/spanien/barcelona/forum/24192.aspx/spanien/barcelona/forum/24192.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-08-11 17:15
Ämne: Valdes
Zami-Rafa-Th....Tror knappast att Messi kommer starta. Inte heller Zambrotta och Thuram. Belletti har tränat sen 17 juli är i bra fysisk form. Det lär bli Olmo och Marquez som mittbackspar.

Sen blir det nog Edmilson, Motta och troligtvis van Bommel, Deco har för lite speltid och fysisk form i kroppen. Tror också att Guily kommer att starta, han är fulltränad nu. Guddy i mitten och eventuellt Ronaldinho till vänster. Inte heller det är säkert, fysisk form är inte hundra där heller. Lutar åt Ezquerro som precis som Belletti och Guily har tränat sen 17 juli.

Detta tror jag och det grundar jag på att spelarna fysiska status är så olika pga att de har startat försäsongsträningen vid olika tidpunkter.
Barcelona Zami-Culé
2006-08-11 17:05
Valdes
Zami-Rafa-Thuram-Gio
Edmilson
Guddy-Deco
Messi-Eto'o-Dinho

Elvan mot Espanoyl om INTE Puyol, Iniesta elr Xavi kan vara med. Med reservation för Guddy, vet inte riktigt, men jag vill se honom på mitten denna match, har känsla för killen just nu. Annars har vi ju Bommel elr Motta.
Barcelona Barca 666
2006-08-11 16:59
Zambrotta d´Barça:

Håller med dig Zlatanj hade nog förstörd den goda stämmningen medans Guddy har rätt inställning.

Anmgående Beckham var det väl ganska klart att han e på väg ur även om han har kämpar glödan så e han inte teknisk nog för Spanien (tycker jag) och även i engeland börjar det komma mer ungs spelare som vågar utmana tex Lennon, Walcott (om man får se honom som de skriver) o Rooney dessutom med alla utlänningar i PL så har det engelska spelet (lång bollar mot stora anfallare som vinner dueller i straff området) minskat iallafall i stora lagen.

Menar Arsenal e den lag som spelar minst engelsk men tom lag som Chelsea, Man Utd o Liverpool har ändrat spel ide därför har detta påverkat landslaget till viss del o spelare som Beckham behövs inte lika mkt....visst har de Crouch som Becks kan lägga inlägg på men om Ronney & Owen e i from så spelar nog inte Crouch då behövs inga långbollar.

Tycker det synd att Aragones e riktig jävel låter inte Puyol, Iniesta o Xavi vara med mot Espanyol medan Kamerun, Frankrike o Hollands tränare låter deras spelare missa en vänskaps match mot en lite viktigare match. Vet inte om det e bara jag men jag gillar verkligen inte Aragones speciellt efter det han sa om Henry.

Barca-Espanyol 3-1 mitt tips Eto'o, Guddy, Ronnie gör målen.

Forza Barca
Barcelona Nr 10
2006-08-11 16:50
Med Ronaldinho och Messi laget är vi oslagbara. vi har bästa laget i världen!

Visca Barca
Barcelona La Rambla
2006-08-11 16:21
Har just sett en presskonferens med nye FK för England, Steve McClaren, på Sky News klargöra att David Beckham inte ingår i hans framtida planer för landslaget.
Barcelona Zambrotta d´Barça
2006-08-11 16:09
Hej!
Vi får vara glada att Zlatan inte kom hit. Deras forum är redan en konflikthärd mellan "riktiga" fans och "Zlatanfans", vilken nivå;)
Om Reals forum är #1 så kommer Inter garanterat att bli #2 på ni-vet-vilken-lista.
Barcelona La Rambla
2006-08-11 16:00
Hehe, Sport har en poll där man ställer frågan vem som kan bidra mer i spelet för Barça av Ezquerro och Saviola. Över 20,000 har röstat. Resultatet? Tja ni kan ju gissa själva. :)
Barcelona rezaldinho
2006-08-11 15:55
Ämne: rezaldinho

Jag tr....
edmilson , marquez o thuram e alla värlsspelare,,, att bänka ngn av de e ju inte klokt.. men de slås alla tre om samma platsen bredvid puyol.. men thuram kan de väl inte bänka? edmilson var bra .. men ska de byta spelare till varje match?.. marquez måste spela tycker jag..
Barcelona Suñol_
2006-08-11 15:54
La Rambla// Ja han kallas ju inte Kaizer för inte. såg inte matchen men visst så kan han ta pivoteplatsen om det behövs men jag tror han vill stå brevid Puyol i backlinjen.
Barcelona La Rambla
2006-08-11 15:51
Suñol_:

Angående Aragones kan jag bara instämma. När det gäller Marquez. Njaa, kolla in senaste matchen mot Americana, de svepande långbollarna Marquez slår till Guily. Visserligen från en mittbacksposition. Men när det gäller långa precisa passningar så är det nog jämt skägg mellan honom och Edmilson.
Barcelona EsCúle
2006-08-11 15:47
rezaldinho

Jag tror knappast att Edmilson bänkas efter en mycket bra säsong 05/06.Jag tror också att Marquez och Puyol är ett givet mittlås och att Edmilson får pivote rollen som det senaste året.

Om Thuram ingår i någon form av ett rotationssystem, det vet jag inte.Men jag är alldeles säker på att han kommer få sin speltid.Laporta och gänget har nog knappast värvat honom för bänken.
Barcelona Suñol_
2006-08-11 15:45
rezaldinho // angående Marquez kontra Edmilson på pivoteplatsen så tycker jag att Edmilson är följsammare och har bättre krossar. Och därav gör sig bättre på den platsen då Marquez är mer en renodlad mittback.
Barcelona Suñol_
2006-08-11 15:40
La Rambla och Gabriel// Det enda jag kan ha imot Aragones var att inte var uppdaterad i den nya offside regeln(som för sig är skit, för tar vi Riberys 1-1 mål mot spanien så var ju Henry offside i och med att spaniens backlinje gick upp i en offsidefälla och då påverkar han ju spelet, och därför ska domaren blåsa...men men)
Barcelona Gabriel
2006-08-11 15:39
Edmilson kommer inte att bli bänkad efter den säsongen han hade ifjol.
Barcelona La Rambla
2006-08-11 15:38
Ämne: Jo fan, Thuram spela....
Gabriel:

Skulle tro att det finns fler tränare ute i världen som har kallat spelare för en svart skit utan att för den skulle vara rasister. Sen att den gode Louis inte ville gå ut offentligt och be om ursäkt beror säkert på att han är bångstyrig och allmänt tjurig. :)
Barcelona rezaldinho
2006-08-11 15:37
Så här vill jag se barca lira: va tycker ni?

valdes
zambrotta--Puyol--Thuram--Gio
Marquez
Xavi-------Deco
Messi--------------Ronaldinho
Eto´o

alternativt- messi kommer slås med Giuly o Gudjohnsen om den platsen.. stannar saviola så kommer han oxå slås om den platsen..

annars tycker jag alla andra positioner e klara till hundra.
Mallorca Kung Benítez© (Born a Red, Live a Red, Die a Red)
2006-08-11 15:36
La Rambla & Suñol_ /

Okej, tack för hjälpen. Sänder TV4 La Liga denna säsongen också eller??

TACK FÖRRESTEN FÖR LUIS GARCIA!!! = )
Barcelona Suñol_
Captain Fabulosos Caveman Of Hair//Bandiera rossa!?
eller varför inte A las barricadas?
Barcelona Gabriel
La Rambla

Du har helt rätt. Aragones en rasist? Aldrig i livet! Denna s.k Henrysituationen har blivit så oerhört förstorad. Aragones är som en pappa för Eto'o så han är omöjligt en rasist.
Barcelona Captain Fabulosos Cave Of Hair
2006-08-11 15:33
Jo fan, Thuram spelar för oss, shit jag kan inte fatta att jag glömde bort honom :)

Men han är ändå inte speciellt upp-to-date med träningen, aja hur som helst ett mindre problem. Avanti Popolo, Visca Barca krossa Espanyol och ta hem titeln!
Barcelona La Rambla
2006-08-11 15:32
Kung Benítez:

Nyförvärv: Zambrotta, Thuram, Gudjohnsen.
Dessutom så verkar det som om Rijkaard flyttar upp 2 mittbackstalanger från Barça B till A-truppen. Well, det var ju snack om det före Zambrotta och Thuram värvades. Det kanske bara blir en som flyttas upp då.

Annars ser det bra ut. Det största problemet just nu är väl att spelarna har uppnått olika stadier av fitness pga de startat försäsongen på olika tidpunkter. Detta beroende på VM.

Vill du se lite mål och offensivt spel, håll tillgodo med länktipset. Tja, en del mindre bra defensiv med några baljor i baken också. :)

Ni andra//

Jag har ingen bestämd uppfattning och åsikt om Aragones. Men det jag har lite svårt att förstå är att alla kallar honom för rasist? Hur kan han då vara som en fadersfigur för Samuel Eto'o? Det där rasissnacket, är det inte något som media förstorat upp i och med Henry-affären?
Barcelona Suñol_
2006-08-11 15:29
Kung Benítez/ Nope, om man inte räknar med att Saviola kanske stannar om inte hans situation löser sig.
2006-08-11 15:27
Suñol_ /

Nej, dem glömde jag att skriva. Dem två värvningar är ju omöjligt att undgå att se/läsa/höra. = )

Några fler då??
Barcelona Suñol_
2006-08-11 15:26
Captain Fabulosos Caveman Of Hair// Men en liten tröst är ju att Thuram kan spela och han och Marquez som mittlås är inte fy skam.
Barcelona Suñol_
2006-08-11 15:25
Kung Benítez// Zambrotta och Thuram men hur har du kunnat undgå det?
2006-08-11 15:25
Kanske, men du kan inte heller säga att han inte gör det för att jävlas, man vet inte. Men jag menar varför inte hjälpa oss i detta, de ska möta Island det skapar säkert inte alltför stort kaos om någon annan får chansen att ersätta dessa spelare. Dessutom så vet alla här inne hur viktig speciellt Puyol är för oss, vi släppte in 4 mål i den senaste matchen utan honom, även om han säkert inte skulle ha kunnat rädda oss från de alla om han varit med.
Barcelona Suñol_
2006-08-11 15:24
Off-topic tips: Lyssna på Bobby "blue" Blands - Two steps from the blues, Soul-Blues från 60-talets Texas...Ett måste för en musikälskare!!

pinsamt jag stavade fel på efternamnet...;)
2006-08-11 15:21
Hola! Qué tal??

Hur ser det ut inför kommande säsong?? Hoppas verkligen ni visar mediaföretaget Real Madrid vasd fotboll är. Vilka nyförvärv har ni gjort förutom Gudjohnsen??

¡CLIVERPOOL AHORA Y POR SIEMPRE!!!
Barcelona Suñol_
2006-08-11 15:20
Captain Fabulosos Caveman Of Hair// Ja man får tycka vad man vill om Aragones men inte fan tar han ut Barcelona spelarna för att jävlas!
2006-08-11 15:18
Det verkar som om Aragones har dragit med Puyol, Xavi och Iniesta till Island för att spela en vänskapsmatch mot de två dagar innan matchen i supercupen, vilket då kommer ge som resultat att de som spelar måste vila. Puyol kommer alltså med största sannolikhet inte spela mot Espanyol i supercupen.

Har aldrig riktigt tyckt om den där Aragones ända sedan jag såg vilken stor rasist han är och nu så verkar det som om han försöker sätta käppar i hjulet för Barca, alla andra länder som kommer att spela vännskapslandskamper har inte kallat på Barca spelarna, men Aragones har, skitstövel.
Annons: