/spanien/barcelona/forum/24135.aspx/spanien/barcelona/forum/24135.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Evička
2006-11-14 09:43
r.Hyder
Jag håller med dig. Crosas visade framfötterna den stund han fick chansen mot Badalona. Nu var ju motståndet som det var där, men om både Motta och Edmilson är borta kunde han väl få spela en stund och absolut finnas i truppen. Jeffren har också visat att han kan, senast mot Badalona. Han fick ju inte mycket tid, men han ändå lyckades han få iväg något bra skott. Låna in t ex Larsson som har rutin och ha med Jeffren och Crosas i truppen.
Barcelona r.Hyder
2006-11-14 09:31
Dags att ta upp lite spelare från canteran. Jeffren ska upp tycker jag, och kanske Crosas bara till nästa match om inte Mottas avstängning upphävs. Hade Gio DS haft EU-pass så skulle jag valt honom först, och Bojan Krkic är väll lite för ung för att ta steget upp.
Barcelona La Rambla
2006-11-14 08:51
Skadehelvetet bara fortsätter. Edmilson borta i 10 dagar, kan eventuellt missa Levski nästa vecka. Tack för det Zapater, 2 spelare lyckades du få skadade utan att få ett gult kort.
Barcelona Holländaren
2006-11-14 08:34
Johan Elmander är den perfekta spelartypen egentligen, men frågan är om han vore rätt man. Dessutom betvivlar jag att Barcelona ens överväger honom. Jag kan tänka mig att det blir Larsson eller någon holländare/italienare (som Rijkaard känner till bra) som det blivit i kristider tidigare. När vi saknade en vänsterback när Rijkaard var ny så lånade han Gio, och när balansen inte var bra nog lånade han Davids. Senast vi hade skadeproblem kom Albertini, gammal lagkamrat och tidigare Rijkaards medspelare i Milan.

Skulle han plocka ett Milan-namn ligger Inzaghi nära till hands då han inte lyckats under hösten. Tveksam om Milan är så sugna på det dock, och dessutom har han redan lirat CL. Skulle man titta mot Holland finns den tidigare i år nämnde Hasselbaink, veteranen van Hooijdonk och eventuellt kanske också Dennis Bergkamp tillgängliga. Skulle Rijkaard vilja ha något yngre från Italien eller Holland blir det nog lite dyrare. Från Italien skulle Trez isf kunna bli intressant, även om jag inte gillar det. Även nämnde Ricardo Oliveira känns som ett troligt alternativ i så fall, om han har ett EU-pass?

I Holland lär inte Ajax släppa Huntelaar som dessutom är fel sorts spelare. Danny Koevermans från AZ är säkert ett bekant namn för Rijkaard då han spelat i Sparta Rotterdam med just Rijkaard som tränare. Jefferson Farfan i PSV har tidigare varit intresserad av att lämna klubben och han är en flexibel spelare som kan användas både till höger och i mitten.

Vi får se. Kan nog tänka mig att det blir Larsson ändå, vilket kanske också är det bästa.
Barcelona Gabriel
2006-11-14 08:05
Snälla Adriano, vad ska vi med en seg brassi i dålig form till? Han är inte ens den bästa varianten av det! Då är tom Ronaldo ett bättre alternativ och det säger mycket.

Låna in Larsson så är allt löst, kanske inte allt men men..
Barcelona Ride_The_big_one
2006-11-14 01:53
Så länge vi har de 3 wize-men =) så kommer inte klubben att idioti värva àla Gaspart det kan alla värvnings entusiaster lägga ner.

Det som troligen kommer att hända är att klubben låna in nån under en bestämd tid för det är ändå det som vore smartast med tanke på vilka spelare som befinner sig på skadelistan.

Vem vet kanske har vi Sammy och Messi och Saviola på bättring snabbare än väntat =)

Vad jag önskar mig till jul present är att ledningen lånar in Adriano ifrån Inter det vore nog bäst för båda parterna, hans form just nu är usel och behöver komma bort från italienska ligan och varför inte till Barca med ett 6 månaders lånekontrakt. Och innan de som är emot iden kommer med inlägg som han är i usel form hit och dit så slutar jag med att säga kan Ruud vanistelrooy, han blev på förhand dömd som avdankad eller i usel form kan han så kan Adriano för denna ligan är majoriteten anfallssugna lag ändå =)

Lyckas en anfallare göra mål har han gjort sitt jobb vare sig det är pet mål eller långskott dribbla 3-4 pers och gör mål =)
Barcelona Juaníto
2006-11-14 01:50
little_master//

"Krisen har aldrig varit så stor under Rijkaards tid så vi får se"

LOL?

Mycket pinsamt skräp på les rambles nuförtiden. Bra att de finns såna som La Rambla och Valdés som kan hålla nivån.
Barcelona La Rambla
2006-11-13 23:41
Ämne: Nu när vi ändå speku....
Alla spelare som i dagsläget är viktiga kuggar för sina respektiva lag och som dessutom är cup-tied är i mitt tycke orealistiska värvningar. Jag anar att klubben vill ha en snabb lösning, en spelare som är erfaren (Henke är nog prio nr 1) och som inte ska spela förstafiolen så fort vårt ordinarie anfall är friskt. Om vi nu är ärliga. När vi kör med ordinarie anfall, Ronaldinho, Eto'o och Messi så duger ju spelare som Gudy, Guily, Saviola och Ezquerro som alternativ. Det tror jag alla är överens om, men nu när två har blivit långtidsskadade så verkar de flesta få hispan och ska värva världsspelare, och det för en kortsiktlig lösning. Har som sagt svårt att se det kommer hända, tror inte Laporta, Txiki och Rijkaard resonerar så.
Barcelona Jojjje
2006-11-13 23:37
Nu när vi ändå spekulerar o lägger fram förslag. Luis Garcia? En annan intressant spelare enligt mig hade annarsvarit forent malouda men det är dock en högst osannolik värvning eller vad säger du La Rambla
Barcelona La Rambla
2006-11-13 23:25
Catalunya:

Intressant tanke. Tål kanske att tänka på för den gode Rijkaard? En viss skillnad dock och lite väl drastiskt att byta spelsystem mitt under brinnande säsong? Annars är det något jag kan tycka att dagens Barça saknar, att ha ett alternativt spelsätt. En plan B.

Jojjje:

Faktiskt så står det om Amauri i dagens Sport. Han säger sig ha blivit kontaktad av Barça inför säsongen, men gillade inte tanken att genast bli utlånad som han säger det handlade om. Annars så uttalar han sig positivt om att spela för Barça. Ni kan ju tro att mer än en spelaragent lär höra av sig till klubben nu när anfallskrisen ser ut som den gör. Det har nog redan börjat.
Barcelona Catalunya
2006-11-13 23:16
Holländaren

Trezeguet är inte en helt dålig värvning men det är inte därför jag skriver. Ett storlag som inför den här säsongen bytte spelsystem är våra kära antagonister Chelsea. Anledning? Man värvade Sjevtjenko och Ballack, men fick då två stora problem i sitt 4-5-1 (4-3-3, lite av en smaksak hur man ser på det), dvs Drogba och Sjevtjenko skulle få kämpa om en plats i anfallet och Ballack skulle få konkurrera ut antingen Lampard eller Essien på mitten som dock redan var givna. Så hur löser den arge portugisen detta? Jo, han byter spelsystem till 4-4-2 och sätter Cole, Robben och Wright-Phillips på bänken för att ge utrymme åt sina nyförvärv. Du tycker att ett storlag inte ska byta spelsystem men hitills har det väl gått ganska bra för Chelsea, eller? Även Marängerna har bytt spelsystem vilket gör att de iaf kommer vara några poäng färre efter oss i sluttabellen jämfört med förra säsongen.
Barcelona Jojjje
2006-11-13 23:15
Tänkte just på en spelare som är brännhet i Italien och UEFA- cupen. Palermos Amauri. Någon som känner till hans situation eller närmare om hans egenskaper?
Barcelona Evička
2006-11-13 23:12
-CR-

Ja, att byta REM mot BEG är ju lockande på något vis. :)
-CR-
2006-11-13 23:10
Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Nu får Ezquerro chansen men han håller knappt allsvensk klass. Ett nyförvär vore på sin plats och jag skulle vilja att vi följer den senaste trenden inom fotbollen. Där Chelsea lockar tillbaka hedman vill jag se att vi tar hit Jesper Blomqvist. Fatta Blomqvist-Eidur-Giuly, Bremen kommer få det riktigt tufft.
Barcelona Mr Barca
Holländaren:

Jag tyckte till om Trezeguet och slängde inte fram namnet från ingenstans. Finns en tanke bakom det. Trezeguet till skillnad mot Eto är ingen spelare som jagar boll som Eto gör (press på bollhållare). Där har du rätt. Dock är han mkt giftigare än Eto i straffområdet.

Vad vill jag ha sagt om detta. Barca har mkt boll i många matcher o därav massor av chanser. Men ska vi vara ärliga har vi inte den riktiga anfallaren som är så där iskall, som är giftig i straffområdet. Tänk hur många chanser barca får o skapar från ingenting, men där vi faktist missar. Där skulle just med tanke på hur det ser ut idag Trezeguet passa.

Alltså finns massor av tanke bakom det jag sa och jag tror verkligen han hade passat in i barca. En motsats till Eto.
Barcelona Evička
Jojjje
Kanske det, men inte för att lösa anfallskrisen nu och i CL. Där är han ju körd.

La Rambla
Håller med 100%
Barcelona La Rambla
2006-11-13 23:09
Jojjje:

Tja, filmar gör väl även våra spelare ibland dessvärre. Men snubben ger mig kalla kårar, arrogant och allmänt grisigt beteende. Dessutom så verkar han vara psykopat.
Barcelona Jojjje
2006-11-13 23:08
La Rambla: Bästa jag hört på länge. Vem kan vilja ha Drogba efter alla filmingar på Camp Nou. HATA CHELSEA
Barcelona La Rambla
2006-11-13 23:07
Jojjje:

På sikt är en helt annan sak. Vi var väl mest inne på vad som var mest akut den närmaste tiden med tanke på CL och ligan.
Barcelona La Rambla
2006-11-13 23:05
Drogba? Aldrig i livet, hade hellre sett Allbäck än det svinet i Barça.

Kan vi försöka vara lite seriösa sen. Drogba spelar för Chelsea, i CL och är inte tillåten att spela för en annan klubb i CL den här säsongen.
Barcelona Jojjje
2006-11-13 23:04
Diego är i grunden en offensiv mittfältare som även kan användas på kanterna inte helt olikt en viss Lionel Messi. Diego har tex gjort lika många mål som Klose o bundesliga. Ett annat plus är att jag tror att han har portugisiskt medborgarskap. Problemt att han spelar för en konkurrent till oss kvarstår dock. Men jag kan inte påstå att jag e överdrivet orolig för WB. Men efter vi slagit ut dom så varför inte. Tror dessutom att han fortförande tillhör porto rn klubb som Barcelona har god kontakt med. Han kan visserligen inte användas i CL, men killen är 20 alltså en värvning som skulle vara bra även på sikt.
Barcelona Més que un club
2006-11-13 23:01
R10 - M19
Ne Chelesa släpper honom knoappast.
Kanske sant men ja gillar honom ändå.
Barcelona little_master
2006-11-13 23:01
Nu börjar man att tro att barca kommer få det svårt i Champions League. Lyckas vi inte göra mål PÅ Lefski Sofia borta vilket ja tror men ändå bekymmrad över. Och samtidigt så vinner Werder Bremen mot Chelsea så kan det bli väldigt svårt då vi kmr ha problem med målskyttet..mot ett så bra lag som Werder. Krisen har aldrig varit så stor under Rijkaards tid så vi får se...men man blir lite orolig.
2006-11-13 23:00
Barcelona.10/ Tror dom har bättre koll på dom än vad du på dom och när dom är mogna för a-lagsspel får dom nog ta klivet upp :D
Barcelona R10 - M19
2006-11-13 22:59
Més que un club/

Jag tror nog inte Chelsea skulle släppt Drogba, speciellt till Barca och när de just förlängt hans kontrakt.

Sen tror jag inte du hade nämnt han som en "drömvärvning" ifall han inte var i den form han är för tillfället, men jag kanske har fel eller? :-)
Barcelona La Rambla
2006-11-13 22:58
Barcelona.10:

Fega tränare? Du verkar inte ha så bra koll? Dos Santos får inte spela i ligan. Han har inget eu-pass och vi har redan 3 spelare som upptar de platserna. Jeffren där emot får visserligen spela. Kanske han blir uppflyttad, det vet vi knappast ännu.
Barcelona Barcelona.10
2006-11-13 22:56
jag tycker att vår fega tränare ska ta lite mod till sig o slänga in Giovanni dos santos till startelvan... o han kan lika gärna slänga in jeffren oxo... två tunga talanger som han inte vågar spela me...
2006-11-13 22:53
Hoppas inte henke kommer tebax, vi behöver en mkt bättre spelare.
Drogba e drömvärvningen enligt mej.
Barcelona La Rambla
2006-11-13 22:51
Duda:

Spelare som endast deltagit i Uefa-cupen får faktiskt spela i CL och tvärt om.

Jojjje:

Intressant med Luca Toni, inte cup-tied eftersom inte Fiorentina spelar i Europa den här säsongen. Ett stort minus dock. Vad kommer han inte att kosta? Inte under €25m om jag får ge mig på en gissning. Sen så tror jag nog att Fiorentina är mindre villiga att släppa iväg sin viktigaste spelare nu när de kämpar för nytt kontrakt. Ser samma problem som med Adriano. En världsanfallare som får sitta på bänken när väl Eto'o är tillbaka. Det accepterar knappast sådana spelare och det är också slöseri att ha en sån spelare på bänken.

Diego? För det första så är han väl ingen renodlad anfallare och för det andra så spelar han för vår huvudkonkurrent i CL, för det lag som kan slå ut oss ur CL. Verkar mindre logiskt att en sån värvning skulle ske nu i januari.
Barcelona Evička
2006-11-13 22:49
Jojjje
Diego är väl mittfältare? Det som är akut för oss är ju en anfallare. Dessutom har han ju spelat CL för Bremen så där är han låst. Tror inte att Bremen släpper honom heller.
Annons: