/spanien/barcelona/forum/24159.aspx/spanien/barcelona/forum/24159.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ordem e Progresso
2006-08-18 14:39
Rambla

Ja, det är helt sjukt. Hela den här saken gör mig illamående. Förstår inte hur människor kan vara så ignoranta och idiotiska. Usch!

Det här är ett ämne jag känner starkt för då jag själv är mörkhyad och vid vissa tillfällen själv har blivit hånad. Vi måste tillsammans få stopp på det här så att spelet blir rent igen!
Barcelona FC_Barcelona /
2006-08-18 14:32
goda nyheter för alla BARCA FANS!!

tv, 6 VISAR BARCA - SEVILLA NÄSTA FREDAG !

20:40 Fotboll: Barcelona-Sevilla, UEFA Super Cup. Direkt, TV 6

BARCAAAAAAAAA
Barcelona La Rambla
2006-08-18 14:15
Jag vet inte om ni hörde det under matchen igår. Men i början av den så hördes lite apljud när Eto'o rörde bollen. Resten av matchen var det lugnare. Det förvånar mig inte när man ser den här videon. Espanyol verkar ha en del bisarra fans minst sagt. Kolla bara på puckot som ropar i megafonen, och det till en spelare i sitt eget lag, målvakten Kameni. Hur är man funtad då? Inslaget gör mig illamående.
Barcelona Suñol_
2006-08-18 14:07
Oleguer är positionsäker(även i offensiven) och brytsäker problemet är att hans bästa sidor ligger inte i passningsspelet.
Akerman
2006-08-18 14:02
Man märker hur stor skillnad det är på eran högerkant när Zambrotta spelar. Han måste starta varje match, det är inget tal om att han måste spela in sig, det är redan fixat.
Barcelona EsCúle
2006-08-18 13:48
Slutsnackat om Olli.
Han gör sitt jobb varje gång han får spela, han kan göra dåliga saker men det kan alla.
Som redan sagts, han är ingen man för startelvan i mina ögon då alla är friska och vältränade.Men han är ett gott komplement till dom flesta platserna i backlinjen.

Den här backlinjen vill jag se när allt är som det ska.
Zambrotta--Marquez--Puyol--Gio/Sylvinho.
Barcelona Klint
2006-08-18 13:38
Valdes - Thuram, Puyol, Marquez, Zambrotta - Xavi, Iniesta, Deco - Messi, Eto'o, Ronaldinho

Bänk: Jorquera, Oleguer, Gio, Motta, Edmilson, Gudjohnsen och Giuly
Celta Vigo ReyesFabbe
2006-08-18 13:15
Hur skulle ni ställa upp Barca?
Barcelona La Rambla
2006-08-18 13:15
Beautiful_ Barça:

Jag håller också med dig om att Oleguer inte på långa vägar ska ingå i en startelva när truppens alla spelare är helt fulltränade. Det är dock inte det saken gäller, för den skull behöver man inte kalla honom för skräpspelare mm.

Bara för att ta ett exempel under gårdagens match. Många är snabba att kritisera Guilys touch på bollen, trots att spelare som Xavi, Ronaldinho och Deco för att nämna några andra, visade också prov på det samma igår. Flera gånger så studsade bollarna ifrån dem vid en del mottagningar, men det är bara Guily som får kritik här på forumet. Samma sak borde väl gälla för honom som de andra spelarna, att det inte är så lätt att vara "vän" med bollen så här tidigt in på säsongen?
Barcelona Captain Fabulosos Cave Of Hair
2006-08-18 13:06
Beautiful_ Barça /

Så klart och du får ha din åsikt men jag tycker inte att han är så dålig som alla säger, visst befinner han inte sig i Zambrotta klass (vilket inte många gör) men det är ingen anledning till att utnämna honom truppens sämsta spelare.

Over and out.
Barcelona La Rambla
2006-08-18 13:01
Som väntat blir det gnäll i efterhand efter det att skräptidningen AS här om dagen upprört konstaterat att Puyol och Xavi inte deltog i landskampen mot Island. De fick ledigt av både Aragones och landslagläkarna, då Puyol haft känningar från en skada under turnén och Xavi haft ett speciellt rehab-program tack vare sin svåra knäskada. Nu tänker tydligen Espanyol anmäla det till spanska förbundet och Fifa att de deltog i gårdagens match. Vad är problemet? Är man rädd att möta bästa möjliga motstånd? Kanske borde Barça ställa upp med B-laget i fortsättningen så kanske alla blir nöjda och glada?

Txiki försökte länge få matchen mot Espanyol flyttad, då den krockade med landskampen, men inte lyssnade förbundet på det. Det är tydligen helt okej enligt vissa att Barça ska spela match torsdag, söndag mot Espanyol. För att sedan spela Trofeo Joan Gamper två dagar senare på tisdagen. Efter det, 3 dagar senare på fredagen ska de spela UEFA Super Cup mot Sevilla. För att avsluta det hela, ligapremiär på måndagen med bortamatch mot Celta.

Säsongen har knappt börjat, och redan är det vanliga tjafset igång. :-)~
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-18 13:00
Captain Fabulosos Cave Of Hair

OK, du får ha din åsikt.
Jag tycker att han är dålig, men jag hatar inte honom för det. Hade han inte kommit från canteran så hade han knappast spelat för dagens Blaugrana.
Visst har han sina ljusa stunder som du säger. Inte minst senast mötet mot marängerna, då han raderade både Zizou och Ronaldo på högerkanten. Han är mycket bra att ha i truppen. Men Oleguer är ingen spelare för startelvan. Det vet du själv.
Barcelona Captain Fabulosos Cave Of Hair
2006-08-18 12:53
Beautiful_ Barça /

Tona ner det där med hur dålig han är, på San siro var han extremt brytningssäker och hjälpte oss något kollosallt många gånger, för att inte ens nämna hur viktig han var borta mot Benfica med alla defansiva spelarna borta. Och ja, hjärta väger en stor del, det är viktigare än vad du tror. Nu ska ´man inte dela upp alla spelare i klass skillnader men Oleguer är inte den sämsta i laget. Ingen är dålig, man kan inte vara en dålig spelare och spela för dagens Blaugrana :)
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-18 12:44
Jag är inte en av de som kriticerar Oleguer och även jag vill ha honom kvar i truppen, men jag tycker att det där med Oleguer och lojalitet börjar gå lite till överdrift. Jag menar att det är naturligt att en spelare inte ska klaga om han får sitta på bänken ifall spelaren är en av de sämsta i truppen.

Ni vet själva att alla ni hade accepterat Barcelonas bänk och ni hade accepterat att spela på vilken position som helst utan att klaga. Trots allt var ju Oleguer en av dem som fick mest speltid förra säsongen, vilket han inte lär få i år.

Jag vill inte slakta Oleguer. Han är en av våra spelare som alltid gör sitt bästa. Det är inte hans fel att han är dålig. Men vi kan väl tona ner det där med lojalitet lite grann.
Barcelona Ghazza
2006-08-18 12:37
Precis, försök bara att hitta spelare i dagens fotboll som accepterar att sitta på bänken. Det är därför vår laganda är så grym.
Barcelona La Rambla
2006-08-18 12:34
På två säsonger har Barça vunnit ligan 2 gånger och CL 1 gång, det med både Guily och Oleguer i laget. Vem är vi att kritisera då?

Oleguer är inte världens bästa mitt eller högerback, det är det nog ingen som ifrågasätter. Trots det så gör han sitt jobb och är fullt godkänd. Det är när han försöker göra mer spektakulära saker som att slå någon avgörande passning eller ett avslut på mål och han missar, som vissa retar upp sig på och vill ha hans huvud på ett fat. De glömmer bort hur lojal han är, att han aldrig gnäller i media och alltid accepterar sin roll, de positioner han får spela på. Dessutom så har han säkert bland de lägsta lönerna i truppen. Sådana kriterier borde värma alla äkta culés.
Barcelona Tompa
2006-08-18 12:23
Att ens jämföra Xavi och Guti är bara löjligt. Visst, i sina bästa stunder är Guti lysande men betydligt oftare är han värdelös...Gött med seger i går. Nu blir returmachen på Camp Nou inga problem. Zambrotta visade på sitt korta inhopp att han blir en jätteförstärkning.

Mailade till TV4 för några dagar sedan och frågade hurvida de kommer visa La Liga eller inte? Svaret blev att förhandlingar pågår. Bara hoppas på det bästa...
Barcelona tarrak
2006-08-18 12:03
Klint/Ja eftersom det finns de (läs Madrid-redaktionen) som anser att han är lika bra som Xavi, så måste det helt klart vara så. Jag tycker att han är en sopa som är dålig 9 gånger av 10.
Barcelona Fc Barcelona # 20
2006-08-18 11:57
real madrid - real betis är det nån officiell match eller ? tacksam för svar !
Barcelona EsCúle
2006-08-18 11:56
tarrak

Okej, har nog missat dom.Får väl scrolla ner lite.;-)
Barcelona Klint
2006-08-18 11:53
tarrak

På tal om Guti så måste han vara en av Spanien, ja om inte världens, mest överskattade fotbollsspelare?

Barcelona tarrak
2006-08-18 11:52
EsCulé/Nej det var några tidigare skribenter som sågade Oli på ett ganska fult sätt. Din åsikt är helt ok i mina ögon.
Barcelona Ghazza
2006-08-18 11:50
Gött med seger i första matchen, hoppas bara som några andra här inne att spelet stämmer till ligapremiären. För detta håller inte.
Barcelona tarrak
2006-08-18 11:48
Klint/Hehe! Det finns få saker som gör mig så lycklig som att se Guti grisa omkring i en Siemens-tröja eller att vi fick Ronaldinho istället för Beckham.
Barcelona Klint
2006-08-18 11:48
Förresten, tror ni att Barcas trupp är helt spikad nu eller det kanske kommer en värvning á sommaren 04 läs Eto'o?
Barcelona EsCúle
2006-08-18 11:46
Om det är mig du syftar på angående sågning så är du helt fel ute.Jag vet mycket väl att Olli gjorde en mycket bra säsong förra året och att han är en av dom som har störst Barça hjärta.

Men vi får inte glömma att vi har kanske världens bästa ytterback sittande på bänken nu som bara väntar på att få slå sig in i startelven, då jag tycker att Olli skulle vara ett perfekt komplement om nån av våra mittbackar går sönder.

Visca Olli!
Barcelona Klint
2006-08-18 11:42
tarrak:

jag gillar din kanonlista! haha
Barcelona tarrak
2006-08-18 11:41
Angående matchen så tyckte jag att första halvlek var bedrövlig, men det blev bättre i andra. Är lite orolig för att laget inte ska hinna i form till ligapremiären, men jag är född pessimist, så det är väl inte oväntat.
Barcelona Klint
2006-08-18 11:40
Oleguer imponerade i defensiven förra året, dock inte offensivt. Han är en perfekt spelare att ha i truppen eftersom han behärskar samtliga positioner i backlinjen.
Många tar upp matchen mot Atl. Madrid förra året då han var riktigt under isen. Annars gjorde Oleguer en bra säsong enligt mig!
Barcelona tarrak
2006-08-18 11:39
Jaså då var det dags för lite sedvanlig Oleguer-bashing. Förlåt om jag låter otrevlig, men ni som sågar Oleguer är fan inte kloka! Visst han är knappast någon av våra bästa spelare men jag kan lova att det finns ingen i truppen som har ett större Barça-hjärta än den mannen. Att ha en sådan lojal spelare som inte gnäller om speltid och alltid är beredd att gå in och göra sitt jobb är guld värt. Visca Oleguer!
Annons: