/spanien/barcelona/forum/24201.aspx/spanien/barcelona/forum/24201.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
R 10 M
2006-08-09 11:09
Men Detta året kommer Real vara ett mkt Bättre lag än förra. Hälfteen så mkt insläppta mål än förra (MKt bra defensiv). Mera mål osv...
Barcelona Nemo
2006-08-09 11:05
R 10 M

Barcelona och Sevilla fick ju hålla uppe Spaniens stolhet ;-)
Barcelona Nemo
2006-08-09 11:04
Någon här skrev att Gudjohnsen skulle få starta och Eto'o sitta på bänken.

Du får gärna ge argument för ditt påstående. Eto'o är nog den spelaren som gör, kanske inte mest jobb, ett väldigt viktigt jobb. Det är väldigt svårt att spela med 3 så offensiva, varav två är yttrar och den centrala ska göra målen. Eto'o måste löpa väldigt mycket och samtidigt alltid vara på plats när det luktar målchans. Och om han klarar den uppgiften säger väl hans 25 förra säsongen.

Gudjohnsen är en bra ersättare, men jag tror att han redan visste vad han gav sig in på innan han skrev på.
R 10 M
2006-08-09 11:03
Beautiful_ Barca

Du har alldeles rätt. Men det meed att vi är ett lag så menar jag att vi är i samma liga och vi borde kämpa ihop i CL och inte hoppas på att denne laget ska ur i gruppspelet eller sånt där skit. Det är det jag menar med att vi är ett lag.
Vi ska visa vad La Liga går för och att det är världens bästa Liga och inte Premier League!
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-09 11:03
La Rambla

Kom ihåg början av förra säsongen när Real låg före oss i tabellen med några poäng. Då var hela Reals fanclub här inne och snackade skit.
Barcelona La Rambla
2006-08-09 11:01
Ämne: R 10

HUH?

Ni ä....
Exakt. De är knappast några stamgäster här.
Barcelona La Rambla
2006-08-09 10:59
Ämne: Men snälla kom inte ....Sluta lipa! Bara för att några omogna småungar som råkar ha en barçatröja vid sitt namn kommer in och fjantar sig på er forum ska du inte tro att alla seriösa här inne gör det. Kolla in deras profil istället och kolla hur länge de varit medlemmar på SF. Oftast är de nyreggade och har som mål att bara provocera och bråka. Dessutom, var höll du till alla de gånger realfans var här inne och sänkte nivån med sina pinsamma inlägg?
R 10 M
2006-08-09 10:57
Men han kan väl få lite mer speltid än Henke?
2006-08-09 10:57
R 10

HUH?

Ni är ett lag "Real Mierda" och vi är mer än ett lag "FC Barcelona" ;)

Men seriöst, lägg av med att gå in i deras forum och smutskasta. Ni kan skriva det ni vill här inne. Förresten är det oftast så att de som skriver skit i Reals forum inte ens brukar skriva här inne.
2006-08-09 10:54
Självklart förtjänar Godjohnsen att vara mer än en bänknötare. Det är ju det som ska göra honom till vår super-sub.

Efter att ha sett träningsmatcherna tror jag att han kan bli mer användbar än vad Henke har varit. Och efter att ha sett den ödmjuka attityd han besitter är jag än mer säker på att det var klockren värvning av ledningen.

PS: En halvlek varje match lär han dock inte få. Räkna med lika mycket speltid som Larsson fick, vilket inte är så värst lite ändå.
R 10 M
2006-08-09 10:53
Men snälla kom inte till Real forumet o skriva skit. Ska ni besköka Real forumet så ska ni skriva något vettigt och inte en massa skit.
Jag har alltid tyckt om alla lagen i La Liga, enda tills ni kommer o förstör våra forum genom att skriva skit om Real. Kommigen vi är ett lag, La LIGA!!!
Barcelona Barça1986
2006-08-09 10:51
Ämne: Real-Fulham 0-0....
där kom ännu en pinsam resultat ;D
R 10 M
2006-08-09 10:50
Ska man vara ärlig så tycker jag att Gudjohnsen är en mkt bra ersättare för Henke. Han är teknisk, bra målgörare, kan avgöra en match på egen hand. Jag tycker att han borde få spela åtminstonde en halvlek i varje match i Barca tröjan. Håller ni med eller?
2006-08-09 10:46
Är det någon här som tror att islänningen på allvar kan tävla med Etó'o om en plats i startelvan?

Personligen tror jag inte det, men han ger vårt spel en annan dimension liksom Henke gjorde. Men skulle Etó'o hamna i en djup svacka (gud förbjude), så tror jag att Rijkaard skulle bänka honom till förmån för Gudjohnsen, dock maximalt en match.
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-08-09 10:44
Real-Fulham 0-0
Barcelona Barça1986
2006-08-09 10:37
Ämne: Barcelona-Chivas 1-1....
Real - plymouth 1-0 bra spelat real . dessutom mål på straff..dessutom blev real mycket pressad.. så snacka inte att barca spela 1-1.

Real - Reggina 1-0
Barcelona La Rambla
2006-08-09 10:32
Såg du matchen ens? Då ska du nog inte uttala dig heller. Första matchen i USA, tidsomställning, spelare i truppen som knappt har börjat träna och därför inte har ork för mer än 20 minuters spel. En träningsmatch där det viktigaste för Rijkaard är att spelarna ska få matchtid och resultatet är helt oviktigt.
Real Madrid ramos_cicinho
2006-08-09 07:54
Barcelona-Chivas 1-1
bra spelat ;p
Barcelona Gabriel
2006-08-09 02:06
Nemo

Den här upplagan av Barça har alla möjligheter att bli klubbens bästa upplaga någonsin, men då gäller det att fortsätta vinna titlar. Innan Rijkaards ankomst hade Cruyff tagit hit 1 Champions League-titel, nu har Rijkaard kvitterat med Johan. Klarar han av att ta oss till ytterligare en vinst i Champions League så kommer många att klassa denna upplagan som historiens bästa Barçalag. Det finns minst sagt kapacitet, potencial och spelarmaterial nog för att lyckas med det.

Man mår bra som culé för tillfället :-D!
Barcelona Gabriel
2006-08-09 02:01
Glöm inte heller av Sylvinho, han är knappast dålig. Herregud bredd var ordet som sagt!

Höger:

Belletti
Oleguer
Zambrotta
Thuram

Vänster:

Zambrotta
Gio
Sylvinho

MIttbackar:

Puyol
Marquez
Thuram
Oleguer
Edmilson

Det ser onekligen stabilt ut. Nu har jag inte heller räknat med e två canteraspelarna som är tänkta att flytas upp av Rijkaard, Olmo och Valiente.
Barcelona Nemo
2006-08-09 01:55
Tänk, om 10 år kommer det här laget att kallas för: Rijkaards dream team
Barcelona Gabriel
2006-08-09 01:48
Många som tror att Zambrotta kommer spela på vänsterkanten och att Belletti spelar på högerbacksplatsen. Ni verkar ha glömt av Gio. Rijkaard har alltid visat fotroende för honom och jag ser ingen anledning till varför han skulle börja prioritera Belletti före Gio nu bara för att Belletti satte dit vinstmålet i CL-finalen. Isånnafall vore det riktigt skrattretande.

Det lär säkerligen bli många olika uppställningar i backlinjen, framför allt eftersom säsongen är lång och eftersom vi har en äcklig bredd på försvaret. Ifall inte Thuram verkligen bevisar att han pallar följa med i offensiva attacker och samtidigt hålla rent bakåt på högerkanten som ytterback(åtminstonde så tror jag att han kommer att användas som mittback) så oddsar jag för denna backuppställning som ordinarie:

Zambrotta-Marquez-Puyol-Gio

Skulle däremot Lilian acceptera och imponera som högerback så tror jag på denna ordinarieuppställningen:

Thuram-Marquez-Puyol-Zambrotta
Barcelona Jo no soc polac
2006-08-09 00:35
OK, men Zambrotta kommer antagligen bli ordinarie på högern tror jag i alla fall. Belletti fick väl mest komma in i slutet av matcherna, när man ville ta chanser och satsa framåt - och det skulle man ju knappast behöva göra om man hade en högerback som redan hade både defensiven och offensiven, som Zambrotta.
2006-08-09 00:31
Nej, Reyes satt på bänken hela matchen. Vilket enligt Marca betyder att han är närmare Real... Känns inte så jätteskrämmande, det är snarare en playmaker Real behöver.
Barcelona La Rambla
2006-08-09 00:29
Hela förra säsongen så drogs Belletti med skador till och från och underpresterade när han väl spelade. I slutet av säsongen så spelade han dock upp sig. Han kommer att få spela, så även Oleguer och säkert även Zambrotta, ute till höger. Att han skulle bli ordinarie är en annan femma. Jag tror att det kommer att roteras en del bland ytterbackarna.
Real Madrid _Puskas
2006-08-09 00:28
Reyes spelade idag ja :)
2006-08-09 00:26
Jag tror nog knappast att Rijkaard ser Belletti som en man för startelvan. Annars skulle denne knappast varit petad för Oleguer (!) under de viktigaste matcherna förra året. Jag tycker det känns som att Rijkaard har ett stort förtroende för både Sylvinho och Gio, och jag tycker också dom är bra. Belletti lär nog få finna sig där han hör hemma, på bänken. Alltså blir nog Zambrotta högerback, det hoppas jag också...
Barcelona La Rambla
2006-08-09 00:11
Ämne: Ämne: Ämne....
Det har inte skrivits så mycket om hur Rijkaard ska formera laget, det har han nog inte ännu bestämt sig för. Många av spelarna ligger ju inte i fas med varandra när det gäller antal träningstimmar och vissa har därför inte ens spelat ännu. Detta pga VM och att vissa av spelarna just avslutat sin semester. Det sägs i alla fall att både Zambrotta och Thuram ska få speltid i träningsmatchen i morgon mot Club América i Houston.

Personligen så tror jag att Rijkaard vill ställa upp med Belletti på högern och Zambrotta på vänster. Detta när han vill ha en så offensiv enhet som möjligt. Men säsongen är lång, man deltar i 6 olika trofér sammantaget med ligan. Vi lär nog få se flera olika konstellationer under resans gång.
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-08-09 00:07
Spelade Reyes idagh eller? Nån som vet!!!
Spanien il Drago
2006-08-09 00:00
Ämne: Ämne: Förstår....
Ok ok.
Ni har verkligen ett intressant lag nu, de va riktigt starkt förra säsongen och känns ännu starkare nu.
De lutar åt att Zambrotta tar Oleguers och Belletis plats denna säsongen, eller va har de snackats om?
Annons: