/spanien/barcelona/forum/24182.aspx/spanien/barcelona/forum/24182.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-08-13 19:48
Ämne: Hur kommer det sig a....Under de senaste åren så samlar man på sig olika sk kvoteringspoäng när man spelar i de olika cuperna. Enligt det system som Uefa rankar de olika lagen när de seedas så räcker inte Chelsea till riktigt. De använder sig av ett ganska så svårbegripligt system när de räknar.
Barcelona Södan9
2006-08-13 19:46
Kolla länktips!
Boateng skojjar med brassarna under VM :)

Ni kan ha sett det förr, och det är inte särskillt barca relaterat men för er som inte sett den så är det ett måste!
Barcelona Lamiah
2006-08-13 19:45
Hur kommer det sig at chelsea inte ligger i samma seedningsgrupp som barcelona ?

Vad jag vet (inte så insatt) så är alla de stora lagen som vunnit sin liga i en speciell seedningsgrupp ? Nån vänlig själ som kan förklara hur det går till ?
Barcelona La Rambla
2006-08-13 19:39
Ämne: Jo visst, du har en ....Vi kan varken få Inter eller Liverpool i gruppspelet då de ingår i samma seedningsgrupp som vi. Däremot Chelsea ingår i gruppen under (vad nu än grupperna kallas, A, B, C osv har jag för mig). Så Chelsea kan vi få, hade faktiskt varit kul att se två matcher som åtminstone inte gäller direkt-utslagning. Tror att Barça hade kunnat spela ut hela sitt register istället för att spela ängsligt som det lätt blir i direktutslagning.

Panathinaikos? Ni måste skoja, det är ju sämre motstånd än bottenlagen i La liga. Hur kul är det att se sådana matcher? Det blev 5-0 senast på Camp Nou.
Barcelona Ronaldinhooo :)
2006-08-13 19:36
När lottas grupperna till CL? :)
Barcelona Captain Fabulosos Cave Of Hair
2006-08-13 19:09
Gabriel/

Ja verkligen, det är just det jag snackar om, allt hans jädra skitsnack om hur enkelt det är att spöa Barca om man bara spelar med ett högt pressystem på backarna, den mannen måste tro att våra backar inte kan slå krosspassningar eller vara kyliga i avgörande lägen. Skulle så himmla gärna möta Panathinaikos.
2006-08-13 19:05
Jo visst, du har en poäng angående Chelsea. Men samtidigt så känns det som om spänningen av att möta chelsea försvinner om vi har de i gruppspel, och för det andra vill jag inte möta dem igen iår, skulle hellre vilja se vad som händer mot Liverpool eller Inter i gruppspelet, två bra lag där vi fortfarande har en bra chans att avancera från gruppspelet.
Barcelona Gabriel
2006-08-13 19:05
Captain Fabulosos Cave Of Hair

Får vi Panathinaikos hoppas jag Deco gör livet surt för Hasse Backe som ständigt envisas med att konstatera hur överskattad Deco är.

Vilket jävla skitsnack!
Barcelona Barca 666
2006-08-13 18:57
Captain Fabulosos Cave Of Hair:

Jag hoppas först o främst vi får Chelsea (som torskade mot L'Pool med 2-1 tidigare idag men Sheva gjorde mål) o sen kan man hoppas på 2 lite lättare mot stånd tex Hamburg (har hyffsad defensiv inget REM inte klarar av o inte lika bra offensiv) o sen kanske om vi har tur får vi typ nåt mindre känd lag från öst europa.

På detta sätt slipper vi möta Chelski fram till tidigast semin tror jag lr Finalen om de klarar sig så långt. Så det blir lättare för oss o ta oss vidare.

Vad tycker du/ni andra?
2006-08-13 18:45
Grabbar för att starta lite konverastion frågar jag er: Vilket lag ser ni helst att vi hamnar med i Champions League gruppspelet? Jag vill att vi främst ska hamna i samma grupp som Panathinaikos av den enkla anledningen att en viss expert Hasse Backe är den nya tränaren där, skulle gärna vilja se om alla hans analyser av Barca kommer hjälpa honom. Han predikade varenda helg om hur man ska göra för att stoppa Barca och Real, jag skulle gärna vilja se honom klara av det.
Barcelona Suñol_
2006-08-13 18:38
När man ser matcher på Olympiastadion så brukar det vara en massa rakade herrar i bombarjackor som hejar på Espanyol...
Barcelona La Rambla
2006-08-13 17:59
Ämne: Någon som vet ifall ....
Den som lever får se. Inget är beslutat ännu. Fönstret stänger 31 augusti, kom tillbaka då.
Real Madrid #10 Robinho
2006-08-13 17:55
Någon som vet ifall Saviola blir kvar i Barcelona eller blir utlånad igen?
Barcelona La Rambla
2006-08-13 17:37
Espanyol har alltid varit losers och avundsjuka på Barça. Personligen har jag inget emot varken fans eller klubb.

Beautiful_ Barça:

Ja, det är säkert gamen till agent som är den största boven. Inget ovanligt i dessa tider.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-13 17:27
Gabriel

Jo visst visste jag att hatet finns där, men trodde inte det var så extremt som mellan Barcelona och Real. Klubbarna har haft helt ok samarbete vad jag vet. Personligen har jag inte så värst mycket hat för Espanyol, men det kan bero på att vi inte brukar alltför stora problem att slå dem. :)

EDIT: VIll dock minnas att deras president blev lite grinig förra säsongen när man inte ville låna ut Saviola till dem.
Barcelona Gabriel
2006-08-13 17:23
RMA Persson

Haha jag också. Inte till en Espanyolsupporter kanske men lätt till en madridista. Jag får ju inte smutsa ner taxin ;-)

Beautiful_ Barça

Hehe, den reklamen är störtskön. Jodå, visst finns hatet även mellan Barcelona och Espanyol. Hur kan du ha missat det?
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-13 17:11
La Rambla

Det handlar väl om att agenten vill få en kraftig summa liksom Zlatans agent fick när han bytte till Inter.

Gabriel
haha, Påminner om den reklamen när Henke går in på en pub och de vägrar servera honom. Trodde faktisk inte det var så extrem hat mellan Barcelona och Espanyol.
Real Madrid RMA Persson
2006-08-13 17:00
Gabriel//

HAHAHAHAHAHHAHAHA SKULLE JAG OXÅ HA GJORT! HAHAHA
Barcelona Gabriel
2006-08-13 16:05
Haha!

Tydligen ska en taxichauför ha vägrat till att ta emot Zambrotta på flygplatsen eftersom mannen håller på Espanyol och inte vill veta av något som har med Barça att göra.

Bienvenido a Catalunya Zambrotta ;-)
Barcelona La Rambla
2006-08-13 14:50
Zaragoza har visat intresse för Saviola. Som så många gånger förr så avskräcker lönen på 3,5 miljoner euro. Vad är det egentligen med Saviola och lönen? Tack vare att han har ett år kvar på kontraktet med Barcelona, vill han försäkra sig om att få samma lön om han går till annan klubb? Är han rädd för att ta den "förlusten" han skulle göra om han skrev på för en klubb och lägre lön? Det handlar ju bara om 1 år och den mellanskillnaden det handlar om med lägre lön kan ju inte vara så himla mycket han går miste om. Blir inte klok på honom och hans agent.

Barça har redan förklarat för honom att han kommer att behålla sin lön om han stannar kontraktet ut, men samtidigt så ingår han inte i Rijkaards planer och lär bara få spela oviktiga matcher.
Barcelona Gabriel
2006-08-13 14:48
La Rambla

I en intervju med Ronaldo så har han sagt att han valde att lämna Barça pga ledningen som satt då. Förra året sa han att om det hade varit samma ledning idag med Laporta som presi som var när Ronaldo var i laget så hade han aldrig lämnat.
Barcelona Suñol_
2006-08-13 14:45
La Rambla // Ja visst är det härligt med alla rationella maränger som är så insiktsfulla!
Barcelona La Rambla
2006-08-13 14:42
Real Madridista:

Det lustiga är ju annars att så fort en spelare säger att han alltid gillat Real Madrid så tror ju ni maränger genast att det är så. När spelare uttrycker något annat, ja då låter det annorlunda. :)
Barcelona Suñol_
2006-08-13 14:41
i Atletico då...och inte för hsn behövs utan kvalitetsmässigt så är dom på samma nivå.
Barcelona Suñol_
2006-08-13 14:40
Den enda spelare jag skulle byta Iniesta mot är Torres.
Real Madrid Real Madridista
2006-08-13 14:38
Ghazza

De är ju så med fotbollsspelare idag... Dom kan inte säga vad dom vill i interviuer, de är smartare att säga "Vad glad jag är att ha kommit till min favoritklubb", när man blev värvad av sitt "andrahandsval", än att säga "Ja nu när inte den klubben värvade mig så fick jag nöja mej med eran klubb". Fansen gillar inte sånt.
Om Ronaldo talade ur sitt hjärta eller inte får vi nog aldrig veta.
Barcelona La Rambla
2006-08-13 14:38
Ghazza:

Vad jag har förstått så ville Ronaldo egentligen aldrig lämna Barcelona. Troligtvis kan vi tacka den gamle presidenten Nunez för det beslutet. Det handlade säkert om som så många gånger för om kontraktsbråk och pengar.
Barcelona Gabriel
2006-08-13 14:37
Love Barca y Catalonia

Zambrotta och Thuram kom in direkt i den andra halvleken. Har du Barça TV?
Barcelona La Rambla
2006-08-13 14:35
Tydligen så verkar Atlético sugna på att fiska spelare på Camp Nou. Aguirre verkar vara förtjust i Iniesta. Enligt Sport så ska de också vara intresserade av Motta. De har sen en tid försökt värva Maniche från Dynamo Moskva men en värvning ser inte ut att bli av då ryssarna begär för mycket. Rijkaard tillåter inte att några spelare lämnar och har stort förtroende för båda spelarna. Dessutom så har både Motta och Iniesta mer än en gång tydligt uttryckt sin önskan att de inte vill spela för något annat lag i dagsläget.

Detta är inte bara ett rykte i Sport, även på AS websida skrivs det om intresset men där nämns bara Iniesta.
Barcelona Ghazza
2006-08-13 14:32
Satt och läste ett fotbollsmagasin från 1996 igår. Där fanns en intervju med Ronaldo då han spelade med Barcelona. Detta stod bland annat:

Barcelona är väl stort för folket? (Frågan)
- Ja, det är deras liv. Hela katalonien har en sådan känsla vilket är helt otroligt. (Ronaldos svar)

Och real madrid då? Var inte du påväg till dem egentligen?
- Nej det var aldrig aktuellt. Ärligt talat har jag aldrig gillat Real. Barcelona har alltid varit mitt favoritlag utomlands. Jag stormtrivs här.

Det fick mig att höja på ögonbrynet iallafall.
Annons: