/spanien/barcelona/forum/24184.aspx/spanien/barcelona/forum/24184.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Fredecó
2006-08-17 00:43
Måste bara få sticka in lite och säga, att jag längtar tills Barcelona möter Bayern Munchen på Camp Nou i (Trofeo Joan Gamper). Ser fram emot roliga dueller mellan Messi och Lahm. Två otroligt snabba spelare :)
Barcelona Gio Dos Santos
2006-08-17 00:41
little_master

Bra talat men du glömde copa del rey.
är inte särskilt rädd för marängerna i år heller, visst är de bättre än förra året, men vi är mycket bättre. tron att marängerna kommer 3 bakom oss och valencia.
Barcelona Camparn på nou
2006-08-17 00:38
Om de stämmer att de har riktat in sig på Joaquin så måste väl Simao affären vara avblåst.
Enligt mig så är Joaquin en bättre spelare så för Valencia skulle det bara vara ännu bättre om de lyckades knyta till sig honom.
För inte kan de väl köpa bägge spelarna.
Isf skulle de ha Vicente,Silva,Angulo,Simao,Joaquin och Fiore att välja mellan som yttrar, rätt bra täckt då.
Barcelona little_master
2006-08-17 00:31
Jag vet inte känns inte så orolig för Real i år. Visst har de bra spelare...men jämför man detta Real Madrid me de Madrid som var för 4-5 år sen..så e det stor skillnad. förut när det var EL Clasico var ja nog mest glad om vi fick oavgjord. För de hade bättre laget helt enkelt...nästan helt överlägsna på varje position..förutom Puyols o Xavis..Men nu för tiden oroar ja mig inte för Real..de kommer nog komma 2-4. Valencia kommer bli grymt farliga i år om de får Jauqin..men aja vi vinner ligan o Championsleague enkelt :)
Barcelona La Rambla
2006-08-17 00:16
Kamelen:

Ja du, på de bilderna såg Iniesta ut som en ung Kaká. Dominerade fullständigt.

Tavano var nog aldrig på väg till Barça. Det känns mer något som någon agent har spridit ut för att skapa mer intresse för sin klient. Inte något ovanligt precis. Varför skulle Rijkaard vilja köpa ett oprövat kort som Tavano och samtidigt inte se någon framtid för Saviola? Känns inte vidare troligt det ryktet.
Barcelona Kamelen
2006-08-17 00:13
Valencia kommer bli ruskigt bra om dem får Joaquin. Förmodligen ligans bästa renodlade yttrar. Får dem dessutom Baraja och Albelda i form så kommer dem bli riktigt farliga. Tavano värvade dem dessutom, han ryktades väl vara på väg till Barça ett tag tillbaka?
Barcelona La Rambla
2006-08-17 00:09
Maxi Lopez är utlånad till Mallorca den här säsongen. Det kommer att göra honom gott.

Ser ut som att Valencia kommer att sno åt sig Joaguin. Värst vad de värvar nu då. De har bjudit €15m och Reguiero. En och annan ung marängsupporter kommer att gråta sig till sömns de närmaste veckorna om den affären blir av. :)
Barcelona Kamelen
2006-08-17 00:09
La Rambla

Jadu, det var helt ok det med :) Iniesta verkade dock spela som anfallare i vissa av sekvenserna man fick se, dock kan det vara något som jag bara fick för mig. Var väldigt offensiv åtminstonde. Även kul att se Valdés framfart.
Barcelona Bopi
2006-08-17 00:05
en fråga, e det någon som vet vart Maxi Lopes e???
Barcelona La Rambla
2006-08-16 23:49
Kamelen:

För att inte tala om avsnittet om La Masia. Snacka om att det underbart att sen en väldigt ung Iniesta springa omkring med kaptensbindel och dominera som han gjorde i ungdomslagen. Helt enormt. :)

Jontteee:

Heh, bara namnet Real Espanyol borde var nog för att du skulle förstå varför det är sådan rivalitet. För det första så är de losers, alltid stått i skuggan av FCB. Deras spel har nästan alltid går ut på att sparka ner motståndarna. Klubben bildades av spanjorer i staden Barcelona och Katalonien. Resten kan du ju räkna ut själv. :-)
Real Madrid Carnet Madridista
2006-08-16 23:42
Yo grabbar..va tror ni om reals lag i år??
Barcelona Effet77
2006-08-16 23:04
För Er som undrar om imorgon
Sportexpressen 21:55 Fotboll: Espanyol-Barcelona (00:00)
Spanska supercupen. Från Barcelona Olympic Stadium, Barcelona. Direkt.
Barcelona Jontteee
2006-08-16 23:03
Jag skämms nästa att ställa frågan som jag ska ställa nu som Barca supporter i snart 10år borde jag fan veta det men tyvärr så vet jag inte..

Så snälla kan nån lite snabbt förklara rivaliteten mellan Barca och Espanyol.

För att jag trodde att dom stog nära varandra men efter att jag har läst det som hände Zambrotta så förstog jag att det var allvarligt men vet inte riktig vad det beror på..

TACK SÅ MKT MINA BARCA BRÖDER =)
Barcelona Captain Fabulosos Cave Of Hair
2006-08-16 22:49
Ämne: Ämne: Har en ....
Puyol_21/

Ok tack för att du svara, den tidningen såg intressant ut. Har dock en till dig eller till någon annan som vet: Hur mycket kostar det att bli medlem i FC Barcelona (alltså en socio?) och hur mycket kostar det per månad? Medlem vet jag att man kan bli på fcbarcelona.com.
Barcelona Gaucho
2006-08-16 22:40
Saviola kommer inte att vara med i truppen mot Español. Van Bommel, Belleti, Rubén, Ezquerro och Edmilson är inte häller utagna till matchen.
Iniesta kommer finnas med trotts sin medverkan i Spanien match.
Barcelona Kamelen
2006-08-16 22:07
Såg disc 2 igår av FC Barcelones - Més que un club. Så jävla roligt att se Barça totalt förnedra Chelsea 99/00 med 5-1. Ännu roligare var att Mourinho, som då satt på våran bänk hoppade flera gånger upp ifrån bänken för att jubla. Haha! =)
Barcelona Jimi Disko
2006-08-16 21:25
Ämne: Synd att barca inte ....
Daniel Alves e ju klart intressantare fast får man chansen o värva en spelare som Thuram (i och med Juve's struligheter..) så har jag full förståelse för att styrelsen slår till!
Barcelona Cape
2006-08-16 21:07
Synd att barca inte värvade en yngre högerback alltså tex daniel alves.. Man undrar ju varför dom värva thuram som visserligen gjorde ett bra vm men hur gammal e han? 34?
Barcelona Cape
2006-08-16 21:01
Visar Sportexpressen barca??
Barcelona tarrak
2006-08-16 20:47
Zam the man/Snälla försök att inte spamma så mycket! Du har skrivit två inlägg där det står "eller". Om du känner att du vill lägga till ett ord så är det bara att trycka på "redigera inlägg" och lägga till det där. Annars får jag välkomna dig till forumet. Peace!
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-08-16 20:39
Slå på Tv 3 för snart börjar matchen mellan Tyskland-Sverige
Barcelona Zambrotta d´Barça
2006-08-16 20:31
Det är du som bestämmer om det är en ära, grabben.
Starka ord.
Ska bli kul att se matchen imorgon på S.-Expressen. Man får dra på sig den nya matchtröjan. Visca Barça!
Barcelona Puyol_21
2006-08-16 19:08
Ämne: Har en fråga till de....
Captain Fabulosos Cave Of Hair:
Jag prenumererar på den tidningen men det är nåt man bara kan göra om man är medlem i FC Barcelona. Det går inte att köpa så vitt jag vet. Inte i Sverige i alla fall.. Tyvärr.. Men går du med så kan du välja att få den på spanska, catala eller engelska.

Andres
Barcelona tarrak
2006-08-16 19:05
Ämne: Ämne: Jag för....
Äh det är bara i början av säsongen vittröjorna kommer hit. Sen försvinner de i samma takt som Madrid halkar efter Barça i tabellen. Det fixar du;)
Barcelona Barça1986
2006-08-16 19:02
vore snällt om nån kommer ihåg vad den där Sidan hette? där Milan hade erbjudit Ronaldinho 10 saker ifall han skrev på för milan?..hoppas nån vet vad jag menar:D ..
Barcelona La Rambla
2006-08-16 19:01
Ämne: Jag förstår att ni i....
Haha, jag skulle ju inte få göra annat än att spärra folk. :-)~
Barcelona tarrak
2006-08-16 18:56
Jag förstår att ni i redaktionen har svårt att hinna med, men det kanske är dags att ta in mer folk? La Rambla brukar ju vara här regelbundet och är känd för att hålla en bra nivå. Varför inte ge honom möjligheten att spärra folk, förutsatt att han vill?
Barcelona Suñol_
2006-08-16 18:33
Hmm...kollade på spelschemat och vi kommer möta Espanyol minst 5 gånger i år...ska bli kul och se hur det utvecklar sig.
Barcelona La Rambla
2006-08-16 18:27
Barcelona Juvenil A förlorade finalen i ungdomsturnering nere i Villarreal just mot laget Villarreal med 2-0. Men det är en bra prestation att slå Real och gå till final före lag som Milan, Boca Juniors, när de två bästa spelarna Bojan och Iago varit skadade under hela turneringen.
Redaktionen
2006-08-16 17:57
Ny forumtröja är på gång, men det får vänta tills efter omtenta-perioden. Det är faktiskt klurigare än vad man kan tro eftersom tröjan ska se så bra ut som möjligt i olika storleksformat (forumet, löpsedeln, profilen m.m.). Tills vidare kan ni kolla in en ny sida i arkivet, se länktips.
Annons: