/spanien/barcelona/forum/24183.aspx/spanien/barcelona/forum/24183.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Valencia Amunt!
2006-09-24 23:14
La Rambla:
Alltid tyckt att du har varit den bästa culen att diskutera med :)
Jag minns inte riktigt det du sa men det låter inte speciellt otroligt att det skulle hända.
Att sedan Quique vägrar byta in Hugo Viana förrens Albelda får krampkänningar kan jag inte hjälpa, Viana kan ju faktiskt lira otroligt fin fotboll... när han är i form
Barcelona Barca Barca
2006-09-24 23:14
Valencia gjorde sitt jobb bara, spela oavgjord, maska sig genom hela matchen(kanske borde dom "konvertera" till italeinska ligan) och sen var dommaren lite lågklassig ida. Valencia är också ganska skickliga på att maska och sega ner lite i spelet. Aja det är ju så dom "spelar" fotboll och självklart är försvarspel en del utav fotbollen trots att det kanske inte är så underhållande. Sen så var första halvleken den största anledning att vi kryssade.
Barcelona tarrak
2006-09-24 23:13
Jag tycker inte att vi ska känna oss allt för bortdömda. Domaren var ruggigt kass åt båda håll, även om vi blev värst drabbade. Några klockrena straffar var det väl inte, men det var hårfint två gånger.
Barcelona La Rambla
Beautiful_ Barça:

Första situationen är solklar straff när Miguel sparkar ner honom. Den andra är en olyckshändelse där Eto'o kommer bakom och hinner ifatt Miguel som försöker slå bort bollen. Där är det hårt att få straff emot sig. Men skit samma, straffar tar alla emot med öppna armar när de får dem, det har du rätt i. Som sagt, vi ska vinna detta utan "straffarna".

Konstigt att det nya "superlaget" med alla sina stjärnvärvningar som alla snackar om inte kan bjuda upp till lite bättre offensiv och öppnare fotboll bara. Lite trist. :(
pange
Kamelen//

Precis vad jag menade! Dock tycker jag inte att någon av straff situationerna var någon straff. Kvittar vilka lag som hade spelat.

Och förringa inte vår första halvlek, där spelar vi stundtals riktigt bra!
Barcelona Kamelen
2006-09-24 23:11
pange//
Uppenbarligen inte för er i afton. Om det inte vore för honom så hade vi haft väldigt mycket större chans att ha vunnit matchen.
Barcelona Lisa
2006-09-24 23:11
Andra halvlek var alltså mycket bättre än första. Och Iniesta gjorde skillnaden? Generellt sett var andra halvlek spelat som Barca ska spela och första som inget lag vill spela?
Förlåt att jag frågar om, för de som kunnat se matchen på tv, självklara saker.
Barcelona tarrak
2006-09-24 23:10
Evièka/Varför begränsa sig? Jag tror nog att hon klarar av båda uppgifterna samtidigt, i alla fall om man inte har högre krav än vad vi sett idag.
pange
2006-09-24 23:09
Javisst..så är det nog. Kan förstå att det känns ovant att ha domaren emot sig, men det kan faktiskt(tydligen?) hända alla!
Barcelona Beautiful_ Barça
La Rambla

Låt andra snacka hur mycket de vill. De håller aldrig käft ändå. Vi skulle haft två straffar och jag är allt annat än glad att vi inte fick någon av dem.

Förresten, Etó'o matchens lirare!
Världens bästa inte ens bland top 10 för närvarande. Var tog allt glöd vägen.

Cred till Puyol också som visar fantastisk kämparglöd när han rusar upp och försöker avgöra själv.
Barcelona La Rambla
Amunt!:

Det blev som jag förutspådde. Minns du? Ett skitmål (som för övrigt var vackert) som Gio och Ronaldinho bjöd på. Efter det så ställde Quique spelarbussen framför Canizares. Man behöver inte vara raketforskare för att förutspå den matchbilden om man säger så. :-)

Tack för god match. Piska marängerna när ni möter dem så är jag nöjd.
Barcelona Dani
Jag måste bara få göra ett inlägg:

Angående straffsituationen på Eto'o mot slutet - betänk att vi fått måååånga lätta straffar med oss senaste säsongerna...

Varför inte Iniesta från start?
Äntligen min (allas?) personlige favorit Saviola i blaugranaskjortan!
Barcelona Gabriel
2006-09-24 23:08
Amunt!

Höö? Snälla! Ska du ta och jämföra Sevillas trupp med eran nu också eller? Förutsättnignarna är inte direkt desamma så ta det i åtanke innan du utalar dig okunnigt.
Barcelona Evička
2006-09-24 23:08
tarrak:
annars kunde din farmor bli kommentator, ungefär samma kvalifikationer ;) och hon slipper springa så mycket.
Barcelona Kamelen
2006-09-24 23:07
pange//
Det har väl knappast med det att göra, snarare så att vartenda spelare i Valencia föruton Cañi protesterade. Om tillägstiden är 3 minuter och det tar 1.5 minut att få gång spelet för domaren så bör han självklart lägga på 1.5 minut. Sunt förnuft.
Barcelona Gabriel
Vem fan bryr sig om vad andra säger? Hade vi fått en straff hade jag bara tackat och tagit emot. Ett sånt skitlag som Valencia förtjänar inte bättre ändå :-)

Eller oj, fel av mig, de är inget skitlag. Låt mig omformulera det. De är italienare :-)
Barcelona Shuyin
Argh, att jag skulle få rätt. Jag trodde på 1-1 hela dagen.

Men det är okej, men inte mer.

FORZA SAVIOLA!
Barcelona Zamboza
2006-09-24 23:06
pange

Ja jag såg en Canizares som spelade vänsterback med bollen vid foten för att maska till sig några minuter. Du kanske inte såg matchen.
Valencia Amunt!
2006-09-24 23:06
Värst vad ni tar hårt på saker och ting, trodde ni helt ärligt att QSF skulle vilja spela champagnefotboll på Camp Nou så måste ni vara allt bra naiva.

Nej jag gillade inte vårt spel i andra halvlek men jag kan ju knappast påverka vad våran idiot till tränare säger.

Gabriel:
Tja, du har ju hyllat Sevilla som ett grymt spanskt lag, de spelar ju inte precis den roligaste fotbollen heller så hur är det nu? ;)

Volim Te BiH:
Du fattar tydligen inte sarkasm...
Barcelona tarrak
2006-09-24 23:05
Ja det var väl inte riktigt vad man hade hoppats på, men sett till den första halvleken får man väl vara nöjd.

Iniesta, Puyol och en evigt löpande Eto'o var bäst i Barça. Jag ber om ursäkt om jag ständigt tjatar om det här, men jag förstår inte varför Sammy och Dinho ska byta position. Det funkar ju aldrig!

När jag pratde med min farmor idag, så klagade hon över sin dåliga pension. Jag föreslog ¨då skämtsamt att hon skulle skaffa ett extrajobb. Hon skrattade gott och frågade vad jag ansåg att hon skulle passa som. Mitt svar var. -Farmor du har ju dålig syn och noll kunskaper om fotboll, det är de två viktigaste egenskaperna för att bli domare i la liga. Så om ni ser en rund gråhårig tant som springer omkring och viftar med gula kort nästa omgång så vet ni vem det är;-)
Barcelona La Rambla
2006-09-24 23:05
Äsch, straffarna kan diskuteras kanske. Själv är jag glad att vi inte avgjorde på en straff. Vi har tidigare fått tveksamma straffar med oss. Idag var det kanske lika bra att vi inte fick någon, så kanske andra kan hålla käft. :)
pange
2006-09-24 23:04
Ämne: Fy för domaren. Rikt....
det var väl snarare det faktum att barcelona försökte köra igång innan domarens signal som tog extra tid? såg du matchen eller?

För övrigt gjorde barca en grymt bra andra halvlek, känns därför ännu bättre med en pinne!
Barcelona Gabriel
2006-09-24 23:04
Fan vad jag hatar en spelare som Albelda. Jag skulle gärna berätta vad jag hade gjort med den killen om jag träffade honom (givetvis inget våldsamt) men pga att leka deplomatisk så nämner jag inte det.
Barcelona La Rambla
2006-09-24 23:03
Hehe, Joaquin högerback. Bästa idag. :D

Äsch, tack vare vår dåliga första halvlek får vi skylla oss själva och vara nöjda. Jag är glad vi inte förlorade.
Real Madrid Volim Te BiH
Amunt!//

Tror inte att Barca nöjer sig med oavgjort oavsett lag på hemmaplan.
Barcelona Kamelen
Ämne: Stackars Joaquin, ha....
Verkar vara samma utgångssituation som gäller för Vicente, hah!
Barcelona Beautiful_ Barça
Domaren var riktig nolla. Missade två solklara straffar till Etó'o och kostade oss segern idag.

Barcelona Gabriel
2006-09-24 23:02
Stackars Joaquin, han kom till Valencia för att spela fotboll. Haha, hoppas han är förberedd på en lång säsong som högerback :-)
Barcelona La Rambla
Amunt!:

Jo, med tanke på att ni inte klarar av 3 pass inom laget på hela andra halvlek så är vi oerhört nöjda med 1 poäng. Skämtare där. :-)~
Barcelona Gabriel
Amunt!

Du måste vara stolt som håller på ett lag som Valencia med tanke på hur ni lägger upp erat spel :-)

Och sen när är Valencia ett spanskt lag? Inte fotbollsmessigt iallfall :)
Annons: