/spanien/barcelona/forum/24112.aspx/spanien/barcelona/forum/24112.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sóm més que un club
2006-08-25 23:21
Ämne: Är det här Barca som....
Il phenomeno:
Sevilla spelar i alla fall i primera.
Humor när Cadiz får sjunga "a segunda" när Madrid kom sist...
Barcelona Gabriel
2006-08-25 23:20
"Man såg ju hur tydligt som helst att domaren gav fördel åt Barca hela tiden"

Konstigt. Jag fick samma intryck fast till Sevillas fördel. Lets face it, ingen av oss kan uttala oss opartiskt eftersom jag är culé och du anti-culé.
Barcelona Ghazza
2006-08-25 23:20
Gabriel,

Nej inte endast tackvare dagens match. I tidigare möten har jag sett tendenser till detta också. Men samtidigt gick han ut och sa att han ville till Barca. Det kanske bara var vinnarskallen som visade sig.

Och det är tur, hur skulle världen se ut om alla tyckte likadant?
Atlético Chelsea FC
2006-08-25 23:19
Hejhej, tittar förbi här för att kolla läget. Det är ju fan värre än på Chelseas forum. Bara Real Madrid tröjor här ju. Kan inte ni hålla er till ert forum? Antar att alla barcafans tycker det är sjukt jobbigt med massa idioter som droppar in med jobbiga kommentarer efter förluster. Det är precis samma på The Shed, skillnaden är nog att de blir blockade ganska snabbt. Det tycker jag skulle vara bra här också.

Tro nu inte att jag sympatiserar med Barca, för det gör jag inte. Men jag hatar supportrar som är skadeglada...

Hursomhelst såg jag inte matchen, men Barca verkar inte ha spelat så bra, vilket gör att jag längtar ännu mer till 18 Oktober!

:)
Barcelona Gabriel
2006-08-25 23:18
Il Phenomeo

Visade någon spelare vilja idag? Förstår inte vart du vill komma till. Deco är och kommer alltid att vara en vinnarskalle, killen hatar att förlora.
Barcelona La Rambla
King_raul:

Det är lätt för att utomstående att gapa om att Zambro och Thuram ska in. Visst, de hade kunnat komma in sista 30 min, men då matchen var som den var hade knappast det gjort någon nytta.

De anlände så sent som 4 aug till truppe och har inte på långa vägar samma fysiska status i dagsläget som de andra. Då hävdar säkert många, ja men Deco anslöt ju också först 4 aug. Visst gjorde han det, men Deco har spelat i Barça i 2 säsonger och kan spelsättet i sömnen. Det är viss skillnad. Så som jag tror, så vill inte Rijkaard starta tävlingsmatcher med de två från Juve innan de helt kommit in i laget och framför allt nått sin absoluta status när det gäller fysiken. Det är Rijkaard i ett nötskal, rör inte om för mycket i gruppen så här i början osv.
Real Madrid Zizou-Mano
La Rambla

Ja men så katastrofalt dåligt var han inte ! Puyol fick spela lite av en extrem libero idag eller så var det Marquez som var för offensivt lagd ? Hur som helst, har Puyol en bra dag är det inte många ( läs ingen ) som sätter 3 baljor på hans lag. Det vet vi alla.
Real Madrid SoFFinHo
2006-08-25 23:17
Det var synd men OTROLIGT skönt damn asså, idag kommer jag sova bättre än någonsin.

HALA MADRID
Barcelona Gabriel
Ghazza

Tycker det är konstigt att du inte vill se honom i Barcelona enbart pga dagens match(för jag antar att det är därför) när jag aldrig hört en enda själ här inne klaga på tanken av att se honom i vårat lag innan ikväll. Men aja, du får ha dina åsikter, jag håller bara inte med dig.
Real Madrid Gabinho!
Il Phenomeo//

'men om du hörde så sa han ''Valdes är en riktig stabil målvakt som inte gör tabbar''

Vad ja minns 3 supertabbar förra året.
Real Madrid Il Phenomeo
2006-08-25 23:16
Ämne: AlexC

Snälla nån,....
Visade Deco vilja att vinna idag..?
Barcelona Älskade Barça
2006-08-25 23:15
Sevilla var ju bättre än oss idag självklart dom var värd segern. Men men på måndag börjas det, vi hade ju fakiskt spelat spanska supercupen 2 matcher och Joan Gamper mot Bayern alldeles innan så jag tror ju att Sevilla var mer förberred.

Puyol och valdes var bäst i Barca idag, även om båda 2 tabba sej nån gång.
Real Madrid Il Phenomeo
2006-08-25 23:15
Är det här Barca som skulle vinna 6 titlar detta år..?

Daniel Alves var kung på plan och raderade Ronaldhino, Poulsen tog enkelt bort Deco och Puyol/Marquez förlorade nästan alla höga bollar.

Fan va kul för Sevilla, dem har en sån jävla kämparanda. Börja inte snacka om att Alves filmar mycket. Man såg ju hur tydligt som helst att domaren gav fördel åt Barca hela tiden. Sevilla fick 6 gula för småsaker, Barca fick bara 1 gult. Fast de gula korten spelar ingen roll egentligen, "turneringen" är ju ändå slut nu.

Och för en gångs skull så var Hysén ganska bra, man slapp höra det klassiska "Ojojojojojojojoj". Man man märker jävligt väl att Hysén inte är en älskare av italiensk fotboll.

Märkligt att man inte fick se Zambrotta komma in. Istället tar Rikjaard in några anfallare till, så att man helt plötsligt har 5 anfallare på plan.
Barcelona Ghazza
2006-08-25 23:14
Nej Alves tar det på planen istället. Det enda jag sa var att jag inte ville se hnm i vår tröja. Menmen... Vi kan väl enas om att han är en riktigt bra spelare med en enorm vilja.

Rambla, Ja herregud, satte tvn på ljudlös efter 5 minuter...
Barcelona Gabriel
2006-08-25 23:14
King_raul

Cuidate hermano.

Mira para hablar de la seleccion, vas a ir a ver el partido contra Suecia? Creo que voy a ir.
Barcelona Gabriel
2006-08-25 23:13
La Rambla

Alla som känner mig vet om att jag knappast är ett fan utav Glen Hysén men till hans försvar kan man kanske tänka på att han som "expertkommentator" (f.ö patetiskt att han kalls för det) måste inrikta sig på väldigt många lag. Vi däremot har en stenkoll på Barça eftersom vi följer dem dagligen, det har knappast han. Däremot så kan man samtidigt tycka att om man inte är 100 % säker på något så ska man inte heller uttrycka sig, det är ofta det han gör fel.
Real Madrid King_raul
2006-08-25 23:12
Gabriel,
Si lo se. Tienes razon.
Ahora voy a ver la tele, nos hablamos otra vez!

Barcelona Gabriel
2006-08-25 23:10
King_raul

Hombre, eso es la vida. Cuando suecos suelen hablar de cosas similares nunca abren mis orejas, lo mejor es cerarlos porque si no.. vas a enfadarte.
Barcelona La Rambla
2006-08-25 23:09
Zizou-Mano:

Hysén är ju ute och cyklar som vanligt. Han ser knappt spansk fotboll skulle jag gissa. Du hörde väl när han sa att Valdés gör aldrig några missar, att han alltid är stabil, heh. Visserligen så tycker jag de flesta överdriver där. Valdés gjorde 3 rejäla tabbar förra säsongen, som visade sig vara matchavgörande. Det är det enda kritikerna kommer ihåg. Efter det har han varit hur bra som helst anser jag och var en av anledningarna till att vi vann CL-finalen. Idag är han den ende som får godkännt, han var faktiskt riktigt bra och kan inte göra något på målen.

Puyol ser mänsklig och nästan lite dålig ut när man dessutom måste göra två mans jobb som i kväll. Tappar Marquez markeringar och står och sover så får ju Puyol, som själv har sin gubbe, lämna sin markering och täcka upp. Då framstår han som halvdålig i folks ögon. Tänk själv, om han fått koncentrera sig bara på sin uppgift, då vet vi hur Puyol spelar.
Barcelona Gabriel
2006-08-25 23:09
Ghazza

Med Henry är det skillnad. Henry är bara en arrogant fransman som gråter ut i press när allt inte går som han vill. Med ett simpelt uttryck så är han "simply full of shit!"

Sån är inte Daniel Alves.
Barcelona Mot Nya Tider
2006-08-25 23:08
Gabriel

Håller med dig till 100.
Real Madrid King_raul
2006-08-25 23:08
Gabriel,
Es de risa que halgunos hablan mierda de la historia de Madrid quando no tienen nada que ver con España.
Son suecos y me hablan de la historia Española...
vaya!!

Barcelona Mot Nya Tider
2006-08-25 23:07
Jisses!

Vad alla ska leka experter efter matchen och analysera och klaga. Jag såg matchen och jag hoppas att ni andra såg samma match. Det var Sevillas kväll och de förtjänade att vinna. Vad mer finns det att säga? Det är bara att ta nya tag och se framåt mot nästa match.

Grattis Sevilla!
Real Madrid Gabinho!
2006-08-25 23:06
Iniesta satte lite fart Deco var ej ni måste va bättre för att vinna de tuffare iår.
Barcelona Gabriel
2006-08-25 23:06
AlexC

Snälla nån, vadå visar att han är ett svin? På vilket sätt då? Att han slänger sig och filmar eller att han överdriver? Sånna spelare finns det överallt i fotbollsvärlden. Deco är också sån, men Deco är framför allt en vinnartyp - en som gör allt för att vinna.

Alla spelare kan gå över styr då och då. Betedde sig inte Rijkaard som ett svin när han spottade på Völler? Eto'o? eller Deco när han drgo Gurpegui(?) i håret?

Lets face it. Ni hatar inte dem eftersom ni håller på Barça. Och låt oss säga att vi nu faktiskt köpte Alves inför denna säsongen och att han spelade mot Sevilla idag och gjorde allt det emot dem istället. Då hade han knappats kallats för "en slyna" utav er.

Jag vill inte skapa bråk, eller "inbördeskrig" (med ett grovt överdrivet uttryck) men jag tycker faktiskt det luktar dubbelmoral på långa vägar.
Real Madrid King_raul
2006-08-25 23:05
Beautiful Barca,
Tagga ner. Jag har inte skrivit något olämpligt här inne.
Jag drog parallell till en diktator då du ville stänga av samtliga Real Madrid konton här inne.
Bernabeu heter vad den heter sedan presidenten för 60år sedan. Ska du dra upp sådan skit nu?

Barcelona Ghazza
2006-08-25 23:05
Gabriel,

Kanske inte, tycker ändå han har gått över gränsen. Filmar och spelar riktigt fult.. Jämför lite med Henry, skulle aldrig kunna se honom i vår tröja... Men visst, håller med dig. En spelare som är riktigt bra och en stor framtidsman. Med honom i laget skulle vi bli kompletta.
Barcelona Barca 1899
2006-08-25 23:04
Ignorerea dom!

Låt dom göra vad dom vill. Tycker att barcas mittfälltet släppte igenom Sevilla spelarna väldigt lätt, som ledde till att backlinjen fick det tufft.
Barcelona Zamboza
2006-08-25 23:03
Beautiful_ Barça

Nu är det inte så att alla real fansen skämmer ut sig här. Det finns seriösa också och dem får gärna komma in och skriva här.
Barcelona AlexC
2006-08-25 23:02
Gabriel

Visst är han en bra spelare, som spelade bra mot oss idag. Det bidrar nog lite till att man avskyr honom men killen visar ju idag att han är ett svin.
Annons: