/spanien/barcelona/forum/24194.aspx/spanien/barcelona/forum/24194.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Suñol_
2006-08-11 15:26
Captain Fabulosos Caveman Of Hair// Men en liten tröst är ju att Thuram kan spela och han och Marquez som mittlås är inte fy skam.
Barcelona Suñol_
2006-08-11 15:25
Kung Benítez// Zambrotta och Thuram men hur har du kunnat undgå det?
Barcelona Captain Fabulosos Cave Of Hair
2006-08-11 15:25
Kanske, men du kan inte heller säga att han inte gör det för att jävlas, man vet inte. Men jag menar varför inte hjälpa oss i detta, de ska möta Island det skapar säkert inte alltför stort kaos om någon annan får chansen att ersätta dessa spelare. Dessutom så vet alla här inne hur viktig speciellt Puyol är för oss, vi släppte in 4 mål i den senaste matchen utan honom, även om han säkert inte skulle ha kunnat rädda oss från de alla om han varit med.
Barcelona Suñol_
2006-08-11 15:24
Off-topic tips: Lyssna på Bobby "blue" Blands - Two steps from the blues, Soul-Blues från 60-talets Texas...Ett måste för en musikälskare!!

pinsamt jag stavade fel på efternamnet...;)
Mallorca Kung Benítez© (Born a Red, Live a Red, Die a Red)
2006-08-11 15:21
Hola! Qué tal??

Hur ser det ut inför kommande säsong?? Hoppas verkligen ni visar mediaföretaget Real Madrid vasd fotboll är. Vilka nyförvärv har ni gjort förutom Gudjohnsen??

¡CLIVERPOOL AHORA Y POR SIEMPRE!!!
Barcelona Suñol_
2006-08-11 15:20
Captain Fabulosos Caveman Of Hair// Ja man får tycka vad man vill om Aragones men inte fan tar han ut Barcelona spelarna för att jävlas!
Barcelona Captain Fabulosos Cave Of Hair
2006-08-11 15:18
Det verkar som om Aragones har dragit med Puyol, Xavi och Iniesta till Island för att spela en vänskapsmatch mot de två dagar innan matchen i supercupen, vilket då kommer ge som resultat att de som spelar måste vila. Puyol kommer alltså med största sannolikhet inte spela mot Espanyol i supercupen.

Har aldrig riktigt tyckt om den där Aragones ända sedan jag såg vilken stor rasist han är och nu så verkar det som om han försöker sätta käppar i hjulet för Barca, alla andra länder som kommer att spela vännskapslandskamper har inte kallat på Barca spelarna, men Aragones har, skitstövel.
Barcelona Suñol_
2006-08-11 15:10
La Rambla// Jo man kanske skulle kunna säga att det började med Kubala också? Men om vi går tillbaka till 50-60 talet så köpte ju real verkligen upp sig på storstjärnor så det var kanske då hela karusellen började?!

Håller med om att det var vanligare att spanska spelare drog till Real, men vi har ju haft ett antal lyckade basker i klubben. Därav blev jag lite besviken att klubben inte tog in Xabi Alonso(är väl medveten om att han inte igentligen behövs i dagens Barcelona men endå)
Barcelona La Rambla
2006-08-11 15:04
Suñol_:

Du har så rätt. Kanske tom på 70-talet när Cruyff värvades? I vilket fall som helst så har spektakulära namn varit synonnymt med FC Barcelona. Varför var det så undrar säkert många. Tja, en av anledningarna är väl att spanska spelare som slår igenom i de mindre klubbarna i Spanien och blir stjärnor allt som oftast ville spela för storklubben Real Madrid. Barcelona fick som regel alltid leta efter spektakulära spelare utomlands.
Barcelona (catalonia barca)
2006-08-11 14:55
Ämne: L0S MERENGUES

Bar....
Japp ,så är det faktiskt men dessa lag har pengar
men vad spelar det för roll.
Vi den ''fattiga klubben'' har vunnit ligan två år i rad o en CL
så hellre att vara fattig barca än rik real ;)
Barcelona Suñol_
2006-08-11 14:53
La Rambla// På 80-talet och början på 90-talet så uppfann Barcelona mer eller mindre den värvningspolicy som nu många klubbar använder sig av idag, T ex Madrid och Chelsea. Reals största stjärna på 80-talet var ju en tandläkare från Mexico ;) när vi hade Maradona...bland annat
Barcelona La Rambla
2006-08-11 14:23
L0S MERENGUES:

Kan du utveckla det där lite? På vilket sätt verkar det inte finnas några pengar när det kommer till transfers? Tydligen så hade de pengar när de värvade Gudjohnsen, Zambro och Thuram. För de kom inte gratis precis.

Om Barcelona är rika? Tja, allt är väl relativt. Om man jämför med BK Häcken så visst är de rika. Jämför man med Chelsea eller Real så kan man ju snabbt konstatera att Barça långt ifrån är lika rika. De har sen några säsonger tillbaka nu en helt annan filosofi när det gäller värvningar. De skulle tex inte få för sig att tömma kassakistan eller ta dyra lån för att lösa en 19-årig försvarstalangs utköpesklausul på 27 miljoner euro som Real gjorde med Ramos. Istället så hittar man bra spelare som Marquez, Edmilson för humana pengar. Eller så låter man talanger så som Iniesta och Messi få allt mer förtroende så att de utvecklas till riktigt bra spelare.

Men visst, en gång i tiden då med lite suspekta presidenter som tex Gaspart eller Nunez, så försökte man hänga med Real i samma galna värvningsfilosofi med dyra köp, höga löner osv. Vi vet alla hur det gick med det, klubben gick i stort sett i konkurs. Som tur är så blev det ett helt nytt tankesätt när Laporta & co. tog över.

Det blåser andra vindar nu. :)
Barcelona La Rambla
2006-08-11 13:54
Messias_87:

Du är precis lika välkommen som vilken annan culé som helst. Det mest fåniga jag vet är när vissa kallar någon för medgångssupporter. Vet de ens vad ordet betyder? Eller rättare sagt orden, för det är ju faktiskt två ord som är ihopsatta till ett ord. I sin trångsynta värld har de fått för sig att om man börjar hålla på ett lag tex med början idag, så är man en medgångsupporter. Helt plötsligt bestäms det att man är en medgångssupporter beroende på NÄR man började supporta en klubb. Så galet, så fel! Är någon mer värd som supporter för att denne har supportat laget under en längre tidsperiod än tex dig och mig? Snacka om att i så fall ha en skev och vriden världsbild.

Alla har vi börjat älska vårt favoritlag utav olika anledningar. I de flesta fallen är det säkert också i medgång. Någon har precis som du med Messi, en favoritspelare som de tar till sina hjärtan. Andra har en eller flera speciella händelser. Då kan vi ju konstatera att nästan alla är medgångssupporter på ett eller annat sätt enligt det tankesättet. De som nu kallar andra för medgångssupportrar och slår sig på bröstet av stolthet och tror sig vara för mer än andra, kanske har varit supportrar till en klubb en längre tidsperiod. Det gör dem knappast till em bättre spporter för det.

I med och motgång är väl vad som egentligen räknas. Någon gång måste man väl börja?
Barcelona Nemo
2006-08-11 13:00
L0S MERENGUES

Bara för att man inte betalar överpriser för spelare a la Real Madrid och Chelsea behöver man inte vara en fattig klubb.
Barcelona Zami-Culé
2006-08-11 12:56
L0S MERENGUES

"Tyvärr" så lägger inte barça ner massor av pengar (överpriser, stjärnspelare) på nyförvärv. Vi använder en bättre och mycket smartare strategi. Billigt (billigare), effektivt, smart och anpassande. Vi använder våra pengar smart, medan en klubb som Real köper stjärnor för dyra priser, som inte alls är lika effektiva som våra förvärv. Titta bara på med vilket lag vi vunnit ligan med, jämförman båda de årens starelvor så är de absolut inte lika värda, på pappret, som Reals spelare. Men skillnaden är att våra spelare är effektiva, och dem presterar. Kolla vad vi har gjort med Rafa Marquez exempelvis. Vi köpte han för 3 m Euro om jag inte minns fel, och kolla nu, han är en av världens bästa mittbackar. Även Sylvinho, Belletti, Larsson var billiga (free tans.) och kolla vad dem har presterat, och hjälpt till med (liga-guld)

Medan era spelare som är mkt dyrare än våra, men inte värdefullare, inte presterar bra alls. Alltså kan vi dra slutsatsen att dyrast är inte alltid bäst, i det här fallet aldrig.
Barcelona Alenoinho
2006-08-11 12:51
Shit varje gång ja läser om någon talang så är han från Mexico akta att dom kommer bli grymma om några år -.-
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-11 12:43
L0S MERENGUES

Barcelona dras fortfarande med skulder på över 60 miljoner euro. Skulderna har dock halverats under Laportas tid och klubben drar nu in mer pengar än någonsin.

Till transfers finns det dock pengar om det skulle behövas. Barcelona behöver inga nya spelare.
Barcelona egil larsson
2006-08-11 12:43
Ämne: Är Barcelona ett rik....
Varför ska vi köpa spelare när vi redan har världens bästa trupp?
L0S MERENGUES
2006-08-11 12:33
Är Barcelona ett rikt lag för det verkar inte finnas mycket pengar när det väl kommer till transfers.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-11 12:27
Det sägs i Sport att i det nya kontraktet som Laporta planerar erbjuda till Dinho och som sträcker sig till 2014, kommer Barcelona att kräva en andel i Ronaldinhos reklamintäkter.

Tycker inte att det är någon bra idé att blanda sig i hans reklamintäkter. Tror dessutom knappast att han är villig att dela med sig av de pengarna då reklamintäkterna är dubbelt så stora som hans lön i Barcelona, om inte större.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-08-11 10:51
Gabriel

Nej, den kanske inte var fullt så iskall då ;-) men den sitter fortfarande, och det var nog vad Mendieta planerade har jag en känsla av :-)~

Real Madrid Nicholas (red)
2006-08-11 09:53
Ordem e Progresso och Gabriel//

Plus att han, Mendieta, hanterade de mest vidriga, och utsatta av lägen. Det är vad som gör de största straffskyttarna. På deras nivå kan de sätta tio av tio i krysset under träning, men när det verkligen gäller och en hel nations öde vilar i dina händer kan den bästa av spelare få spagetti i benen. Stoichkov är ett exempel på spelartyp som aldrig missade en straff. Med dennes övergalaktiska tilltro till sig själv och den egna förmågan, fans det inte med i hans föreställningsvärld att en miss var möjlig. Fast det är klart; enligt honom själv kom Herren först i rangordningen – Stoichkov strax där efter. ;)

Minns ni Raúl och dennes straffmiss mot Frankrike? Det bara skrek om det att han skulle missa. Det gick att utläsa redan före ansatsen. De skulle skickat fram Abelardo, eller någon annan krigare som bara skulle dragit på.
Barcelona Woods
2006-08-11 08:30
Messias_87//
Supporterskap måste ju ta sin början nånstans, och att du har FC Barcelona som favoritlag beroende på att Messi lirar här så ser då jag absolut inget fel i detta. Bara att hoppas att ditt supporterskap för klubben inte försvinner om Messi drar.. =)
Barcelona Messias_87
2006-08-11 04:10
Ämne: Har d....
Just d, kommer ihag nu nar du namner det. Jag foljde inte Barcelona sa varst noga da. Det ar nu mest pa senare tid mest pa grund av att jag blivit ett stort fan av Lionel Messi. Du kan kalla mig en falsk supporter, men jag skams inte over det :) Jag ar snarare en fotbollsalskare, och Messi fick mig att folja Barcelonas matcher.
Barcelona Gabriel
2006-08-11 03:45
Ordem e Progresso

Precis!

Hehe, den straffen emot Irland såg inte ut att vara så iskall. Målvakten var bara centimeter från att rädda den med ena benet. Men huvudsaken är ju att den gick in :-)
Barcelona Ordem e Progresso
2006-08-11 03:36
Ja Mendieta, sicken straffskytt, om jag var tvungen att lägga mitt liv i en straffskytts händer, så skulle det bli i hans! Har nog aldrig sett honom missa en straff. Var överlägsen etta i världen på straffar.

Som i VM 2002, då var han sista straffskytt, om han sätter den går dom vidare. Sätter den iskallt mitt i mål, väntar ut målvakten som vanligt.
Barcelona Gabriel
2006-08-11 03:26
Messias_87

Har du glömt att han spelade en säsong med oss, 02-03 med Van Gaalen?
Barcelona Gabriel
2006-08-11 03:25
Kamelen

Det är en helt annan sak än det jag pratade om. Har f.ö sett Ronaldinho slå straffarna många gånger lågt till målvaktens högra hörn, så det är inte alltid han slår den i krysset. Ibland överaskar han och slår den till målvaktens vänstra stolpe.

Mendieta var som Thomas Brolin var när han var som bäst - även mo Mendieta är en klass för sig. Men saken är den att de båda väntade ut målvakten och placerade den efter det att målvakten slängt sig.
Barcelona Kamelen
2006-08-11 03:15
Ämne: Pa tal om Mendieta......
Nu för tiden håller han till i Middlesbrough i Barclays Premiership.
Barcelona Messias_87
2006-08-11 03:10
Pa tal om Mendieta... Vad hande med honom? Kommer ihag att han hade en kort sejour i Lazio,, men sen da?
Annons: