/spanien/barcelona/forum/24144.aspx/spanien/barcelona/forum/24144.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid de lima
2006-10-07 13:09
Försäljning via vårt forum är förbjudet. Gå in på Blocket, Tradera eller någon annan liknande sajt. /Redaktionen

Barcelona Barca 666
2006-10-07 12:56
När jag skrev mitt inlägg igår några blev lite sura på mig men kolla in länken här jag vet att thesun inte e en bra tidning men bilden de har säger mer än 1000 ord kolla för er själva:
http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390000-2006460595,00.html

när jag såg bildet på hur sand kommer över SB och dessutom vilken timing ca 13dagar innan Barca kommer så jag blev arg igår för Chealsea har gjort detta tidigare. Samtidigt idag har tom våra spelare blivit oroliga pga av att de oxå tror att Chelski försöker förstöra Barcas spel kolla in denna:

Länk borttagen. /Redaktionen

Så det e inte bara jag som tror att chelski försöker förstöra planen utan våra spelare oxå o de har sagt att vårat spel blir svårare på sån arena.....jag hoppas att vi har fel o chelsea fixar allt o vi möter de på en bra plan utan svårigheter o den som spelar bäst vinner. Men som sagt jag har sett Chelski göra mycket fula grejer mot lag som oss så jag har helt enkelt tappat tron för de men de får gärna bevisa mig fel.
OBS: Under veckan har Laporta varit i Argentina o kollat in på bla Gago en central inner mittfält som tom R Madrid e ute efter o efter en middag med deras lag president sa Laporta att Gago inte kommer att skriva på för Madrid. Jag tycker det bra att ledningen redan nu ser över framtiden. Det finns ett Argentinska talanger samt ett par talanger från Portugal som ledningen under senaste 6 veckorna har tittad på o säkert kommit överens med nåra av de. Jag tycker det bra de sköter vårat snyggt tycker jag.

Forza barca

Real Madrid Ronaldo 4-ever
2006-10-07 12:04
Här är dom nominerade till världens bästa fotbollspelare .

Nominerade:

Målvakter: Gianluigi Buffon (Italien/Juventus), Petr Cech (Tjeckien/Chelsea), Dida (Brasilien/AC Milan), Jens Lehmann (Tyskland/Arsenal), Edwin van der Sar (Holland/Manchester United).

Försvarare: Roberto Ayala (Argentina/Valencia), Cafu (Brasilien/AC Milan), Fabio Cannavaro (Italien/Real Madrid), Roberto Carlos (Brasilien/Real Madrid), Cicinho (Brasilien/Real Madrid), Ashley Cole (England/Chelsea), Rio Ferdinand (England/Manchester United), William Gallas (Frankrike/Arsenal), Fabio Grosso (Italien/Inter), Philipp Lahm (Tyskland/Bayern München), Lucio (Brasilien/Bayern München), Rafael Marquez (Mexiko/FC Barcelona), Marco Materazzi (Italy/Inter), Luis Miguel (Portugal/Valencia), Alessandro Nesta (Italien/AC Milan), Carles Puyol (Spanien/FC Barcelona), Willy Sagnol (Frankrike/Bayern München), John Terry (England/Chelsea), Lilian Thuram (Frankrike/FC Barcelona), Gianluca Zambrotta (Italien/FC Barcelona).

Mittfältare: Michael Ballack (Tyskland/Chelsea), Deco (Portugal/FC Barcelona), Cesc Fabregas (Spanien/Arsenal), Luis Figo (Portugal/Inter), Gennaro Gattuso (Italien/AC Milan), Steven Gerrard (England/Liverpool), Kaka (Brasilien/AC Milan), Frank Lampard (England/Chelsea), Claude Makalele (Frankrike/Chelsea), Andrea Pirlo (Italien/AC Milan), Juan Ramon Riquelme (Argentina/Villareal), Francesco Totti (Italien/AS Roma), Patrick Vieira (Frankrike/Inter), Ze Roberto (Brasilien/Santos), Zinedine Zidane (Frankrike).

Anfallare: Adriano (Brasilien/Inter), Hernan Crespo (Argentina/Inter), Didier Drogba (Elfenbenskusten/Chelsea), Samuel Eto'o (Kamerun/FC Barcelona), Thierry Henry (Frankrike/Arsenal), Miroslav Klose (Tyskland/Werder Bremen), Lionel Messi (Argentina/FC Barcelona), Arjen Robben (Holland/Chelsea), Ronaldinho (Brasilien/FC Barcelona), Ronaldo (Brasilien/Real Madrid), Cristiano Ronaldo (Portugal/Manchester United), Wayne Rooney (England/Manchester United), Andrej Sjevtjenko (Ukraina/Chelsea), Luca Toni (Italien/Fiorentina), Fernando Torres (Spanien/Atletico Madrid).

SKANDAL: David villa och Iker casiljas är inte nominerade fattar ingenting asså världens bästa målvakt och världens top 3 bästa anfallare.
Etoo_
2006-10-07 11:34
Thuram Knockade Viera på träningen.
Etoo_
2006-10-07 11:02
Hoppas Iniesta,Xavi startar i mitten! Fattar inte att Spanien ska köra med Capedevilla eller va han heter.
Real Madrid Que?
2006-10-07 03:51
Det var ju fan vad vänligt det blivit mellan Madrid och Barca-anhängare. Det måste slagits något slags rekord i vänliga ord och komplimanger senaste dagarna. Kan det ha med mötet med stort M att göra? Alla vill passa på att vara så snälla som möjligt innan matchen, så man slipper gliringar när förlusten kommer.

I ärlighetens namn är det väl mest vi som borde köra med den taktiken i så fall - det är jag snabb med att erkänna. Men i en match av sådan karaktär kan givetvis allt hända och det är även jag medveten om. På återseende!
Barcelona Suñol_
2006-10-07 02:24
King_raul// Det är klart vi ska se på El Clasico i Sthlm...
Atlético Strelj
2006-10-07 01:41
Gör de nåt sånt? Citat: NEJ:..
Atlético Strelj
2006-10-07 01:40
little_master// Tänkte bara påpeka att du har tydligen inte en aning om vad Chelsea lägger pengar på för välgörande ändamål. Utan att behöva tala om det på tröjor eller dyl. Rosa armband är också en fin tårdrypande reklamkampanj ifall infall behövs?
_Elite_
2006-10-07 00:55
Härligt med en kvinna i redaktionen!! Det behövs fler som visar att även vi tjejer kan fotboll likabra som killarna.
Atlético Strelj
2006-10-07 00:47
Hej!

En del vet nog mycket väl vilket Chelsea-supporter jag är, även om Atletico alltid har varit mitt favoritlag i den roligaste ligan att kolla på, dvs den spanska. Men lägg därhän fånigheterna inför våra möten nu i CL. Jag har aldrig gillat Barca och en del av er gillar tydligen inte Chelsea nuförtiden. Varför är ointressant. Har dock noterat att en del s k Chelsea-supportrar sitter och provocerar er här på ert forum, namn som man aldrig ser hos "oss". Ignorera dem säger jag.

Ska man dock diskutera något, så, Barca 666 (namnet säger väl det mesta), lyssna lite på folk som La Rambla istället för att spy galla pga några diffusa hormoner.

Annars så är det ju som Evièka säger, på gott och ont, skillnad på Spanien och England. Precis som man har olika perspektiv på verkligheten.

Jag avskyr verkligen Barca (lika mycket som Real), och har så verkligen gjort i minst 15år, men det är verkligen en underbar stad att vara i och trots all agg så måste man ju ändå respektera er. Väl mött. Avsky Chelsea, men gör det på en rimlig nivå. Det finns en verklighet utanför fotbollen.
Barcelona Luça Toni #30
2006-10-06 23:04
Brasilien på tisdag da :))))))
Barcelona little_master
2006-10-06 22:13
Ämne: Barca 666/
Visst de....
Jag skulle inte vilja att någon köper Barca och ger de pengar. Det skulle inte va kul..hatar nu när chelsea e ett storlag nu tack vare sånt. Barca klarar sig bra utan sånt ksit..till och med kan barca betala 15 milj kr till unicef......det kan ju chelsea oxå göra..men gör de nåt sånt trots me så mkt pengar. NEJ:..så ah..vill bara att vi knäcker de på Stamford Brigde..och visar att pengar e int eallt :P
Barcelona Cape
2006-10-06 22:00
...och ska du vara besvärlig så förstår jag inte varför du är här, du verkar inte ha något att diskutera heller..
Barcelona La Rambla
2006-10-06 21:58
En liten aptitretare innan landskampen i morgon. Barcelona spelar gruppspelsmatch i handbollens Champions League mot Hammarby. Som säkert många vet så spelar svenske Jonas Larholm i Barcelona. Matchen går direkt på kanalen 24.

16.30
-17.03 Handboll: Champions League
Hammarby har med sin seger i förra säsongens elitserie kvalificerat sig för spel i handbollens Champions League. I den andra gruppspelsmatchen möter man storlaget Barcelona. Matchen spelas på bortaplan i Barcelona, Spanien. Kommentatorer är Chris Härenstam och Per Johansson.
Barcelona La Rambla
2006-10-06 21:55
Varför ska du behöva se upp för dem? Du ska sköta dig oavsett om du vet vilka som är moderatorer eller ej, precis som barçafans ska sköta sig på samma sätt inne på ert forum.
Realbinho_Robinho
2006-10-06 21:42
får man fråga vilka är moderdatorerna i detta forum så att jag kan se upp med dem;)
Realbinho_Robinho
2006-10-06 21:09
Det räcker nu. Om du nu måste tjata, ta det i PM. /red
Barcelona Evička
2006-10-06 21:07
JA, Real Madrid har ju synts rätt mycket;)
Realbinho_Robinho
2006-10-06 21:02
va kul hitills har de bara visat platt macther;)
Barcelona Messidinho 10
2006-10-06 20:57
Fan va härliga nyheter!!
Tv6 visar Barcas match emot chelsea den 18 october.
Visca el Barca
Barcelona Cape
2006-10-06 20:49
;)
Barcelona Evička
2006-10-06 20:49
Nae, jag var inte helt på det klara med hur du tänkte. Det verkar som om vi är helt överens då. Klart att jag inte skulle säga nej till resurserna om bara vi slipper Abramovich eller liknande. :)
Barcelona Cape
2006-10-06 20:41
Som du nog förstod så var det inte alls så jag menade.. Självklart menade jag om vi skulle ha lika mycket pengar som Chelsea, skulle då inte vi använda dom på spelare, eller det skulle ju åtminstone vara en stor fördel? Jag vill inte heller ha en ägare. Hopaps du förstår vad jag menar..
Barcelona Evička
2006-10-06 20:38
Cape
Barça kommer inte att övergå i en mans ägo. Och då talar vi om en ÄGARE, som är fallet i Chelsea, och inte en president som är vald av medlemmarna som gemensamt ägen FCB. Jag skulle inte bli överlycklig om förhållandena ändrades på det sättet.

Barca666
Vad skulle Chelsea själva ha att vinna på att förstöra sin arena. De är lika beroende av ett bra underlag som Barça och (i varje fall nästan) lika skickliga att hantera en boll.
Barcelona Cape
2006-10-06 20:31
Barca 666/
Visst det är inte många som gillar Chelseas sätt att få pengar, jag kan inte säga att jag är ett stort fan heller. Men visst skulle väl både du och jag bli överlyckliga om Barca fick den chansen? Trots att jag tycker att Barcas nuvarande ledning är mycket stabil.

Självklart är ju stämningen inför matchen otroligt hög och det är bara bra att vi har Chelsea så tidigt enligt mig.
Joensson
2006-10-06 19:35
La Rambla // Tack för att du sprider ljus. :)'

Barca 666 // Skämt var ordet. :)
Barcelona La Rambla
2006-10-06 19:17
Det är skitsnack. Tidningen The Sun, ni vet den där trovärdiga, har en artikel om det. Sanningen är att de har 18 dagars speluppehåll på arenan och därför ser man till att fixa till dränering och annat. Just för att den ska hålla längre in på säsongen. Tro inte på allt löst skvaller som skrivs. Både spansk och engelsk media försöker som vanligt piska upp stämningen innan avspark. Man är härdad numer.
Barcelona tarrak
2006-10-06 19:09
Barca 666/Är det sant, försöker de köra samma sak i år igen? Var har du hört det?
Barcelona Barca 666
2006-10-06 19:02
Hahahahahaha vilket skämt Chelski e alltså de har börjat o fucka upp sin arena innan Barca kommer på besök igen de lärde inte sig från förra året att sånt inte ska betyda. Men Jag hoppas att vi vinner speciellt i London o låter det vackra fotbollen vinna istället för den otekniska, destruktiva, fula o fotbollen där man använder sig av all medel för att vinna behövs inte vara ärlig FÖRLORA!!!! Mitt tips e att Guddy avgör matchen med sitt 2-1 mål i andra halvlek till vår fördel o jag har en känsla Deco gör en grym match o kankse tom med gör mål.

som sagt vilket skämt FC Chelsea e med alla sina stjärnor o cash som de fick när de sålde sina ass till ryssarna (billigt) o började slicka ryssarnas ass!

Forza barca!
Annons: