/spanien/barcelona/forum/24110.aspx/spanien/barcelona/forum/24110.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-08-27 22:32
tarrak:

Jag vet inte vad jag ska tro om kaninen. När man ser honom på planen så ger han inte sken av några divafasoner. Men samtidigt så måste han ju kunna bestämma själv över sin framtid, det kan inte bara vara hans agent som gör sig omöjlig. Agenten får ju direktiv av sin klient kan man tycka. I en perfekt Barça-värld så tänker Saviola om och rättar in sig i ledet, accepterar en lönesänkning och spelar för laget. Men det ser ju inte ut att bli så. Sen vet man ju inte heller hur pass tjurig Rijkaard är. Nåja, de närmaste dagarna borde ju ge svar.
Barcelona tarrak
2006-08-27 22:22
Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo/ Haha! Vad kommentatorerna inte fattar är att byggandet av Fort Knox kommer att ta ut sin rätt på offensiven. Det finns bara ett lag som kommer att våra komplett i båda riktningarna. Gissa vilket? Det är där Deco återigen kommer att visa sin storhet till Beckham-beundrarnas stora förvåning på tv4+.
Barcelona tarrak
2006-08-27 22:18
La Rambla/ Min åsikt är klar sedan länge: sparka kaninen åt he*lvete. Han är en fantastisk spelare men han visar noll kärlek till klubben och verkar vara beredd att spela för vilket "skitlag" som helst bara han får behålla sin lön. Låt honom då göra det!
Barcelona La Rambla
2006-08-27 22:09
Det har snackats med Saviola inför varje säsong sen han varit utlånad. Han vill inte skriva om kontraktet, han propsar på att få lämna på fri transfer. Detta för en spelare som Barcelona fortfarande har kvar att betala River Plate. Det är inte Rijkaard som behandlar honom så här, utan Txiki och Laporta vill sälja honom. Ska Rijkaard satsa på en spelare som han vet snart försvinner? Är det logiskt tycker ni?
Barcelona tarrak
2006-08-27 22:08
När man hörde kommentatorernas "lovebombande" av Mierda i början av matchen fans det bara en tanke i min hjärna, Public Enemys klassiker "Don't believe the hype". Det var exakt samma snack förra säsongen i deras första match. "Här kommer det nya Real Madrid bla bla bla". Jag är inte ett dugg oroad av deras lag! Visst de kommer att släppa in färre mål, men hur många kommer de att göra när de ställer upp som idag? Var det bara jag som reagerade när kommentatorerna snackade om att det var omöjligt att göra mål på marängerna? Jag tror jag vet ett lag;)
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2006-08-27 22:06
Eusebio jag vet att hans lön är för hög. men om man snackar med han så tror jag att han går med på att sänka den
Barcelona Ghazza
2006-08-27 22:06
Tycker det är bra att han sätter gränser och visar att det inte är okej så som Saviola agerar. Visst skulle jag också vilja se honom i laget men ingen spelare är större än klubben.
Eusebio
2006-08-27 22:04
Saviola har i dagsläget en alldeles för hög lön för att bara sitta på bänken, men jag håller samtidigt med dig om att Rijkaard inte behandlar honom korrekt..
2006-08-27 22:00
Kan inte förstå rijkard när han vill sälja saviola och säger att han inte ingår i hans planer. själv tycker jag att han ska va andravalet till vår R.E.M om ngn skadar sig till Ex nu är ju ronaldinho skadad varför inte låta han starta. för övrigt är det ngn som vet hur det ligger till med saviola fallet
Barcelona Puyol!
2006-08-27 21:58
Kommer man kunna streama matchen imon eller får man sticka till puben?
Hoppas verkligen att jag får se Gio lira imon för han är grymzor!
Barcelona La Rambla
2006-08-27 21:55
Utan Valdés hade vi inte varit i Monaco. Tänk hans räddningar finalen, hans räddningar i semi mot Milan borta. Han har verkligen skärpt till sig. Alla målvakter gör bort sig någon gång. Den här säsongen kan Valdés få visa att han är jämnare. Efter det så kan vi utvärdera mer rättvist.
Barcelona Tompa
2006-08-27 21:52
Jag har ju som bekannt riktat allvarlig kritik mot Valdes vid upprepade tillfällen gångna säsongen. Vad gäller insatsen i Supercupfinalen håller jag emellertid med dem som tycker att han inte kan lastas för målen. Vid 0-2 målet tyckte jag hans utboxning var helt OK, var mest otur att det blev mål där.
2006-08-27 21:41
Gabriel

det är det jag menar, skrattretande

La rambla

jag vet att det inte höt hit men va bara tvungen. Sorry
Barcelona Suñol_
2006-08-27 21:41
Domarna sätter standaren direkt!
Barcelona Zami-Culé
2006-08-27 21:40
Lionel_Messias

Valdes gjorde inte en tabbe vi något av deras mål. Han storspelade ju en del den matchen, med sköna räddningar. Bäst i laget också!
Barcelona La Rambla
2006-08-27 21:36
Snälla, sluta klistra inlägg från Reals forum, det hör inte hit.

Lionel_Messias:

En fråga till dig. Har du någonsin sett Thuram och Puyol spela tillsammans eftersom du kan bedöma att de är bättre som mittbackspar?

Anledningen till att Thuram och Zambrotta inte spelade var att Rijkaard ville låta de spela som tagit oss till denna supercupsfinal, de spelarna som vann Champions League. Dessutom så är varken Zambrotta eller Thuram fullt tränade ännu.

Orättvis kritik på Valdés utboxning om du frågar mig. Den var bra, långt ut och det är bara ren otur att bollen kommer tillbaka så snabbt. Hade han inte boxat ut den så hade Kanoute nickat in bollen. Möjligtvis att han kunde fått bollen mer åt kanten. Men det är lätt och vara efterklok. Sen så hade Valdés flera kalasräddningar på både frilägen och skott. Utan honom så hade de lätt blivit 5-0 i baken.
Barcelona Gabriel
2006-08-27 21:34
Haha meh! Va fan ska han göra då? Stå och kolla på eller? Tro fan att han ska springa vidare även utan skor och benskydd, han kommer bli kritiserad av fansen om han inte hade gjort det samtidigt som han vet att han hade blivit hyllad ifall han gjorde det.

han har hjärta för klubben efter en match? snacka om naivitet
Barcelona Lionel_Messias
2006-08-27 21:31
Nja. Motta och Marquez är inte 100 % säkra precis. Thuram är klart bättre tillsammans med Puyol. Undrar varför Sylvinho spelade :S. Van Bronckhorst och Zambrotta är ju mkt bättre på ytterbackspositionen.
Valdes gjorde iaf tabbe vid andra målet, han var ju mellan spelarna och målet. Han visade också sin osäkerhet i luftrummet ett par gånger där han kunde plocka ner bollar säkert men han valde istället att boxa ut dem och en av dessa utboxningar ledde just till 2-0 målet.
2006-08-27 21:29
från Madrids forum !

Namn: Zizou-Mano
Sänt: 2006-08-27 21:03:50
Såg ni Emerson ? Utan skor och benskydd spelar han. Snacka om hjärta !
Barcelona La Rambla
2006-08-27 21:28
Kan Berlusconi acceptera ett nej någon gång istället för att envisas med att vilja signa Gaucho? Köp Gordo istället så får du en brasse till ditt lag. :-)~
Barcelona La Rambla
2006-08-27 21:18
Dagens skönaste, los pericos fick stryk av Nàstic. Bara att njuta. :)
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2006-08-27 21:16
Nåja lite några chanser kanske dem får, med det får ju alla lag för eller senare. Gillar dock deras Juventus tänkande starkt!
Barcelona La Rambla
2006-08-27 21:15
Ämne: Haha lol.

La Ramb....
Exakt, vilket också Juande Ramos sa efter matchen var taktiken. Ligga som iglar på Xavi och Deco. Funkar inte vårt innermittfält så är vi halvt slagna pga det.
Barcelona Gabriel
2006-08-27 21:14
Haha lol.

La Rambla

Precis, skulle precis reagera på hans kritik till Valdes. Sen visst tog de bort Ronaldinho, men framför allt så raderade ju de Deco och Xavi ifrån spelet.
Barcelona Jontteee
2006-08-27 21:11
Grabbar en rolig sak jag läste på RM forumet..

Namn: Nicky » Svara på inlägg
Sänt: 2006-08-27 20:32:14
säsongens sämsta match
Barcelona La Rambla
2006-08-27 21:11
Lionel_Messias:

Vilka tabbar såg du Valdes göra? Jag måste ha missat dem. Däremot såg jag en Marquez stå och sova vid 0-1 och en Motta som växt fast i gräset vid Kanoutes 0-2. Straffen kunde han inte göra mycket på. Bäst i Barça enligt mig, Victor Valdés.

Captian:

Nåja, så illa såg det inte ut. Det fanns vissa intensioner men det var bara bitvis. Sen föll de tillbaka i sedvanligt lallande. Tror nog att de kommer att höja sig några snäpp den här säsongen. Men de klarar inte den kreativa biten med Guti eller Raul under en hel säsong.
Barcelona La Rambla
2006-08-27 21:07
Ah, vår gamle hjälte Bakero. Hoppas det går bra för honom den här säsongen när han leder sitt lag. :-)
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
La Rambla/

Håller totalt med, Villareal log närmare den segern än Real. Real anfallsuppbygnad är ett skämt det såg ut som om man såg Juventus spela. Två grova deffensiva spelare med noll %kreativitet i hjärnan, efter dom Guti, Raul och Beckham bara dem tre namnen säger det mesta om deras skämt till anfallsspel. Nu var detta bara första matchen men Cappello spelar detta spel hela säsongen ut, deras kondition kan bli bättre men inte speltänkande :)
Barcelona Lionel_Messias
Real Madrid har inte visat något speciellt på att dem ska vara ett hot i år heller. Tråkigt spel och ingen verkar vara jätteintresserad av bollen. Barca spelade bättre i förrgår men förlorade med 3-0 just pga att Ronaldinho blev mkt bra bortplockad av Sevillas försvar och att Valdes gjorde sina kända tabbar.
Guti ingen världsplaymaker precis. =)
Barcelona Suñol_
2006-08-27 21:03
La Rambla // Ja Guti visade klassen direkt!!
Annons: