/spanien/barcelona/forum/2421.aspx/spanien/barcelona/forum/2421.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ali G
2015-05-29 17:34
Liunil Masse

It seems strange that Bilbao would agree with the title-decider being played at the rival's ground, but it's a smart financial decision, since the profits from the final will be equally shared between the clubs and the Federation. Athletic will also get a higher share of tickets than it usually gets when it goes to Camp Nou, since the Spanish Cup Final will be technically held at a "neutral environment", which requires a good distribution of tickets to both groups of fans.
Barcelona Liunil Masse
2015-05-29 17:07
@BarcaStat: Barcelona haven't played a penalty shoot-out since 1998 *Copa Final 1998 winning 5-4 vs. Mallorca Lite sjukt?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2015-05-29 17:02
@G14_en: Luis Enrique: "I'm sure there will be more Athletic fans than Barça fans, but I hope that the culés will make themselves noticed more." Varför skulle det vara mer Athletic fans för?
Barcelona Pep.G "Can you believe this guy"
2015-05-29 16:50
Petr Schmechel är den bästa målvakten någonsin.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-29 16:42
Jag har för mig att någon länkade här föra veckan en undersökning från Marca där de höll med om att Xavi är bästa spanska spelaren genom historian.

De hade det till med som rubrik för att hylla honom i Marca
Bästa spanska historian.

Drömde jag om det?

Barcelona papillon
2015-05-29 14:47
Om man tycker att Raul är en bättre fotbollsspelare än Xavi, trots att Xavi vunnit mer med landslag och klubblag, så är det omöjligt att kräva att Messi måste vinna ett VM för att bli korad tidernas bäste.

Stinker hyckleri...
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Grande Barca!
2015-05-29 14:30
Klar att många här inne föredrar Xavi som den bästa spelaren i La Rojas tröja. Han är ju onekligen den som vunnit mest för sitt land sett över åren. Inte bara för att det är ett Barça forum men med all rätt tycker jag också att han skall ses som Spaniens främste.

Sedan får man inte glömma av att harmonin i laget spelar oerhört stor roll inför ett mästerskap. Det är inte mycket tid att hinna förbereda sig på innan det väl är dags. Så för laget Spanien tycker jag Casillas skall ha rejält mycket cred också, det var han och Xavi som såg till att få ihop alla under ett och samma tak. Kan mycket väl funnits inre stridigheter som gjorde att Spanien ofta floppade i de stora mästerskapen. Detta är ju mina egna spekulationer men om man ser till de titlar som Spanien tagit de senaste åren med EM och VM så är det relationen Casillas/Xavi som gjort att man blivit så framgångsrika.

Med det sagt, så tror jag ett splittrat Spanien med katalaner och spanjorer på varsin sida av älven hade haft svårt att nå de framgångar man gjort. Även om tidernas bästa mittfältare Xavi, hade funnits på planen.
Barcelona Liunil Masse
2015-05-29 14:27
Vad tror ni om Ter stegens chanser att bli världens bästa målvakt i framtiden? För mig känns han väldigt komplett redan och kan bara bli bättre. Har dock inte fått se hur bra han agerar i friläges situationer. Har ni tänkt på det, vi släpper knappt till friläges chanser som under Pep? Valdes var ju världens bästa en mot en, ingen tvekan.
Barcelona Liunil Masse
2015-05-29 14:27
Barcelona Heisenberg
2015-05-29 14:03
Är det bara jag eller har tonen i forumet blivit lite hårdare de senaste dagarna? Rör dig sig endast om abstinens eller vad fan är det frågan om? Vi sitter alla i samma blå/röda båt. Rikta era aggressioner åt annat håll.
Barcelona koeman92
2015-05-29 13:45
@SOMISEREM1899:

Är det ett svar eller en fråga? Självklart är det Xavi, finns ingen annan
Barcelona Davids3
2015-05-29 13:35
Lev Yashin ?
Varför pratar ni om en målvakt som ni knappt har sett något utav?
Barcelona Barcelonistas
2015-05-29 13:27
Menar inget ont men sluta leta fel i allt.
Barcelona Barcelonistas
2015-05-29 13:26
Kröjf - fast ditt argument håller ju inte heller i sådana fall. Sen snälla bespara mig dina dikt texter Maradona är möjligtvis störst i Argentina men globalt? En stor skillnad där. Messi har dominerat betydligt mer i klubblaget än vad Maradona gjorde det är ren fakta. Messi kan nästa vecka vinna sin fjärde Cl titel.
Barcelona barca!54
2015-05-29 13:23
För mig är det Xavi, då han förändrade spansk fotboll. Casillias och Raul har vunnit och bidragit men ej förändrat fotbollen som Xavi gjorde. För mig väger det tyngre.
Barcelona Kröjf
2015-05-29 13:10
Barcenolistas skrev:

"Vem är den största och bästa spanska spelaren enligt er?

Finns folk som hävdar att Raul är det. Vad har Raul vunnit överhuvudtaget i landslaget?"

Med det argumentet behöver världen inte längre träta om vem som är att betrakta som bäst av Messi och Maradona. Och vad gäller målvaktsfrågan tycker jag inte att man ska göra samma misstag som Real Madrids fans och glömma bort vilken oerhörd betydelse Iker Casillas haft i den klubbens nutidshistoria.

Och så ståtar ju Casillas dessutom med två EM - guld och ett VM-dito på landslagsnivå. Låt vara att han i stort sett stod i mål för FC Barcelona i dessa turneringar, om än utan spelare som Messi, Eto´o, Alves och Abidal, för att stolt som en tupp kunna lägga vantarna på dessa åtråvärda troféer.

Vem ska stå imorgon, tycker ni?
Barcelona SOMISEREM1899
2015-05-29 12:53
@Barcelonistas:

Utan tvekan Xavi enligt mig.
Barcelona S.Eto'o
2015-05-29 12:45
Haha hela världen kan hålla med om att Ferguson gjorde ett av sina största misstag som tränare att släppa Pogba, så lugna ner dig. Scholes la skorna på hyllan, cleverly är ingen spelare och fletcher hade skadebekymmer. Pogba skulle lätt ta en startplats om han fick chansen av Fergie. Visst är han inte värd 70-100 miljoner euro men att säga att inte har bevisat mycke är en ren lögn. Dominerat i Serie A, visst han spelar i ligans bästa lag men inte vem som helst smäller dit två drömmål mot Napoli samt udinesse. Vann Golden boy som Messi Aguero fabregas(?) isco och Götze har vunnit. Var en av dem bästa franska spelarna i VM och fick priset som turneringens bästa yngsta spelare. Han ledde Frankrikes u-20 som kapten till VM guld och han blev turneringens bästa spelare. Han vann till och med Bravo Award som bara de bästa kan vinna. Senaste 11 vinnare är Isco veratti Hazard muller Busqouets benzema Messi Fabregas Robben Ronaldo och Wayne Rooney. Tekniskt sett så har han visat allt han kan visa. Men för att klargöra så tycker jag att han inte är värd dessa summor men det är fakta att han är en av världens mest eftertraktade spelare och jag skulle verkligen inte vilja se honom nästa säsong hos marängerna.
Barcelona 11-9-10
2015-05-29 12:44
Ali g Ja men inte enligt mig, allt vad alla andra tycker finner jag irrelevant då jag håller zoff som den bäste tills någon annan har bevisat sig vara bättre!
Barcelona Barcelonistas
2015-05-29 12:39
Vem är den största och bästa spanska spelaren enligt er? Finns folk som hävdar att Raul är det. Vad har Raul vunnit överhuvudtaget i landslaget? Xavi har 2 EM guld och 1 VM guld, och då har Xavi varit den största bidragande faktorn tillsammans med Iniesta. Raul har ingen chans mot varken Xavi elr Iniesta. Kollar vi sen klubblaget så har även både Xavi och Iniesta gjort mer för spansk klubblags fotboll än vad Raul har gjort.
Barcelona koeman92
2015-05-29 12:32
Själv håller jag Sepp Maier som den bästa målisen genom tiderna. Den killen hade mer pondus, lugn och självförtroende än Oliver Kahn själv (som han dessutom tränade upp)
Barcelona Ali G
2015-05-29 12:24
@11-9-10:

Buffon rankas högre i Italien..
Barcelona SOMISEREM1899
2015-05-29 12:14
@Stoichkov90:

Själv håller jag också Yashin väldigt högt. Den enda målvakten som har vunnit Ballon d'Or om jag inte missminner mig.
Barcelona 11-9-10
2015-05-29 11:50
Kröjf Det är för långt mellan matcherna,sjukt tråkigt. Enda frågan är ifall suarez startar
Barcelona 11-9-10
2015-05-29 11:47
Världens bästa målvakt genomtiderna? Dino zoff!
Barcelona Kröjf
2015-05-29 11:41
Vad jag kan utläsa av Wikipedia på portugisiska, så beskrivs Gerson som Barca påstås ha "trolovat" sig med i lönndom tills dess transferfönstret öppnas och gör en officiell övergång möjlig, som något en brasiliansk Pogba. Det må vara hur det vill med den saken, ty Brasiliens Pogba lär i alla fall inte under några som helst omständigheter bli spelklar till morgondagens cupfinal på Camp Nou. Undrar om det blir fullsatt? Av skriverierna härinne att döma är intresset svalt för att inte säga nästintill obefintligt. Världens bäste målvakt genom tiderna? Bra fråga. Men svår att svara på. Pass.
Stoichkov90
2015-05-29 11:01
@Davids3:

Min personliga favorit är Lev Yashin och han brukar nämnas som en av de bästa målvakterna genom tiderna.
Barcelona Davids3
2015-05-29 10:47
Vem anses vara bästa målvakten genom tiderna ?

Är det Kahn ?
Barcelona Barcadinho.
2015-05-29 09:55
På tal om hardcore mor av ikoner av den gamla sorten
Läste nånstans förut att hon vågar inte se mer på viktiga matcher, det tar hårt på hjärtat...
Barcelona koeman92
2015-05-29 09:20
@Liunil Masse:

No por favór, vilken hemsk syn det blir! :P
Annons: