtidigt till Arsenal och var tänkt att matchas in. Nu fick han spela mycket mer än så första säsongen pga av skador. Mycket är tillfälligheter i dagens fotboll. Tänk till exempel om Laporta fått Beckham och inte Ronaldinho. Hur hade det sett ut idag då? Men jag tror i det fallet att Cesc valde rätt. Ordinarie mittfält i Arsenal och dessutom har han spelat VM. Det tror jag inte han gjort om han ”väntat” på en plats i Barcelona. Men det är upp till spelaren själv att välja och man får räkna med att tappa unga löften. Men Barcelona håller dock än så länge koll på sina talanger till skillnad från Real Madrid som verkar ha noll tålamod med sina unga spelare. Dom säljs ju ut i de minde klubbarna och en vacker dag så är det ofta dom som sänker Real Madrid. Men så är det! Det är en sak att ha en bra ungdomsakademi som får fram talanger, sen att göra om dem till fullfjädrade seniorer är en helt annan.
Barcelona La Rambla
2006-08-06 20:13
Ämne: Nicholas (red)

Ja....
Äh strunt i Fran. Vi har ungdomar som är bättre än honom. Messi, Dos Santos, Bojan, Yago.
Barcelona La Rambla
2006-08-06 20:11
Sonde:

Diaz var inblandad i att Arsenal var intresserade av Nano. Han var ju lovande. Nunez blev skraj och gav Nano en massa deg som han ännu inte hade gjort sig förtjänt av. Han blev lat och trodde sig vare en färdig stjärna. Sen vet vi hur de gick.

För övrigt så borde Diaz köras ut från La Masia iklädd tjära och fjädrar. :-)~
Barcelona Gabriel
2006-08-06 20:02
Nicholas (red)

Jag förstår hur du tänker, självklart förstår även jag spelarnas resonemang när de väljer att lämna Camp Nou - men trots det så gillar jag det inte.

Efter Laportas ankomst som president i klubben har det enbart satsats på spelare som är villiga att offra sig för laget. Man försäkrar sig exempelvis om att en spelare som man är intresserad av att köpa verkligen vill spela för laget mest av allt - och då inte pga pengarna, innan man köper honom.

Det är i den betydelsen som jag sätter plus på i min jämförelse med Més que un jugador, dock lite orättvis samtidigt kan det tyckas eftersom en talang uppfostrad ifrån de egna leden och en spelare som man vill värva inte har samma förutsättningar när det kommer till speltid(köper en klubb en spelare så är det för att han ska ge laget något som då saknas och lär alltså också få mycket speldtid). Men jag hoppas du kan se min poäng trots den skillnaden. En ung talang uppfostrad i klubben som inte är villig att kämpa till sig en plats i A-laget tycker inte jag är värd att satsa tid på, därför vad det lika bra att de (Cesc, Fran och Pique) gick.
Barcelona Sonde
2006-08-06 19:43
La Rambla: Jo det var främst Pique jag funderade över. Om alla tre hade haft samma agent hade det ju nästan varit löjligt. Då hade det varit läge att bannlysa Diaz totalt från staden Barcelona.

Att Nano lämnade kvittar för övrigt för min del. Tycker inte att han gjorde några större prestationer för FCB och uppenbarligen har han inte lyckats i något annat lag heller. Känns som att samma sak kan hända med Rodri, verkar inte heller riktigt hålla måttet.
Barcelona Marquéz
2006-08-06 19:31
Just nu kan man bara le . Vad det är härligt att vara culé i dessa tider :p
Barcelona La Rambla
2006-08-06 19:30
Sonde:

Självklart, varsågod. Angående att han skulle vara Gerard Piques agent så blandade jag ihop det. Det var Nano som även hade Diaz som agent, även honom var ju Arsenal ute efter.

Edit: Antar att du redan visste Diaz var Cesc och Frans agent. Det var nog Pique du undrade över?
Barcelona Ronaldinhooo :)
2006-08-06 18:51
Men svara på min lilla fråga lite längre ner på sidan nu då ;)
Barcelona Hoshiar
2006-08-06 18:38
Jag h ar väl idoler sen hejar jag på arsenal också
Barcelona Zami-Culé
2006-08-06 18:33
Välkommen till forumet Hoshiar. En fråga dock; Har du inte satt fel på din kanonlista? Du har med Barcelona, vilket är fullt förståligt och bra, men sen har du med arsenal och Henry? Är du arsenal fan med? I sånna fall, god daaaamn.
Barcelona Hoshiar
2006-08-06 18:27
Hej alla barca fans jag är ny här hos er och jag heter hoshiar och är 18 år. Jag hoppas på barce. Jag har varit barca fans sen 99 då jag var 10år. Jag kommer åka för att sen nån match inom den närmanste tiden tror jag
Barcelona Sonde
2006-08-06 18:08
La Rambla: Har du någon källa som bekräftar att Joseba Diaz representerar de tre nämnda spelarna?:
2006-08-06 16:44
Jag tror inte att så många missat omständigheterna. Det är svårt att utmåla specifika människor som ’skurkar’ under rådande regelverk. Dock är jag av bestämd uppfattning gällande många agenter: inget annat är ruttna bilförsäljare.

Men så länge som lagstadgarna är som de är – på gott och ont, som med allt annat – så är det inte mycket att göra något åt.
Barcelona Ronaldinhooo :)
2006-08-06 16:34
Asså en liten rolig fråga bara, hur tror ni Barça's startelva ser ut om: 3-5 år?
Barcelona La Rambla
2006-08-06 16:23
Marc Valiente är 19 år, Jesus Olmo är 21 år. Om någon tror att Thuram värvades för framtiden så är ni ute och cyklar. Av vem tror ni de två tidigare nämnda canteranos bla kommer att ta intryck av och lära en hel del av.

Sen tror jag att många här inne har missat en av de stora anledningarna varför Barcelona som klubb är irriterade över att talanger försvinner utan någon som helst ersättning. Enligt lag, får man inte ens knyta till sig en spelare innan han fyllt 16 år, och proffskontrakt först efter 18 år. Kontentan blir ju då att man får inte skriva kontrakt med dem, än mindre ge dem betalt.

Knappast förvånade att vissa (egentligen bara 3 mer kända, Cesc, Fran och Pique, har försvunnit som man själva ville ha kvar) blir lockade med sedelbuntar av sina agenter. De här tre 'råkade' ha samma agent, gamen Joseba Diaz. Tror ni att han är intresserad av att se sina adepter (mjölkkossor hade varit ett mer passande namn) vara kvar på La Masia tills de är 18 år, och inte få något själv att stoppa i fickan. Denna man använder mins sagt tveksamma metoder för att locka iväg spelarna från La Masia. I Fran Meridas fall så gömde han honom på hemlig ort bara för att han skulle hinna fylla 16 år så inte Barça ens kunde få chansen att knyta spelare till sig. Vad gjorde han med Cesc sen nu under VM? Jo, han förhandlade i stort sett klart ett kontrakt med Mijatovic/Calderon. Det utan Arsenals vetskap. Varför var Mijatovic och Calderon så säkra på att Cesc skulle komma till Real?
Barcelona Jontteee
2006-08-06 16:17
Kul att Thuram var på CL finalen, för att han son har Ronaldinho som en stor idol :D
2006-08-06 15:24
Gabriel//

Du vet att jag älskar dig – och mina intentioner är som alltid goda – jag vill bara ge diskussionen en annan infallsvinkel:

Ur mitt perspektiv, är det aningen missvisande att ställa den enskilde spelaren i dålig dager under förevändningen Més que un Club. I grunden rör det sig framtida yrkesmän, vilkas professionella framtid står och faller med den stundande utvecklingen. Då är ett snart förlegat motto, vilket otvivelaktigt kommer leda till ett vägskäl en vacker dag – starta en katalansk liga, eller acceptera situationen utan krav på eftergifter –inte vad en spelare önskar höra, då karaktären för den stundande karriären (vilken jävla mening) skall avgöras.

Att Fabregas väljer Arsenal är för mig fullt förståligt: Wengers satsning på yngre spelare är en garant för tidig debut i större sammanhang, och då vidare en indikation på att din fortsatta utveckling troligen är i rätta händer.

Mvh
Annons: