/spanien/barcelona/forum/242.aspx/spanien/barcelona/forum/242.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2017-07-28 16:52
1,5 plus veratti. Sen lägger vi 1,5 på Hazard. Grym silly då. Även om jag helst skulle behålla Ney. Men efter allt som hänt, så tyvärr det enda rätta är att kasta Ney.

Ingen är större än klubben, visca Barca!!
Barcelona Caz
2017-07-28 16:41
@Natsu:

Är väl inte något större fan av varken Coutinho eller Dele Alli men Dele Alli är mest en spelare som är på rätt plats vid rätt tillfälle och spelar smart men inte så speciell med boll, märks tydligt för landslaget. Coutinho däremot trots att han typ skjuter en miljon gånger per match är åtminstone väldigt bra tekniskt och kan göra sin gubbe, stå för många individuella prestationer och ett bra men lite ovårdat passningsspel. Coutinho hade ju lätt passat bättre in i Barcelona och La Liga.

Bale i PL var mycket bättre än Dele Alli men ändå orkar inte Real-fansen se på honom.
Barcelona Den vise mannen
2017-07-28 16:37
Får vi inte in Verratti med de förutsättningar som råder nu så kommer vi aldrig få in han ngn annan gång. Just nu känns det som vi sitter med trumf på hand. Hoppas bara att ledningen spelar korten väl.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Pep - El Míster
2017-07-28 16:35
Natsu Begriper inte ditt inlägg riktigt :) Menar du att Semedo snackade skit till Neymar? Istället för att be om ursäkt för en dålig tackling? Vad jag uppfattar som ganska tydligt så får Neymar bollen och Semedo går upp i ryggen på honom. Neymar vänder sig om och bröstar upp sig. Semedo vänder sig tämligen snabbt om och går lugnt därifrån. Det värsta som kan ha hänt är väl att Nelson trampat olyckligt på Neymar eller liknande - däremot så har jag svårt att tro att Nelson inte isåfall skulle be om ursäkt. Oavsett så kan inte Neymar reagera så. Speciellt inte i under det läge som råder, såvida han inte drar nytt av det givetvis ;) Dueller sker på träningar och en feltramp här och där får det inte reageras på så här. Neymar visar dessutom inget tecken på smärta eller skada. Tvärtom. Lite väl djup analys kanske av en sak som rätt så solklar. Men vad vet jag, kanske är en ren slump och normal dust under en träning.
Barcelona Funeral Canticle
2017-07-28 16:28
@Felix-Forca Barca!:

Haha fan vad dem ska överdriva men jag gillar intensiteten Semedo är jävligt ettrig och hetlevrad precis som en ytterback ska vara.
Barcelona Felix-Forca Barca!
2017-07-28 16:23
Måste dock, mitt i ilskan, bjuda på vad som gav mig ett gott skratt efter dagens incident på träningen... haha
Barcelona Reymar
2017-07-28 16:21
Gabriel

Tror inte PSG är så dumma som går med på en sådan deal. Verratti som är värd 100M+ ett 200M bud på Neymar =300M, den summan som det kostar att köpa Neymar med utköpsklausul och då tappar dom inte Verratti. Dock håller jag med om att Neymar är värd mer än dubbelt så mycket som Verratti men i dagens transferfönster så är alla världsklass mittfältare värda runt 100M medans spelare som Neymar och Messi värderas till runt 200-250M.

Barcelona Gabriel
2017-07-28 16:19
Barcaholic

Om de vill förhandla för Neymar med oss så ja, det tror jag. Annars får de betala utköpsklausulen och skatta så de blir 300. Det gäller att vi är stenhårda, det räcker med att vara pushovers. Jag skiter i vad Neymars utköpsklausul ligger på, den är alldeles för låg gentemot hur marknaden idag är och vad Neymar egentligen borde vara värd. Sett ifrån hur dagens marknad är så är Neymar typ värd 450-500M€. Så 200 plus Verratti är definitivt ett vettigt bud. Vill de inte ta det så får de betala utköpsklausulen och skatta.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-07-28 16:19
DM1982 Håller med dig om allt. Hade varit skönt för alla o chilla och ta ett djupt andetag. Man ska aldrig vara taskig mot varandra bara för att man har olika åsikter. Vi ska bete oss som vuxna och kunna ta någon annans åsikt utan att bli arg eller bli provocerad av någon. Hur som helst vi är olika allihopa och det är tur de. Neymar sätter sig själv i skiten, han väljer att ens tänka på PSG sen att han väljer att sälja sig till PSG säger fan allt. Real Madrid, Bayern München är två lag som han kan gå för dessa lag har större status. Sen kan inte Neymar säljas till Real för rivalitetsproblem. Men jag menar att PSG spelar i en liga där folk knappt bryr sig om. När Zlatan köpte då började folk säga wow vilken liga men när Zlatan lämnade så tänkte folk shit vilken skit liga. Zlatan fick folk att kolla Lique 1 men egentligen så ligan så dålig. PSG var skit innan Nasser tog över. Lyon vann ligan flera år sen Monaco sen kom Nasser och köpte ett helt lag med sin feta olja så vips så köpte han Zlatan. 4 år vann dem ligan pga Zlatan. Så fort Zlatan lämnade så förlorade man ligan till värsta rivalen. Ligan håller inte ett bra lag. Monaco var bra förra året därför var dem så bra förra året, detta är pga av deras tränare. Kommande UCL kommer Monaco ha så svårt för dem har sålt 3 av sina stora stjärnor. I ligan kommer dem ha svårt tror jag. Man vet aldrig så bollen är rund hehe. PSG gjorde sin bästa match i UCL och det var hemma mot Barca. PSG har stått för tama insatser. Så Neymar går ditt för hans pappa kommer tjäna så mkt så han slipper jobba resten av sitt liv. Neymar kommer därmed inte köpa en säng för de kommer han inte ens behöva. Neymars nya säng kommer vara att sova på pengar vilket säger allt om denna mögelaffären. Hahaha komedi allt detta.
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-07-28 16:18
Är jag den enda här inne som inte tror Verratti blir inkluderad i någon deal?
Barcelona Barcaholic
2017-07-28 16:10
Gabriel Tror du verkligen PSG lär gå med på 200 + Verratti? Isf skulle dem lika gärna kunna betala Neymars klausul och sälja Verratti för 120-130 till oss eller United. Ser den summan som väldigt osannolik, speciellt med våran inkompetenta styrelse som blir överkörda i 9 utav 10 fall.
Natsu
2017-07-28 16:09
Angående incidenten mellan Neymar och Semedo, så har jag plötsligt kommit till insikt om det inte berodde på att Semedo snackade skit till Neymar efter en dålig tackling för att agera som en f*tta istället för att be om ursäkt. Det kan mycket väl vara så fallet.

Och om vi skall vara ärliga, så är de flesta av Neymars duster med försvarare är när brassen bli rejält tacklad. Jag menar... vi får ju inte glömma bort faktumet att Neymar är nämligen den som blir foulad mest i La Liga, så jag kan förstå hans frustration.
Barcelona Mido
2017-07-28 16:07
[QUOTE=Barcaholic]Barca har ett ypperligt tillfälle att få in Verratti nu. PSG är desperata, Neymar är desperat. 1.5 miljarder Verratti för Neymar och man bör ta emot det direkt. För dem pengarna lägger vi 1 miljard på Dembele. Säljer Arda Turan
Barcelona Gabriel
2017-07-28 16:07
Förstår inte varför alla nöjer sig med 100-150M€ plus Verratti för Neymar. Nej, det är för lite. Vi ska ha mer, punkt slut. Lägg era känslor och allt det emotionella åt sidan, gör ni det så inser ni snabbt att Neymar är värd minst 3 gånger så mycket som Verratti är. PSG är desperata, de vill inte betala hans klausul pga skatten. Då ska de betala rejält också isånnafall. 200M€ plus Verratti ska vi ha. Jag hade varit stenhård gällande det!
Barcelona Bollinnehavet
2017-07-28 16:02
Så här är det. Jag är en av mods och jag sitter på jobbet en fredag eftermiddag och är förbannat trött. Jag följer forumet i och med Neymar gate och jag vill bara meddela om att jag ser övertrampen här inne. Det kommer delas ut minst en spärr ikväll när jag är hemma i lugn och ro och säkert ett par varningar också.

Men jag (jag kan inte prata för andra mods) kommer ändå vara mer tolerant än vanligt med tanke på att det är fullt förståeligt att vi culés är frustrerande och upprörda i och med situationen. Däremot är rasistiska uttryck och personangrepp aldrig okej. Så försök sansa er mot varandra och tänk på hur ni uttrycker er.

Vi älskar Barcelona allihop!
Barcelona Barcaholic
2017-07-28 16:00
Barca har ett ypperligt tillfälle att få in Verratti nu. PSG är desperata, Neymar är desperat. 1.5 miljarder + Verratti för Neymar och man bör ta emot det direkt. För dem pengarna lägger vi 1 miljard på Dembele. Säljer Arda Turan & Rakitic, bör säkerligen få cirka 500 miljoner där & lägger en miljard på Thiago Alcantara. Neymar, Arda och Rakitic i byte mot Verratti, Thiago & Dembele. Ser det snarare som en förestärkning. Våran styrelse måste bara agera rätt nu, vi har korten på vår sida och med Neymars försäljning har vi även pengarna.
Natsu
2017-07-28 15:54
Och skall jag vara ärlig, så förstår jag mig verkligen inte på varför Coutinho hyllas för att vara en supervärvning utan dess like. Brassen är fruktansvärt överskattad som blandar och ger och får sina rubriker efter att han lyckas med något långskott...

Dele Alli är en bättre fotbollsspelare om vi nu måste värva en lirare från EPL.
Barcelona DM1982
2017-07-28 15:52
[QUOTE=1899 - Puyol]Hahahaha folk hoppar mer på varandra än vad Neymar hoppade på Semedo. Ni måste chilla lite. Vi alla måste kunna diskutera utan att det behöva bli bråk. Pallar inte leka polis hahahaha som någon skrev här inne. Lite komedi är det här inne. [/QUOTE] Helt rätt, det vore bra om vi alla tog ett djupt andetag innan man skriver något. Ett skumt scenario; Neymar gör sig omöjlig och tjafsar hela tiden men den ytterst komplicerade affären misslyckas. Lycka att ha Neymar i laget efter det när han inte vill vara kvar. Det är tyvärr dags för Neymar att rulla vidare i karriären. Var aldrig meningen att han skulle bli långvarig, med en sådan pappa var det omöjligt. Det är väl bara att tacka för den här tiden och inte önska honom lycka till i PSG. Tråkigt lag, tråkig liga men väldigt mycket pengar. Verratti och minst en miljard, sedan kan PSG få Neymar.
Natsu
2017-07-28 15:50
@Pep - El Míster:

Om Verratti hade vägrat spela, så hade han inte fått sin lön...

Däremot så kan han ställa till med bråk och dylikt för att få sin vilja och samtidigt ändå få sin lön i väntan på att PSG sålde honom till oss. Så länge han bara fullföljer sina plikter (träning, spelar match etc.) det vill säga...
Barcelona Davids3
2017-07-28 15:38
Soko

Ber om ursäkt om det jag sa tidigare var lite hårt!
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-07-28 15:26
Reus har varit knäskadad i 3 säsonger nu, han är just nu även långtiddskadad. Så stryk honom
Barcelona Andreas FCB
2017-07-28 15:26
@Soko:
Kan bli bra, mer stabilt bakåt. :) Vi får helt enkelt börja vinna våra matcher med 1-0 istället för 5-4.
Barcelona Andreas FCB
2017-07-28 15:25
@Barca Barca:
Jag älskar Reus och har gjort länge. Tyvärr lär han inte gå för mindre än 700 miljoner och det är mycket pengar för en väldigt skadedrabbad spelare.
Barcelona El Pistolero 9
2017-07-28 15:24
Barca Barca Reus är bra men skulle inte tro att han är billigare än 80 miljoner € plus att han är relativt skadedrabbad. Soko Eller fortsätta spela 4312 men köpa in Dybala/Mbappe
Barcelona Soko
2017-07-28 15:23
En ersättare till Neymar behövs inte. Valverde kommer nu att passa på och göra 4231 uppställning.
Barcelona Pep - El Míster
Det råder ju delade meningar om vilka spelare som är värda vad och hur bra vissa spelare är. Jag tycker t.ex. Hazard är extremt bra men är tämligen säker på att han inte passar in hos Barca av den enkla anledningen att han kladdar på bollen för mycket och det är inte vad vi behöver just nu. Och med det sagt så tycker jag inte att Mbappé är värd 1.7 miljarder EGENTLIGEN men man kan inte komma ifrån att han är den största talangen just nu och dessutom mer rak i djupled i sitt spel och mer målfarlig än t.ex. Hazard och Dembélé som många vill ha hit. Och för att slippa se honom i RM så kan jag tycka att vi, när vi ändå kanske gör den största försäljningen någonsin, nästa borde lägga dom pengarna. Fortsätter marknaden så här så kommer Mbappés prislapp i framtiden vara likadan eller högre + eventuella inkomster och sportsliga framgångar med honom i laget. Verratti vägrar jag tro på mer. Han ville hit men verkade vika ner sig när han behövde kämpa för det. Mina drömvärvningar är följande: Mbappé Dembélé Coutinho Alaba
Barcelona Davids3
Inte meningen att starta en uppståndelse om det, jag vet bara med erfarenhet att ett ironiskt inlägg kan spinna vidare på en onödig diskussion. Är det okej en gång kommer vi få se det fler gånger. Nej Bito du trampade inte på något ömt, jag avskyr politik och detta forum har under hela min tid här varit fri från politik och det är väldigt skönt. Nu lägger vi det bakom oss :)
Barcelona Barcelonistas
Spelar ingen roll skatten gäller oavsett även om dom säljer Matuidi.
Barcelona Barca Barca
2017-07-28 15:21
Jag känner helt ärligt att det finns ingen riktig ersättare till Neymar. Eden Hazard skulle vara en våt dröm, men Coutinho är bra men inte 1 miljard svenska kronor bra. Mbappe har gjort en bra säsong och folk visste inte vem han var förens City matchen och han kostar sjukt mycket. Dembele hade jag älskat men även han en miljard. Så frågan är, skulle inte Reus vara något? tror inte har blir dyr heller plus att han har en massa erfarenhet och passar perfekt som vänsterspringare.
Barcelona Soko
2017-07-28 15:19
Vad är klubbens straff för spelare som lämnar träning utan tillåtelse och son vägrar träna och infinna sig på plats? Jag vill att klubben straffar snorunge även om det är symboliskt för honom. Han ska bara bli uppläxad.
Syns att vi redan till hösten inte kunde se Semedo mot Neymar på plan, då vi ligger i samma pot 2.
Annons: