/spanien/barcelona/forum/24098.aspx/spanien/barcelona/forum/24098.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ghazza
2006-08-30 23:10
I hans spel är det väl direkt inte någonting. Han skötte sig bra på försäsongen och visade vid vissa tillfällen att han är en bättre spelare än Guily t ex.

Rambo~, Jag hoppas du skojar men med din smiley tolkar jag det som ironi. ;)
Barcelona El_Barca
2006-08-30 23:09
Vet någon vilken kanal som sänder Brasilien - Argentina ??
Barcelona Klint
I Saviolas spel är det inget som gör honom omöjlig. Det är ur det ekonomiska perspektivet. Med den lönen som Saviola ligger inne med måste han förstå att Barcelona inte kan betala ut den till en bänkvärmare.
Sänker han lönen och ber om ursäkt för allt klydd då är allt en annan femma.
Barcelona Rambo~
Ämne: Jepp, det är riktigt....
Sant vi har ett perfekt lag. Fast om jag hade fått välja att byta ut vilken spelare jag vill så hade jag nog bytt Eto mot Rooney :D
Barcelona Evička
2006-08-30 23:07
Förlåt, det var ett skämt om dinho. Jag bara tyckte det hela var så himla komiskt.
Barcelona Evička
2006-08-30 23:06
Det är svårt att hålla sig ifrån Saviola. Det bör väl vara något förutom det rent ekonomiska som gör att han inte passar in. Vad i hans spel är det som gör honom omöjlig?
Barcelona Klint
2006-08-30 23:05
Ronaldinho ska ingenstans! End of story.
Barcelona Evička
2006-08-30 23:05
Apropå värvningar, har Ronnie skrivit på för Milan än, eller är han och el mister kompisar igen? ;)
Barcelona Klint
2006-08-30 23:04
Saviola är och förblir en pajas. Synd, för jag tror att han hade kunnat tillföra mer än Giuly, men en Giuly passar 100 gånger bättre in i Barcelona än en sniken argentinare.
Barcelona La Rambla
2006-08-30 23:03
Ännu en klubb som Saviola tackat nej till. Hoppas du är förberedd på att nöta bänk i vinter lilla kanin. :-)~
Barcelona Klint
2006-08-30 22:57
Jepp, det är riktigt skönt. Vet inte riktigt vilken spelare som skulle kunna tänkas värvas till dagens Barca? Inte många i alla fall som skulle gå in i en startelva.

Dock hade en värvning av Mascherano inte suttit helt fel, men verkligen inget som vi är i behov av. Nej, vi har ett komplett lag för tillfället.
Barcelona La Rambla
2006-08-30 22:55
En sak jag är riktigt glad över är att vi gjort klart med truppen inför säsongen för länge sedan. Läser man på andra forum så är många frustrerade och man sitter och hoppas på värvningar de sista skälvande timmarna mercaton är öppen. Bra jobbat av ledningen även inför denna säsong. :-)
Barcelona Ghazza
2006-08-30 22:52
uttorkad flodbädd,
Nice. Inte ngn här inne som kunde starta en blogg om ngt inom laget eller kanske laget helt enkelt. Jag skulle då iallafall läsa där dagligen om nyheter osv.
Barcelona Klint
2006-08-30 22:45
Sätt Boixos Nois på Saviola så han kan få en tillrättavisning.
Barcelona La Rambla
2006-08-30 22:38
Ni som gillar Messi, en blog på engelska om honom och Barça. Kanske kan vara något?
Barcelona Evička
2006-08-30 22:38
Spel i Barça B eller C borde vara en prestigeförlust av gigantiska mått för honom. Förödmjukande nästan, men då får han ju i alla fall jobba för lönen. Kanske vore den bästa lösningen.
Jag kanske borde byta nick, det verkar vara svårt med č. :)
Barcelona Ghazza
2006-08-30 22:32
Äh ingen fara.

Säger lite som Evièka, jag vet inte vart jag står i saviola-frågan jag heller. Vad som än händer känns det som ett felbeslut nästan.
Barcelona La Rambla
2006-08-30 22:31
Senaste nytt:

Racings president har åkt hem utan Saviola. Klubben var intresserade i första hand om ett lån men kunde också tänka sig ett köp. De kunde inte komma överens om de personliga villkoren med Saviola, vilket ingen annan klubb heller gjort enligt artikeln, som visat intresse för kaninen.

Kanske blir det Barça B eller C trots allt för El Conejo till slut?

Tja, Lopez var ju som en liten lus när han spelade i Valencia. Kvick som tusan och svår att få tag i. Lille Leo är väl som en liten loppa, hoppar och skuttar åt alla håll och kanter. :-)
Barcelona Lisa
2006-08-30 22:30
Förlåt. Är lite trött så ögonen sammarbetar kanske inte med hjärnan. :P
Barcelona Ghazza
2006-08-30 22:25
Han sa ju just det,
"Det är vanligt att små tekniska spelare får smeknamn i Spanien." Såsom Lusen, Kaninen osv.

Edit, Små alt. kvicka djur alltså.
Barcelona Lisa
2006-08-30 22:22
La Rambla
Jaha, det verkar bara som om ingen vill ha kvar honom och att han bara vill vara kvar för pengarna? Känns som om båda parter förlorar på det. Men allt är väl inte logiskt antar jag. Vill han egentligen vara kvar i Barcelona?

Det där med smeknamnen. Vet du varför de fått just de? Pajasen fattar t.o.m jag men de andra?
Barcelona Evička
2006-08-30 22:20
Som sagt, saviolafrågan är svår. Jag vet inte ens var jag står själv. Jag lämnar den för ögonblicket.

Men den här diskussionen om att värva en talang förstår jag inte alls. Varför?? Talanger har vi väl.
Barcelona La Rambla
2006-08-30 22:12
Lisa:

Vad ska de sparka honom för? Han fullföljer bara sitt kontrakt som han har rätt till.

Det är vanligt att små tekniska spelare får smeknamn i Spanien. Carlos Lopez som tidigare spelade i Valencia, kallades ju för 'El Piojo' (Lusen). Aimar som tidigare spelade för Valencia kallas för 'El Payaso' (Pajasen). Vår egen Leo Messi kallas bla 'El Pulga' (Loppan). Sen så har vi då Saviola som kallas för 'El Conejo' (Kaninen). Sen så brukar man även kalla Aimar, Messi och Saviola för 'El Pibito', som kort och gott betyder Pojken.
Barcelona AlexC
2006-08-30 22:11
Lisa

Sparkar man honom är man ändå skyldig att betala ut lönen som han skulle ha fått enligt kontraktet.
Barcelona marcus
2006-08-30 22:01
Ämne: Ämne: Kanske ....
Att värva en talang skulle inte precis gynna våra talanger i ungdomsleden då det starkt visar att man inte tror på dom. Vi har redan tappat 2 stora i Mierda och Febregas och inte vill vi få bort fler?

Samtidigt är det alltid spännande med att följa den "nya maradona, Pelé m.m. Vi har större talanger i ungdomslden. Förhoppningsvis ser vi fortsatt satsning på dom!

Ang Saviola är det väldigt svårt, men stämmer det med Sevilla kan han fara och flyga! Barcelona hoppas jag visar han vem som bestämmer. Man blir så frusterad samtidigt som man kan förstå varför han inte vill fortsätta i klubben!

Men det är skillnad på att inte vilja fortsätta än att tacka nej till andra klubbar för pengarna. barcelona C nästa. Där kanske han kan övertyga tränaren att han är en spelare för startelvan :)
Barcelona Ghazza
2006-08-30 22:01
Lisa,

Jag gissar på att de kallar han för kaninen eftersom han är en liten kvick jävel.
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-08-30 21:44
Kul El Mister är bland dom bästa tränarna.
Barcelona Lisa
2006-08-30 21:35
Väldigt mycket prat om Saviola. Verkar helt sjukt. Kan de inte sparka honom eller har han något i kontraktet som gör honom imun? Förresten varför kallas han för "Kaninen"?
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2006-08-30 21:12
BarcaDBest Sluta upp med det där det hör inte hit om du vill skriva drömelvor stick till madrid´s forum.
+ så spelar inte Grosso mittfältare !
Barcelona Ghazza
2006-08-30 21:08
BarcaDBest,

Vi är inte Real Madrid.
Annons: