/spanien/barcelona/forum/24206.aspx/spanien/barcelona/forum/24206.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Captain Fabulosos Cave Of Hair
2006-08-11 23:37
Nog för att inte Lopez gjorde mål men visst var det han som stod för en stor del av förnedringen vi fick utstå tills vi reducerade. En spelare állá Torres, och nu verkar det vara señor Villa som tar över Barca dödandet i Valencia, även om han mest tagit vara på Valdez sjuka tabbar detta år, men har ändå en känsla av att han kommer att bli den nya Barca dödaren nr 1 i Valencia.

Djorkaeff vet jag däremot inte så mycket om då det kommer till hans historia emot Barca, får hoppas på att dn gynnar oss mer än Lopez:s historia.

Hej hej mitt 300:e inlägg :)
Barcelona r.10
2006-08-11 23:34
Heej jag vet att det har varit ett tjatt om dokumetären spelet bakom fotbollen men undrar bara OM nån vet där man kan ladda ner den..ps SOM FUNGERAR..

tack på förhand.:)
Barcelona La Rambla
2006-08-11 23:30
El piojo, Claudio Lopez, är 32 år. Nog tjänar han en del i Club Americana. Han såg äckligt bra ut mot Barça. Visserligen så var han alltid överjävlig mot oss när han spelade för Valencia. Tror att han gjorde 11 mål mot Barça under 3 säsonger. Han mindes väl gamla goda tider och gick på ren inspiration den lilla lusen. :-)~
2006-08-11 23:24
La Rambla/
Ja, det visste jag. USA/ Mexiko verkar vara ett utmärkt land för gammla Europeiska stjärnor som sett de sista champagne dagarna i sina liv då det kommer till fotbollen, ganska självklart då det finns en massa människor där som älskar att se ett par stjärnor visa upp sig och då de har pengarna så har de råd att förlänga spelarnas kariärer, så verkar det vara i Claudio Lopez fall också även om jag inte riktigt vet hur gammal han är och även om jag inte riktigt tror att de betalar honom så rikligt i Mexiko.

Ett perfekt exempel på liknande länder är Qatar och Förenade Arab Emiraterna som köper in en massa ex europeiska stjärnor, ett exempel är Batistuta.
Barcelona La Rambla
2006-08-11 23:07
Heh, visste ni att våra nästa motståndare NY Red Bulls har en viss fransman i laget som är ingen mindre än, Youri Djorkaeff? :)
Barcelona La Rambla
2006-08-11 23:02
Ämne: De där reglerna verk....
Möjligtvis två försvarare, Marc Valiente och Jesús Olmo. Men detta sades innan värvningen av juvespelarna. Kanske att en av dem flyttas upp eller alternerar mellan B-laget och A-truppen. Sen ska man komma ihåg att vi har tappat 3 ordinarie spelare från Barça B bara till Deportivo (Rodri, Verdú, Cristian Hidalgo. Senast igår blev Arnau Riera klar för Sunderland. Ludovic har också sålts, minns inte vilken klubb nu. Var det Sparta Prag?

Så nog behöver de också sina spelare.
Barcelona Ghazza
2006-08-11 22:57
Måste bara tipsa om denna filmen som handlar om Barcelonas kamp i alla år och att sedan äntligen vinna CL. En av de bäst gjorda filmer om Barcelona jag har sett.

Varsågod och njut.
Barcelona Shuyin
2006-08-11 22:47
De där reglerna verkar bli jättebra! Det gynnar också småklubbar som säljer spelare till storklubbar och gynnar då Europafotbollen på långsikt.

Ni säger att Giovanni spelar i Barcelona B. Men är det någon som flyttas upp?
Barcelona Schubert
2006-08-11 22:17
Det är det här jag har snackat om vad gäller dom nya transferreglerna. Det verkar som att om t ex Fabregas skulle gå till Real, så skulle Barca få en slant.

Iom att vi får fram så många talanger som går från klubben så lär detta gynna oss. Bra att man gör det fördelaktigt för klubbarna att satsa på ungdomsverksamhet.
Barcelona La Rambla
2006-08-11 20:57
Giovani i Barça B ja. Inget spansk pass ännu men han har själv satt igång den proceduren utan klubbens inblandning. Inte så konstigt då ledningen knappast vill att han får eu-medborgarskap innan han fyller 18 år när en viss voyeur till fransman och hans talangscouter häckar utanför La Masia. Marquez lär nog få sitt pass nu under hösten, bara en tidsfråga.

Bojan Krkic skulle göra försäsongsträningen med Barça B och sen skulle man se. Det troliga är dock att han spelar med Juvenil A den här säsongen. De verkar få ihop ett kanonlag denna säsong..
2006-08-11 20:44
Riquelme/
Ja, Dos santos kommer att få spela med Barca B den kommande säsongen. Vet inte riktigt hur det fungerar med paskontroll i Spanien men har spelat med Barca B ett tag innan han nu fått chansen med Barca A under försäsongen.
Men nästa år spelar han säkligen med oss då han fyller 18 år och vi enligt spansk lag får skiva proffskontrakt med honom, plus så lär antigen han eller Marquez få sitt dubblamedborgarskap just under denna tid.
Jo det är sant Bojan är också påväg samt Jeffren, Calvo, Valiente, ja take your pick, framtiden bådar gått för oss.
Sevilla Riquelme!
2006-08-11 19:02
Kommer Dos Santos att lira i Barca B den kommande säsongen eller? Vet att han saknar EU-pass eller vad det är och inte kan vara med i A-laget. Hur kommer framtiden se ut? Är lån aktuellt eller blir det A-laget redan kommande säsong? Intressant spelare och även Bojan är väl påväg m.m.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-11 18:36
La Rambla

Ja jag glömde ju bort att vi hade Motta :-)
Jävlar vilken bred trupp vi har.
Barcelona La Rambla
2006-08-11 18:00
Barcelona Juvenil A deltar denna vecka med start i morgon i en ungdomsturnering som spelas i Villarreal. Spelare som Bojan, Iago, Yepes, Vergara, Baena, Masip, Fernandez och Blasco ingår i det laget.

Andra klubbar som deltar är Milan, Villarreal, Liverpool, Celtic, Boca Juniors och Real Madrid.

Hoppas de visar vilka som är bäst. :)
Barcelona La Rambla
2006-08-11 17:42
Ja jäklar, Edmilson hade jag glömt bort. Då kanske det blir Motta trots allt som pivote? Tur att det är dubblemöte som gäller mot Espanyol.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-11 17:32
Zami-Culé

Yes, Edmilson ska också spela träningsmatch med Brasilien. Det kommer bli svårt att formera laget tror jag. Varken Iniesta, Xavi eller Edmilson är med. Det måste betyda att Rafa tar platsen som pivote, om Rijkaard inte vill prova med Bommel där så att säga.

Går Rafa upp så får vi nog se Oleguer-Thuram som mittlås. Tror inte man vågar ta chansen med Oleguer-Olmo.
Barcelona Zami-Culé
2006-08-11 17:22
La Rambla

Okej, men tänkte Edmilson, han skulle väll också på landslags uppdrag? Glömde det. Dunga hade ju tagit ut honom.
Barcelona La Rambla
2006-08-11 17:15
Ämne: Valdes
Zami-Rafa-Th....Tror knappast att Messi kommer starta. Inte heller Zambrotta och Thuram. Belletti har tränat sen 17 juli är i bra fysisk form. Det lär bli Olmo och Marquez som mittbackspar.

Sen blir det nog Edmilson, Motta och troligtvis van Bommel, Deco har för lite speltid och fysisk form i kroppen. Tror också att Guily kommer att starta, han är fulltränad nu. Guddy i mitten och eventuellt Ronaldinho till vänster. Inte heller det är säkert, fysisk form är inte hundra där heller. Lutar åt Ezquerro som precis som Belletti och Guily har tränat sen 17 juli.

Detta tror jag och det grundar jag på att spelarna fysiska status är så olika pga att de har startat försäsongsträningen vid olika tidpunkter.
Barcelona Zami-Culé
2006-08-11 17:05
Valdes
Zami-Rafa-Thuram-Gio
Edmilson
Guddy-Deco
Messi-Eto'o-Dinho

Elvan mot Espanoyl om INTE Puyol, Iniesta elr Xavi kan vara med. Med reservation för Guddy, vet inte riktigt, men jag vill se honom på mitten denna match, har känsla för killen just nu. Annars har vi ju Bommel elr Motta.
Barcelona Barca 666
2006-08-11 16:59
Zambrotta d´Barça:

Håller med dig Zlatanj hade nog förstörd den goda stämmningen medans Guddy har rätt inställning.

Anmgående Beckham var det väl ganska klart att han e på väg ur även om han har kämpar glödan så e han inte teknisk nog för Spanien (tycker jag) och även i engeland börjar det komma mer ungs spelare som vågar utmana tex Lennon, Walcott (om man får se honom som de skriver) o Rooney dessutom med alla utlänningar i PL så har det engelska spelet (lång bollar mot stora anfallare som vinner dueller i straff området) minskat iallafall i stora lagen.

Menar Arsenal e den lag som spelar minst engelsk men tom lag som Chelsea, Man Utd o Liverpool har ändrat spel ide därför har detta påverkat landslaget till viss del o spelare som Beckham behövs inte lika mkt....visst har de Crouch som Becks kan lägga inlägg på men om Ronney & Owen e i from så spelar nog inte Crouch då behövs inga långbollar.

Tycker det synd att Aragones e riktig jävel låter inte Puyol, Iniesta o Xavi vara med mot Espanyol medan Kamerun, Frankrike o Hollands tränare låter deras spelare missa en vänskaps match mot en lite viktigare match. Vet inte om det e bara jag men jag gillar verkligen inte Aragones speciellt efter det han sa om Henry.

Barca-Espanyol 3-1 mitt tips Eto'o, Guddy, Ronnie gör målen.

Forza Barca
Barcelona Nr 10
2006-08-11 16:50
Med Ronaldinho och Messi laget är vi oslagbara. vi har bästa laget i världen!

Visca Barca
Barcelona La Rambla
2006-08-11 16:21
Har just sett en presskonferens med nye FK för England, Steve McClaren, på Sky News klargöra att David Beckham inte ingår i hans framtida planer för landslaget.
Barcelona Zambrotta d´Barça
2006-08-11 16:09
Hej!
Vi får vara glada att Zlatan inte kom hit. Deras forum är redan en konflikthärd mellan "riktiga" fans och "Zlatanfans", vilken nivå;)
Om Reals forum är #1 så kommer Inter garanterat att bli #2 på ni-vet-vilken-lista.
Barcelona La Rambla
2006-08-11 16:00
Hehe, Sport har en poll där man ställer frågan vem som kan bidra mer i spelet för Barça av Ezquerro och Saviola. Över 20,000 har röstat. Resultatet? Tja ni kan ju gissa själva. :)
Barcelona rezaldinho
2006-08-11 15:55
Ämne: rezaldinho

Jag tr....
edmilson , marquez o thuram e alla värlsspelare,,, att bänka ngn av de e ju inte klokt.. men de slås alla tre om samma platsen bredvid puyol.. men thuram kan de väl inte bänka? edmilson var bra .. men ska de byta spelare till varje match?.. marquez måste spela tycker jag..
Barcelona Suñol_
2006-08-11 15:54
La Rambla// Ja han kallas ju inte Kaizer för inte. såg inte matchen men visst så kan han ta pivoteplatsen om det behövs men jag tror han vill stå brevid Puyol i backlinjen.
Barcelona La Rambla
2006-08-11 15:51
Suñol_:

Angående Aragones kan jag bara instämma. När det gäller Marquez. Njaa, kolla in senaste matchen mot Americana, de svepande långbollarna Marquez slår till Guily. Visserligen från en mittbacksposition. Men när det gäller långa precisa passningar så är det nog jämt skägg mellan honom och Edmilson.
Barcelona EsCúle
2006-08-11 15:47
rezaldinho

Jag tror knappast att Edmilson bänkas efter en mycket bra säsong 05/06.Jag tror också att Marquez och Puyol är ett givet mittlås och att Edmilson får pivote rollen som det senaste året.

Om Thuram ingår i någon form av ett rotationssystem, det vet jag inte.Men jag är alldeles säker på att han kommer få sin speltid.Laporta och gänget har nog knappast värvat honom för bänken.
Barcelona Suñol_
2006-08-11 15:45
rezaldinho // angående Marquez kontra Edmilson på pivoteplatsen så tycker jag att Edmilson är följsammare och har bättre krossar. Och därav gör sig bättre på den platsen då Marquez är mer en renodlad mittback.
Barcelona Suñol_
2006-08-11 15:40
La Rambla och Gabriel// Det enda jag kan ha imot Aragones var att inte var uppdaterad i den nya offside regeln(som för sig är skit, för tar vi Riberys 1-1 mål mot spanien så var ju Henry offside i och med att spaniens backlinje gick upp i en offsidefälla och då påverkar han ju spelet, och därför ska domaren blåsa...men men)
Annons: