/spanien/barcelona/forum/24177.aspx/spanien/barcelona/forum/24177.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona EsCúle
2006-08-15 14:49
Tack Ordem och La Rambla.
Ska kolla runt lite, jag får se hur det blir.
För mig tog det högst 30 min att komma in till Barcelona senaste gången, så det ska nog inte vara några som helst problem.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-08-15 14:43
dr_mansoori

Okej? Tolkar det som ett tecken på desperation och avundsjuka.

EDIT: Du är bara tio år. Det förklarar saken lille vän :).
Real Madrid dr_mansoori
2006-08-15 14:41
losser
Real Madrid dr_mansoori
2006-08-15 14:40
orka barca real är bätre en barca nu som de gammla tidera de är glada p utsidan men på insidan har dem värsta skräcken
2006-08-15 14:40
EsCúle

Du kan även boka resan från mig. Jobbar på resebyrå :). Gäller alla er härinne.
2006-08-15 14:37
Rambla

Nej det gjorde jag inte amigo ;-) därför det tog längre tid. Ja, den bussen gick också till Pl de C, tror jag. Vi tog sen taxi därifrån till ramblan.
Barcelona La Rambla
2006-08-15 14:31
Ordem:

Ah, du landade inte på El Prat? Det förklarar i så fall saken. Flygbussen från Prat tar ca en halvtimme, ändstationen är Placa de C. Det samma gäller tåget som också går från El Prat - Pl de C.
2006-08-15 14:27
Rambla

Nej, har för mig att det tog cirka en timme. Från Gíronaflygplatsen. Men visst, du kanske har rätt, jag var ganska trött när vi satt på den bussen :-)
Barcelona La Rambla
2006-08-15 14:25
Ordem:

Skojar du eller? Det tog på sin höjd 25 min in med buss. Dessutom så har du tåget som tar dig direkt in till Placa de Catalunya. :-)
2006-08-15 14:21
EsCúle

Jag åkte tur/retur med ryanair och det var relativt smidigt. Hela resan med 3 nätters hotell+matchbiljett och all mat gick på cirka 4500 kr. Så det var extremt billigt!

Det enda man kan klaga på är att flygplatsen man landar på ligger ungefär en timmes bussfärd från Barcelona. Men det går bussar nästan hela tiden både till Barcelona och tillbaks till flygplatsen.
Länktips: www.ryanair.se
Barcelona Xavi-6
2006-08-15 14:05
Asså nu är jag helt borta! Jag har tänkt nu, och jag har ingen aning om vem som ska spela mittbackar, Puyol rör man inte på. Då är frågan Marquez eller Thuram? Thuarm hade inte kommit till klubben om han inte hade blivit lovad speltid eller så blir det någon rotation mellan backarna!? va tror ni?!
Barcelona La Rambla
2006-08-15 13:57
EsCúle:

Ett tips är att fixa flyg+hotell med de i länktipset. Sen så köper du biljett nere i Barcelona. Flög själv med de där nu i somras och det var hur bra som helst. Du får flera olika flygbolag att välja bland. Jag kan rekomendera Lufthansa, bra service mm.
Barcelona EsCúle
2006-08-15 13:48
En fråga bara.

Någon som har koll på några sidor med billiga paketresor ner till Barcelona.Planerar att dra mig neråt och titta på en match.Jag vet dock några sidor för jag var förra säsongen och såg Barcelona-Real Madrid.Fast det var fruktansvärt dyrt.Nu söker jag biljetter till en lite mindre match med ett bra pris.

Tack på förhand.
Barcelona FC_Barcelona /
2006-08-15 13:48
visas matchen någonstans i MALMÖ / någon som kan för klara lite. vill så gärna se matchen!

Visca Barca,
Barcelona Puyol!
2006-08-15 13:14
Hänvisas till alla Barça fans som bor i Götet:
Det är ju faktiskt inte helt fel att gå ut och kolla på matchen. Tror faktiskt att Score Sportsbar på Bellmansgatan visar matchen. Skulle vara ganska konstigt om de inte gjorde det.
Barcelona Shuyin
2006-08-15 13:04
Så den där Sport-Expressen visar Supercupfinalen. Otur att man inte har den kanalen då, finns det streams till matchen? Vore ju kul att få se den. Även om det är lite "Kalle Anka" cup status över matchen.
Sevilla Riquelme!
2006-08-15 11:48
Jo no soc polac//

Okej, såg en sida där det stod att dom skulle spela på Camp Nou. Tänkte att det måste vara fel.
Barcelona Jo no soc polac
2006-08-15 11:46
Riquelme: Nastic kommer från Tarragona, en mindre stad en bit utanför Barcelona. Jag kollade just på deras hemsida, deras stadion tar 12.000 pers och verkar heta "Nou Estadi".

Alltså, kusinen från landet... :)
Barcelona EsCúle
2006-08-15 11:33
Godmorgon Barça vänner!

Någon som har koll på om matchen mot Espanyol kommer att sändas på någon tv kanal, eller blir man tvungen att se den via streaming?
Tack på förhand.

Passa även på att skicka ett mejl till tittarombudsmannen@tv4.se,
för att vi vill se La Liga i tv4+.
Sevilla Riquelme!
2006-08-15 11:33
Vilken arena spelar Gimnastic sina matcher på?
Celta Vigo Carlosss
2006-08-15 11:16
Hej där

Den spanskaligan börjar snart, och Ingenstans kan man läsa om TV-rättigheterna till denna underbara liga.

Kommer ni sända spanskaligan som innan eller kommer det bli någon ändring, jag tycker faktiskt det är dags att ta tag i saker och ting, för inte kommer ni väl låta oss vara utan spanskaligan eller ???

Jag önskar Inget svar nu som tex....förhandlingar pågår och allt hänger i luften. Det är snart dags och ut med ett mer närmare besked till dem som väntar, och vi är några miljoner som väntar på B E S K E D !

Svara Nu Tack !
--------------------------------------------

Så skrev jag till dem, Vi ses på Balaidos snart !
Real Madrid sirArchilles
2006-08-15 10:35
tittarombudsmannen@tv4.se
mejla nu!! så vi får se la liga starten
Atlético Beer
2006-08-15 10:35
tittarombudsmannen@tv4.se

Skriv nu allihopa! Vi KAN påverka!
Real Madrid RMA Persson
2006-08-15 10:20
SKRIV TILL tittarBUDSMANNEN!
Barcelona La Rambla
2006-08-15 10:14
Messiiiii(aldrig funderat på att minska ner på antalet i:n?)

Om du hade tagit dig tid att läsa det tidigare inlägg som jag hänvisade till, så hade du kunnat läsa just hur opålitliga uppgifter det oftast är på websiten Sportal. Det är fortfarande brodern Herman Rijkaard det handlar om. Se länktips.
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2006-08-15 10:00
La Rambla!!
Men det står Frank Rijkaard som tränares nam??
Real Madrid Brassen
2006-08-15 09:48
Kära fotbollsvänner..GRABBAR!!!
Vi måste försöka påverka tv4 till att köpa Laliga!!!... Alla skriver ett mail till TO på tv4 (tittarombudsmannen@tv4.se). Måste ju visa dom att vi är många som vill se det!!!
Real Madrid Brassen
2006-08-15 09:48
Kära fotbollsvänner..GRABBAR!!!
Vi måste försöka påverka tv4 till att köpa Laliga!!!... Alla skriver ett mail till TO på tv4 (tittarombudsmannen@tv4.se). Måste ju visa dom att vi är många som vill se det!!!
Real Madrid King_raul
2006-08-15 09:33
Kamelen,

"Calderón har gjort Madrid till en pajasklubb. Förr var dem ändå någorlunda respekterade, nu skrattar klubbarna åt dem".

Jag sparade det för framtida referens.

Intressant hur du verkar veta att klubbarna skrattar åt Madrid och att folk hade "någolunda" respekt för århundradets klubb.
Kanske utgår lite väl ifrån ditt eget tyckande?

Real Madrid CF och FC Barcelona har alltid varit bland de mest respekterade klubbarna i världen och är fortfarande.

Barcelona La Rambla
2006-08-15 08:44
Messiiii & Barca 666:

Jag hänvisar till ett tidigare inlägg: 2006-08-14 23:13:15

Nej, Frank Rijkaard är inte alls intresserad av argentinaren Gonzalo Higuaín. Det är Franks bror Herman Rijkaard som representerar intresserade köpare i Europa.

R. Koeman:

Det är lugnt. Jag har sett det mesta här på SF och är inte direkt förvånad när det gälller översitteri.
Annons: