/spanien/barcelona/forum/24207.aspx/spanien/barcelona/forum/24207.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Nicholas (red)
2006-08-08 13:59
La Rambla//

Du och jag har en smått fenomenal förmåga att missförstå varandra…

Det var ingen vem-har-längst-tävling, bara ett, om än tafatt, försök till humor.
Barcelona Mitt Andra Landslag
2006-08-08 13:58
Det ser oroligt ut för barca , 1-1 Men jag tror vi fixare me laliga titel iaf iår
Barcelona La Rambla
2006-08-08 13:56
Ämne: Nemo//

Du menar m....
Ja den där kufen, som på 3 säsonger tagit 2 ligatitlar och 1 CL-titel till Camp Nou. Inte illa pinkat, oavsett frilla eller hur han stavar sitt namn.
Barcelona La Rambla
2006-08-08 13:53
Heh, oro i maränglägret. Nu lägger sig Calderón i det sportsliga, som Mijatovic och Capello tydligen skulle få sköta utan inblandning. Han försöker bryta transfern av Jurado till Atlético. Enligt många radiokanaler så är presidenten mycket missnöjd med hela affären. Hur länge sitter Mijatovic kvar? :-)~
2006-08-08 13:48
Nemo//

Du menar med en centrallinje bestående av Casillas, Cannavro, Emerson och Nistelrooy? ;)

Allvarligt, jag kan ärligt tillstå att jag sedan -88 har stavat fel etthundratusen gånger på holländska spelare – de stavar namnen som de har förstånd till det.

Som han, den där kufen i dreads som är eran tränare. :D
Barcelona Nemo
2006-08-08 13:29
zidane_10

Ska vi följa filosofin "gräset är kanske grönare på andra sidan" eller värva spelare x för att han är bättre än spelare y då slutar vi nog som din klubb inom ett par år.

Det är som att Barcelona skulle värva Kaka' för att han är bättre än Deco och sedan spela Kaka' och Ronaldinho samtidigt. Det hade inte fungerat.

Rejcaard var nog den roligaste stavningen jag sett på väldigt länge :-)
Barcelona La Rambla
2006-08-08 13:19
Som sagt, det handlar inte alltid om den individuella skickligheten hos en spelare. Varför har man tex Ezquerro i truppen när man istället kan köpa en spelare som C.Ronaldo? Gruppdynamik, att trivas tillsammans, att spelare kan erbjuda olika egenskaper och tillföra viss kompetens på planen eller på träning som inte andra spelare kan. Det är sådant som en tränare i slutändan sätter fokus på när han bestämmer hur hans trupp ska se ut. Det spelar ingen roll att vissa kanske anser Saviola är en bättre spelare än tex Ezquerro eller Gudjohnsen. Gudjohnsen och Ezquerro är bättre alternativ för Barça enligt Rijkaard, så enkelt är det.
Barcelona Ghazza
2006-08-08 13:11
Herregud... Egentligen kan man väl inte klaga då man nätt och jämnt förstår vad du säger. Men det är inte förbjudet att kolla igenom sitt inlägg innan man skickar det.

Och läser du inlägget av La Rambla(Precis under ditt egna), så ser du en förklaring. -_-
Real Madrid zidane_10
2006-08-08 13:03
vf vill inte rejcaard(stavning) ha saviola ?
han e en bra spelare bätre än gudjohnsen.
kommer ihåg för några årsen var det han som var den nya maradona och han spelade varje match.
jag tycker att han e jätte bra, men han får gärna gå
så att ni inte har ännu en starkare lag.
Barcelona La Rambla
2006-08-08 12:36
Ämne: värkar som barca har....
Det verkar som om du har värkar. Har du ont någonstans?

Saviola ingår inte i Rijkaards planer. Det har varit kännt enda sedan Rijkaards första säsong somt tränare i Barça. Spelare som Guily, Ezquerro passar bättre in i truppen och hur Rijkaard vill att Barça ska spela. Att Saviola är en bättre spelare individuellt spelar mindre roll. Sen så sitter han på ett kontrakt med en hutlös hög lön och har inte visat någon som helst vilja att skriva om kontraktet trots att alla andra gjorde det när Laporta blev president. Maxi Lopez ansågs inte vara tillräckligt bra för startelvan, trots att han har viss talang. När en så ung spelare inte får någonn speltid är det bättre att han spelar för en lite mindre klubb och får mer speltid så att han kan utvecklas. Det har inte något att göra med att Saviola och Maxi är argentinare.
Barcelona Ronaldinhooo :)
2006-08-08 12:32
TKD_1337// Trevlig fakta.
Barcelona Nemo
2006-08-08 12:23
Daebes//Zizou

Beror på helt hur du menar kontroll. Det är ju inte han som styr upp anfallen, även fall det är många som tror det. Oftast är det Deco eller Xavi (när han inte är skadad) som ska ha den uppgiften. Bygga upp nya anfall, och på det sättet söker dem Ronaldinho som på sitt sätt avslutar anfallen.
Real Madrid TKD_1337
2006-08-08 11:37
31 augusti stängs transfermarknaden
Barcelona Barca 1899
2006-08-08 11:21
Tror inte barca har något emot argentinare, även några har behövt lämna för att de inte passade in i barca.

Men är det någon som vet om Saviola har ett EU-pass och när transfer fönstret stänger?
Real Madrid RM fanatico
2006-08-08 11:13
värkar som barca har något emot argentinare föruom messi.
Real Madrid Daebes//Zizou
2006-08-08 11:02
vilken spelare av barceona har mer kontroll över bollen dinho lr?
Real Madrid Daebes//Zizou
2006-08-08 11:01
låt han vara han oxo bra faktisk
Barcelona Sóm més que un club
2006-08-08 11:01
Gudjohnsen i el periódico idag:
"Det är lätt att spela med honom (Ronaldinho). Du bara rör dig så kommer bollen på något sätt på dina fötter."
Under rubriken "Välkommen hem".....
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-08-08 10:27
Om inte någon köper Saviola då kommer han att stanna i Barça.
Real Madrid RM fanatico
2006-08-08 10:07
såg att saviola fick nummer 22. fick han det tills vidare lr kommer han stanna i laget säsongen ut?
tycker helt ärligt att han e bättre än guily.
2006-08-08 09:23
Nicholas,
Stämmer.

Såg i sport idag att vi ju nu har 5st världsmästare i laget. Tungt.
Lägg till Cl-meriter och ett gäng liga guld och guldbollar och en tränare som vunnit CL både som spelare och tränare.
2006-08-08 09:11
Sóm més que un club//

Sant, men det är av naturliga skäl då Parma spelade med en ruggig trebackslinje under stora delar av nittiotalet.
2006-08-08 07:39
Ämne: Ämne: Schuber....
Italiens landslag är väl känt för att man spelade en blanding av man-man / zon försvar under 90-talet. En spelare som Cannavaro har ju gått från att vara mer av en man-man försvarare till en zon försvarare.
Barcelona Ahminho_A10
2006-08-08 03:56
Ämne: killar Real har köpt....
hahaha lallelier moe "killar ribery blev klar för real idaa" åå den andra killen drev med dej hahah
Barcelona r.10
2006-08-08 03:00
haha Zambrotta valde nr 11..:D
Barcelona Forza_Barca7
2006-08-08 02:55
tjena, jag undrar vart man kan se målen chivas - barca ??
Barcelona Lion0
2006-08-08 01:30
Visca Barça !!

Barcelona Kamelen
2006-08-08 01:12
Lionel Andrés Messi

Jag rekommenderar dig att maila, det går snabbare och du får svar betydligt snabbare.
Barcelona Lionel Andrés Messi
2006-08-08 01:11
ska testa, tack så mycket!
Barcelona Lion0
2006-08-08 01:03
Lionel Andrés Messi:

Kolla länken, prova det om de funkar
Annons: