/spanien/barcelona/forum/24100.aspx/spanien/barcelona/forum/24100.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Evička
2007-01-10 20:38
HLKINHO

Kolla här!
Barcelona HLKINHO
2007-01-10 20:35
när börjar barcas match
Barcelona Evička
2007-01-10 20:16
Ämne: Som vanligt en under....
Ja, han är rätt träffsäker.
Barcelona tarrak
2007-01-10 20:12
Som vanligt en underhållande krönika från Guardians Sid Lowe om senaste ligaomgången.

Ganska elakt, om än inte allt för långt från sanningen om Santi: "Instead, Rijkaard travelled to Getafe, holders of the league's best defensive record, with two empty seats in the dugout and without Ronaldinho, Deco, Eto'o, Messi, Thuram, and Zambrotta. More importantly, he travelled there with Santi Ezquerro. And still got a draw. Just."
Barcelona sölta
2007-01-10 20:03
Nej, Ronaldo mot Xavi anser inte jag vara ett bra byte. Vad sägs däremot om att värva Coloccini från Deportivo? Kanske låta han få den rollen som Thuram har idag, sen kan han ju även spela högerback och defensiv mittfältare...
Barcelona Myrran
2007-01-10 19:58
H.C. Xavier
Det va så det stod i artikeln. Vill absolut inte att Xavi ska lämna oss. Och jag ser inte hur Ronaldo ska in i startelvan, finns inget utrymme för han. Men det stod ju också att det bara skulle hända om Rikjaad skulle ha chans att få Lampard till Barca för att ersätta Xavi.
Spanien dittan
2007-01-10 19:56
Ämne: Xavi mot Ronaldo??? ....
håller med H.C Xavier.
Barcelona H.C Xavier
2007-01-10 19:44
Xavi mot Ronaldo??? En av de bästa mittfältarna i världen. Han har hjärta för klubben, han är tredje kapten, han är egen produkt, mot en överskattad Ronaldo som kommer kosta skjortan. Vem skulle han peta i så fall? Dinho, Eto'o, Messi?
dynamo minsk
2007-01-10 19:24
Hej!
Behöver info om Barcelona stad. Vad man kan göra, se och dricka i Barcelona i slutet på februari då vi ska resa dit. Var laddas det upp inför match osv?

Tacksam för svar från Barcelona-vana!
Barcelona tarrak
2007-01-10 19:05
Nej, det är inte så att tv4+ väljer bort Barças matcher! De visar alltid lördagmatchen kl 22 och söndagsmatcherna kl 19 och 21. Att de inte visar matchen mot Espanyol beror på att Zlatan går före allt annat, tyvärr bara att acceptera.
Barcelona Holländaren
2007-01-10 19:05
Det är nog för att locka folk att skaffa Sportexpressen, skulle jag tro.
Barcelona Helado
2007-01-10 18:56
Ja jag har också märkt det, men är det liksom bestämt att de bara ska sända deras ligamather på Sportexpressen?
Barcelona FCBarcelona_
2007-01-10 18:53
Helado:
Dom verkar envisas med att sända Real-matcherna på TV4+ istället, och det förstår jag inte med tanke på Reals spel så lär ju folk byta kanal och dom förlorar därmed tittare.
Barcelona Helado
2007-01-10 18:50
Sänds det inga Barca matcher på TV4+ längre? Jag är helt knäckt över att sportexpressen verkar sända alla deras matcher istället!
Barcelona Holländaren
2007-01-10 18:49
Bra att Deco och Ronaldinho ställs över. Laget behöver klara sig spela utan dem.
Barcelona Myrran
2007-01-10 18:40
FCBarclona
Jo, min röst är på Abidal också. Mer rutin och platsar i ett lag av världsklass, sen om han är starkare i defensiven ser jag bara som positivt för att på vänster kanten finns Dinho och han är inte så känd för sitt defensiva jobb. Så tänk med Emanuelson om han är uppe i motståndarnas straffområde så är det nästan kliniskt rent på Barca spelare på vänsterkanten.
Barcelona Ravo
2007-01-10 18:35
Ämne: Kan någon skicka län....
Visst kan vi det. Men spara dem i favoriter så slipper du fråga nästa gång. Och det gäller alla andra som inte har dem. Den andra länken är här nere och jag glömmer alltid vad den tredje sidan som heter :S.

http://www.rojadirecta.com/
Barcelona Rambo~
2007-01-10 18:34
Hmm en ny vänsterback? Varför inte Maxwell, han har alltid varit duktig, men haft det tungt i Inter i o me sin skada. Däremot så fick han igår visa klassen i matchen mellan Empoli o Inter. Han är inte heller så gammal tror jag 25 år va?
Barcelona FCBarcelona_
2007-01-10 18:31
Myrran:
Tänkte också så hehe, men jag hade i alla fall lagt min röst på Abidal tror jag, han har spelat ett helt VM och han spelar väl jämt i Lyon typ?
Barcelona Rambla
2007-01-10 18:30
Ride_The_big_one:

Det första man borde göra inom Barça är att förbjuda grisen Diaz att ens sätta sin fot varken på Camp Nou eller La Masia. Annars lär han snart "kidnappa" fler unga talanger som han gjorde med Fran Merida.
Barcelona Myrran
2007-01-10 18:29
FCBarclona_
Emanuelsson låter nästan som en föryngrad Carlos.
Barcelona FCBarcelona_
2007-01-10 18:24
Ja precis, tänkte mest på rutinen.
Såhär står det om Emanuelsson på SF:
Styrkor
Duktig offensivt med bra passningar och inlägg.
Svagheter
Blir ibland farligt offensiv, vilket ger motståndarna stora ytor på hans kant.

Om Abidal står det svag offensivt samt skadebenägen.

Abidal är väl typ 28 och Urby 20.
Barcelona Ride_The_big_one
2007-01-10 18:20
Beror lite vad ledningen och tränaren är ute efter, Abidal är otroligt bra deffensivt sämre offensivt medans Emanuelsson är bättre offensivt än deffensivt och det bör tilläggas mycket mindre rutin än abidal.

Rambla

Dags och byta agent för unge José Carlos Terrón inte vill vi tappa fler talanger =/
Barcelona FCBarcelona_
2007-01-10 18:15
Nu har jag inte sett så mycket av Emanuelsson men borde inte Abidal vara ett bättre alternativ?
Barcelona Kamelen
2007-01-10 18:14
Hur fan kan man tycka synd om Saviola? Han har själv satt sig i den sits han sitter i genom att neka till ett nytt kontrakt, visserligen med lägre lön. Nej du, sälj honom nu i Januari så kan vi ju kassera in ett antal miljoner euro.
Barcelona Rambla
2007-01-10 18:03
Ämne: Den talangen jag ser....
Olmo såg jag på La Masia i somras när jag var nere i Barcelona. Han såg helt okej ut på träningarna. Jag tror dock inte att han kommer att slå sig in i A-laget på några säsonger, troligtvis lär han bli utlånad till något la liga-lag.

Vår nästa stora stjärnback från canteran blir José Carlos Terrón. Ett av canterans största löfte tillsammans med Bojan. Han är född -91, tränarna tror tom att han kan bli bättre än Puyol. Grymt bra i defensiven och till skillnad mot Puyol även bra med uppspelen. Han spelar nu i Juvenil B. Chelsea och flera andra PL-klubbar har redan visat intresse för honom. Dessvärre har han samma agent som Cesc och Merida, svinet Joseba Diaz.
Barcelona Messidinho 10
2007-01-10 17:48
Kan någon skicka länken där man kan ladda ner programen till stream??
Barcelona Mot Nya Tider
2007-01-10 17:32
Nu vill jag framföra mina tankar om Santiago:
-Jag vill inte se trollet spela!
'Jag får damp när jag ser honom spela, och göra så många misstag, har inte och kommer aldrig förstå mig på varför man värvade honom som ersättare till Ronaldinho vid eventuell skada, när det fanns så många,många andra bättre spelare att välja mellan! Visst, han är en riktigt bra lagspelare, gnäller inte på bänken, skapar god stämmning i truppen, men åhh! Jag tycker synd om Saviola:(
Barcelona Mot Nya Tider
2007-01-10 17:27
Måste säga att Liverpool inte hade turen med sin sida igår iaf:- Förlust mot ett reservbetonat Arsenal, 6 mål insläppta på 7 skott!+ 2 skador!
*ser inte ljust ut för deras del..
Barcelona Saviola #22
2007-01-10 17:26
Har ni kollat Beckham sparkas :P
Annons: