/spanien/barcelona/forum/24203.aspx/spanien/barcelona/forum/24203.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona erkandinho
2006-09-23 13:08
Nej tror inte att Saviola får spela något,och jag förstår inte att han byter klubb han får ju ändå ingen speltid.Ojoj är 4-5 säsongersen vi slog dom på hemmaplan då är det imorgon dags att vi slår dom.Tror på 1-0 seger och Eto'o gör målet.
Länktips: www.fcbarca.se
Barcelona Barca 666
2006-09-23 13:02
Saviola e med i truppen för första gången då Ezquerro e skadad det står i Sport.es men jag tror knappast att han får något speltid!

Samtidigt tror jag att det är dags att vi vinner mot Valencia på hemma plan jag tror det senast 4-5 säsonger sen då vi slog Valencia på hemma plan vi har vunnit på borta plan då Valencia varit tvungna att anfalla mera men på hemma plan där vi skall föra spelet har det gått sämre.

Men som sagt jag tror vi vinner denna match o Eto'o kommer att göra mål tror jag sen tror jag faktiskt på Guily. Jag tror vi vinner med 2-1!

Forza Barca
Barcelona erkandinho
2006-09-23 12:53
Japp tror nu som du Puyol Zambrotta och till vänster tror jag nog Gio och Thuram får nog också starta.Jag litar inte riktigt på Marquez nämligen men man vet aldrig.
Barcelona Hertz
2006-09-23 12:48
Puyol och Zambrotta är givna i den här matchen, till vänster tror jag Rijkaard väljer Gio(han brukar ju få spela mot "bättre" lag) och Thuram får nog spela han med. Thuram är säkerheten förkroppsligad medans man aldrig vet vart man har Marquez(även om han blivit stabilare). Edmilson och Deco givna på mitten, även Xavi är jag rätt säker på startar.
I anfallet får vi nog se den, vid det här laget, (ö)kända trion då Messi kommer behövas mot kompakta försvar.
Det här tar vi Barca! 2-0.
Barcelona erkandinho
2006-09-23 12:48
Japp Morientes ska vi verligen se upp för han är hyperfarlig på allt.En ska som jag verkligen undrar är vilka det är som startar i backlinjen?Vilka tror ni det blir?
Barcelona A Seleção
2006-09-23 12:38
Det vi får se upp med Valencia imorgon, tror jag blir Morientes, för nog kommer han starta. Han gör sig inte märkvärdig ute på planen men när det nalkas målchans,inlägg eller vad det nu än är så är han alltid där och som alltid hyperfarlig i straffområdet.

Vi får inte luras in i någon falsk kontroll och tro vi dominerar matchen så länge det står 0-0.

Frågan är hur backlinjen kommer formeras, lyxproblem kan tyckas men i denna match kan det visa sig ödesdigert om vi går ut med en okoncentrerad backlinje.

Det märks att det är en stormatch som närmar sig, och alla måste vara fokuserade för att kunna vända trenden mot Los Ché.

Vamos!
Barcelona Ghazza
2006-09-23 12:07
Hoppas ni inte backar hem utan försöker ha endel bollinnehav. Då kan det bli en mycket trevlig tillställning.
Valencia Batman!
2006-09-23 12:03
Hej! Som det ser ut nu har vi ha möjligheten att spela med 2 olika system imorn. Hoppas på 1an

----------Cani------------
Migel-Ayala-albiol-Moretti
-------Albelda-EDU--------
Joakin-------------Vicente
-----Morientes Villa------

Albiol kommer nog att lira imorn.

2.
-----------Cani-----------
Migel-Ayala-albiol-Moretti
------Albelda-EDU---------
Angulo----Silva----Vicente
----------Villa-----------

Hoppas att det blir en bra match =)

AMUNT VALENCIA!
Barcelona erkandinho
2006-09-23 12:03
Okej,tack så mycket då vet jag det,då är det bara att börja ladda inför matchen.
Barcelona Vamos Rafa
2006-09-23 11:51
erkandinho

Yesbox, matchen sänds på TV4+ imorgon klockan 21.00. Jag har inte hört om några skador ännu så länge iaf :)
Barcelona erkandinho
2006-09-23 11:47
Vad tror ni det blir i Valnecia matchen? Själv tror jag på seger och att hemmaplan avgör.Men Valencia har ju också tagit full pott så det blir spännande att följa matchen.Den går väl i kanal tv+ ? då kan jag se den isåfall.Vet nån om nån I barca inte är inte kan medverka i matchen mot Valencia?
Barcelona Lion0
2006-09-23 02:45
När vi möter Valencia så missar Raul Albiol matchen. Även Baraja, Marchena, Del Horno och Tavano missar matchen.
Barcelona little_master
2006-09-23 01:36
Kamelen//
Helt rätt såg programet. Det är liksom helt kaos i studion där ingen tycks ha koll. Som du sa " Nu sätter vi oss, på med kameran och diskutera fotboll "...exakt så upplever jag det oxå. Nej jag tycker att antingen så lägger de ner programet eller skaffar en större studio med en bättre programledare. Men men alla kan inte vara bra. Jag e åtminstånde glad att Champions League studion inte håller en sån klass. Förövrigt älskar jag CL studion...men hatar när Glen Hysen ska kommentera matcherna. Asså jag har aldrig hört en kommentator som e så NEGATIV som han är . Om till exempe det kommer en bra ljupledsboll och spelaren springer ifrån backen o gör mål eller nåt så ska han säga...aa mkt dåligt av backen att han inte hänga me där. istället för säga härlig löpning av forwarden. Han ska hela tiden klaga istället för att berömma. Det finns så många exempel på de där sakerna så det e inte sant. Om man slår en bra frispark och nån nickar i mål så berömmer han sällan frisparksskytten och den som nickade in den. Han ska typ börja snacka om målvaktens positionspel och försvararna som inte hänger med..trots att de ibland gör det men hinner inte fram kanske. Vem fan har sagt att han e expertkommentator. Deusstom så önskar jag att det vore engelska kommentatorer istället för svenska de e så sköna.
Barcelona Luça Toni #30
2006-09-23 01:09
på tal om ronnies skor så borde det vara nike ju, annars skulle han inte sitta med ett nike linne på presskonferansen ? :/ svårt å se att han skulle ha bytt ..
Barcelona Kamelen
2006-09-23 00:37
La Rambla

Skulle inte förvåna mig ett dugg om allt var påhittat. Det blir ju väldigt snabbt spekulationer så fort någonting händer, speciellt det som hände med just Ronaldo.

Såg f.ö Eurotalk nyss, herregud vad det programmet är värdelöst. Mjällby & Kristiansson är ju två fullkomligt inkompetenta idioter. Kviborg kan ju en del, åtminstonde mer än dem två. Inte någonting ur det programmet verkar vara förberett.
" Nu sätter vi oss, på med kameran och diskutera fotboll "...
Barcelona La Rambla
2006-09-23 00:07
Kamelen:

Jag är inte så säker på att han ens uttalat sig om att vilja flytta på sig. Tror mer det är pressen som dragit igång ett vagt rykte i och med bråket under VM, och sen så stod det dagligen om hans uttalande på oseriösa siter så som tribal, goal osv.
Barcelona Kamelen
2006-09-23 00:02
Ämne: Ämne: Cristia....

Som du säger, Ronaldo skulle acceptera vilken som helst av de tre storklubbarna i Spanien. Han vädjade väl dessutom till både Barça och Marängerna att köpa honom vad jag kommer ihåg.
Skulle vara riktigt roligt att se Robinho & Ronaldo i den vita dressen när de förlorar en match. Snacka om lipande småbarn.
Barcelona La Rambla
2006-09-22 23:59
Ämne: Cristiano Ronaldo gi....
Sluta fåna dig. Alla vill inte bara spela för er. C Ronaldo ville till en toppklubb i Spanien, Barcelona eller Real Madrid spelade ingen roll. Tror tom att han hade nöjt sig med Valencia. Det som är underbart är att vi slipper honom, för ledningen lär inte vilja värva honom då vi har täckning med både Ronaldinho och Messi på kanten. Sen så kommer Dos Santos snart upp i A-truppen. Hellre egna talanger än cry baby Ronaldo.
Real Madrid Real Madrid Club Dé Fútbol
2006-09-22 22:56
Cristiano Ronaldo gick ut och sa själv att hans dröm är att spela för oss.Så det är inte så troligt att han kommer till er.

Angående Thurham han är inte slut kan ja säga.
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2006-09-22 22:55
Jag tror att cristiano ronaldo skulle passat perfekt i vår spelstil (4-3-3) men det lär nog aldrig hända att vi värvar honom.
Barcelona SAVIOLA22
2006-09-22 22:39
Fc Barcelona/Cristiano Ronaldo.Det va han ghazza som hade svårt att se Barca spela i Albanien..Men vi glömmer det.För resten jag drömmer att se C.Ronaldo spela i blau-grana.
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2006-09-22 22:30
Men nog om det, bättre att avsluta diskussionen nu så att inte nivån blir låg och så att inte personer ska behöva avstängas.
Barcelona SAVIOLA22
2006-09-22 22:23
Jag tjafsar inte,men jag tycker att vissa är oartiga,de vill ha alltid sista ordet.Varför skulle inte Barca spela i Albanien?
Barcelona Kamelen
2006-09-22 22:12
SAVIOLA22//
Lägg ner o tjafsa. Du lär bara bli avstängd om du fortsätter.
Barcelona SAVIOLA22
2006-09-22 22:01
Det är på albanska,du kommer inte fatta ändå,men du kan se bild på Laporta och Elbasanit president...och för resten är det inte sovdags för dig ghazza???
Etoo_
2006-09-22 22:00
Några ord från Valencias tränare om matchen.

Quique Sanchez Flores, tränare i Valencia om matchen:
- Det blir svårt. Barcelona är ett av Europas tre bästa lag. De spelar fort och de är svåra att anfalla mot.

källa:sportal.nu
Barcelona Ghazza
2006-09-22 21:46
Jag har svårt att se att Barca spelar en träningsmatch mot Elbasani i Albanien som du påstår. Du har möjligtsvis ingen källa?
Barcelona barçaroffe
2006-09-22 21:45
Vamos Rafa.

Nja, La Rambla ar en valdigt trevlig, men valdigt dyr turistfalla. Nastan bara turister och inga genuina barçafans finns dar.

Men, tack anda!

Visca Barça!
Real Madrid Il Phenomeo
2006-09-22 21:45
Ämne: Det är mycket möjlig....
Ronaldo i form är bättre än vilken anfallare som helst i världen. Inte ens Henry kan komma i hans klass.

Och angående om att Thuram är slut...

Han var den näst bästa mittbacken i VM efter Cannavaro, så att han är slut är inte sant. Han är grym i luftrummet och har mer rutin än både Puyol och Marquez. Han kan säkert hålla i 2-3 år till, men inte som en ordinarie startman. Han kan däremot spela en hel del matcher från start mot sämre motstånd, han är så pass rutinerad att han vet när man ska slösa på energin och när man ska spara den.

Kolla på Maldini, han var 37 år gammal och hade en plats i startelvan förra året i CL. Vad gjorde han? Jo, mål i finalen första minuten. Det handlar inte om åldern. Med ålder kommer rutin.
Barcelona SAVIOLA22
2006-09-22 21:38
Barcelona kommer att spela träningsmatch i Albanien.Laget som de möter heter Elbasani,och det är deras president som har kommit överens med Laporta om det.Den sistnämnde har sagt att han har respekt för albaner o Albanien.Det är inte bestämt när matchen spelas....
Annons: