/spanien/barcelona/forum/24193.aspx/spanien/barcelona/forum/24193.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona luis Enrique 21
2006-08-12 12:36
xavi-6 Jag har lätt sagt svårt för real också och under francos era var dom riktiga svin. Men det är 2006 nu kompis...
Barcelona Tompa
2006-08-12 12:20
Nåväl, säsongsstarten närmar sig, kan knappt vänta. Våra ärkerivaler blir nog svårare i år men vsst ska vi slå marängerna!!!!!!!!! Barca har aldrig haft ett bättre lag på papperet.
Barcelona Xavi-6
2006-08-12 12:17
Jo det är så! Jag bråka som fan med mina kompisar igår! Dom håller på Real Madrid och jag på Barca, och för typ några år sen när vårt lag inte var det bästa precis snacka dom skit hela tiden! Nu när vi är det bästa igen tar dom upp gamla saker som typ vissa matcher och sånt! Dom har fan kontakter med Franco och Franco älska Real, det vet alla! Han var ju en FASCIST va är det för nått?! Dom har kontakter med en mördare och en avskyvärd person! Dom snackar om 11-1 förlusten men inte den matchen några dagar tidigare där Barca vann med 3-0 och hur Francos försvarsminister eller nått sånt kom in i Barcas omklädningsrum och dela med några ord som inte ska göras! det är ett hot! det ska inte finnas i fotbollen! DF hatar jag real madrid Idag annar bryr jag mig inte om dom!
Barcelona Tompa
2006-08-12 12:14
Xavi-6:
Har du inget mer att tillföra debatten? Dylika inlägg utvecklar inte dskussionen precis...
Barcelona DINHO_10
2006-08-12 12:11
vaknat på fel sida xavi-6?
Vi har väl alla vår bild av vår rivals minst sagt tvivelaktiga historia men vafan att utrycka sitt hat på det sättet berikar knappast debatten. Eller är det kanske jag som vaknat på fel sida?
Barcelona Xavi-6
2006-08-12 11:44
Fan va jag hatar Real Madrid ibland! Idag hatar jag dom som fan! Ibland bryr jag mig inte ett skit om dom men idag, allt mitt hat riktas mot Real Madrid! Alla deras kontaker med General Franco och alla morden och när dom sköt barcas president! FAN kan man hata en klub så mycket!?

JÄVLA MÖRDARE! FUSKARE! FASCISTER!

y Catalonia Barcelona
Real Madrid Zizou [v]
2006-08-12 11:33
Lycka till nu i ligan,hoppas det blir en skön sässong!
Real Madrid Daebes//Zizou
2006-08-12 10:17
Ämne: VART kan man få tag ....antingen googlar du lr besöka www.fcbarcelona.com o söka där kanke de finns men annars jag kan ge dig en länk där kan du köpa en video som handlar om barca story http://imdb.com/title/tt0465909/
Barcelona r.10
2006-08-12 03:06
VART kan man få tag på FC barcelona the inside story !!!!!

PS skicka ett meddelande till mig..:D
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-12 02:40
Tydligen blir det sex personer som kommer att ställa upp i precidentvalet. Fattar inte poängen. Tror de verkligen de har en chans?
2006-08-12 01:41
Ike

Nice! Annars hade det varit lite svårt att ställa upp laget, speciellt på mittfältet.
Hoppas nu att de inte spelar mer än en halvlek då konditionen kanske inte är den bästa.
Real Madrid Ike
2006-08-12 01:34
Kolla länken. Den enda som missar Espanyol matchen är Edmilson. Xavi, Puyol, Iniesta, Gudjohnsen. Har fått sin match flyttad från onsdag till tisdag, så dom kommer få 3 dagars vila, och kommer därmed kunna delta. Van Basten har inte tagit ut Van bronkhorst och Van Bommel för att dom ska kunna spela matchen.
Real Madrid alex163 [ Ramos y Seitaridis ]
2006-08-12 00:31
TJo! Real Madrid ska tydligen spela den 12:e, idag mot Real Salt Lake. Jag undrar om någon här inne vet vilken tid matchen börjar om den spelas kl 7.30 AM Amerikansk tid?
Barcelona r.10
2006-08-12 00:28
Ämne: Ämne: men kan....
finns det inget annat ställe man kan lägga upp den på lr..
där jag kan ladda ner den??
Barcelona La Rambla
2006-08-12 00:21
Ämne: men kan du inte snäl....
Tyvärr, inte just nu åtminstone. Det tar ju flera timmar att få upp den dit.
Barcelona r.10
2006-08-12 00:20
men kan du inte snälla lägga upp den ?.:)
kanbske vart utomlands?
Barcelona La Rambla
2006-08-12 00:19
Ämne: La Rambla

Har för....En annan lösning som mister tidigare har använt sig av tidigare. Fast inte från start kanske då, är Gio som mittfältare och Sylvinho på vanliga vänsterbacken. Frågan är om Thuram har fitness nog att spela bara. Det tvivlar jag på, hans första 20 min lär han få på söndag mot NY Red Bulls. Sen flyg över Atlanten och match 4 dagar senare. I doubt it. Ska bli spännade att se hur laget formeras. Tror nog att någon Barca B-spelare lär ingå.

Edit: Visst f-n, Gio var uttagen till landslagspel kom jag just på.
2006-08-12 00:16
La Rambla

Har för mig att man aldrig ställer upp med spelare som inte haft minst tre dagars vila. Om de nu spelar bara en halvlek så kanske det är möjligt att de ändå får spela.

Undrar iaf. hur vi kommer att ställa upp på mittfältet nu när så många är borta. Vem tar platsen bredvid Deco?

Kan tänka mig att det blir Giuly som får spela mittfältare då och att Messi får starta på sin plats.
Barcelona La Rambla
2006-08-12 00:10
Ämne: La rabla kan du läg....
Alltså, jag lade upp den tidigare. Den ligger kvar i 7 dagar. Du får ju vara med på noterna grabben. :-)~
Barcelona r.10
2006-08-12 00:04
La rabla kan du lägga upp Dokumentären på yousendit...lr vad du hade för..

plzzz
Barcelona La Rambla
2006-08-11 23:45
Skit också. Fler spelare som inte kan vara med mot Espanyol, både Van Bommel och Giovanni Van Bronckhorst är uttagna till Hollands träningsmatch mot Irland. Sedan tidigare ska ju Edmilson spela för Brasilien mot Norge. De spanska spelarna Puyol, Xavi och Iniesta är uttagna i matchen mot Island, så även Gudjohnsen för Island. Den matchen spelas den 15 augusti. Men frågan är om de kan spela supercupen två dagar senare?
Barcelona KeLLeFeNi
2006-08-11 23:45
Hur är det igentligen med Messi, grabben har vart skadad sen matchen mot Chelsea...Är det den skadan som hindrat honom från spel eller har han dragit på sig fler skador?
Barcelona Captain Fabulosos Cave Of Hair
2006-08-11 23:37
Nog för att inte Lopez gjorde mål men visst var det han som stod för en stor del av förnedringen vi fick utstå tills vi reducerade. En spelare állá Torres, och nu verkar det vara señor Villa som tar över Barca dödandet i Valencia, även om han mest tagit vara på Valdez sjuka tabbar detta år, men har ändå en känsla av att han kommer att bli den nya Barca dödaren nr 1 i Valencia.

Djorkaeff vet jag däremot inte så mycket om då det kommer till hans historia emot Barca, får hoppas på att dn gynnar oss mer än Lopez:s historia.

Hej hej mitt 300:e inlägg :)
Barcelona r.10
2006-08-11 23:34
Heej jag vet att det har varit ett tjatt om dokumetären spelet bakom fotbollen men undrar bara OM nån vet där man kan ladda ner den..ps SOM FUNGERAR..

tack på förhand.:)
Barcelona La Rambla
2006-08-11 23:30
El piojo, Claudio Lopez, är 32 år. Nog tjänar han en del i Club Americana. Han såg äckligt bra ut mot Barça. Visserligen så var han alltid överjävlig mot oss när han spelade för Valencia. Tror att han gjorde 11 mål mot Barça under 3 säsonger. Han mindes väl gamla goda tider och gick på ren inspiration den lilla lusen. :-)~
Barcelona Captain Fabulosos Cave Of Hair
2006-08-11 23:24
La Rambla/
Ja, det visste jag. USA/ Mexiko verkar vara ett utmärkt land för gammla Europeiska stjärnor som sett de sista champagne dagarna i sina liv då det kommer till fotbollen, ganska självklart då det finns en massa människor där som älskar att se ett par stjärnor visa upp sig och då de har pengarna så har de råd att förlänga spelarnas kariärer, så verkar det vara i Claudio Lopez fall också även om jag inte riktigt vet hur gammal han är och även om jag inte riktigt tror att de betalar honom så rikligt i Mexiko.

Ett perfekt exempel på liknande länder är Qatar och Förenade Arab Emiraterna som köper in en massa ex europeiska stjärnor, ett exempel är Batistuta.
Barcelona La Rambla
2006-08-11 23:07
Heh, visste ni att våra nästa motståndare NY Red Bulls har en viss fransman i laget som är ingen mindre än, Youri Djorkaeff? :)
Barcelona La Rambla
2006-08-11 23:02
Ämne: De där reglerna verk....
Möjligtvis två försvarare, Marc Valiente och Jesús Olmo. Men detta sades innan värvningen av juvespelarna. Kanske att en av dem flyttas upp eller alternerar mellan B-laget och A-truppen. Sen ska man komma ihåg att vi har tappat 3 ordinarie spelare från Barça B bara till Deportivo (Rodri, Verdú, Cristian Hidalgo. Senast igår blev Arnau Riera klar för Sunderland. Ludovic har också sålts, minns inte vilken klubb nu. Var det Sparta Prag?

Så nog behöver de också sina spelare.
Barcelona Ghazza
2006-08-11 22:57
Måste bara tipsa om denna filmen som handlar om Barcelonas kamp i alla år och att sedan äntligen vinna CL. En av de bäst gjorda filmer om Barcelona jag har sett.

Varsågod och njut.
Barcelona Shuyin
2006-08-11 22:47
De där reglerna verkar bli jättebra! Det gynnar också småklubbar som säljer spelare till storklubbar och gynnar då Europafotbollen på långsikt.

Ni säger att Giovanni spelar i Barcelona B. Men är det någon som flyttas upp?
Annons: