/spanien/barcelona/forum/24175.aspx/spanien/barcelona/forum/24175.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2006-08-12 23:21
Snälla vet nånn om det finns nånn länk till matchen... tack
Barcelona Schubert
2006-08-12 23:14
Ämne: Schubert

Faktum ä....OK, jag bara ville upplysa om att det fanns en artikel i Offside om det här.

En fråga: Har Steaua och Rapid mycket pengar? Hur kunde dom gå så långt i UEFA-cupen. Det diskuterades på AIK:s forum GF för ett tag sen hur rumänska klubbar kunde gå så bra i Europa medan svenska misslyckades (men ingen hade nån bra koll på Rumänien, tyvärr). Har du nåt svar på det?
Barcelona Popescu
2006-08-12 23:11
Schubert

Faktum är att det finns fler Romer i Steaua än i Rapid, Lacatus som sagt var hälften Romm och det här mer rasismen brukar vara mer eller mindre för att skapa obalans i laget.

La Rambla

Om du såg straffarna så verkade som allting var uppgjord 4 av de gick åt vänster och den sista åt höger.

Captain Fabulosos Cave Of Hair

Vi måste bara vinna Drömmen är att möta Barcelona, sen kan barca vinna.

I alla fall Hoppas ingen bli förbannad på mig för jag har startat diskussion om Steaua och Rumänsk fotboll?

Trots allt Steaua har samma färger och nästa indentiska tröjor som Barca :):):)
Barcelona La Rambla
2006-08-12 23:10
Det lär bli fullt på Giant Stadium. Carles Puyol lär vila också denna match. Han har varit febersjuk och missade sista träningen.

Som det ser ut lär de tre spelare som ännu inte fått någon speltid under turnén, Xavi, Zambrotta och Thuram, få det i kvällens match.
Barcelona Schubert
2006-08-12 23:06
Ämne: I natt kommmer vi at....Det är kanske att säga lite för mycket (även om det nog bidragit) men han snackar en hel del om Barcelona i den där artikeln. Sen är det klart att han har det här med lite mer tekniskt spel i sig från fd Jugoslavien. Men Barcelonamatcherna har uppnått mer eller mindre legendarisk status i AIK-kretsar och dom refereras ganska ofta till i dom mest skilda sammanhang. Helt klart var man imponerad av Barcelonas sätt att spela - inte minst just det att även backarna kunde lira fotboll (nåt som AIK, på svensk nivå, försöker efterlikna).
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2006-08-12 23:05
Hej!
Är deyt nånn som vet när spelar barca o som ska ha länken till matchen..
tack i förhand...

Barcelona La Rambla
2006-08-12 23:01
I natt kommmer vi att få se Zambro och Thuram göra debut i blaugrana. Kan knappt bärga mig. :)

Schubert:

Haha, har Nebo tack vare sina intryck av Barcelona präglat AIKs spelidé? Häftigt!
Barcelona Schubert
2006-08-12 22:55
Apropå Steua och Rapid, läs senaste Offside där det finns en kort artikel om rasismen inom rumänsk fotboll (ffa från Steuas fans mot romer).

Även kul artikel med Nebojsa Novakovic där han nämner sina möten med Barcelona: "I allsvenskan räckte det med att jag sprang lite mot backarna och frustade för att dom skulle skicka långt. Mot Barcelona kom jag 20 cm från Puyol o co och dom fick inte panik utan passade lugnt bollen vidare." (fritt från minnet).

Han talar också om hur dagens AIK är inspirerat av den spelstilen; att man inte alltid ska sparka långt utan likt lag längre söderifrån (där Barcelona får va exempel) ska bygga upp spelet med kortpassningsspel bakifrån.
Barcelona La Rambla
2006-08-12 22:55
Ämne: Captain Fabulosos Ca....
Nog minns jag Lacatus. Vi hade Venables som tränare på den tiden. Den dåren bytte bla ut Lineker innan straffläggningen. Lineker som på den tiden var en vass straffskytt.
Barcelona Captain Fabulosos Cave Of Hair
2006-08-12 22:54
Popescu/

Jag ser att du är lika självsäker som Gigi Becali, han sa att Steaua skulle vinna över dem med 3-0 i första mötet. Själv håller jag inte på något speciellt lag hoppas bara att de går bra för alla rumänska lag så att Europa öppnar ögonen för all kvalité som finns där.
Barcelona Messidinho 10
2006-08-12 22:51
http://video.google.com/videoplay?docid=3744385541984432533

Härligt klipp!!
Barcelona Nauticus
2006-08-12 22:50
La Rambla: Moltes gràcias per el seu direcion del partit... eller nåt :D
Barcelona Popescu
2006-08-12 22:49
Captain Fabulosos Cave Of Hair

Vi vinner över Våfflarna med 2-0

Målskytten: Dica 2 gånger om

Suñol_

Visst Rapid Bukarest, det fattades bara Bayern Munchen så elminerade de nästa hela Bundesliga i UEFA.

La Rambla

The Day of Duckadam. Kommer någon ihåg Lacatus?
Det sägs att han blundade när han satte in straffen, Ribba in. Föresten varför köpte vi aldrig honom? Haan va så grym så grym.
Barcelona La Rambla
2006-08-12 22:42
Suñol_:

Den målvakten hette Helmut Ducadam. Helt sjukt, han tog alla fem straffarna. Vår egen Urruti har jag för mig räddade 3 straffar, men det hjälpte ju föga.
Barcelona Messidinho 10
2006-08-12 22:41
General News
FC Barcelona win at the first match of Group B

12 August 2006

Catalán team defeated 2-0 Liverpool FC at Villarreal's Academy
Print
FC Barcelona beats 2-0 Liverpool FC at the first match of Group B at Young International Tournament at Villarreal's Academy. Daniel Toribio (21') and Hugo López (40') scored for the catalán team.

At penalties definition, disputed no matter result to avoid final classification tied, Barça also won 3-2.

från villareals hemsida!

Underbaart att dom kunde vinna första matchen.

Barcelona La Rambla
2006-08-12 22:37
Här är en stream så länge. Försöker hittar bättre, som den vi hade senast. Hoppas den kanalen startar sen. Den var nämligen uppe tidigare.

Ni behöver TvAnts för denna.
Barcelona Leva Barca
2006-08-12 22:30
Nauticus

Hoppas du upptäcker ngn ;)
Barcelona Nauticus
2006-08-12 22:26
Jag försöker också hitta en stream till matchen inatt, säger till om jag upptäcker nåt.
Barcelona Captain Fabulosos Cave Of Hair
2006-08-12 22:13
Ämne: Captain Fabulosos Ca....
Nice, jo jag är också rumän.

Stelist, hur tror du att det kommer gå mot Standard de liege, det blev 2-2 i första mötet.

Fast vi kanske borde ta det i ett PM då det inte har något med Barca att göra, vet någon hur man skriver ett PM ?
Barcelona Suñol_
2006-08-12 22:13
La Rambla// Har du koll på om det finns någon Stream till matchen?

Popescu/ Jag antar att du menar Steua Bucarest? Vad hette målvakten som var helt omutlig och snuvade Barcelona på segern i Sevilla någon som kommer ihåg?
Själv tycker jag mycket bättre om Rapid som är romernas lag!!
Barcelona Popescu
2006-08-12 22:02
Captain Fabulosos Cave Of Hair //

Tack för länken

Ja jag är Rumän och en stolt Stelist

Barcelona La Rambla
2006-08-12 21:50
Det hade ju varit en sak om nu Ronaldinho själv hade velat gå till Milan. Men som det ser ut nu får man jaga honom ut ur Barcelona. Han vill inget hellre än att stanna kvar i Barça. Vill de köpa honom så kostar han 125€M (klausul), såvida inte Barcelona är beredda att sälja. Sen ska Berlusconi fixa att övertala Ronaldinho lämna den underbara staden Barcelona mot mygelträsket Italien och staden Milano. Inte ens Berlusconi är så korkad att han lägger upp 125€M för en enskild spelare.

Så fort presidentvalet är överstökat och Laporta tagit plats i presidentstolen som sig bör, så kommer man att förlänga Ronaldinhos kontrakt till 2014. Vilket är spelarens egna önskan. Om nu Milan vill ha honom efter 2014, så visst varsågoda.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-12 21:06
Lamiah

hehe
Jag är ganska säker på att du kan sluta oroa dig. Barcelona säljer inte honom så länge man behöver honom. Man är ju på väg att förlänga hans kontrakt. Kan tänka mig att han vill spela i Milan i slutet av sin karriär kanske och att Barcelona då släpper honom som man gjorde med Rivaldo. Men då lär vi nog ha det rätt så bra ställt med anfallare.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-12 21:04
Hur blir det nu med streams till matchen inatt? Någon som vet?
Matchen spelas 1.30 förresten. Inte alls sent jämfört me de andra matcherna som spelats.
Barcelona expert...barca!!
2006-08-12 20:42
var kan man ser målen från sist?
Barcelona Lamiah
2006-08-12 20:32
Tror de eller ej men ja börjar bli lite orolig angående ronaldinho, milan verkar förbereda nånting stort =((
Barcelona Nr 10
2006-08-12 20:30
Jag är säker på att Marquez kommer spela från start,medans Thuram kommer att vara 2:a valet.
Barcelona Xavi-6
2006-08-12 19:16
Min Barcelona 11 ser ut så här!

-------------V. Valdes-----------
-Zambrotta-Thuram-Puyol-Sylvinho-
-----------Edmilson--------------
-------Deco---------Xavi---------
-----Messi------------Ronaldinho-
-------------Eto´o---------------

Men jag är inte säker med Thuram! Jag menar han hade inte kommit till klubben om han inte hade blitt lovad speltid men jag gillar Marquez så jag vet faktist inte på just den positionen, den med bäst form spelar, Edmilson är bättre defensiv mittfältare än Marquez tycker jag så han rör man inte på! Självklart blir det mycket rotation i laget så alla blir nöjda! Även om många kritiserar Valdes ser jag honom som den perfekta målvakten till Barca. Hela laget är starkt, defensiven bland dom bästa! Offensiven behöver vi inte ens prata om!

När det gäller Ronaldinho även om han aldrig kommer lämna tror jag ändå att Milan är det ända laget som har nån chans att få honom!
Barcelona La Rambla
2006-08-12 18:56
Lägg ner startelvorna!

Ignorera marängmuppen vars stavning lämnar en hel del att önska.
Barcelona Ronigoo10
2006-08-12 18:41
förlåt mej alla här i svenskafans jag gjorde fel sorry
Annons: