/spanien/barcelona/forum/2410.aspx/spanien/barcelona/forum/2410.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona dinho the artist
2015-06-05 00:05
Xaviesta
Jag vill ha kvar Alves. Jag har heller aldrig sagt att jag velat göra mig av med honom. När det blåste kuling hänvisade jag till den rådande bristen på bra högerbackar och så mycket mer än så var det inte. Hoppas han får ett års förlängning.
Barcelona 11-9-10
2015-06-04 23:44
Pep hade fullt förtroende av laporta, även om han inte hade vunnit någon titel hade han varit kvar!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 11-9-10
2015-06-04 23:43
Nu ska jag försvara både Tito, Tata och lucho Dom har inget säkert jobb så att dom kan riskera med ynglingar, samt inga tillräckligt bra talanger som tar chansen Den ende som har tagit chansen när han har fått den är Adama, vad hände sen vette fan Vinner lucho trippeln nu så skapar han andrum för sig själv om han är kvar. Han kan både fixa spelet samt slussa in talanger. Speciellt nu under transferförbudet
Barcelona LeoMessi
2015-06-04 23:37
Petersays Lucho verkar inte ha allt för stort förtroende för ungdomarna och dom hade fått mycket mindre speltid hos oss. Det gäller att låna ut dom till lag där konkurrensen inte är för stor. Varför inte låna ut till lag som rayo eller Celta Vigo?
Barcelona LeoMessi
2015-06-04 23:35
Jag tycker att Alves gör det onödigt svårt för sig själv om jag ska vara helt ärlig. Ja, Alves förtjänar verkligen respekt, han har varit en av dom viktigaste kuggarna i våra framgångar de senaste åren. Hans samarbete med Messi är helt fenomenalt. Men varför gå ut och hålla en sån presskonferens efter att han har fått det kontraktserbjudantet han ville ha? För att klaga på att han inte fick det i höstas? I höstas så hade helt ärligt inte gjort sig förtjänt av just det kontraktet han ville ha och även om han har spelar upp sig ordentligt under våren så tycker jag fortfarande att ett kontrakt på 3 år där han tjänar ca 9 M om året är för mycket. Han är till åren nu och den lönen är alldeles för hög. Vad händer om vi köper en ny HB? Ska Alves sitta på bänken och dra in 9 m? Eller ska han starta enbart för att han har för hög lön? Han har alltid varit jobbig när det vankas kontraktsförlängning. Bara för att man hatar ledningen så betyder det inte att Alves ska få hur hög lön som helst heller. Om han inte får förlängt nu så förstår jag! Han fick erbjudandet han ville ha och då valde han att gå ut och såga klubben. Visst det var härligt när han sågade dom men inte bra för hans del och då får han skylla sig själv.
Barcelona petersays
2015-06-04 23:34
@LeoMessi:
Fast de lär sig ju inte bättre på bänken i Sevilla eller i Segunda B. Under Rijkaard och Peps första år känns det som om ynglingarna fick mycket större förtroende - vissa växte med det, andra inte. Men de fick speltid och tränaren behövde inte mer än en säsong på sej för att bestämma spelarens framtid. Nu ska de vallas runt på lån i allahanda ligor och divisioner och så blir det ändå inte ett skit till slut. Bättre att kasta in dem i hetluften och se hur det går.
Barcelona 11-9-10
2015-06-04 23:31
Snackas mycket om messis relation med neymar, men finns en annan som har en bra relation med neymar och det är xavi. Han är som en liten fadersfigur för brassen och oftast han som skyddar neymar på plan
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-06-04 23:25
@barca!54:

Mer sånt tack! Visar bara hur avancerat det som Messi gör faktiskt är, accellerationen samt deaccellarationen han gör med bollen fastlimmad är sjuk!

Tänk fotbollskanalen försöka sig på något sånt. Ekwall och Lundh hade fått huvudbry av all förarbete som lagts ner för att komma fram till så nyttig info.
Barcelona Liunil Masse
2015-06-04 23:15
Skulle inte förvåna mig om Real kommer med en transferbomb direkt efter cl-finalen för att dra bort lite fokus från oss eller Juve till dom. Tror det kan bli Verratti.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-04 23:15
Om Alves.

Minns att jag skrek en och halv säsong dumpa Alves eller åtminstone värva någon som kan ta över. Hoppades verkligen på en viss brasse som R.Madrid har klippt nu. Det jag måste erkänna är att Alves har varit fenomenal hela vår terminen med Messi. Jag kan inte hitta eller fantisera fram en högerback som klickar med Messi så där. De behöver inte ens titta på varandra. De kan passa sig genom mellan 5-8 spelare med en touch var. Lägg till alla löpningar Alves tar för att skaffa ytor åt Messi.

Lägg till i ekvationen att vi inte får värva heller. Det är inte så att det kommer att finnas klass spelare under vintern fönstret fönstret (Shiit! det är inte lätt heller att hitta bra spelare som är kvar på marknaden när lag som R.Madrid, Chelsea, PSG och Man City dammsuger allt). Är så trött på dessa olja lag. Så trött, så trött. Det jag försöker säga är att förläng med Alves och jobba på hans efterträdare så länge så han kan formas in i laget sakta med säkert. (Kom igen Douglas och Montoya håller tyvärr inte).

Jag anser också att ledningen ska ge Alves den respekten han förtjänar. Alves är inte vilken alibi spelare precis. Hur många år har han varit med laget och skördat titlar.

Vet inte vad jag ska tycka om Pedro's förlängning. Är rätt kluven över det. Å andra sidan blir jag varm om hjärtat om kärleken Pedro visar för Barca. Han älskar Barca så mycket så att han hellre tar bänken än att testa spela med någon annan stor lag. Om Pedro är glad och vill stanna så är jag glad för honom. Jag menar vi kommer inte värva på en hel säsong.
Barcelona LeoMessi
2015-06-04 23:08
Barcelonistas Vem föreslår du ska vara inhoppare om inte pedro duger? Antingen är spelaren för dålig för bänken eller för bra för bänken. Spelare som Deulofeu och Adama är långt ifrån redo att vara på vår bänk. Dom har väldigt mycket att lära.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-04 22:58
Får du fjärilar i magen av att pedro förlänger? Driver du elr är du allvarlig? Pedro har inget att göra i Barca han är tom för dålig för att ha på bänken.
Barcelona Gabriel
2015-06-04 22:52
Om jag får säga det själv så tycker jag att vissa är lite väl hårda mot våran allas gode brasse, Dani och jag är alltså inte benägen att hålla med kritiken helt till fullo. Att Alves har blivit reincartenated till hans gamla jag mycket pga Leo kan väl delvis stämma, men i min bok levereras ros ut till den som förtjänat det och Alves har - gilla det eller inte - levererat fläckfritt under hela våren (bortsett från ett misstag hemma mot Malaga som oturligt nog innebar förlust, men turligt nog inte hade någon vidare betydelse på vår, i slutändan, ligavinst). Kan det helt enkelt inte vara så att Leo gör Dani bättre, men att även Dani faktiskt också gör Leo bättre - eller åtminstone så får våran allsmäktige argentinare åtminstone ett enklare arbete på den alldeles milimeterperfekta nyvattnade gräsmattan på Camp Nou tack vare hans och Danis helt unika och alldeles exceptionellt sällsynta fotbollsförståelse sinsemellan. Jag tror det. Inte någonstans i fotbollshorizonten, och jag tvivlar även om vi pratar i galax-termer, kan man hitta en högerback som kommer att "klicka" (ett uttryck allt mer vardagligt i romans och kärlekslivet numer) så bra med Messi som våran högkritiserade brasse. Ja, Alves har blivit bättre mycket pga att Messi flyttats ut till högerkanten igen, men mig kliar det inte då jag förmodar att det är en position världens bästa spelare genom tiderna kommer att ha även framöver. Kan man då alltså också anta att Alves 6 månaders lyft i prestationer får ett fortsatt liv efter denna säsongen? Det vet vi inte än, och mycket talar till att vi inte lär få veta det heller då mycket tyder på att Alves, till vissas här inne stora belåtelse, lär lämna klubben han spelat för och representerat sedan sommaren 2008. Men ska man spekulera så kan man göra det i all onändlighet då spekulationer förrblir spekulationer och alltså inte, i regel, är en grundlig argumentationsbaserad diskussion med fakta - något som jag försöker mig på nu. Och den faktan säger klart och tydligt att Alves - med Messi på högerkanten - har levererat. Punkt där. Jag vill också lyfta fram en annan noterbar sak med Daniel Alves i bara hans spel och det är hans aggressivitet i försvarsspelet, för hitills har detta inlägg enbart kommit att handla om Danis och Leos så kallade "connection" vad gäller anfallsspel, men det mest häpnadsväckande för mig har varit hans hunger och ettrighet när det kommer till press - och försvarsspelet. Nej, Dani Alves har aldrig varit en fullbländad taktiker och han begår ibland misstag i den aspekten som kan innebära baklängesmål, men det som har räddat honom under hans bästa år har varit hans aggressiva och, smått på gränsen fula försvarsspel - något han alltid hade under sin tid i Sevilla men också under hans första år med oss i Barcelona. Det där är också något jag ser som pånyttfött i Alves spel, och det är knappast något Lionel Messi kan ta äran för. Bästa exemplet på det kan vi kanske se i det första semifinal mötet mot Bayern där det just är Dani som bryter och passar fram till Leo. Så varför älta om att den ena behöver den andre, mig beviserligen ses det som en uppenbar tydlighet att de båda behöver varandra, bara för att kunna citera mig själv och repeptera vad jag tidigare skrivit. Allt detta tangenttrasslande ska nu få komma till ett slut men innan det så tycker jag det är synd att vissa inte uppskattar Daniel Alves mer än vad dem gör, det är åtminstone enligt mig en helt underbar karaktär och personlighet som installerat sig i Can Barça under dessa år och han är tvivellöst våran bästa högerback genom tiderna. Men jag godtar och respekterar allas olika syn på saken. Men ja... Visca Dani!
Barcelona Barclasico
2015-06-04 22:51
Neymar: "Flick against Athletic? That's football, it's my style. I won't change it because people get angry." [tve]

Mkt bra!
Ingen ska ändra hans stil... INGEN!
Barcelona Liunil Masse
2015-06-04 22:36
Vilken jävla talangfull spelare Deulufeu är! Synd att han håller ju på att förstöra sin karriär som kan bli hur bra som helst.
Barcelona 11-9-10
2015-06-04 22:35
Xaviesta Håller helt med dig, trött på alla kappvändare. I princip alla här inne ville ha bort honom i december och nu vill man helt plötsligt gå med på alla hans idiotiska krav Folk får börja tänka ett steg längre, 20-25 miljoner € bara i lön till honom under 3 år.
Barcelona barca!54
2015-06-04 22:32
Kolla på denna analys av Messis mål mot Bilbao. Visar klart och tydligt vilket geni Messi är. Kaos!
Barcelona B-Guden
2015-06-04 21:57
Så länge Messi spelar på högerkanten ska Alves vara kvar, du kan inte hitta 2 fotbollsspelare i hela världen sen fotbollen skapades som förstår varandra lika bra som dom.
Barcelona messiooooxavii
2015-06-04 21:35
Varning för det du skrev, nästa gång blir det en lång spärr.//Mod.
Barcelona the cameroonians
2015-06-04 21:32
[QUOTE=( Xaviesta )]Är jag den enda som inte vill se en förlängning med Alves härinne? Jag hoppas innerligt att han lämnar i sommar. Jag har redan motiverat varför många ggr senaste åren. Var mest nyfiken på om det bara är jag som inte vill se honom i laget mer? Ser hellre Montoya, Bartra eller tom Adriano där istället för Alves. [/QUOTE] Med tanke på att den Alves vi sett de senaste månaderna var totalt försvunnen i två år innan dess så har han inte gjort sig förtjänt av något mer än det som ligger på bordet. Att ledningen enligt honom inte visar respekt står i skarp kontrast till hans skeva självbild där han vill framställa sig själv som kung. Ja, han spelade fram Suarez mot Real, men folk verkar ha glömt att hans återkommande misstag och loja inställning under hösten höll på att kosta oss ligan redan där och då. Samma sak med hans roll i omklädningsrummet, folk sa samma sak om Pinto och Puyol. Verkar som att det är hyfsat bra stämning idag trots allt. Samtidigt förstår jag att många räds et Barça utan Alves med tanke på att det är riktigt svårt att hitta en likadan spelartyp. Men om laget kunnat anpassa sig utan en Xavi/volante kan givetvis samma anpassning ske utan en Alves. Det handlar om att distribuera ut brassens egenskaper på ett par andra spelare, tex genom att ge Rakitic mer offensivt ansvar och låta högerbacken fokusera på att ha en balanserad defensiv position. Summerat är det en utdelad fråga där hjärtat står mot hjärnan kombinerat med en skräckblandad förtjusning. Alves står, enligt egen utsago, med en och en halv fot utanför klubben. Jag har ff lika många tår på båda sidor av mittlinjen.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-06-04 21:28
Ali G Det är Messi som fått Alves att skina i år iom att han flyttat ut till kanten igen. Vilken vänsterback i världen vågar gå med upp i anfallen när man har Messi att hålla koll på? Alves behöver inte ta ett dugg ansvar defensivt och då är han helt plötsligt på beachen igen och leker fotboll. Hans brister syns inte i år tack vare en superb Messi som kamouflerar dom bra. Flytta ut Messi till falska nian igen och du ser en högst medioker Alves operera på plan. El Pasillo har bättre inlägg än Alves. Hans defensiva spel fullständigt riskfylld och fullt av chansningar. Utöver det sportsliga gillar jag inte alls hur han beter sig i media samt på sina onödiga presskonferenser. Hans frispråkighet är inte en ödmjuk sådan utan han framstår snarare som arrogant utan minsta hänsyn till klubben han representerar. Vem minns inte hans gnäll på fansen häromåret tex? Jag klarar inte av såna karaktärer i mitt lag, sorry. Han kan ta sin girighet och sitt pick och pack och flytta dit sedelprasslet tar honom. Jag kommer iaf inte sakna honom nämnvärt även om jag är tacksam för att han gav oss sina bästa år. Vi bör satsa på någon ny och även om det är en usel Montoya skiter jag i vilket. Jag kör nästan (bara nästan) hellre med en 3 backslinje än med Alves.
Barcelona Santiago Cazorla
2015-06-04 21:14
Xavi snackar om sina lagkamrater. Fin läsning!
Barcelona messiooooxavii
2015-06-04 21:10
Hur kul är det inte att gå in på Reals forum och läsa om alla offensiva spelare som dom drömmer om trots att deras offensiv gjort mer mål i ligan än våran men släppt in mer mål än 4 andra lag i ligan. Då vinner man inga titlar, sen att penal madrid gör 9 på granada och lag som dem och tar bara 4 p mot top fyra lagen säger en del om offensiven också kanske. Suger när det gäller . Men jag har då fan inte hört dem nämna ngt om att byta ut hönsgården där bak med pepe och ramos och världens mest överskattade mittback i Varane. Ser just ut för oss med tanke på vilka spelare Real siktar in sig på
Barcelona messiooooxavii
2015-06-04 21:01
Juventus har 73 % vinster med chielini och 45 % vinster då han varit skadad, säger en del om hans betydelse
Barcelona messiooooxavii
2015-06-04 20:58
Vet inte om detta nämnts tidigare men ikväll kl 23.00 är det inför cl finalen studio på 3 an. Tagga
Barcelona Ali G
2015-06-04 20:40
Xaviesta

Jag hoppas att du skämtar när du skriver att du hellre ser Montoya som är fullständigt värdelös, Bartra som inte har speed eller teknik för en ytterbacken psition och en Adriano som likt Montoya inte gör ett rätt på plan.

Alves är ju en stor anledning till att vi är på väg att vinnea trippeln, i höstas var han bedrövlig men ända sedan Messi flyttats till högerkanten så har han varit världens bästa ytterback. Hans passning till Suarez i El Classico är världsklass och tog oss till en ligatitel. Hans brytning och förarbete till Messis första mål mot Bayern i ett viktigt skede som är direkt avgörande till vår finalplats är ju bara några exempel på vad Alves tillfört laget och sen kan man inte glömma hans roll i omklädningsrummet ..
Barcelona ( Xaviesta )
2015-06-04 20:12
Är jag den enda som inte vill se en förlängning med Alves härinne? Jag hoppas innerligt att han lämnar i sommar. Jag har redan motiverat varför många ggr senaste åren. Var mest nyfiken på om det bara är jag som inte vill se honom i laget mer? Ser hellre Montoya, Bartra eller tom Adriano där istället för Alves.
Barcelona Junta Dimision
2015-06-04 20:04
@Ali G:

Alves har ju blivit erbjuden kontrakt, men han har inte skrivit på, vad det beror på låter jag vara osagt.
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-06-04 19:47
Ali G Pedro är inte katalan. Han är från Kanarieöarna.
Barcelona Ney
2015-06-04 19:37
Om det är någon som ska ut ur klubben så är det Sergi Roberto och Montoya. De två glider på bananskal i flera år nu. Douglas har bara kommit till klubben och är värdig en chans. Rafinha har varit strålande vid de tillfällen han fått spela. Han besitter verkligen kvalitéer som kan vara till nytta. Men Sergi Roberto och Montoya har inte visat någonting som berättigar deras närvaro i klubben trots alla chanser de får både i träning och match. Avhyvla dessa två lallare och använd pengarna till Alves' nya kontrakt. Så hade jag gjort.
Annons: