/spanien/barcelona/forum/24179.aspx/spanien/barcelona/forum/24179.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-08-13 14:42
Real Madridista:

Det lustiga är ju annars att så fort en spelare säger att han alltid gillat Real Madrid så tror ju ni maränger genast att det är så. När spelare uttrycker något annat, ja då låter det annorlunda. :)
Barcelona Suñol_
2006-08-13 14:41
i Atletico då...och inte för hsn behövs utan kvalitetsmässigt så är dom på samma nivå.
Barcelona Suñol_
2006-08-13 14:40
Den enda spelare jag skulle byta Iniesta mot är Torres.
Real Madrid Real Madridista
2006-08-13 14:38
Ghazza

De är ju så med fotbollsspelare idag... Dom kan inte säga vad dom vill i interviuer, de är smartare att säga "Vad glad jag är att ha kommit till min favoritklubb", när man blev värvad av sitt "andrahandsval", än att säga "Ja nu när inte den klubben värvade mig så fick jag nöja mej med eran klubb". Fansen gillar inte sånt.
Om Ronaldo talade ur sitt hjärta eller inte får vi nog aldrig veta.
Barcelona La Rambla
2006-08-13 14:38
Ghazza:

Vad jag har förstått så ville Ronaldo egentligen aldrig lämna Barcelona. Troligtvis kan vi tacka den gamle presidenten Nunez för det beslutet. Det handlade säkert om som så många gånger för om kontraktsbråk och pengar.
Barcelona Gabriel
2006-08-13 14:37
Love Barca y Catalonia

Zambrotta och Thuram kom in direkt i den andra halvleken. Har du Barça TV?
Barcelona La Rambla
2006-08-13 14:35
Tydligen så verkar Atlético sugna på att fiska spelare på Camp Nou. Aguirre verkar vara förtjust i Iniesta. Enligt Sport så ska de också vara intresserade av Motta. De har sen en tid försökt värva Maniche från Dynamo Moskva men en värvning ser inte ut att bli av då ryssarna begär för mycket. Rijkaard tillåter inte att några spelare lämnar och har stort förtroende för båda spelarna. Dessutom så har både Motta och Iniesta mer än en gång tydligt uttryckt sin önskan att de inte vill spela för något annat lag i dagsläget.

Detta är inte bara ett rykte i Sport, även på AS websida skrivs det om intresset men där nämns bara Iniesta.
Barcelona Ghazza
2006-08-13 14:32
Satt och läste ett fotbollsmagasin från 1996 igår. Där fanns en intervju med Ronaldo då han spelade med Barcelona. Detta stod bland annat:

Barcelona är väl stort för folket? (Frågan)
- Ja, det är deras liv. Hela katalonien har en sådan känsla vilket är helt otroligt. (Ronaldos svar)

Och real madrid då? Var inte du påväg till dem egentligen?
- Nej det var aldrig aktuellt. Ärligt talat har jag aldrig gillat Real. Barcelona har alltid varit mitt favoritlag utomlands. Jag stormtrivs här.

Det fick mig att höja på ögonbrynet iallafall.
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-08-13 14:27
Barca TV visar matchen nu.
Jag vill ha ett snabbt svar snälla.
Spelade Zmbrotta färsta eller andra halvlek snälla svara snabbt?
2006-08-13 14:17
vet någon om barca tv kommer visa repris och vilken tid asså från matchen igår?
Barcelona Barca 666
2006-08-13 14:12
Messi #19:

Tack för länken till målen!

Grymmt spel o det märks att alla kan hitta varann detta bara för att vi har en bra ledning som inte tokvärvar bara för den delens skull och de brukar värva tidigt under silly season där förstärkning behövs så att laget kan bli samspelda så fort som möjligt.

Visst har jag sett många lag göra värvningar tex Chealski, A. Madrid, Villareal, Valencia, RM, Zaragoza, L'Pool (som jag hoppas slår Chelski idag), ManUTd(kommer köpa nåra spelare till) men jag tycker vi har den bästa utgångs läget då vår lag e samspelda medans deras tar kanske ett par månader tills de hittar varann bra. TOM Mourinho har sagt att ibörjan av året kanske de e inte i topp form (även om det luktar Mourinho bort förklarningar OM han inte lyckas o vinna med den grymma trupp han har) så kan jag till viss del hålla med men Chelski i mina ögon har inga ursäkter i år.....but as I said we will beat em' again & I hope we get em' asap!

Forza Barca
Barcelona Captain Fabulosos Cave Of Hair
2006-08-13 14:02
Trevlig match, riktigt spänannde att se Zambrotta och Thuram gör entré på planen, båda skötte sig väldigt bra tycker jag. Roanldinho var väldigt rolig att se på en massa trix och dribblingar. Men det som gjorde mig gladast var att se hur hela laget skickade bollar efter bollar bakom NY Red bulls backlinje som de var hela tiden chanslösa på och därefter se hur Eto´o och Guily perfekt sprang på dem bollarna, vi skapade minst 5 frilägen första halvlek genom denna metod.
Man kan se att vi är beredda för säsongsstarten :)
Barcelona Messi #19
2006-08-13 11:40
Kolla på länken alla mål från matchen;P
Barcelona Xavi-6
2006-08-13 10:53
Om ni vill ha hela matchen från igår! Eller idag egentligen! ladda ner den som torrent fil! kolla länktipset
2006-08-13 10:39
Hur var startelvan? Spelade Zambrotta ??
Barcelona Patrik
2006-08-13 10:35
Har börjat tänka om när det gäller Saviola. Han är faktiskt bättre nu än han var då han senast spelade hos oss. Känns som en gåta att ingen vill ha honom.

La Ramblas länk till målen, lite mer specificerad.
Barcelona Schubert
2006-08-13 09:16
Messi/ La Rambla la upp en bra länk med målen längre ner.

Fina mål! Messi verkar va i bra form, va? Var ju inblandad i tre mål.

Zaragoza och Sevilla i all ära, dom kan säkert bli jobbiga att möta, men jag har svårt att tänka mig att dom kommer att utmana om ligatiteln. Real och Valencia känns som starkaste rivalerna.
Real Madrid Al_atay
2006-08-13 04:33
Fantastiskt Show Barcelona bjöd på :) fick gåshud av erat vackra passningspel .. lycka till i ligan !Hala Madrid!
Barcelona Gabriel
2006-08-13 04:06
Suñol_

Det kommer att bli tuffare i år och det är positivt att laget vet om detta för annars är vi redan döda. At.Madrid må ha en bra trupp men de överaskar alltid negativt sen gör de deras 2 bästa matcher under hela säsongen emot oss. Det är samma sak varje ny säsong. Sevilla är det laget i den spanska ligan som jag gillar mest efter Barça, tycker de är riktigt bra. De köpte in Chevanton vilket jag tror kommer bli en succévärvning - men viktigast av allt så har de lyckats hålla kvar Daniel Alves. Valencia har köpt Morientes, han kommer säkerligen göra succé i la liga igen, kanske inte som innan i Real Madrid men vem vet.

Sen ska vi inte glömma Villarreal. De hade inför denna säsongen redan då ett häftigt lag. Nu har de förstärkt med Pires, Cani och Nihat. Det blir en intressant säsong.
Barcelona Suñol_
2006-08-13 04:04
Villarreal har även dom förstärkt bra. Deportivo har väl bara värvat Riki och ett gäng Barca B spelare så dom blir nog ett mittenlag i år.
Barcelona Suñol_
2006-08-13 04:01
Gabriel// Det kommer bli tuffare liga en på många år jag tycker att det finns flera lag som ser starka ut. Ett lag som Zaragoza som kan slå vilket lag som helst, Sevilla, Valencia, båda Madridlagen har bättre trupper en på länge. Men visst inget lag har varken Messi eller Ronaldinho eller ett lika passningsskickligt mittfällt. Sen har ju defensiven blivit förstärkt Ha ha det kan ju bli hur kul som helst!!
Barcelona Gabriel
2006-08-13 03:56
Suñol_

Då kanske vi kan få lite utmaning om ligan i år och inte leka hem den som de två tidigare säsongerna ;)
Barcelona Suñol_
2006-08-13 03:54
Marängerna spelar stabilt. Väldigt tråkigt att Cannavaro drog kosan dit...
Barcelona Marcos
2006-08-13 03:48
Saviola var ruskigt bra under de mörka åren. Man får inte glömma att han gjorde riktigt många mål både i ligan och i europa (101 matcher och 44 mål)med tanke på det fattiga understöd han då hade och moralen i allmänhet. Saviola i dagens Barcamiljö kan inte bli något annat än succé.
Barcelona Camparn på nou
Underbar uppvisning i hur fotboll ska spelas.
Tyvärr märker man när Ezquerro får bollen hur klassen sjunker några snäpp.
Vill som många här inne också ha kvar Saviola som är en mycket bra spelare. Skulle vilja se en bänk där man kan kasta in Saviola, Gudjohnsen och/eller Giuly vid behov. Om ledningen säljer Ezquerro så kan man kanske ha kvar Saviola i laget i framtiden med en lägre lön såklart..
Barcelona Gabriel
La Rambla

Gracias. Presidentkandidat? Det kan bli något. Men det får bli i framtiden då. Lova att du utser mig som sportdirektör så har du min röst. Skulle inte göra dig besviken ;)
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-13 03:47
Suñol_

Jaha. Stod ju 8.30, men jag tänkte inte på att det var deras tid. Kanske man ska kolla en stund då.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-13 03:46
La Rambla

Helt klart Motta på längre sikt. Men den här säsongen är Mottas säsong. Det är upp till bevis för honom. Klarar han inte att hålla sig någolunda skadefri, åtminstonde från långtidsskador, så kommer han med största sannolikhet att bli såld.
Barcelona La Rambla
Gabriel:

Ja, på samma sätt som du laddade ner den matchen.

Bopi:

Där sa du något. Fast lite sent att anmäla sig till presidentvalet nu. :)
Barcelona Suñol_
Beautiful_ Barça / matchen har redan börjat men jag tänkte bara se en kvart eller nått för att se hur dom spelar.
Annons: