/spanien/barcelona/forum/24117.aspx/spanien/barcelona/forum/24117.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-02-22 19:33
Number10/

Hehe, Cronaldo är knappast en favorit hos mig, jag tycker om kvicka spelare som dribblar effektivt a lá Messi. Men C.ronaldo trots hans filminingar har varit bäst i PL i år. Bättre än Gerard, faktiskt :) och det har visats i hans resultat.

Oavsett hur mycket du tycker att filmningar är skit, och höjer blodtrycket då du ser Ronaldo falla enkelt. Så är filmningar en del av spelet.
Alla gör det, inklusive dina "krigare" i Liverpool
Barcelona T#11
2007-02-22 19:32
kan liverpool besegra oss på camp nou så kan vi besegra de på anfield helt enkelt....så är det

smärtsam förlust :(
Brand New
2007-02-22 19:31
Synd att Eto'o inte spelar för tillfället, vad tror ni det beror på? en schism mellan honom och Reijkard eller är det som det framkommigt i medierna en skada? Tycker ni tappar en dimension i spelet när Samuel inte spelar. Djupledsspelet och den där riktiga effektiviteten försvinner.

Nemo//
Iniesta är helt klart en av det mest underskattade spelarna inom världsfotbollen för tillfället. Tror han är den rimliga ersättaren till Deco och då måste han skolas in. Men vem ska Frank bänka? Inte kan han väl bänka Xavi och Deco som tillsammans utgör världens kanske bästa mittfälltspar?
Barcelona Nemo
2007-02-22 19:21
Kniven mot strupen det är underbart! Det är nu vi ska visa om vi verkligen ska vinna CL eller inte. Det känns otroligt tungt just nu. Men vi får ta fram det positiva. Vinner vi inte CL kan vi fokusera på att vinna ligan och Copa del Rey då bevisar vi att vi är bäst i Spanien...igen!

Jag förstår inte hur Rijkaard kunde bänka den bästa spelaren i truppen. Då tänker jag på Iniesta. Han blir jämt bänkad i de stora matcherna. När ska han få rutin när han adrig får spela?

Vi kanske inte borde skylla på enstaka individer. Vi är trots allt ett lag.
Jamie_Carragher
2007-02-22 19:20
Det är klart Barcelona har en chans att vinna på Anfield, lyckas vi göra 2 mål på Camp Nou så kan Barca göra två st. på Anfield. Tror dock det kommer bli väldigt,väldigt tufft att lyckas med det. Stämningen just i CL brukar vara magisk på Anfield och spelarna höjer sig ytterligare några snäpp med publiken i ryggen, dessutom har vi varit grymma på hemmaplan i år. Men, givetvis finns chansen, ni är regerande mästare och har många världsklasspelare i laget.
Tror dock att det passar bättre för oss att möte er än t.ex. Arsenal. Vi är bra på att få matchen dit vi vill och kontrollera den utan att behöva ha mycket boll, och personligen anser jag att ni spelar oerhört långsamt faktiskt, en herrans massa passningar på mittfältet och så ska allt som oftast Deco & Ronaldinho röra på bollen innan ett avslut ska tas. Arsenal har ett mycket snabbare spel och det har vi ju uppenbart problem med (3 matcher mot dem, 3 förluster)

Men lycka till. Välkommna till Anfield

YNWA
Barcelona Barcc
2007-02-22 19:20
Funderar på att göra ett frågeformulär till icke-supportrar som kommer hit och skriver... ja... ingenting vettigt alls... Skulle nog fungera som en lektion för somliga. T ex, madrid-ado, vad åstadkom du med ditt inlägg? Blev du en bättre människa? Hjälpte du dig själv till ett bättre liv? Var du Madrid mer troget?
Number10
2007-02-22 19:19
Captian Fabuloso Cave Of Hair//
Guds hand är ett undantag, dessutom ingen filmning... :P

Sen får du nog leta med ljus och lykta för att hitta var jag förespråkar spel med dobbarna före och huruvida det är "manligt" eller inte. Hör av dig när du hittat det :) I fotboll ska man kunna ta en tackling utan att ligga och skrika efteråt, fysiskt spel med närkamper är en del av spelet. Filmningar är inte det, men i.o.m. att det figurerar inom fotbollen och att ditt lag, i synnerhet, drar fördel av det så är det väl självklart att du ser det som en del av spelet..

Misstänker att C.Ronaldo är din nya stora förebild, äckligare spelare får man leta efter... Upprepade filmningar borde straffas i efterhand!
Barcelona Rambla
2007-02-22 19:17
Number10:

Efter att det enda du har bidragit med på det här forumet är att klanka ner på vår klubb och dess spelare, och det efter att ni helt sensationellt har besegrat oss på Camp Nou, har du mage att klanka ner på huruvida det jag skriver är klokt eller inte. Snälla, ta och gör oss alla en tjänst och lämna forumet din självgode fan.

Jag gör som tarrak och konstaterar att dåliga vinnare är fan tom värre än dåliga förlorare. Det verkar som om nästan alla liverpoolsupporters har byggt upp någon slags försvarsmekanism, där de i efterhand om restultatet inte hade blivit som de önskat, tänkt skylla på orättvisa domare och filmande barçaspelare. Det är bra, nu vet vi var ribban ligger. Om det nu sker ett mirakel i returen och vi mot alla odds vänder, vet vi vad som väntar. :D
Real Madrid madrid-ado
2007-02-22 19:11
Asså, alla Barcà fan som tror att ni kan slå Liverpool på Anfield tror helt fel. Ni kommer torska igen, tyvärr! Om ni inte slår dom hemma så lär det inte hjälpa att åka till England med förhoppning om att göra 2-3 mål, tänk på hur starka Liverpool är, tänk på vilket tryck det kommer vara, tänk på hur alla engelsmän kommer kriga för att ni ska torska! Enligt min åskit är ni redan nu körda, medan Real har en relativ bra chans att gå vidare för att man har det ganska enkelt mot Bayern borta även om det blir en tuff match.

Så, med andra ord: HEJDÅ BARCELONA! :D
Barcelona Gaucho 10
2007-02-22 19:07
Ämne: Jag delar inte rikti....
håller helt med. och det där med en extra domare låter skitbra.
Barcelona Gaucho 10
2007-02-22 19:04
Marquez måste bort. Man borde satsa på någon ung mittback som Vincent Kompany i HSV. Han ser mycket lovande ut.
Barcelona El Capitán
2007-02-22 19:03
Jag delar inte riktigt samma åsikter som många andra här gällande filmningar.
Tycker ni verkligen att det ska vara en del av spelet?
Jag avskyr verkligen filmare och jag blir riktigt arg när en filmning ger ett lag övertaget i en match, Barça såväl som vilket annat lag.
Jag tycker nästan att grova filmningar skall bestraffas även om de upptäcks på repriser efter en match. Man borde göra allt för att avskräcka det. Om jag vore UEFA presidenten, skulle jag glädjeligen ha en extra domare på läktaren med en skärm framför sig för att anropa "huvud"domaren om filmning skett :)

Ni skulle sett hur arg jag blev när Eboué filmade till sig frisparken som gav Arsenal ledningen i CL finalen.
Ain't nothing worse than a rotten cheater!
Barcelona Gaucho 10
2007-02-22 18:57
Ska jag vara ärlig så är jag inte bekymrad.
Inget lag är bra en hel säsong.
och när Eto´o kommer tillbaka så kommer målen också.
Atlético pulka.
2007-02-22 18:53
Liverpool har släppt in 3(!) mål på 13 hemmamatcher den här säsongen i ligan och ni snackar om att vinna med 3-2. Lycka till.
Barcelona Lejonet
2007-02-22 18:49
Har en fråga hur går de för etoo på träningarna? nån som vet tränade han idag
Barcelona Rolé
2007-02-22 18:48
CJ//

Jag anser att lottas mot Liverpool fortfarande är en bra lottning och det handlar inte om underskattning det är snarare överskattning av egna laget.

För ett par månader sen kunde vi slå vilket lag som helst VART SOM HELST! Men efter skador och formsvackor och kaos dar innan matchen så tror jag på att det snarare är mer tillfällighet än okunskap.

målet mot valencia var frispark och båda målen mot racing var fasta situationer dessutom.
Barcelona Gaucho 10
2007-02-22 18:47
Eto´o behövs verkligen.
Real Madrid Real Madrid 4 Ever
2007-02-22 18:46
Ärligt talat så tyckte jag ni spelade bra och kontrollerade hela matchen fram tills dom kvitterade, eller?
Barcelona Gaucho 10
2007-02-22 18:43
anfallspelet stod helt still i går.
och försvarsspelet var uselt.

Men vi vinner returen med 3-2
Real Madrid Samie
2007-02-22 18:42
Ämne: patrik_86

Filma =....
Att filma är väl att fuska på sätt och vis, men samtidigt, precis som du säger, en del av spelet, jag såg inte matchen men det verkar som ganska många filmade, från båda lagen. Synd att ni förlorade, det blir en roligare och egentligen mer representativ turnering om Barcelona är med (ja, spanska ligan är bäst, ingen tvekan om saken). Lycka till mot Liverpool, det är som sagt inte omöjligt att göra 2 mål, eller t.o.m 3 mål där.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-02-22 18:37
Number10//

That's life, let's face it. det jag sa är sant, och jag skiter i om det är sportsligt eller ej, om man lyckas lura 90000 + dommarteam + all kamera överbevakning då har man som Maradona, gjort sig förtjänt utav det.

Maradona var en Gud, detta kan även tolkas från min profil, och jag som alla argentinare, skiter i allt missbruk, allt osportsligt beteende anglofiler säger att han var en ikon för. Maradona kommer alltid få mina smileband att vridas då jag ser det målet.

Plus så finner jag den där stenålders moralkakan, Filma=fusk som ett skämt. Ni kallar brasilien för fuskare, ni kallar italienare för fuskare och alla latiner osv. men hur många lag har funnit VM eller EM som använt sig av Englands menatlitet? England själva bara en gång (VM alltså).

Och om du tycker att riktigt "manligt" beteende utgörs utav spelare som tacklar varandra med dobbarna först i alla situationer, då är det du som har en konstig syn på sportslig fotboll.

Filmningar är mycket mer sportsliga än att tackla en person med dobbarna i bröstet eller benet.
Barcelona BARÇAAA
2007-02-22 18:34
FORÇA BARÇA!
Barcelona Kapten11
2007-02-22 18:30
CJ

Ruggigt bra?
Hur går det i PL?
Barcelona Kapten11
2007-02-22 18:28
Ingen spelare var bra igår, och som jag tidigare påpekat så är jag otroligt trött på Marquez nu. Men, och det händer inte ofta, jag måste kritisera Puyol också. Hans passningsspel var under all kritik. Det såg ut som att han spelade med julgransfötter.

Frågan är om det inte hade varit bra med lite nya spelare till sommarn. Det känns som att flera av dagens lirare är mätta, det fattas inställning. Dessutom hade det inte skadat om konkurrensen blev hårdare, så att ingen spelare, undantaget just nämnde Puyol, och kanske Ronnie kan känna sig hundra på en plats.
Number10
2007-02-22 18:27
CJ// Äntligen en som kommer med något vettigt här, tack!

Captian Fabuloso Cave Of Hair//
"filma= en del utav spelet"
Det säger väl det mesta om din syn på sportslighet och fotboll...

Rambla//
Du säger inte mycket klokt på en dag...
Har du inget annat för dig än att hacka på allt som folk, som inte har en Barcatröja vid sitt namn, skriver?

Barcelona Warlei
2007-02-22 18:24
ska gå nu men TITTA PÅ LÄNKARNA. och sluta chaffsa me andra supportrar om mathcen.. vad spelare det för roll.. blicka framåt mot en ljusare framtid... måste erkänna att eto'o itne bara är en spelare i laget han är så mycket mer lika så rijkaard. alla stora män har sina egna konstiga ideer, det är såna saker som skilljer dom från the rest. rijkaard gör konstiga byten men har han itne väldigt ofta lyckats?!?! jag hoppas verkligen att dom två kommer lösa allt mellan säg och stanna i laget minst 3 - 5 år :D
Barcelona Tompa
2007-02-22 18:23
Ett dygn har snart gått sedan torsken och vardagen har återvänt till det normala igen...

Jag brukar alltid vara optimist till 100 % men här är det bara och inse att det blir mycket svårt att vända på steken i returmatchen. Därmed inte sagt att att det är hopplöst. Med all den kvalitet som finns i laget är det givetvis fullt möjligr men då måste man spela mycket bättre än igår, både framåt och bakåt.

Henk Ten Cate saknas nog mer än vad man kan tro. Allt mer tyder på det.

Barcelona G och J Dos Santos
2007-02-22 18:22
Liverpool fansen har all rätt att vara glada över seger dem har precis som vi inta haft mycket att glädja sig över på senaste tiden. CL är i stort sett det ända dem har att spela för. MEN att anklaga Barca för att bara bestå av filare är rent nonsens. Hur många gånger filmade Valdes igår svara på det Putte från Falkenberg om du kan.

Ha det bra grabbar och töser
CJ
2007-02-22 18:21
Givetvis kan ni besegra oss på Anfield då ni tveklöst är ett av världens fem bästa lag, dock så är det så många "barcafans" som skämt ut sig innan match på vårat forum samt detta och sagt att det kommer bli en promenadseger för Barca, visserligen skrattar man åt sånt men synd att vissa inte vet ett smack om fotboll.

Sen har ni (ursäkta generaliseringen) uttalat er gång på gång om vilken bra lottning Liverpool var, det bevisar bara en okunskap och det känns extra skönt att kunna slå er på Camp Nou vilket vi även gjort förrut som inte många lag klarar av.
Endå blir vi underskattade trots att vi slagit er på Camp Nou innan, vunnit CL 2005 och spelat ut Chelsea och vunnit med 2-0 hyfsat nyligen.
Fast å andra sidan känns bara segern skönare när ni (ursäkta generalisering igen) underskattar oss hela tiden, vi är ruggigt bra, believe it or not.
patrik_86
2007-02-22 18:20
filma = du ramlar utan att seplaren har rört dig
förstärka spelaren rör dig men du vet inte om domamren ser det så du tappar lite i ditt balans sinne

typ..

och ja det kan ha varit Saviola, kommer inte ihåg vem av era det är alla filmar ju så spela roll.. ja jag såg heöla macthen live på VS2..
Annons: