/spanien/barcelona/forum/24105.aspx/spanien/barcelona/forum/24105.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-26 15:41
Gabriel

Det kom som ett litet chock för mig med. Det har inte ens varit något rykte om det i tidningarna, förutom att Bayern var intresserade för ett tag sedan.

Aja, det kanske är för hans äget bästa ändå. Han hade inte fått mycket speltid hos oss. Nämns något pris?
Barcelona Sóm més que un club
2006-08-26 15:41
Ämne: BOMBNEDSLAG!

Marc....
Gabriel:
Verkligen ett bombnedslag. Van Bommel kom ju gratis och verkade verkligen brinna för Barcelona även om han inte varit min favorit har han ju verkligen fått spela en del och även viktiga matcher. Till sin fördel har han alltid kämpat. Lite extra tappade han på sina uttalande och agerande i VM.
Barcelona Gabriel
2006-08-26 15:36
BOMBNEDSLAG!

Marc Van Bommel klar för Bayern München!

Detta kom utan tvekan som en chock, jag såg verkligen inte detta komma. Visst har Rijkaard lämnat han utanför truppen bl.a emot Espanyol och nu har vi förklaringen. Shit! Jag är verkligen i temporärt chocktillstånd. Jag såg faktiskt fram emot att se Van Bommels bästa sida denna säsongen då jag inte tycker han låg upp till förväntningarna förra säsongen. Dessutom har han ju tidigare sagt att han inte vill lämna Barça. Antagligen så har Rijkaard gett klartecken till att han inte räknar med honom och sagt att han är fri till att röra på sig, därmed hans beslut. Det är enligt artikeln tänkt att han ska befinna sig på plats nästa vecka för att göra läkarundersökningen.

Nåja, tack för ditt år Marc och lycka till i fortsättningen.
Barcelona Sóm més que un club
2006-08-26 15:33
Ämne: II Barça II - Zambro....
Håller inte alls med om att Ronaldinho viker sig i axel mot axel situationer. Fråga Terry som försökte stoppa honom på fysik. Det sade stopp rejält och rasslade till i nätet.
Gatusso trodde också att han hade ett fysiskt övertag tills han fick äta gräs ocg Dinho lägger enkelt en målgivande pass.
Situationerna kan du lätt leta upp på youtube om du glömt det.
Lackar på att det bara tar en match för att börja gnälla på Dinho. Resten av försäsongen har han gått på vatten. Han blir jämt stenhårt tagen inte konstigt om han inte trycker till i varje duell. Isåfall skulle han varit skadad betydligt mer vilket skulle vara förödande. Han spelade extremt mycket i fjol nästa helt utan skador..
Visca el Gaucho.
Barcelona Ghazza
2006-08-26 14:34
För att byta samtalsämne lite, kolla in de här Barca-tatueringarna. Vissa är riktigt fräcka :)
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2006-08-26 13:48
II Barça II - Zambrotta/

Angående motivation har du helt rätt, vi hade ingen helt enkelt medans de hade en jävla massa kombinerat med bland det bästa försvaret jag sett från ett spanskt lag, trodde nästan att jag tittade på italiensk fotboll ett tag :)

Jo visst var Alves grymm, grämer mig fortfarande att vi inte tog honom, men hatade hans jävla filmingar (även om det ingår i dagens fotboll) riktigt patetiskt att se, en annan jag "diggade" var Kanoute, sikken till targetplayer. Sög ned varenda boll på bröstet.

Ja Iniesta borde verkligen få spela, tyvärr så kommer det förr eller senare bli på bekostnad av antigen Xavi eller Deco, jag tycker att Iniesta ska spela nu i början av säsongen från början då Xavi fortfarande inte är "tipp topp"

Som sagt Messi var OK, men inte nära den Messi jag dreglade över förra säsongen då han la upp 3-4 försvare på läktaren och krigade in i det sista för varje omöjlig boll och slet i varenda löppduell. Men som sagt bara början av säsongen, han kommer säkert :)
Barcelona II Barça II - Zambrotta
2006-08-26 13:37
Captian Fabuloso Cave Of Hair:

Jag tror att allting handlar om motivation och inställning och tyvärr så hade inte våra spelare det igår samtidigt som Sevilla spelarna hade massor. Daniel Alves vilken lirare han är, nya Cafu?

Jag håller med angående Iniesta, en sådan spelare ska bara ha speltid. Han skulle platsa i dem flesta topplagen ute i Europa. Men jag skulle inte vilja bänka Xavi eller Deco så det är ett problem.

Sen så håller jag inte med angående Messi, tycker att han har varit ganska okej under försäsongen. Han kan mycket bättre men en än gång tror jag att det har med inställning och motivation och göra.

Edit: Låt Zambrotta och Thuram spela, dem vill säkert vissa fansen och tränaren vad dem går för!
2006-08-26 13:28
II Barça II - Zambrotta/

Ahh, alright, du förstår jag. Då kan jag säga att jag tycker att Iniesta ska ta Xavi:s plats, då jag tyckte att Xavi inte var speciellt bra samt att han verkade vara lite ur form. Iniesta är ett kanontillskott på vårt mittfält :)

Är det bara jag som har fått ganska osäkra vibbar från Messis spel, tycker att han var mycket bättre förra säsongen. Det känns som om Ronaldinho lärt honom att inte gå in så hårt i axel mot axel dueller utan mest vända sig om mot dommaren och sätta på ett ledset ansikte som Ronaldinho gör :( Förra säsongen var Messi full av energi och gick hårt in mot spelare i kapplöpningar om bollen, nu tycker jag att han bara släpper förbi dem.

Men det är bara början av säsongen, och jag antar att Messi vill starta försiktigt. Men hoppas att det inte håller i sig, då det som fick mig att tycka om honom var just hans tekniska och hårda spelstil i kamper om bollen :)
2006-08-26 13:19
Captian Fabuloso Cave Of Hair:

Jo, självklart ska Edmilson spela defensivmittfältare när denne är frisk och är i form. Jag snackade bara om matchen mot Celta Vigo nu på måndag. Då tycker jag att Marquez bör ta över rollen som defensivmittfältare då Edmilson inte är i form just nu.
2006-08-26 13:15
II Barça II - Zambrotta/

Jag verkar inte hänga med i ditt inlägg, först börjar du med at säga att Marquez ska upp som defensivmittfältare och Thuram ska bilda mittlås med Puyol sedan så säger du att den bästa deffensivamittfältaren i laget är Edmilson. Är det då inte naturligt för Edmilson att få spela deffensivmitt istället för Marquez?
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-26 13:12
Redaktionen

Tack för att ni tar tag i det. Hoppas då det blir bättre i framtiden. Inlägg från såna småglin är det sista man vi ll se efter en förlust.
2006-08-26 13:11
Just nu känns det verkligen tungt, men kanske blev den här förlusten en väckarklocka för laget och Rijkaard? Starta med Zambrotta nu, en sådan spelare har inget på bänken att göra. Även Thuram är egentligen för bra för att sitta på bänken. Jag anser att han och Puyol ska bilda mittbackspar samtidigt som Marquez går upp som defensivmittfältare. Igår verkade mittlåset vara otroligt ostabilt. Sen så håller jag med om att Edmilson saknas, enligt mig är han den bästa defensiva mittfältaren i laget. Sen så får man inte glömma att Sevilla gjorde en riktigt bra match igår. Tre poäng på måndag samtidigt som Real Mierda åker på stor stryk imorgon :-).

Visca el Barça!
Barcelona La Rambla
2006-08-26 13:02
Visst saknades en i form Edmilson igår? Vårt mittfält gick inte alls att känna igen. Deco slog bort passningar, tog hela tiden felbeslut, fick inte de löpningar han brukar få för väggspel. Xavi har en bit kvar till toppform, det märks tydligt då han blir fort trött, är inte alls lika bra i defensiven ännu. Håller med er två sista, hur man nu kan hitta Eto'o som syndabock är för mig obegripligt. Självklart var det hela laget insats som är för dålig. Puyol såg dålig ut då han hela tiden fick ta på sig även Marquez jobb då denne står och sover, och verkar ha tankarna någon helt annanstans.

Vi får hoppas detta blir en väckarklocka och att alla inser det behövs 100% inställning från minut ett.
Barcelona Nemo
2006-08-26 13:01
Vilket jävla bakslag. Några dagar innan förödmjukade vi Bayern med 4-0 och underbart spel. Nu förlorar vi med 3-0 och det var väldigt länge sedan jag såg Barca så dåliga. Men vi blev högmodiga, det är inget snack om saken. Men det tar inte iväg Sevillas prestationen, dem var fantatiska igår. Diciplinen i försvarspelet och det blixtrande anfallsspelet.

Det är inte lätt när 10 spelare under presterar samtidigt. Valdés var bäst i Barcelona.

Men nu i efterhand kan vi kanske hitta en ljuspunkt; Nu är vi nere på jorden.
Barcelona Zami-Culé
2006-08-26 12:50
Ultras_Bosnien

Du må vara den största skojaren då. Såg vi samma match kanske?

"Eto'os fel att vi förlorar, ger bort bollen i varje anfall osv."

Hahaha! Du kan då inget om fotboll, jag menar Deco och Ronaldinho gav bort bollen fler gånger än Afrikanen, men dem klagar du inte på? Hela vårat lag, inklusive Eto'o var dåliga och gav bort bollar. Om du tycker att förlusten är Eto'os fel då måste du ta dig en tankeställare.

Tyckte förresten att inget av målen var Valdes fel, han gör rätt. Dessutom räddade han oss från änu mer baklängesmål, han gör ett par riktigt svettiga räddningar ju!
2006-08-26 12:49
Jasså du, det var Eto’os fel att vi förlorade. Intressant, jag trodde att det var fel på LAGETS inställning. Men nej, det var Eto’os fel.
Barcelona La Rambla
2006-08-26 12:45
Ultras_Bosnien:

Du är väl gullig då. Du är väl den siste som ska snacka om att leka överlägsen? Jag menar, att få en ettårs-avstängning från ett forum är en riktig bedrift. Men du kan vara lugn, jag har ingen vidare lust att vara kindergarten-övervakare på något forum. Har bättre saker för mig. Så du kan andas ut.
Barcelona Ghazza
2006-08-26 12:34
Red,

Bra att ni ser över situationen. Vi får väl hoppas att det blir bättre i framtiden...
2006-08-26 12:33
Grymt bra redationen!

Ta tag i dem här 3 åringarna och exkortera dem ut genom dörren, Kudos :)
Barcelona Ultras_Bosnien
2006-08-26 12:32
Angående matchen igår så är det absolut ingenting att haka upp sig på. Redan efter 30 minuter såg jag att detta aldrig kommer gå för oss, vi GJORDE INTE VÅRT BÄSTA, helt enkelt. Spelarna, främst Eto´o var under all kritik och jag afrikanens egoism visades tydligt igår. Byt ut Eto´o och ge han en rejäl utskällning Rijkaard!

Det är så tragiskt att se en anfallare aldrig ge bort bollen, det är så tragiskt och hemskt. Han passar aldrig bollen, inte till medspelare, han missade klara målchanser, han missade dem enklaste mottagningarna och medan Ronaldinho och Messi åtminstone försökte med någonting så gjorde Eto´o alltid bort bollen igår! I varenda anfall!

Försvaret var under all kritik men det är främst Eto´os fel att vi förlorade. Hade Saviola eller Gudjohnsen spelat anfallare istället för honom hade det gått mycket bättre.

Jag hoppas på rejäl skärpning mot Celta Vigo och då hoppas jag även att mannen från Afrika kan skärpa sig och om han gör en dålig match individuelt som igår så kan han åtminstone agera lagspelare, hela laget vinner på det.

Nåja, Visca Barca i Visca Bosnia!

Vi känner till att du inte går så bra ihop med vissa forumskribenter. Tyvärr för dig har du ingen större talan med tanke på din historik. Den inledande del i inlägget är redigerat btw. /Redaktionen
Redaktionen
2006-08-26 12:31
Redaktionen vill meddela att en hög med utomstående fans kommer spärras efter gårdagens härjning. Just nu är även en ny funktion aktiv som förhoppningsvis som ska hindra folk från att gotta sig åt Barças förlust härinne den närmaste framtiden. Utöver detta så kommer vi förstås ta ett rejält snack om forumsituationen och hur vi ska gå tillväga för att få till en bättring.
Barcelona Brankt
2006-08-26 12:29
Valdes

Zambrotta, Thuram, Puyol, Gio

Marquez
Deco, Xavi

Messi, Eto'o, Ronaldinho

Så borde laget formeras mot Celta enligt mig. Riiiktigt bra förstauppställning.
Barcelona Acar
2006-08-26 12:21
Vad är det för nonsens om att Marquez ocb Puyol inte funkar ihop? De har varit det mest stabila mittbacksparet i europa i 2-3 år och enbart för att de har en dålig dag och spelade uselt betyder inte att de inte funkar ihop!
Barcelona Ghazza
2006-08-26 12:16
Man ska inte tro allt i tidningar. Speciellt inte från sånna som sportal och aftonbladdret. Förövrigt står det bara att han kände sig sviken av klubben.
" - Jag gav mitt hjärta till Juventus under sju år" Betyder att han inte har hjärtat där längre. Iaf inte nu när han spelar i Barca.

Més que un club!
Real Madrid __--__Ronaldo__--__
2006-08-26 11:42
Betyder det inte att han inte ville komma till Er och Spanien?

Inget illa menat, men varför ha en spelare som inte ville komma till er !!

Mycket dum Uttalande av Zam.
Valencia borjeboy
2006-08-26 11:21
WTF.. skall barcas första match gå i sportexpressen iår.. och den har inte vi här, och kan inte få den eller.. usch hoppas bara det är en match som de gör så med
Barcelona RiZzo
2006-08-26 10:42
Jag menar inte att marquez inte duger till.
Menar att motta va svaga länken.
Därför byt ut motta ta in thuram som mittback o upp me marquez.
Så menade jag en anning starkare mittback par o framför dom starkare marquez.
men man e alltid smart i efterhand o de e därför jag har velat ha D.alves till barca.
Kolla bara på killen han har allt def,off,teknik
o bra på frisparkar.
Barcelona _RichiePuyol_
2006-08-26 10:39
Tompa:
Ja jag håller med om allt du skrev där faktiskt haha, men det löser sig, vi har många matcher framför oss, o dessutom så tillkommer det skador mm. så rotation kommer verkligen att ske iaf.
Men jag troro förlusten igår kommer att ge positiva effekter på måndag, en jävla supercupstitel är ingeting jag håller högt, att vinna ligan för tredje året irad, det är mäktigt!
Barcelona Tompa
2006-08-26 10:35
RichiePuyol_:
Du har rätt i att Puyol-Marquez var lysande fjolåret. Reagerar kanske väl impulsivt. En dålig match i sig räcker egentligen inte som "bevis" på att ändra mittbacksparet. Den grundläggande orsaken till att vi förlorade var inställningen hos laget.

"Problemet" Rijkaard har att vi förfogar över en så bred trupp att ett antal världsspelare som måste bli bänkade. Vidhåller dock att med det oerhört stabila spel Thuram visat upp det jag har sett honom (+ att 34-åringen var en av VM-s absolut bästa mittbackar) tycker jag han borde vara första alternativet jämte helt givne Puyol. Marquez har visat tidigare att han kan göra ett lysande jobb som defensiv mittfältare. Samtidigt har vi ju Edmilson där som var lysande fjolåret. Snacka om lyxproblem...
Barcelona _RichiePuyol_
2006-08-26 10:09
Puyol och marquez spelade underbart tillsammans framförallt i slutet av förra säsongen, en dålig match räcker inte för att man redan ska börja prata om att byta ut marquez, man kan itne vara på topp alltid.
Och jag ser hellre att vi förlorade supercupen precis innan ligastarten så att våra spelare inser att de itne bara räcker med att ställa ut skorna på plan även om man vann la liga o cl förra säsongen.

Marquez och Puyol är ett utav världens bästa mittbackspar och det lär vi få se iår igen!
Annons: