/spanien/barcelona/forum/24115.aspx/spanien/barcelona/forum/24115.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-10-18 13:16
Ämne: La Rambla // Vad feg....
Vadå fegt? Förstod du inte vad jag syftade på kanske? Det är väl bara att läsa runt på på Svenska Fans tex och i viss brittisk media. Ni själva tom målar ju upp er som några slags martyrer, alla är emot er, det är vi mot världen und so weiter. Kan detta ha undgått dig? Det jag menade var att det knappast var artikelförfattarens egna åsikter som han skrev där, åtminstone så tror jag inte det själv, utan hur helhetsbilden ser ut när man läser press och Svenska Fans.
Real Madrid Mourinho1
2006-10-18 13:15
Evièka// Förra året slutade matchen 1-2....Även om vi förlorade så gjorde vi ju faktiskt mål...
Barcelona Evička
2006-10-18 13:12
Ämne: en fråga bara... Vad....
Ja...de har väl inte nått den grad av mognad som man skulle önska.
Chelz
2006-10-18 13:10
La Rambla // Vad fegt och säga att det är ironisering.. :-)

Sen vet jag inte vilken media som målat upp Chelsea som ett lag som spelar "dödgrävarfotboll". Eller burberrykepsar för den delen. Kanske haft turen att missa dessa tablioder?
Barcelona Evička
2006-10-18 13:10
Mourinho1
Förra årets match på Stamford bridge - ni gjorde väl inga mål alls, va ;)
Real Madrid Mourinho1
2006-10-18 13:05
en fråga bara... Vad är det med arsenalfans och deras önskan att kapa ronaldinho? Nu har vi haft 2 stycken inne på vårat forum som önskat det...
Real Madrid Mourinho1
2006-10-18 13:02
"It's almost impossible to stop Barça scoring at least once every match."

Jag kan nog säga detsamma om Chelsea.Väldigt få gånger vi går av plan och inte gjort ett mål.
Annars så tycker jag han verkar vara ännu en som önskar att Chelsea förlorar.Visst jag håller med om att Barca är förbaskat duktiga.Ni har en del riktigt duktiga spelare.Men det betyder inte att vi är chanslösa.Han drog upp förra årets match där han sa att barca spelade dåligt och ändå vann.Ja,med en spelare mer ja...Och det var faktiskt 1-0 ganska länge till Chelsea.Med en man kort dessutom.När jag läser den artikeln så ser jag att han målar upp Barca som ngn sorts mission impossible och vi själva är ett gäng som spelar i div 5 eller ngt.Är det ngn som vet att barca kan slås så är det väl vi.

Barcelona BARCAAAA!!
2006-10-18 12:58
Ämne: BARCAAAA!!// Lär dig....

Barcelona La Rambla
2006-10-18 12:54
Ämne: Bara timmar kvar nu,....
Om du syftar på deras ägare Roman, så är väl det sista som slår en att han skulle vara bolsjevik? Snarare tvärtom då va?

Kan vi inte höja nivån lite?
Barcelona La Rambla
2006-10-18 12:51
Läsvärd artikel.

Chelsea do not come across any teams in England capable of keeping possession the way Barcelona do: they often have 70-80% of the ball and it's very difficult to play against that.

Påläst var han, överenstämmer rätt bra med verkligheten.
Barcelona Beguiristain
2006-10-18 12:51
Bara timmar kvar nu, ikväll blir det till att ladda upp för fest. Ronnie o Messi kommer snörra upp bolsjevikerna tills dom spyr ha ha.

länktips: ladda med Ronnies 50 första mål i Barca, mycket bra sammanställt av Katalanska tv3.
Real Madrid Mourinho1
2006-10-18 12:45
BARCAAAA!!// Lär dig stava till idiot innan du anklagar folk för att vara det.Tack på förhand....
Barcelona BARCAAAA!!
2006-10-18 12:40
KOM IGEN BARCA!!! visa idoiten Morinho att vi kan slå dem även 11 mot 11....

VISCAAAAAAAA! BARCAAAAAAAAAAA!!
Barcelona Evička
2006-10-18 12:39
Mourinho1

Vem har talat om att dricka kaffe??
Cava är det katalanska mousserande vinet, vilket lär passa bra att fira med i sammanhanget ;)
Barcelona La Rambla
2006-10-18 12:39
Ämne: tarrak// jag vill in....
Hehe, cava är katalansk champagne. Nu vet du det. :-)

Mourinho: Jag hoppas få starta och avsluta matchen med 11 spelare.

Messi: Jag hoppas få starta och avsluta matchen med 2 ben.

:-)~
Real Madrid Mourinho1
2006-10-18 12:34
tarrak// jag vill inte låta nedlåtande men att dricka kaffe till fotboll är väl ändå lite kvinnligt så att säga.Nej för fan rök ngt starkare och ta dig en öl....
Barcelona Suñol_
2006-10-18 12:15
tarrak//Ja en flaska Marqués de Monistrol för att känna sig som Jakob Dahlin framför TV apparaten ;)
Barcelona tarrak
2006-10-18 12:04
Suñol_/Det är alltid himmel eller helvete på det forumet. Guldfiskminne eller någon sorts kollektiv manodepressivitet är väl de troligaste förklaringarna till att det lag som förlorade mot Getafe, nu hyllas till höger och vänster.

Nu är det dags att bege sig ner på stan för att inhandla förnödenheter inför kvällens övningar. Som sig bör vid större matcher så blir det cava och cigarr. Visca Barcelona!

Barcelona La Rambla
2006-10-18 12:03
Chelz:

Kataloniens stolthet mot sydvästra Londons dito. Campions mot champions. Skönspel mot dödgrävarfotboll. Culés mot Burberrykepsar. Frank mot ”The Special One”. El Mago mot JT. Valdés mot Drogba. Icke att förglömma domare, fotbollspampar och resten av världen, alla i en stor konspiration mot Chelsea.

Inte missade du väl ironiseringen av Tomas beskrivning? Det är ju så framför allt media och till viss del respektive moståndare målar upp bilden på dessa möten.
Barcelona Suñol_
2006-10-18 11:55
Lite roligt att Real är världsmästare igen nu när dom massakrerade Steua. Ja men dom får väl glädjas åt det lilla ;)
Villarreal Roger
2006-10-18 11:45
Tarrak// Tackar ödmjukast!
Barcelona tarrak
2006-10-18 11:43
Roger/Det är väl bara Beletti som är borta med axelskadan han ådrog sig i senaste matchen.
Villarreal Roger
2006-10-18 11:40
Hejsan! Undrar bara hur det ser ut på skadefronten hos er? Någon mer än Etoo som saknas?? Tacksam för svar/mvh Rogge
Barcelona tarrak
2006-10-18 11:36
Dani97/Det brukar vara lugnt med biljetter, det är sällan det är fullsatt
Barcelona tarrak
2006-10-18 11:35
Chelz/Om vi har manualen? Varför gå över ån efter vatten;)
Chelz
2006-10-18 11:31
Har ni någon "How to" manual på dödgrävarfotbollen?

Vänliga ord om Cech, det behöver han. Nästan så att jag skickar en Burberrykeps till Thomas för införrapporten.
Barcelona Gabriel
2006-10-18 11:27
Eto'o säger alltid vad han tycker och ändrar inte sina meningar eller ord för någon eller något och det är därför jag diggar hans personlighet fett mycket.

Visca Eto'o, du e saknad :/
Dani97
2006-10-18 11:24
Tja. Ska flytta till Barcelona i slutet av Nov. och det lär säkerligen bli x antal matcher på Camp Nou för min del för att stiljta fotbollsabstinensen.
Är det lättast att köpa en plåt vid arenan på matchdag (bortser från när h*r Real kommer på besök)? Antar att det inte kan vara några problem alls att få tag i en biljett till en "vanlig" match och vad går en biljett på? Vi snackar en hyfsat bra plats.
Mvh Dani
Länktips: www.aik.se
Barcelona La Rambla
2006-10-18 10:59
Ämne: foadinho_10// Ja kor....
Det finns det bättre spelare som har gjort genom historien. Vår egen mister tex, som var inblandad i en spottincident under mästerskap med Rudi Völler. Inget att hänga upp sig på, många kan göra något dumt i stridens hetta som de i efterhand säkert ångrar. De behöver inte vara en dålig människa för det. Jag säger som tarrak så väl beskrev det igår.

Låt den som är utan synd kasta första stenen.
Real Madrid Mourinho1
2006-10-18 10:53
foadinho_10// Ja korrekt på plan är Etoo säkert men han är kontroversiell som person.Han har gjort bort sig ett par gånger....
Annons: