/spanien/barcelona/forum/24148.aspx/spanien/barcelona/forum/24148.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona oOk!
3/11/2007 00:09
Det är matcher som den här man kommer sitta och mumla om på ålderdomshemmet. Det är matcher som den här som på något sätt är FC Barcelona. Oorginiserat försvar (med en vimsig katalan i spetsen), smånätt passningsspel på mitten, finurliga kombinationer kring straffområdet, målrikt och sist men inte minst ett lyckligt slut!

Barcelona Koeman!!
Det enda jag störde mig på var att Salgado borde fått sitt andra gula kort som han fällde ronaldinho några gånger. Med fullt manskap hade Barca vunnit om dem hade fortsatt sitt spel som i första. Det kan nästan till och med en REAL-FAN hålla med om.
Barcelona tarrak
Sällan (förmodligen aldrig) har man varit så här besviken över en match där Barça kvitterar på övertid.

Jag brukar inte klaga över domare, men skulle den här domaren varit i närheten av konsekvent hade matchen slutat på ett annat sätt.

Nåväl, man får väl glädjas över Messi och att Rijkaard förmodligen ger upp det här med 3-4-3.
Barcelona Holländaren
Kan man typ sätta ignore på folk på SF?

Då skulle jag sätta ignore på

Människor som alltid ger tränaren skulden vid misslyckanden.

Människor som vill sälja målvakter efter typ tre misstag på en säsong.

Människor som tycker att en spelare är skitkass efter att ha haft någon månad i dålig form.

Real Madrid-fans?
Zaragoza redhot-erik
3/11/2007 00:08
Jätteskönt med en pinne. Messi is my hero.
Jag brukar tycka Reijkaard brukar ta bra beslut men jag undrar verkligen hur han tänkte i början av andra, varför inte bara in med Gudjohnsen direkt istället för att dutta på med alla "smålirare". Men tillslut gjorde han ju ändå bytet, då blev det ju lite tryck framåt.
Lite onödigt av Oleguer också, trots att jag tyckte första varningen var helt fel.
Barcelona Messidinho 10
Asså vad kan man säga. Messi´s prestation e helt Fantastsik. Han har show och gör helt enkelt som han vill. Synd att inte Etoó fick sätta dit en boll ida.

Visca el Barca!!
Barcelona Messi(as)
Domaren &%¤"&¤%/&¤/#¤/#¤/
Marquez o Oleguer har nog bevisat att de bör bänkas och andra få chansen för ett bra tag framöver!

Messi när han pussar klubbmärket.. oj ojoj
Barcelona Rambla
Nja, Ronaldinho ska inte ha straff. Det var ärlig kamp om bollen. Det man blir förbannad för är, att när spelare går in i närkamp med en så stor och fysisk spelare som grisen Diarra, så är det alltid han som får frispark med sig. Öh? Vad gjorde Ronaldinho för fel? Jo, han reste sig upp och tacklade tillbaka. Vilket skämt!
Barcelona Gaucho 10
Dommarna i Spanien är ju sorgligt dåliga.
Förbundet MÅSTE göra något.
Barcelona Xavi_
Underbart att Messi fixar en poäng och någon som helst rättvisa skipas.
Helt åt h-vete att domaren förstör matchen och tar beslut som man blir mörkrädd av. Spanien har världens bästa liga, men världens sämsta domarkår..

PS: Jag skulle inte sörja en sekund om Guti bröt båda benen i ett försök att filma..
Barcelona Ride_The_big_one
3/11/2007 00:07
3-4-3 taktiken kan vi konstatera funkar bara om man har 3 bra centrala försvarare det hade vi tyvärr inte ikväll.

Man har sett tendeser av osäkerhet och ovana med denna 3-4-3 ändå så valde rijkaard att hålla fast vid den varför frågar jag?

Prova taktiken efter säsongen kära tränare.
Jag vill enbart se 4-3-3 i forsättningen :D
Barcelona Ordem e Progresso
Helt seriöst så är det här en "förlust" som Rijkaard helt får ta på sig! Att han väljer att spela med en trebackslinje gör bara allt mer grötigt och mindre offensivt om ngt. Att starta med Oleguer hade varit okej om han hade spelat högerback i en fyrbackslinje med Sylvinho från start till vänster.

Då hade vi garanterat vunnit, utan att släppa in två mål.
Barcelona Romario85
vill inte se oleguer i laget längre, myckte skit vi fick genomlida pga av hans jav*la skit.

Spanska domare är för roliga, man ser klart att killen är mutad.

det är många frågor man ställer sig den senaste tiden....varför spelar rijkard tre manna back linje och ronaldinho centralt....

Messi är en riktig frälsare
Barcelona BARÇAAA
3/11/2007 00:06
Jag är stolt(orgulloso) på FC BARCELONA.FORÇA BARÇA vi ska vinna la liga.
Barcelona Holländaren
Ämne: Holländaren

3a på....
Hehe. Upptäckte att jag hade kvar betyget från första halvlek. En fyra ska han ha nu. Han var faktiskt riktigt jävla usel utöver målen.
Barcelona Klint
Måste bara fråga. Gör Guti allt han kan för att bli hatad runt om i Spanien?
Barcelona Tompa
Jättespännande match men Rijkaard var kass, domaren var ännu mer kass men Messi var fantasisk. Vilken spelare! Förlust här och det hade sett riktigt tungt ut inför fortsättningen.

Sammanfattningsvis är jag ändå besviken, trodde stenhårt på seger.
Més Que Un Club!
Jag kommer aldrig att glömma denne otroligt korkade dommare från denna EL Classico. Ja klagar sällan på domare men den här gången kan man bara inte säga att domaren INTE var skit! Annars så ska vi nog va nöjda med 3-3 med tanke på Rijkaards skumma uppställning och domarn.

VISCA EL MESSI!!
Barcelona Myrran
Någon som skymta den vita tröjan på fel person eller var det bara jag? Den gula tröjan skymde den inte så bra...

Fick glädjetårar när man ser Messi stå och kyssa klubbmärket efter ha gjort 3 mål mot Real. Finns det någon bättre syn?

Valdes, gud vilken lirare. Om han bara får upp sin lägsta nivå och slutar göra sina tavlor så har vi en världsmålvakt av hög klass.

Målen, Barca spelade iaf till sig sina mål. Första Real målet var ett ren tur då Thuram inte kan få bort bollen. Andra målet var ju en straff, inte mycket att säga om det va bra spelat fram till straffen. Tredje målet, för fan Ramos vet ju inte ens att han nuda bollen. Ingen som såg hans min när han märkte han gjort mål?

Väldigt starkt att ha 68% i bollinnehav med en man utvisad. Och vilka chanser vi hade, blev ju 40-10 i målchanser. Lite mer skärpa så skulle vi vunnit klockrent.

Mycket bra coaching av Rijkaard idag, även om startelvan va lite felkomposerad. Men annars riktigt bra, han hade kyla i coachningen men endå agerade i rätt tillfälle.
Barcelona Gaucho 10
3/11/2007 00:05
Ännu en skandal. Gutis filmnig var ju usel. och när Dinho får frispark I MOT SIG när HAN SKA HA STRAFF. det är sinnessjukt.
Barcelona Meley
Och Valdes, vilka säger att vi ska köpa ny målvakt efter en sån här match då?

TACK VALDES!
Barcelona Ordem e Progresso
Holländaren

3a på Messi ?! Ge honom 10 förihelvete! :)
Barcelona Rambla
Ordem:

Precis. Underbart när han gång på gång kysser emblemet. Som han sa för några dagar sen.

Jag hatar inte Real Madrid, jag älskar Barcelona.

Det räcker så. :D
Barcelona Barca__-
Vilken lirare vi har, Leo Messi!! TACK !
Real Madrid soliman
Varför togs mitt inlägg bort? Aya....

Fantastisk match, och om jag ska vara ärlig så tror jag att ni hade vunnit om inte Olegeur skulle betett sig som en idiot i slutet av första. Men Rijkaard får skylla sig själv då han plockar ut Oleguer i en trebackslinje då det var tydligt att han inte hängde med :).

Bra match dock, och Messi...Vilken lirare.
Barcelona Emil_De_Lombard
3/11/2007 00:04
Asså fyfan vilken jävla match!!! BLEV SJUKT GLAD OCH RÅKA VÄCKA MORSAN SOM SOV (hahahahaha) men Messi asså JESUS! Om typ 1-2 åt så kommer han att dominera världsfotbollen i 10 år framåt MY GOD! Trots alla unga och ack så talangfulla argentinare som jämförts med Maradona så har vi nu Messi som är 2000-talets Maradona, ingen annan kan jämföras med Maradona som Messi kan: korta, helvetiskt snabb och helvetiskt teknisk! Många argentinare efter honom kommer att jämföras med Messi :D:D:D:D:D
Barcelona Relay*
Ämne: Aja starkt att komma....
Messi är helt klart Matchens lirare en guldklimp klubben verkligen måste vårda.
Barcelona Meley
Rambla

Alltså jag vet inte ens vad jag ska säga om Guti, jag skakar och är varm. Måste ta en dusch och lugna ner mig nu. Och domaren.. jag ska nog sluta skriva innan jag stänger av mig själv från forumet.
Spanien Ichi
Underhållande match iallfall =)
Barcelona RiZzo
3/11/2007 00:03
Grabbar sluta snacka skit om DOMAREN.
Tacka Oleguer Presas Renóm o Frank Rijkaard för att vara så dåliga.
Annons: