/spanien/barcelona/forum/24121.aspx/spanien/barcelona/forum/24121.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Decco1
2006-08-27 13:03
det är bra att vanbommel lämnar
Barcelona Menos Mal
2006-08-27 12:58
Glömde länktips.
Barcelona Menos Mal
2006-08-27 12:56
Van Bommel åker idag till Munchen för att gå igenom de medecinska testerna och imorgon skriva på för sin nya klubb.

"Van Bommel nunca ha llegado a sentirse importante en el esquema de Rijkaard y desde hacía mucho tiempo el Bayern andaba tras él."

Finns väl inte så mycket att säga.
Barcelona Blåröd Spabs
2006-08-27 11:40
Snart ligastart för Barca, halelulja!
Barcelona Mitt Andra Landslag
2006-08-27 11:22
Gaucho! -jag tror att det inte blir nån Dos Santos iår , Vi har ju Guily ,Gudjohnsen och Saviola så de blir nog svårt :/ . Men men Barca kommer igen Vinner mot Celta vigo , ! Visca Barca (L)
Barcelona Messi 10
2006-08-27 11:09
Har han tur så får han det lagom till vinter transfer fönstret öppnar är det senaste jag läst. Han får dock spela i champions league, vore kul att se honom där. Jag hoppas att försäljningen av Van Bommel innebär att el conejo stannar Gudjohnsen kan väl täcka lite på mittfältet ? Saviola är bättre som striker än Guddy men som bänkspelare kommer vi aldrig ha problem med Gudjohnsen men jag tyxker han ser lite trög ut. Saviola är i sitt livs form och om han försvinner hoppas jag det är Dos Santos som kommer upp men det dröjer ett litet tag
Barcelona Gaucho!
2006-08-27 03:41
Har Dos Santos fått EU-pass än? Med tanke på om det ska bli ligaspel för honom. Skulle mer än gärna se honom lite mer in action ;)
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-27 03:09
Gabriel

Du har rätt i det du säger. Messi kommer att bli mer och mer lättläst. Har märkt de senaste matcherna att han söker sig längre in och längre ner i banan. Kanske för att även han tycker så. Tror inte det dröjer länge innan han och Dinho får direktiv av Rijkaard att skifta kant lite när de kör fast. Skulle vara väldigt bra för då får vi förhoppningsvis även Etó'o kvar i mitten där han är som bäst.

I matchen mot Sevilla tyckte jag att Dinho i den första halvleken och i början på den andra gick lite väl mycket in i banan och ibland gick inte Etó'o dit för att täcka upp. Det resulterade i att hela den kanten dog och Sylvinho inte vågade sig upp. Det är guld värt att kunna skicka upp den bollen på kanten till Ronaldinho.

Angående Iniesta så spelade han anfallare ett par gånger (Giulys position) säsongen 04-05. Tyckte han skötte sig bra, men han är för svag i avslutningarna. När han blir frispelad så ser han ut som han inte vet vad han ska göra med bollen.
Barcelona Lionel_Messias
2006-08-27 02:04
Barca får se till att Ronaldinho inte blir bortplockad som han blev senast av Alves. Han måste även bli bättre i luftrummet defenitivt. Vi bör greja de 2 första matcherna iallafall. För övrigt flera intressanta matcher imorgon bla RMD vs VILL. Go'natt
Barcelona Gabriel
2006-08-27 01:54
Ghazza

Precis så menar jag. Tycker att Messi offensivt ska få lika mycket frihet att röra sig som han vill som Ronaldinho så han inte fastnar ute på den kanten när vi ändå kör så offensivt med våra ytterbackar.

Det är bara en liten reflektion.
Barcelona Ghazza
2006-08-27 01:37
Du menar lite som Ronaldo och figo gör i Portugal? Varför inte? Det ställer till problem ganska ofta då försvararen måste anpassa sig till förändringen hela tiden.
Barcelona Gabriel
2006-08-27 01:30
R.E.M

Okej :) Utan ansiktsuttryck som man får genom verkligheten så är det svårt att förstå ironi ibland.

Till en helt annan sak nu. För några dagar sen här spekulerade jag till att Messi skulle få det svårt denna säsongen just pågrund av att han börjar bli väldigt lättläst och förutsägbar, dvs han går nästan alltid innåt i banan. Jag tycker faktiskt att jag har fått skäll till att stärka detta argumentet då vi på sistonde både mot Espanyol och Sevilla sett att Messi haft klara svårigheter. En bra lösning tror jag skulle vara om Messi och Ronaldinho skiftade kant lite oftare, då blir hela Messis spel mycket mer svårläst och oförutsägbart. Jag tror det faktiskt det skulle gynna honom och underlätta hans spel en aning.

Några tankar på detta?
Barcelona R.E.M
2006-08-27 01:25
haha det var bara ironi :)
Barcelona Gabriel
2006-08-27 01:23
R.E.M

Lägg ner. Jag har aldrig påstått att jag är perfekt men om du nu tror att jag är det så kan jag direkt säga till dig att jag knappast är det.
Barcelona Ghazza
2006-08-27 01:22
Tror det var från ngn Liga Europa där han intervjuades... Iaf La Rambla, jag har laddat ner det nu.

Edit: Oj skickar ett pm istället.
Barcelona R.E.M
2006-08-27 01:21
jaja "perfectboy"
Barcelona Gabriel
2006-08-27 01:20
Ghazza

Hm okej. Om du säger det så kanske det är så, men jag har hur som helst inget minne av det.
Barcelona Gabriel
2006-08-27 01:19
R.E.M

Jag tror personligen att Rijkaard väljer att spela med Gio och sätta Zambrotta på Bellettis position. Sedan så kan Edmilson knappast vara i tillräckligt bra fysisk form ännu så där kommer antagligen Motta att spela. Sedan så är det inte tillåtet att publicera fram startelvor i forumet, det är bättre att du håller dig till forumsreglerna, du ger bara extra jobb till redaktionen.
Barcelona Ghazza
2006-08-27 01:19
Har ett svagt minne att han gjorde det en tid i ungdomslaget. Är inte säker dock.
Barcelona Gabriel
2006-08-27 01:17
Va Iniesta som anfallare? Där sa du något som förvånade mig. När var detta? Inte kan det ha varit i Barças A-lag iallafall för det har åtminstonde inte jag något minne utav.
Barcelona R.E.M
2006-08-27 01:16
Själv hoppas jag på denna uppställningen till matchen mot celta:

-----------Valdes

Belletti Puyol Thuram Zambrotta

------Deco-Edmilson-Iniesta

------Messi---Eto'o---Ronnie

vad tycker ni om denna uppställning
Barcelona Ghazza
2006-08-27 01:16
Jepp sant som du säger. Detta är dock en av våra styrkor. Vi har spelare som är såpass bra så de kan spela på flera olika platser. Ta bara Gudi som har funkat bra som mittfältare. Jag vill även komma ihåg att Iniesta spelat som anfallare tidigare. Väldigt mångsidiga spelare Frank har att tillgå.
Barcelona Gabriel
2006-08-27 01:12
Ghazza

Håller med men samtidigt tycker jag att Marquez som defensiv mitt ska vara absolut i sista nödfall. Vi har två alldelles ypperliga defensiva mittfältare i Edmilson och Motta så det vore onödigt att lägga en mittback på den positionen(däremot var ju även Edmilson back när han köptes till Barça).
Barcelona Ghazza
2006-08-27 01:11
Okej.

Ett annat alternativ är att sätta in Thuram brevid Puyol och flytta upp Marquez. Tror inte det är den bästa lösningen i nuläget men i framtiden kan det funka bra när Puyol och Thuram har hittat varandra och Thuram har hittat formen.
Barcelona Gabriel
2006-08-27 01:05
Ghazza

Det sista jag kommer ihåg angående Edmilson var att han var lite halvskadad efter hans match med Brasilien. Han är säkert tillbaka snart men det lär dock dröja innan han kommer upp i 100% form. Därför lär Motta få spela en hel del framöver.
Barcelona Gabriel
2006-08-27 01:02
La Rambla

Hah, men amigo igår var alla under alla kritik(undantag Valdes). Vill helst av allt bara radera den matchen från mitt minne. Men visst, att mittfältarna tappat boll när ytterbackarna befunnit sig högt upp på offensiv planhalva har även hänt innan så där har du en poäng. Men det är främst hans positionsspel på fasta situationer som oroar mig och det har ju inte direkt med ditt exempel att göra med.
Barcelona Ghazza
2006-08-27 01:02
Ngn som vet hur det är med Edmilson? Är han skadad eller inte i form?
Barcelona La Rambla
2006-08-27 00:59
Gabriel:

Ja du har rätt där, Belletti känns osäker när vi får snabba spelvändningar emot oss då han ofta har fel position. Men det är inte alltid hans fel, utan som det var igår ofta mittfältarna som tappar boll och han varit iväg på sin kant i offensiven. Vilket det faktiskt är tänkt att han ska göra också. Men även jag tror att han väljer bort Belletti och föredrar Gio till vänster.
Barcelona Gabriel
2006-08-27 00:58
Mot Nya Tider

Såg ditt inlägg först nu..

Det handlar inte om vad jag vill läsa från dig det handlar om att detta är ett forum för FC BARCELONA inte för INTER. Det borde inte vara så svårt att förstå. Jag hade förstått om det var en diskussion du drog upp men det var mest hyllningsramsor till dem du rabblade upp och sånt tycker jag inte hör hemma på ett Barçaforum, framför allt inte när det finns ett alldelles ypperligt Interforum på SF också.

Missförstå mig inte jag uppträder långt ifrån perfekt här inne men även jag har blivit tillsagd då. Jag tyckte bara det inlägget var lite väl överdrivet.
Barcelona Gabriel
2006-08-27 00:48
La Rambla

Visserligen så har Belletti imponerat så här i inledningen men jag känner mig fortfarande inte helt bekväm med honom i defensiven och Celta på bortaplan kommer innebära en enorm svår bortamatch. Därmed så känner jag mig mera trygg med Zambro och Gio rent defensivt. Annars håller jag med dig om att Sylvinho var klart sämre än Belletti.
Annons: