/spanien/barcelona/forum/24181.aspx/spanien/barcelona/forum/24181.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-08-10 20:42
RaulGonzalez7:

Självklart gör även Deco fel saker och tar fel beslut. Tror du inte även jag har svurit åt honom framför TVn? Det är lite av Decos spelstil. Ibland är han lysande, ibland tar han fel beslut och är för långsam.
Barcelona Ride_The_big_one
2006-08-10 20:41
Hoshiar

Ingen härinne ogillar kaninen men att han tvär vägrar att gå ifrån denna Gaspart lön är ett sätt att visa noll respekt, rädd för moralens skull i laget som varit så bra.

Allt med Gaspart vill vi inte ha i klubben förstår du vart jag vill gå med det hela?

RaulGonzalez7

Ronaldinho inte är den sortens spelare som kan ta smällar i 90 min därmed så är positionen inget för honom, han är inte den spelare som river och krigar efter bollen som en spelare måste göra för att spela som innermittfällt.
Real Madrid RaulGonzalez7
2006-08-10 20:40
La Rambla:

Så sant så. Har aldrig tyckt om spelare som drar ner på tempot så där är jag väldigt naiv av mig.

Under flera matcher förra säsongen så fick ni riktigt många kontrings tillfällen och när Deco fick bollen så tog han alldeles för lång tid att leverera den vidare, oftast så hann en spelare bryta eller så hann de komma rätt i positionspelet, det är det jag menar!

Med Ronaldinho där så hade det aldrig förekommit, han hade antingen försökt på en solo eller så hade han tagit ett,två tillslag.

Ride_The_big_one :

Uppvisning? Det har jag totalt missat, har sett honom göra vissa fina mål eller skarvningar men uppvisning, det har jag missat helt och hållet!
Barcelona Hoshiar
2006-08-10 20:39
Saviola ska stanna tykcer jag . efter det jag såg från igår
2006-08-10 20:39
La Rambla

Ingen ide asså, han verkar inte hajja vad Deco spel ide går ut på.

Om han hade nån som helst fotbolls kunnighet så skulle han fatta vad hans spelide går ut på, Milan på 90 talet var mästare på att spela på detta vis en viss spelare vid namnet Rijkaard var en av dess innovatör och det hela gick ut på att man drar ner tempot för att lura in motståndarna och sedan sätta fart.

Barcelona La Rambla
2006-08-10 20:35
Ämne: RaulGonzalez7

Vem....
Deco är mästare i att lura in moståndarna i ett sävligt tempo, för att sen snabbt höja det. Han rycker sönder moståndarnas spelidé, de får hela tiden anpassa sig efter olika förutsättningar.

Sen så är det faktiskt som så att vi har flera kreatörer som under olika delar av en match kan agera spelfördelare. Xavi, Iniesta, Deco och så självklart Ronaldinho.
2006-08-10 20:32
RaulGonzalez7

Vem har sagt att tempot alltid ska vara i hög fart?

Deco är ett geni på att styra spelet efter sin egen och lagets takt, möter man lag som tex Chelsea så drar han ner på tempot så att laget kan komma till sin rätt och sen diktatera spelet efter lagets bästa. Du kanske missa uppvisningen han visade upp?

RaulGonzalez7

Åsikt har alla rätt att ha men att du forsätter och insistera för lagets bästa hmm tack men nej tack gå och ta fram lite lovorda er snabba innermittfällt.

Varför så många som reagerar som de gör är för att Deco och Xavi är grunden till vinnande konceptet visst inte felfria men sånna där kritik får du hålla för dig själv.

Inte får jag nån posetiv respons om jag säger att Beckham är långsam(vilket han är) eller att han inte har tekniken för att utmana sin gubbe(vilket stämmer) grym höger fot men inte la liga klass, jaa duu då skulle det regna in inlägg lr va säger du
Barcelona La Rambla
2006-08-10 20:31
EsCúle:

Det spelar ingen roll vad vi skriver, han kommer inte att ändra sin ståndpunkt. Om jag ska vara ärlig, så tror jag inte att han hade ändrat sig om så ens Rijkaard hade förklarat för honom sin spelidé. Nä nä, hade han propsat inför Rijkaard, sälj Deco han gör ingen nytta som spelfördelare. :)
2006-08-10 20:31
EsCúle:

Jag sa inte att ni SKA haha, jag sa mina åsikter endast för jag ansåg att det så var bäst för ert lag. Vi kan inte påverka ett skit men detta är ett forum och vi bara diskuterar =)

ps: Tycker La liga kommer bli riktigt intressant i år . Atletico verkar riktigt farliga nu när de har värvat ett par intressanta spelare.
Barcelona La Rambla
2006-08-10 20:29
Ämne: La Rambla:

Nr 10 ....
Hehe, skulle inte tro det. Hey, varför tar du inte och slår en pling till Rijkaard och frågar honom vem som har en fri roll av Ronaldinho och Deco så ska du få se vad han svarar.

Deco har en klar uppgift att jobba stenhårt tillbaka hemåt, men samtidigt även agera spelfördelare vid behov i det offensiva spelet.
Barcelona EsCúle
2006-08-10 20:27
Du är allt för rolig.
Du kanske har missat att Ronaldinho redan har den rollen.Han springer vart han vill på planen och det har Frank sagt åt honom att göra.

Deco är dessutom en mycket bra grovjobbare.
Jag har för mig att det finns ett citat som låter så här:"En bra tränare ändrar inte på ett vinnande lag" eller något sånt.Det finns absolut ingen som helst anledning att sälja Deco eller bänka honom.
2006-08-10 20:26
La Rambla:

Nr 10 rollen så har Deco just nu. Uppgradera dig själv. Bara för man har nr 10 så betyder det inte att man spelar i nr 10 rollen. Det är Deco som är spelfördelare , inte är det Ronaldinho. Uppgradera dig själv pågen!

Xavi och Iniesta är mycket nyttiga för ert lag, de spelar i snabbt tempo. Ett,två tillslag. Deco dröjer alldeles för länge.
Barcelona Forza_Barca7
2006-08-10 20:24
jaha okej tack för det :)
Barcelona La Rambla
2006-08-10 20:24
Ämne: e de ngn som ve var ....
Om du scrollar ner några inlägg och samtidigt tar dig tid att läsa lite på vägen, så ska du nog se att du snubblar över något inlägg som beskriver var du kan se målen från senaste matchen.
Barcelona Forza_Barca7
2006-08-10 20:21
e de ngn som ve var man kan se målen elle ?? club america - barca .. ??
Barcelona La Rambla
2006-08-10 20:21
"Låt han stanna! kör med Ronaldinho som 10a och låt Saviola ta hans plats på vänstern."

Du kanske skulle ta och uppdatera dig lite, var har du varit de senaste 2 säsongerna? Ronaldinho kör redan med nr 10 på ryggen och har en klassisk nr10 fri roll på planen. Sen verkar du inte speciellt insatt i hur Saviolas kontraktsituation ser ut. För mig får han gärna stanna om han går med på att skriva om sitt kontrakt och slutar upp med att kräva fantasisummor som signing bonus från klubbar och fri transfer från Barcelona fast han har kontrakt kvar.

"Ni borde sälja Deco, han gör mer besvär än nytta för ert lag"

När vi ändå är igång varför inte även sälja Xavi och Iniesta också? Tydligen så anser inte Rijkaard till skillnad mot dig att Deco förstör för laget, så han lär nog stanna ska du se.
2006-08-10 20:20
EsCúle:

Så du påstår att Ronaldinho inte klarar av att göra det som Deco gör på plan, lägga smörpass,skjuta med precision osv.

Han är duktig men oftast så drar han ner på tempot rejält. Så funkar inte La liga , det gäller att sätta fart och med Ronaldinho på hans position kan det bara bli bättre.

Behöver inte sälja honom men han kan vara ren ersättare till när Ronaldinho drar på sig små skavanker

Ride_The_big_one:

Som Real supporter HATAR jag när Guti får spela, han har sina fina stunder då han kan lägga en smörpass då och då men så som jag skrev om Deco. Han sänker tempot avsevärt och det fördärvar hela Reals spel.
2006-08-10 20:10
RaulGonzalez7

Saviola är bra men han passar tydligen inte in i Rijkaards taktik och vem är vi som ska tala om för honom vem som passar in eller inte eller vad säger du?
Jag börjar ogilla Saviola eftersom han har en megalön från Gaspart tiden och är den enda som fortfarande är kvar från den eran och han vägrar gå ner i lön det är också en av anledningarna att klubben vill få bort han.

OKej ett av det dummaste inläggen på bra länge om du inte ser storheten i Decos spel så lägg ner för han må slänga sig då och då men han besitter en enorm spelförståelse och han är gjuten i start 11:an tillsammans med Xavi.

Jag är så trött på folk som tror att vi vinner våra matcher på grund av 1 spelare det finns många vinnarskallar i detta lag som gjort att vi åstadkommit titlarna men gång på gång igen visar dem sin okunnighet.

På tal om en spelare som gör mer besvär än nytta Guti rött kort vart 3:e match,Gravesen han behöver ingen närmare presentation.

Jag är inte ute efter att förlöjla dig men ditt inlägg gör mig irreterad, 4-3-3 spelar Rijkaards Barca och det har gått bra så inga råd är du snäll speciellt inte från er
Barcelona EsCúle
2006-08-10 20:08
RaulGonzalez7

Skämtar du med mig ang Deco?Han är en av våra största kreatöter, han dominerar mittfältet totalt med ljuvliga smörpassar och härliga skott.
Tror inte Rijkaard och gänget har några direkta planer på att sälja en av våra viktigaste spelare.

Visca Deco!
2006-08-10 20:01
Saviola har varit min favorit spelare sedan tiden i River. Jag förstår inte varför andra (Rijkaard) inte ser hans storhet. Alla såg vad han gjorde i gruppspelet i VM.

Låt han stanna! kör med Ronaldinho som 10a och låt Saviola ta hans plats på vänstern.

Saviola-Etó-Messi
Ronaldinho
Edmilson-Xavi

Ni borde sälja Deco, han gör mer besvär än nytta för ert lag
Barcelona EsCúle
2006-08-10 19:32
Härlig upphämtning.:-)
El conejo is back, men kommer han lämmna?Någon som har koll på läget just nu.Förut verkade det som om kaninen skulle gå för ett fruktansvärt reapris.Är det fortfarande samma scenario?
Barcelona Nr 10
2006-08-10 19:28
Någon som vet om Saviola är här för att stanna?
Barcelona Captain Fabulosos Cave Of Hair
2006-08-10 17:14
La Rambla/

Du har rätt angående Sobis, men jag är trots det inte så imponerad av honom, dem som lämnade ett större intryck på mig var playmakerna Tinga och Alex, dem verkar bli svåra att få tag på.
Plus så har Sao Paulo inte åkt änn, de är ett väldigt starkt lag med en riktigt skön mittfältare i Junior, de vann över Chivas med totalt 4-0, så denna final är inte över änn.

En sak jag är helt såld på när det kommer till brasilianska matcher eller sydamerikanska generellt är livet på läktaren. Härre jävlar vilket liv, aldrig sett någotsådant på långa vägar i Spanien eller Europa, det måste ha tänt över 250 bengaliska eldar innan matchen, rena nationalfirandet med alla fyverkerier också, helt sjukt :)
Barcelona La Rambla
2006-08-10 16:49
II Barça II - Zambrotta:

Den blonde med nr 16 är ingen mindre än vår canterano Jesus Olmo, som var den ende som fick stanna kvar i USA från Barça B. Giovani dos Santos och de andra åkte ju redan tillbaka till Barcelona efter matchen mot Chivas i Los Angeles.

Ian Porterfield:

Kul för Arnau Riera, hoppas att han lyckas bra i Sunderland. Det ger oss andra här en liten anledning att följa Sunderland lite extra i the Championship. Får önska er lycka till med att gå upp i the Premiership den här säsongen.

luis Enrique 21:

Jag tror inte att Lopez tillhör Lazio utan säkert så blev han såld till Club Americana. Men säker är jag inte. Ett tips är att fråga på Lazios forum.

Captain Fabulosos:

Jag såg nästan hela matchen som slutade med 2-1 seger för Internacional. Rafael Sobis gjorde bägge målen. Visst, i första halvlek gjorde han inte mycket väsen av sig men desto mer i andra. En skön spelartyp, påminner lite om Reyes och Ribery. Kanske inte lika energisk som Ribery då. Nästan så att man kan säga att det är en sämre kopia av Messi. Men bra teknik har han, löper bra i djupled, bra passningspelare. Av det jag såg så släpper han gärna bollen på en touch och försöker inte som många andra brassar dribbla av hela försvar. En annan som jag tycker imponerade var deras lagkapten Fernandao. Spelar mer som target, bra teknik, riktigt bra huvudspelare. Jag hoppas verkligen det blir de vi får möta i Intercontinental Cup. Det borde ju motivera Ronaldinho lite extra också. Dessutom så gillar jag inte Sao Paolo.
Barcelona Lamiah
2006-08-10 16:30
tittade på matchen precis, riktigt intressant blev det på slutet. tråkigt bara att ja visste resultatet så ja satt mest o väntade på målen hehe, sköna kommentatorer va det också =))

Jag märkte att spelarna haft vila, lite väl sega, underbart o se ronaldinho rusha sin vanliga rush i mitten av motståndarnas planhalva mot deras mål, han ser ostoppbar ut, han måste bli fälld, annars kan man inte stoppa honom. Synd att han inte tryckte dit den sista frisparken där, det hade verkligen varit pricken över i:et.
Real Madrid Ike
2006-08-10 16:10
Matchen igår var faktist riktigt underhållande.
Vi börjar med ett riktigt B betonat lag.
Vi torskar halvleken med 3-1.
Deco,Etoo,Ronaldinho byt´s bland annat in.
Lite senare Även Messi och Saviola in.
Det är när dessa 2 herrar kommer in. som vi börjar dominera lite mer.
Man ser en spel glädje i Messi som man inte ser lika mycket i Ronaldinho längre. Det verkligen lyser om honom, han VILL ha bollen, och han VILL gå mot mål. Helt underbart att titta på.
Blir 4-1 efter en liten stund i andra halvlek.
(dommaren dömde lite väl mycket emot barca, vilket började resultera i att barca spelarna började bli lite griniga också)
Snart tände verkligen matchen till, och det såg nästan ut som spelarna tänkte, OK! nu ska vi visa er vilka ni verkligen spelar mot. (Med REM, Deco och Saviola på plan...) BAM 4-2 BAM 4-3 BAM 4-4.. Tiden tar slut. Hade dom haft 3-4 minuter till på sig är ja säker på att dom gjort 1 mål till!
Vilken spänningen det var iaf hehe.

Saviola spelare riktigt bra.
Gjorde första målet, Passade till Ronaldinho som vart fri och fälld (pass till straff målet.)
Assist på Etoo´s mål.)
Lilla kaninen var inblandad i allt.
Lite oförsänt blev dock Ronaldinho Man av the Match.
Vilket helt klart borde gått till Saviola.
Som verkligen visar framfötterna.
Hoppas verkligen att Saviola förtsätter att imponera som han gjort, kanske finns det en liten chans att vi får see kaninen spela denna säsong då.(förhoppningsvis omförhandla sitt kontrakt och stannai barca!)
För alla som säger att Saviola inte passar i Barca´s spel sätt. Ni har fel! kaninen har alltid passat in i barca´s spel sätt, och kommer alltid att göra det så länge vi spelar anfalls fotboll!
Därimot att han är bänkad och icke önskvärd i klubben av lednignen är bara pga av hans lön, tror inte Rijkaard hade tvivlat på att behålla honom om han omförhandlat sitt kontrakt.
Barcelona Ian Porterfield
2006-08-10 15:58
Tänkte bara säga att Arnau Riera har skrivit på ett 3-årskontrakt med Sunderland AFC.
Barcelona luis Enrique 21
2006-08-10 15:29
Hade varit kul med saviola tillbaka i barca även men då borde dom göra sig av med ezquerro. Vet ngn om claudio lopez fortfarande tillhör lazio, och i så fall varför tar dom inte tillbaks honom?
Barcelona Captain Fabulosos Cave Of Hair
2006-08-10 15:22
Även om det är 90 minuter kvar utav finalen i Copa Libertadores så verkar det som om den troliga final motståndaren mot Barca i Intercontinental cup (Vm för klubblag) är uttsedd. Det verkar bli Ronaldinho:s rival lag sedan unga år i Gremio Porto Alegre, Internacional. De har ett strukturerat och organiserat försvarspel blandat med ett relativt bra anfallspel. Mennen man måste akta sig för är enligt brasilianare, "Brasiliens största talang" Rafael Sobis, även om jag tycker att han är ganska osynlig. Han gjorde 2 mål i den första finalen, vi får se vad somn händer i returen.

Ni som kan något om Internacional eller tittar på Copa libertadores frågar jag, vad tycker ni ?
Barcelona II Barça II - Zambrotta
2006-08-10 15:22
Jag hoppas att Saviola bestämmer sig för att gå ner i lön och stannar kvar hos oss. Han låg bakom mycket igår och han skulle vara en perfekt ersättare till våra anfallare. Att vi släpper in 4 mål är väldigt dålig, men matchen igår hade ingen betydelse. Är det någon som vet vem nr 16 är? Han är blond och spelade back igår. Spelade Thuram och Zambrotta? Snart börjar allvaret och jag är övertygad om att vi tar hem ligan relativt lätt.

Visca el Barça!
Annons: