/spanien/barcelona/forum/24108.aspx/spanien/barcelona/forum/24108.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-08-25 23:48
Red.

Ge några av oss Moderatorverktyg. Här ska f-n rensas skit ut ur forumet hädanefter. :-)
Barcelona La Rambla
2006-08-25 23:47
Gabriel:

Jag tycker också att Alves var ett litet svin idag. Ska du bli arg på mig också? :-)

Skämt och sido, jag hade nog inte tacka nej till honom när det väl kom till kritan. Bara Rijkaard putsade till honom lite till det bättre. Jävlar vilken vinnarskalle killen har. :-)
Barcelona AlexC
2006-08-25 23:46
Gabriel

Snälla nån, vadå visar att han är ett svin? På vilket sätt då? Att han slänger sig och filmar eller att han överdriver? Sånna spelare finns det överallt i fotbollsvärlden. Deco är också sån, men Deco är framför allt en vinnartyp - en som gör allt för att vinna.

Det är skillnad mellan att trilla lätt (som Deco) och att överdriva och åma sig (som Alvés). För att svara på din fråga: så som Alvés betedde sig på plan idag är han ett svin i mina ögon. Ständigt sparka på hälsenorna utan att vara i närheten av att ta bollen och ständigt småfult spel. Kombinerat med att att han filmar och ligger och winar så fort någon snuddar vid honom. För att sedan kunna satsa för fullt igen i nästa motlägg utan någon som helst verkan från den otroliga smärtan han verkade ha 30 sekunder tidigare.

Alla spelare kan gå över styr då och då. Betedde sig inte Rijkaard som ett svin när han spottade på Völler? Eto'o? eller Deco när han drgo Gurpegui(?) i håret?

Riktigt lustigt att du tar upp fallet med Rijkaards loska mot Völler. Minns att vi hade en diskussion om detta för länge sedan där du mer eller mindre rättfärdigade loskan "för att Völler säkert förtjänade den".
Nämnde du ordet dubbelmoral?

Lets face it. Ni hatar inte dem eftersom ni håller på Barça. Och låt oss säga att vi nu faktiskt köpte Alves inför denna säsongen och att han spelade mot Sevilla idag och gjorde allt det emot dem istället. Då hade han knappats kallats för "en slyna" utav er.

Visst är det så. Så är det nog för mer eller midre alla supportar. Man tycker om lagets spelare mer än motståndarlagets, ingen nyhet direkt. Som supporter av ett lag är man inte alltid objektiv i sin syn på saker. Det gäller även för dig.

Slutligen: Följ ditt hjärta och ge mig ett svar på denna (för hjärtat kanske mödosamma känslokonflikt) frågan vem du håller högst, Barça eller Daniel Alvés?

Peace.
Barcelona Gabriel
2006-08-25 23:46
SoFFinHo

Försvarsmekanism inom psykoligns område var det. Tja, så ligger det till när man går in på helt andra saker och väljer att ignorera frågan.

Heh, förstår du eller ligger din IQ-nivå lika lågt som majoriteten av madridistas här på SF? Jag kan underlätta det jag skrev till dig. Du bortförklarar dig och väljer att inte svara på frågan. Nu förstår du säkert -hmm tror jag :-)
Barcelona Ghazza
2006-08-25 23:44
Gabriel,

Chill. Då droppar jag det här nu då :)
Barcelona Mot Nya Tider
2006-08-25 23:43
SoFFinHo

Ganska underhållande att läsa när mina bröder här på Les Rembles slaktar dig gång på gång här:-
Att du hela tiden kommer tillbaka och skriver mer och mer dummare saker har jag väldigt svårt för att förstå.
Barcelona Gabriel
Ghazza

Its cool mate. Alla har rätt till egna åsikter trots att det inte går att argumentera för dem(hur konstigt det än låter så är det jävligt normalt).
Barcelona La Rambla
SoFFinHo:

Okej tuffing, jag vågar inte leka tuff mot en hårding som du.

I vilket fall som helst, ni sög och kom sist. A segunda! :-)~
Real Madrid SoFFinHo
2006-08-25 23:42
Gabriel//
Vi har bara slagit ut er ur CL vilket ni aldrig har gjort - låter nästan lika roligt om inte roligare!
Barcelona Gabriel
2006-08-25 23:41
Zizou-Mano

Heh, äsch. Då måste de vara riktigt lättirriterade ifall de ska störa sig på småsaker som det. Har du bestämt att du ska gå?
Barcelona Zami-Culé
Ämne: Gabinho//

Bara de....
Obeskrivlig känsla va? Då vet du hur vi har känt oss under 2 år, och hur vi förmodligen kommera att känna nästa sässong med! :) skön känsla, visst?
Real Madrid SoFFinHo
La Rambla//
Lek inte tuff nu. De vann aldrig mot oss.
vi på straffar mot betis och mot villareal med 1-0.
blanda ihop de båda förlusterna och det blir inte 3-0!
DU E ROLIG DU.
Barcelona Ghazza
2006-08-25 23:40
Gabriel,

Jepp så är det. Mycket personliga känslor som man inte kan argumentera med. Ville egentligen bara få fram min egen åsikt i frågan om att värva Alves. Sedan det första jag skrev när jag undrade om inte lagmoralen skulle sänkas var direkt frågande. Jag kommer inte på några fall då denna typ av övergångar skett. (Att en spelare som Alves som spelar så mot oss sedan ska komma till laget.)

Skulle dock detta hända är säkert Alves och resten av Barca såpass rutinerade så det inte spelar ngn roll.

Zizou-Mano, Nejdå inte irriterade. Använder bara babelfish för att se vad som skrivs ;)
Barcelona Gabriel
2006-08-25 23:40
SoFFinHo

Så du tycker att ni skulle "lägga ner karriären"(f.ö ett riktigt konsigt uttryck. Ett lag har inte en karriär då ett fotbollslag inte slutar existera bortsett ifall de går i konkurs. "Lägg ner karriären" är något man kan säga till en spelare, inte ett lag. "Lägg ner verksamheten" hade låtit mera korrekt) när vi förnedrade er på bortaplan förra säsongen med just 3-0 - eller oj, just det, det var 0-3 :-)
Real Madrid Zizou-Mano
2006-08-25 23:38
Gabriel

I see. Tror folk blir lite irriterade på spanskan nu hehe.
Barcelona La Rambla
2006-08-25 23:36
SoFFinHo:

Din logik är slående. De vinner en match och är ett bättre lag än Barcelona. Hysteriskt roligt.
Då antar jag att Cadiz är ett bättre lag än er när de vann den där turneringen och ni kom sist? Du vet när Cadizfansen på arenan drev med Real och sjöng, A segunda! :-)~
Barcelona Gabriel
2006-08-25 23:35
Zizou-Mano

No lo tengo decidido si voy a ir, aun no se.
Barcelona La Rambla
2006-08-25 23:35
Young_And_Gifted:

Ta en titt några sidor bakåt så ska du se hur många som sköter sig från de vitas håll. De är lätträknade. När vi culés är här så är det en behaglig miljö.

Nåja, orkar inte mer ikväll ändå.

Bona nit!
Real Madrid SoFFinHo
2006-08-25 23:34
Sevilla var värda det här de är helt klart ett bättre lag än vad ni är !
Barcelona Gabriel
2006-08-25 23:33
Ghazza

Alla spelare som bevakar Ronaldinho är precis lika tuffa som Daniel Alves var idag, och säkerligen så är det också, precis som du sa, pga direktiv ifrån tränaren. Det är knappast konstigt, alla vet hur farlig han är när han får vända upp och driva bollen framåt. Därför tas alla medel till , även otillåtna såklart, för att undvika ett eventuellt bakslag. Det är knappast så att Alves hatar Ronaldinho, bara det att han väldigt gärna vill vinna och vet att Ronaldinho är ett stort hot. Visst kan man säga att det är fult gjort. Men så kan man säga om varenda motståndare i världen som spelar om Barça isånnafall. Bra att du är medveten om att du överreagerade iallafall, annars håller jag med dig om att Daniel Alves har en tendens att vara väldigt ettrig men det är knappast något negativt, bortsett från att han kanske riskerar att bli utvisad ett antal gånger. Jag är dessutom säker på att Rijkaard skulle kunna transform him och lära honom att lugna ner sig rejält.

El mister är mästare på sånna saker :-)

Jag är annars väldigt förjust i Daniel Alves och har ropat på hans värvning ända sen förra säsongen. Därav förklaringen till att jag försvarar honom, samtidigt som jag tycker att argumenten du lägger fram inte håller väldigt mycket då jag anser att det är "personliga" känslor som du lägger till i ditt beslut av att "inte vilja ha honom" i laget pga kvällens match.
Barcelona La Rambla
Ämne: Några stavfel hit oc....
Ok, du kan räkna till 3. Grattis! Ska vi bli imponerade nu eller?
Real Madrid Young_And_Gifted
Chelsea FC:

Så länge man sköter sig så får man nästan vara inne på vilket forum som helst.

I engelska sidan av svenskafans så kanske man vill ha sina egna fans, men i spanska skriver många olika fans på andra forum..
Alla fans är välkomna så länge man håller reglerna och är seriös.
Barcelona Mot Nya Tider
2006-08-25 23:32
SoFFinHo

Uuu, det där borde du aldrig ha skrivit...
Barcelona Ghazza
2006-08-25 23:31
Rambla,

Ja, det är så frustrerande när domaren tar den frisparken bara för att Messi är i straffområdet. Skulle den skett på mittplan skulle domaren aldrig blåst.
Real Madrid Il Phenomeo
2006-08-25 23:30
Ämne: Il Phenomeo//

....
Nää jag missade det.

Eller så sa han kanske att "valdes har varit stabil IDAG och inte gjort några tabbar" vilket är korrekt. Fast jag är inte säker.
Real Madrid SoFFinHo
2006-08-25 23:30
Några stavfel hit och dit spelar ingen roll.
men att barca torska med 3-0 spelar stor roll, okej om ni hade torskat med 1-0 eller något men 3.
asså kolla siffran "3" + att man lekte med er asså det är helt ofattbart.
lägg ner karriären säger jag bara!
Barcelona La Rambla
2006-08-25 23:29
Ghazza:

Mest förbannad blev jag när Alves får frispark när Messi tar sig förbi honom och han bara lägger sig ner för att han inte hänger med.

Sen lurade Ronaldinho upp honom på läktaren en gång i första halvlek. Visserligen till ingen nytta men det var jäkligt kul att se. :-)
Real Madrid Zizou-Mano
2006-08-25 23:28
Gabriel

Yo tambien me voy. Donde vas a centar si tu te vas ?
Barcelona Ghazza
2006-08-25 23:27
Ämne: Ghazza

Bara för a....
Just att han har varit väldigt ettrig, nästan onödigt på Ronaldinho bl a, i vissa lägen. Det kan ju varit order från tränaren. Världens bästa får ganska mycket och hård bevakning på sig. I dagens match var det väl droppen som gjorde att min bägare rann över. Hans filmande blandat med min frustration över matchen gjorde så att jag fick en liten dubbelmoral, det känner jag nu i efterhand. Men jag står fortfarande för min åsikt.
Barcelona La Rambla
2006-08-25 23:27
Ämne: säger bara en sak . ....
Du verkar "säga" många saker trots att du hela tiden hävdar att du bara vill "säga" en sak.

Sen heter det skönt, inte skänt.
Annons: