/spanien/barcelona/forum/24167.aspx/spanien/barcelona/forum/24167.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Schubert
2006-08-17 15:36
Belletti är borta men både Gio och Sylvinho är med. Det borde indikera att Zambrotta är tänkt som högerback i första hand i den här matchen.

Edit: Är Bommel skadad?
Barcelona Gabriel
2006-08-17 15:24
Oroa dig inte, säsongen är lång och skador kommer alltid oavsett ifall vi vill eller inte. Det kommer finnas gott om tid för rotation i laget. Van Bommel kommer att få speltid, jag är stensäker.

Inget kan förstöra harmonin i laget :-)
Barcelona La Rambla
2006-08-17 15:14
Gabriel:

Ja precis, vem är jag och du att kritisera el mister? :-)~

Det handlar väl mer om ens egna önskningar och hur man vill formera laget. Jag är lite orolig att spelare som tex van Bommel ska surna till om han tom lämnas utanför truppen till matcherna. Bänken accepterar nog de flesta förutom de givna spelarna som Puyol, Deco, Ronaldino och Eto'o. Jag hoppas och tror att Rijkaard roterar de spelare som inte är ordinarie när det gäller att sitta på läktaren. Viktigt att det inte blir gnäll bland de spelarna.
Barcelona Gabriel
2006-08-17 15:08
La Rambla

Visst sänder det konstiga signaler. Samtidigt vet både du och jag om att Rijkaards judgement är jävligt bra. Han vet oftast vad han sysslar med. Men visst, vi är helt överens. Blev också förvånad när jag märkte att Belletti inte var uttagen.
Barcelona La Rambla
2006-08-17 15:08
Jag har länkat till stream i tidigare inlägg, men nu gör jag det igen. Men sen får det vara nog, det underlättar ju om ni kollar in tidigare inlägg.

PS. Spara länken för snare tillfällen. DS.
Barcelona Cule-10
2006-08-17 15:06
Någon som vet vart man kan se matchenikväll förrutom Expressen?? Kanske på nätet??
VISCA EL BARCA!
Barcelona Gabriel
2006-08-17 15:04
reaal.cichino

Du är 23 år och beter dig fortfarande som en realfjortis. Lär dig forumreglerna som står längst upp.

Inlägg med personangrepp, rasistiskt innehåll, provokationer, skällsord, reklam, spam, tippande, långa länkar, inklistrade artiklar, omotiverade startelvor, innehållslösa kommentarer eller icke-fotbollsrelaterade ämnen accepteras inte och kommer därför raderas.

Snälla respektera detta, vi vill inte ha ett lika oseriöst forum som ni har på eran sida. Ta omotiverade startelvor på Reals forum tack.
Barcelona La Rambla
2006-08-17 15:02
Gabriel:

Sevilla har ju gjort sig av med Ariza Makukula, så de har en ledig plats på anfallssidan.

Det stör mig att Belletti lämnas utanför truppen i kvällens match. Han tillhör de som har tränat längst, sen 17 juli, och har visat bra form. Varför lämna honom utanför truppen? Förstår mig inte på Rijkaard i det valet. Hade det inte varit bättre att lämna någon av Gio eller Sylvinho utanför? Har man med Belletti och någon av Gio/Sylvinho, så har man med Zambrotta 2 alternativ både på höger och vänsterbacken då Zambro kan ta bägge kanterna. Sen som du nämnde, om man nu anser att Belletti håller minst lika bra klass som Avles, varför lämna honom utanför truppen? Visst, det är första matchen men det sänder konstiga signaler.
Real Madrid reaal.cichino
2006-08-17 15:00
Var vänlig och läs forumreglerna //Redaktionen
Barcelona Gabriel
2006-08-17 14:55
La Rambla

Haha, det lär knappast hända, tyvärr. De har dessutom det rätt bra ställt på anfallsfronten just nu när de värvat in Chevanton.

Hur som helst så anser man ju ändå att Daniel håller samma klass som Belletti, fiasko. Han är inte heller med i truppen till kvällens match.

Man kan bara hoppas på att Daniel Alves gör en bra säsong i Sevilla och att ledningen upptäcker deras misstag och hugger så snabbt som möjligt. Liverpool har dessutom backat nu då Del Nido begär alltför mycket för honom - 18 miljoner euro.

Inte vilket pris som helst för en back!
Barcelona Gabriel
2006-08-17 14:51
Bra förslag men suck! Hur svårt ska det egentligen vara att skriva korrekt? Kan inte alla sträva efter att skriva inlägg med stor bokstav i början av en ny mening och endast ett utropstecken.

Jag vet att jag låter tjatig just nu, men det är mycket trevligare på det här viset, höjer nivån ett par snepp och det blir automatiskt mycket roligare att vistas här.
Barcelona La Rambla
2006-08-17 14:51
Som väntat så lämnades Saviola utanför truppen i kvällens match, trots att han spelat bra under försäsongen. Det verkar vara dödläge. Spelaren vill ha en fri transfer medans Barça fortfarande begär €6m. Nu ryktas det om att agenten, Alfredo Cabrera Brizuela, har en färdig deal med Sevilla. De är beredda att ge Saviola €2,5m i årslön för ett 6-årskontrakt. Sevilla väntar bara på att Saviola får gå på fri transfer. Fan för agenter säger jag bara! Ge oss Daniel Alves så kan Sevilla ta kaninen.
Real Madrid sirArchilles
2006-08-17 14:47
ni som inte mejlat tittarombudsmannen@tv4.se så att vi får se laliga i höst DO IT!!
Barcelona Gabriel
2006-08-17 14:47
La Rambla

Man lär sig sannerligen något nytt varje dag!

Min missuppfattning beror antagligen på att det nästan alltid är lag ifrån Argentina eller Brasilien som går till final emot ett europeiskt lag.
Barcelona La Rambla
2006-08-17 14:45
Då har du missat att det är fler lag som deltar i världscupfinalen. Ett eller flera lag från Asien och ett lag från Mellanamerika (Club Americana). De lag som representerar Sydamerika och Europa är seedade och går in i turneringen först i semifinalen.
Barcelona Gabriel
2006-08-17 14:40
Eh? Shit jag är helt borta nu. Jag trodde att det var så att nu när vi vunnit Champions League så ställs vi automatiskt emot Copa Libertadores vinnarna, det är åtminstonde så som jag uppfattat det alltid. Och av det jag förstod så vann ju Internacional Copa Libertadores, inte sant?

Förklara porfa!
Barcelona La Rambla
2006-08-17 14:37
Gabriel:

Ja, först måste man ju vinna sin semifinal, och Internacional måste vinna sin. Då möts de i finalen. Både CL-mästarna och Copa Libertadores-mästarna är seedade.
Barcelona Gabriel
2006-08-17 14:36
Kan inte personer lära sig att skriva inlägg med stor bokstav i ny mening, en punkt, ett utropstecken osv. Det börjar bli störande nu, hur svårt kan det vara egentligen?

Skärpning!
Barcelona Gabriel
2006-08-17 14:35
La Rambla

Vadå finns chansen?
Barcelona Jontteee
2006-08-17 14:34
Fan sluta tjata som Sport-Expressen, ring istället till nån av era kompisar nån har säker kanalen.. Jag t ex ska se matchen hos en kompis som bor 5min ifrån mig.. !!
Barcelona La Rambla
2006-08-17 14:31
Internacional från Porto Allegre (Ronaldinhos hemstad) vann Copa Libertadores efter att ha spelat 2-2 i returmötet hemma mot Sao Paulo. Då finns chansen att Barça möter dem när det blir dags att spela Världscupen i december.
Barcelona Suñol_
2006-08-17 14:30
Ja nu har jag ställt min video som inte är riktigt kry och ber till alla möjliga hedniska gudar att matchen fastnar på tapen!

Barcelona Gabriel
2006-08-17 14:28
La Rambla

Det stämmer. För 3 år sen var jag riktigt nära att åka och se den matchen emot Boca Juniors men det blev tyvärr aldrig av. Förr eller senare kommer jag befinna mig på Camp Nou under Joan Gamper, det är ett löfte jag gett mig själv.
Barcelona La Rambla
2006-08-17 14:25
Trofeo Joan Gamper är ju en av säsongens höjdpunkter. Spelarna presenteras och det är riktig feststämning på Camp Nou. :-)
Barcelona Gabriel
2006-08-17 14:17
EsCúle

Jag har redan kontaktar Sportexpressen angående Joan Gamper och än så länge har jag inte fått något svar. Du får inte heller glömma att det fanns två av Sveriges bästa spelare med i den matchen förra året i Henke och Zlatan.
Barcelona La Rambla
2006-08-17 14:10
Cape:

Hela diskussionen framöver känns bara meningslös nu, forumet är ingen chatsida. Du har nu fått dina svar. Sen om du vill kunna ta in pay-per-view från Comhem (Allsvenskan), så måste du trots det ha en digitalbox från Comhem.
Barcelona r.10
2006-08-17 14:10
fiinns det ingen stream till macthern?
Barcelona Cape
2006-08-17 14:01
d e klart men svårt och fixa det nu med 8 timmar kvar till avspark kan jag tänka mej :P verkligen synd att dom inte har nån slags pay-per-view :S
Barcelona EsCúle
2006-08-17 13:59
Cape

Finns det ingen möjlighet att ordna det då?
Det är inte speciellt svårt, fast det kanske är pengar det handlar om.;-)
Barcelona Cape
2006-08-17 13:58
men va sa ni om att tv4 har köpt in sig i sportexpressen? betyder det att dom sänder matcher därifrån också eller? och vet ni nåt om dom kommer sända la liga i år också?
Annons: