/spanien/barcelona/forum/24202.aspx/spanien/barcelona/forum/24202.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Popescu
2006-08-13 00:42
Captain Fabulosos Cave Of Hair

Eller hur. Otroligt de gjorde väldig ont när man såg lag som togo,trinidad vara med och inte rumänien. Men de förtjänade säkert också. Om inte Rumänien kvalar sig vidare från gruppen nu också så vet jag inte vad jag ska göra.

Sportul degraderades ner till Serie B eftersom de saknade licens för att spela i Liga1, de betalde inte de eller något sånt kommer inte ihåg riktig. Men i alla fall väldig synd eftersom de var riktig lag med bara ungdomar som äslskade spela fotboll.
Barcelona Gabriel
2006-08-13 00:38
La Rambla

När vi såg matchen senast så märkte jag att de reklamerade för matchen ikväll på den kanalen. De ska antagligen visa kvällens match också. Går det inte att hitta länk till det också eller går det inte bara att trycka på kanalen direkt genom sopcast ifall man loggar in?

En till fråga. Man behöver TvAnts. Hur laddar man ner det? Förstår mig inte på japanska :-P
Barcelona (catalonia barca)
2006-08-13 00:34
grabbar nu har jag laddat ner tvans...o sen gick jag in på asiaplate o track på nån match
det kommer ut en ruta där det stå¨r
enter the name and the kod
Barcelona Marcos
2006-08-13 00:33
Ska bli ruskigt spännande att se Thuram och Zambrotto i Barcatröjan för första gången. Hoppas också få bevitna lite av Saviolas magi ännu än gång...
Barcelona Captain Fabulosos Cave Of Hair
2006-08-13 00:14
Hehe, ser att det är mycket snack om rumänsk fotboll här inne nu, nice.

Popescu/
Japp det är sant på den tiden (94) hade vi ett lag med mer hjärta än vad man nu hittar även om man ibland kunde tycka att Hagi kunde coolat ned sig, den mannen måste ha fått över 40-50 röda kort i karriären. Nu blir man nästan besviken av att titta på landslaget, kan fan inte glömma 1-1 matchen mot Armenien borta som kostade oss VM-platsen. Vet fan inte hur man ska ändra grejen med spelarna då de flesta rumänerna är ute efter snabbapengar utan tanke på hur de får de.

En fråga till dig, blev inte Sportul studentesc degraderade efter att de fifflat med matcher som juventus?
Barcelona La Rambla
2006-08-13 00:08
Ok, länk ännu en gång. Försöka att läsa lite inlägg istället för att fråga det första ni gör. För oftast har det postats länk tidigare.
Barcelona Fc Barcelona # 20
2006-08-13 00:00
har nogån länk till matchen

tacksam för svar ?
Barcelona Popescu
2006-08-12 23:58
La Rambla

Skillnaden mellan 94 landslaget och nu är då var det ett riktig lag inte bara massa Latinska Rumänska Diver som det är nu. Spelar för Pengar och knarkar sedan ihäl sig.
Barcelona La Rambla
2006-08-12 23:55
Ämne: La Rambla

Ilie Du....
Hehe, kommer aldrig att glömma hur han tjafsade med Ravelli under straffläggningen. Dumitrescu var riktigt vass i det VM:t.
Barcelona Popescu
2006-08-12 23:54
La Rambla

Ilie Dumitrescu som vars också var Rom och spelade i Steaua som senare sålde till Tottenham där han rejäl Floppade.

Dumitrescus Frispark var vackrare än Hagis lobb mål om du frågar mig.
Barcelona Popescu
2006-08-12 23:52
Schubert

Vi har inte pengar som Chelsea eller Real Madrid och jag tror inte heller att vi äns på samma nivå som Ukrainerna eller turkarna. Men vi har tillräckligt mycke pengar för att kvarhålla våra talanger inom vars tid. Som ni kanske har märkt så har vi förlorat mycke bra talangfull Högerback till Ajax. Becali sade att han har gjort sitt jobb här i Steaua nu måste vi sälja honom.
Barcelona La Rambla
2006-08-12 23:49
Ämne: Ämne: Schuber....
Oj oj, minns också den. Hagi och hm, vad heter han nu igen? Han den grinige forwarden? Dumitrescu? De var i alla falla grymma i den matchen.
Barcelona Schubert
2006-08-12 23:43
Ämne: Schubert

Gigi bec....
OK, så dom har ruskigt mycket pengar då? La faktiskt märke till att det var nästan bara rumäner i Steaua.

Har också alltid gillat rumänsk fotboll som är positiv och trevlig att se på. Vem minns inte den fantastiska åttondelen i VM-94 mellan Rumänien och Argentina (3-2)? Otroliga mål i den matchen.
Real Madrid RM fanatico
2006-08-12 23:43
hahaha han har d nog rätt okey men om jag hade varit tränare hade jag lyft upp en yngre lirare när ni redan har så många bra forwards.
Barcelona Popescu
2006-08-12 23:42
Hagis hjärta var alltid hos ett lag som tillhörde Studenternas Sportul Studentesc som har väldig fin Historia inom Rumänsk fotboll, tänk dig det var bara studenter som älskade att spela fotboll och struntade allting som har med pengar och fame att göra. Men nu tack vare budget problem så spelar de i lägre division.

Barcelona La Rambla
2006-08-12 23:39
Ämne: känns som ni har en ....
Han köptes inte, han var gratis. Han behövs på La Masia under träningarna, blandar saft och är en allmän humörspridare. Dessutom så trivs han väldigt bra i Barcelona, får hyfsat betalt och träffar snygga damer på fritiden. Vem hade klagat i hans ställe liksom. :-)~
Real Madrid RM fanatico
2006-08-12 23:37
känns som ni har en forward för mkt asså bort med ezquerro. fattar inte varför han köptes?
Barcelona La Rambla
2006-08-12 23:36
Ämne: La Rambla

Jo väld....
Rumänien har alltid haft fin fotbollskultur och alltid fått fram klasspelare. Det är säkert mer kul och framför allt mer intressant att följa fotbollen i Rumänien när inte allt är lika "uppgjort" som det säkert kunde tyckas under Ceausescu-tiden.

Var hade Hagi sitt hjärta då, i Dinamo eller Rapid?
Barcelona La Rambla
2006-08-12 23:33
Jag är ganska så övertygad om att Eto'o kommer att spela lika mycket som förra säsongen, om inte mer. Då åkte han iväg till ANC i Afrika. Han kommer att göra ännu fler mål denna säsong.
Barcelona Popescu
2006-08-12 23:32
La Rambla

Jo väldig Rätt Steaua var Armens lag
Dinamo var Polisens lag
Rapid var mer eller mindre arbetaklass lag.

och Väldig sant att Ceausescus son Var stor steaua supporter och han gjorde allt för Steaua skulle vinna Ligan om och om igen. Vi kammade alltid hem talanger från varje hörn i Rumänien det sägs att Hagi ville aldrig spela för Steaua :(
Real Madrid RM fanatico
2006-08-12 23:30
undrar bara vad ni tror om etoo i år. jag tror att etoo inte kommer att göra lika mkt mål i år som d 2 senaste säsongerna. anlednigen till detta är att jag tror att guddie och etoo kommer att rotera på den positionen. vad tror ni?
Barcelona La Rambla
2006-08-12 23:27
Var inte Steaua tidigare armens lag? Eller har jag fått det om bakfoten? Har för mig det fanns ett tredje lag från huvudstaden, Dinamo eller något?
Barcelona Popescu
2006-08-12 23:22
Schubert

Gigi becali som Kapen Fabulos nämde innan är ägar eför Steaua ungefär som Ambramovitj. De ända vi gjorde det var bara att ha kvar våra bästa spelare och inte vara någon dörr matta för andra stora Östeuropeiska lag som Dynamo Kiev och Spartak Moskva. Rapid gjorde ungefär samma sak..Notera Steaua hade bara Rumäner i Truppen bara målvakten var från Portugal. Likaså för Rapid.
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2006-08-12 23:21
Snälla vet nånn om det finns nånn länk till matchen... tack
Barcelona Schubert
2006-08-12 23:14
Ämne: Schubert

Faktum ä....OK, jag bara ville upplysa om att det fanns en artikel i Offside om det här.

En fråga: Har Steaua och Rapid mycket pengar? Hur kunde dom gå så långt i UEFA-cupen. Det diskuterades på AIK:s forum GF för ett tag sen hur rumänska klubbar kunde gå så bra i Europa medan svenska misslyckades (men ingen hade nån bra koll på Rumänien, tyvärr). Har du nåt svar på det?
Barcelona Popescu
2006-08-12 23:11
Schubert

Faktum är att det finns fler Romer i Steaua än i Rapid, Lacatus som sagt var hälften Romm och det här mer rasismen brukar vara mer eller mindre för att skapa obalans i laget.

La Rambla

Om du såg straffarna så verkade som allting var uppgjord 4 av de gick åt vänster och den sista åt höger.

Captain Fabulosos Cave Of Hair

Vi måste bara vinna Drömmen är att möta Barcelona, sen kan barca vinna.

I alla fall Hoppas ingen bli förbannad på mig för jag har startat diskussion om Steaua och Rumänsk fotboll?

Trots allt Steaua har samma färger och nästa indentiska tröjor som Barca :):):)
Barcelona La Rambla
2006-08-12 23:10
Det lär bli fullt på Giant Stadium. Carles Puyol lär vila också denna match. Han har varit febersjuk och missade sista träningen.

Som det ser ut lär de tre spelare som ännu inte fått någon speltid under turnén, Xavi, Zambrotta och Thuram, få det i kvällens match.
Barcelona Schubert
2006-08-12 23:06
Ämne: I natt kommmer vi at....Det är kanske att säga lite för mycket (även om det nog bidragit) men han snackar en hel del om Barcelona i den där artikeln. Sen är det klart att han har det här med lite mer tekniskt spel i sig från fd Jugoslavien. Men Barcelonamatcherna har uppnått mer eller mindre legendarisk status i AIK-kretsar och dom refereras ganska ofta till i dom mest skilda sammanhang. Helt klart var man imponerad av Barcelonas sätt att spela - inte minst just det att även backarna kunde lira fotboll (nåt som AIK, på svensk nivå, försöker efterlikna).
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2006-08-12 23:05
Hej!
Är deyt nånn som vet när spelar barca o som ska ha länken till matchen..
tack i förhand...

Barcelona La Rambla
2006-08-12 23:01
I natt kommmer vi att få se Zambro och Thuram göra debut i blaugrana. Kan knappt bärga mig. :)

Schubert:

Haha, har Nebo tack vare sina intryck av Barcelona präglat AIKs spelidé? Häftigt!
Annons: