/spanien/barcelona/forum/24174.aspx/spanien/barcelona/forum/24174.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-18 13:00
Captain Fabulosos Cave Of Hair

OK, du får ha din åsikt.
Jag tycker att han är dålig, men jag hatar inte honom för det. Hade han inte kommit från canteran så hade han knappast spelat för dagens Blaugrana.
Visst har han sina ljusa stunder som du säger. Inte minst senast mötet mot marängerna, då han raderade både Zizou och Ronaldo på högerkanten. Han är mycket bra att ha i truppen. Men Oleguer är ingen spelare för startelvan. Det vet du själv.
Barcelona Captain Fabulosos Cave Of Hair
2006-08-18 12:53
Beautiful_ Barça /

Tona ner det där med hur dålig han är, på San siro var han extremt brytningssäker och hjälpte oss något kollosallt många gånger, för att inte ens nämna hur viktig han var borta mot Benfica med alla defansiva spelarna borta. Och ja, hjärta väger en stor del, det är viktigare än vad du tror. Nu ska ´man inte dela upp alla spelare i klass skillnader men Oleguer är inte den sämsta i laget. Ingen är dålig, man kan inte vara en dålig spelare och spela för dagens Blaugrana :)
2006-08-18 12:44
Jag är inte en av de som kriticerar Oleguer och även jag vill ha honom kvar i truppen, men jag tycker att det där med Oleguer och lojalitet börjar gå lite till överdrift. Jag menar att det är naturligt att en spelare inte ska klaga om han får sitta på bänken ifall spelaren är en av de sämsta i truppen.

Ni vet själva att alla ni hade accepterat Barcelonas bänk och ni hade accepterat att spela på vilken position som helst utan att klaga. Trots allt var ju Oleguer en av dem som fick mest speltid förra säsongen, vilket han inte lär få i år.

Jag vill inte slakta Oleguer. Han är en av våra spelare som alltid gör sitt bästa. Det är inte hans fel att han är dålig. Men vi kan väl tona ner det där med lojalitet lite grann.
Barcelona Ghazza
2006-08-18 12:37
Precis, försök bara att hitta spelare i dagens fotboll som accepterar att sitta på bänken. Det är därför vår laganda är så grym.
Barcelona La Rambla
2006-08-18 12:34
På två säsonger har Barça vunnit ligan 2 gånger och CL 1 gång, det med både Guily och Oleguer i laget. Vem är vi att kritisera då?

Oleguer är inte världens bästa mitt eller högerback, det är det nog ingen som ifrågasätter. Trots det så gör han sitt jobb och är fullt godkänd. Det är när han försöker göra mer spektakulära saker som att slå någon avgörande passning eller ett avslut på mål och han missar, som vissa retar upp sig på och vill ha hans huvud på ett fat. De glömmer bort hur lojal han är, att han aldrig gnäller i media och alltid accepterar sin roll, de positioner han får spela på. Dessutom så har han säkert bland de lägsta lönerna i truppen. Sådana kriterier borde värma alla äkta culés.
Barcelona Tompa
2006-08-18 12:23
Att ens jämföra Xavi och Guti är bara löjligt. Visst, i sina bästa stunder är Guti lysande men betydligt oftare är han värdelös...Gött med seger i går. Nu blir returmachen på Camp Nou inga problem. Zambrotta visade på sitt korta inhopp att han blir en jätteförstärkning.

Mailade till TV4 för några dagar sedan och frågade hurvida de kommer visa La Liga eller inte? Svaret blev att förhandlingar pågår. Bara hoppas på det bästa...
Barcelona tarrak
2006-08-18 12:03
Klint/Ja eftersom det finns de (läs Madrid-redaktionen) som anser att han är lika bra som Xavi, så måste det helt klart vara så. Jag tycker att han är en sopa som är dålig 9 gånger av 10.
Barcelona Fc Barcelona # 20
2006-08-18 11:57
real madrid - real betis är det nån officiell match eller ? tacksam för svar !
Barcelona EsCúle
2006-08-18 11:56
tarrak

Okej, har nog missat dom.Får väl scrolla ner lite.;-)
Barcelona Klint
2006-08-18 11:53
tarrak

På tal om Guti så måste han vara en av Spanien, ja om inte världens, mest överskattade fotbollsspelare?

Barcelona tarrak
2006-08-18 11:52
EsCulé/Nej det var några tidigare skribenter som sågade Oli på ett ganska fult sätt. Din åsikt är helt ok i mina ögon.
Barcelona Ghazza
2006-08-18 11:50
Gött med seger i första matchen, hoppas bara som några andra här inne att spelet stämmer till ligapremiären. För detta håller inte.
Barcelona tarrak
2006-08-18 11:48
Klint/Hehe! Det finns få saker som gör mig så lycklig som att se Guti grisa omkring i en Siemens-tröja eller att vi fick Ronaldinho istället för Beckham.
Barcelona Klint
2006-08-18 11:48
Förresten, tror ni att Barcas trupp är helt spikad nu eller det kanske kommer en värvning á sommaren 04 läs Eto'o?
Barcelona EsCúle
2006-08-18 11:46
Om det är mig du syftar på angående sågning så är du helt fel ute.Jag vet mycket väl att Olli gjorde en mycket bra säsong förra året och att han är en av dom som har störst Barça hjärta.

Men vi får inte glömma att vi har kanske världens bästa ytterback sittande på bänken nu som bara väntar på att få slå sig in i startelven, då jag tycker att Olli skulle vara ett perfekt komplement om nån av våra mittbackar går sönder.

Visca Olli!
Barcelona Klint
2006-08-18 11:42
tarrak:

jag gillar din kanonlista! haha
Barcelona tarrak
2006-08-18 11:41
Angående matchen så tyckte jag att första halvlek var bedrövlig, men det blev bättre i andra. Är lite orolig för att laget inte ska hinna i form till ligapremiären, men jag är född pessimist, så det är väl inte oväntat.
Barcelona Klint
2006-08-18 11:40
Oleguer imponerade i defensiven förra året, dock inte offensivt. Han är en perfekt spelare att ha i truppen eftersom han behärskar samtliga positioner i backlinjen.
Många tar upp matchen mot Atl. Madrid förra året då han var riktigt under isen. Annars gjorde Oleguer en bra säsong enligt mig!
Barcelona tarrak
2006-08-18 11:39
Jaså då var det dags för lite sedvanlig Oleguer-bashing. Förlåt om jag låter otrevlig, men ni som sågar Oleguer är fan inte kloka! Visst han är knappast någon av våra bästa spelare men jag kan lova att det finns ingen i truppen som har ett större Barça-hjärta än den mannen. Att ha en sådan lojal spelare som inte gnäller om speltid och alltid är beredd att gå in och göra sitt jobb är guld värt. Visca Oleguer!
Barcelona EsCúle
2006-08-18 11:38
Godmorgon

Det var en okej match igår, men jag tycker spelarna gjorde bra ifrån sig med tanke på att dom nyss kommit hem från Usa turnén.
Både vi och Rijkaard vet att vi kan på ut mer av våra mannar, inte minst Ronnie, Eto'o, Messi mf.Jag tror inte vi behöver oroa oss för vi inte ska va i form inför ligan.Jag är alldeles säker på att spelet kommer se bättre ut redan på söndag.
Med all respekt mot Olli, men det skulle vara roligt att se Zambrotta spela lite längre då.Jag tycker att han spelade bra då han kom in och är ganska säker på att han snabbt kommer spela sig in i startelvan.

Visca Barça!
Barcelona Captain Fabulosos Cave Of Hair
2006-08-18 11:27
Själv så tycker jag om Oleguer, han har ett starkt hjärta för laget (vilket inte är vanligt i Europa) och sättet han utförde förra säsongen var mer än godkänt. Hans spel på San Siro var väldigt bra samt hans spel på Estadio da luz. Om det är något man kan klaga på så är det att han inte är tillräckligt offensiv, det skapar ingen symmetri med Sylvinho på den andra kanten. Saknaden av symmetri ger som resultat att kanten Oleguer spelar på får inga bollar och isoleras vilket inte är bra för anfallaren som spelar där.

Men Oleguer är en spelare som Motta, mångsidig och med ett stort hjärta för klubben. Därför ska han respekteras, även om dem ibland har det tufft.
Barcelona Zambrotta d´Barça
2006-08-18 11:16
Etoo mfl./

Håller med om att de offensiva räder, som är ett krav för en ytterback i Barcelona, inte är Oleguers starka sida. Hoppas att Rijkaard slutar använda honom som högerback.
Jag tror Míster är ganska nöjd med vänsterkanten (Gio/Sylvinho) och kommer att spela Zambrotta till höger med Belletti som backup.
Som diskuterats här tidigare beror detta också på motstånd och matchbild: ex. Thuram besitter ju starka defensiva kvalitéer till höger.
Etoo_
2006-08-18 11:09
Alltså seriöst Oleguer har blivit mycket sämre. Jag skulle hellre se Belletti än honom från start. Oleguer är för trög! I CL finalen där såg man, Ljungerg sprang förbi honom hur lätt som helst sen i ligan mot Atl Madrid då M.Petrov sprang förbi honom hur lätt som helst men med Belletti eller Zambrotta så kommer det inte att hända,att dom blir bortspringda.

Poängen är att oleguer inte ska spela högerback! Han ska spela mittback eller inget annat.
Barcelona H.C Xavier
2006-08-18 09:30
Någon som vet vart man kan köpa matchtröjor med tryck på i sverige?
Real Madrid sirArchilles
2006-08-18 08:52
Alla bör skicka minst två mejl till tittarombudsmannen@tv4.se
Barcelona Klint
2006-08-18 08:33
Jag var en av de tappra som kämpade i 90 minuter för att hitta en bra stream, men utan något som kan kallas för ett bra resultat.

Ingen som såg matchen som bara kan köra en snabb recension? Bara en känsla att det kommer ta lång tid för våra redaktionsmedlemmar att lägga upp en artikel om matchen. Dock inget illa menat utan syftar mer på den lugna nyhetsuppdateringen under sommaren.

Väl mött!
2006-08-18 02:30
Lionel Andrés Messi

Det är inte så konstigt att du tycker det.
Oleguer är ganska slö och vågar därför inte ge sig ut på offensiva räder. Därför syns han inte så mycket. Man lägger väl mest märke till honom när han tabbar sig.

Sen är det väl inte så värt att han ska spela offensivt då han inte har de kvalitéerna. Tex. skottet han avfyrade mot sjärnorna när Etó'o spelade honom fri framför mål.

Men han gör som sagt alltid sitt bästa och jag ser iaf. att hans utvecklingskurva går uppåt. Jag tror inte att han kommer att få i närheten av den speltiden han fick förra säsongen.
Barcelona Messi(as)
2006-08-18 02:29
Tja,
helt ok match ikväll. Hade varit roligare att se Zambrotta spela lite mer men det lilla han var inne gjorde mig glad i alla fall :)
Kul att många ordinarie spelare får speltid snart drar ligan igång och då ska alla vara på topp så helt rätt av tränaren. Kul att fransosen lyckades näta, tyvärr har han samma problem med bollbehandlingen som förr. Men så länge han gör mål så är jag glad :)

Länktips till alla som har en tråkig fredag ;)
Barcelona Lionel Andrés Messi
2006-08-18 01:40
Ärligt talat så tycker jag att Zambrotta gjorde bättre ifrånsig den lilla tiden han var inne jämfört med Oluger.

Men det är bara vad jag tycker!!
Barcelona Kimmpa_fcb
2006-08-18 01:17
Giuly 0-1
Annons: